Drömlika Crysis bilder til dig ¤600+ nya bilder i ZIP-set att ladda ner¤

Medlem

Gott nytt år.

Undrar bara en till sak, hur ändrar man grafiska inställningarna i editorn? Kan bara välja mellan low, medium och high :S

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Undrar bara en till sak, hur ändrar man grafiska inställningarna i editorn? Kan bara välja mellan low, medium och high :S

Det är ju de enda inställningarna som finns... + Very High om du har Vista.

Om du menar ljussättningar, gör man det under Terrain ---> Time of Day.

Skrivet av Laxen:

Snyggt vulture... Nu börjar du få fason på det!

Och gott nytt år!

Tack.

Och gott nytt år.

Medlem

Hix0r... Editorn har inga avancerade inställningar som själva spelet har. Bara alternativ mellan low, med och high samt veryhigh om du kör vista. Det hindrar dig dock inte från att mixa om cvar grupperna så att high automatiskt blir veryhigh i xp. Om du undrar hur man gör detta är det bara att fråga.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Då får jag fråga lite om hur man gör det. Jag är rätt ny på allt som har med Editorn att göra.
Skulle du inte kunna skriva en liten mini-guide om du orkar.
Alltså om du orkar, jag vill inte kräva nånting av någon.
Men det skulle vara kul att göra fina bilder själv då denna tråd faktiskt inspirerat mig lite

Medlem

Okej här kommer en liten grundläggande guide:

först gör du detta:

Leta dig hit: C: \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\Config\CVarGroups

Sen detta:
Tweak the configuration files in \CVarGroups\ by copying and pasting the "very high" settings (1st paragraph) IN PLACE of the "high" settings (last paragraph) from each cfg file in the CvarGroups folder. The game will load the highest possible settings even though the drop-down menus display "high.

Sedan öppnar du notepad och skriver in dessa rader:
con_restricted=0
e_screenshot_height=3200
e_screenshot_width=5120

Spara i crysis bas mappen. Ändra sedan filändelsen från .txt till .cfg

Ser du ingen filändelse måste du gå till Tools (verktyg) i mappfönstret högst upp, sedan Foler options (mappalternativ)
Sedan går du till View (visa tror jag det heter på svensk windows) och sedan bockar du ur "hide extensions for know filetypes" (heter något i stil med, göm fil(ändelser) för kända filtyper) vet inte helt säkert för jag har inte svenskt windows.

Sedan är du redo att starta editorn, och såklart välja High inställningar (som nu blivit Veryhigh efter ändringarna i Cvar filerna... Stäng också av FRAPS om du har den på,

Sedan för att använda console måste du spawna först (Ctrl+G)
Ta nu bort editorns egna FPS-visare genom att skriva in r_displayinfo 0 i consolen. Skriv sedan cl_hud 0 för att få bort ingame hudden, du vet som visar hur mycket ammo och liv man har. Välj sedan knytnävarna istället för vapnet så kommer han att sänka undan armarna efter någon sekund så har du HELT FRI bild

Du vet att du kan öppna alla banor från spelet i editorn, och en jävla massa andra banor som folk gör och lägger upp på sidor som www.crymod.com etc.

Nu letar du fram till stället du vill ta din bild, (tryck F3 för att kunna flyga för att nå svåra ställen) öppna sedan console och skriv e_screenshot 1

Bilderna sparas här: C: \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\ScreenShots\HiRes

För ett bra resultat måste du ha Photoshop eller liknande bra bildredigeringsprogram. Paint.net funkar hyfsat bra också DOCK INTE VANLIGA MS PAINT! Google på paint.net så hittar du vad jag menar. Har du photoshop är allt grönt:

Öppna din bild, (TGA) och jobba med den, balansera färger och ljus, och lägg på viss efterskärpa. Sedan förmindskar du bilden till typ 1920x1200 eller 1680x1050, eller 1440x900 om du så vill. Dock måste det vara ett widescreen format annars blir det konstigt

Spara sedan bilder som en JPEG (jpg) och så är du klar!

ÖVERKURS*

Lattja gärna runt med olika ljus inställningar och andra inställningar så som upplösningen på skuggorna, saturation, noice filter, tiden på dygnet, sun-specualar, sun-rays autention & sun-rays visibility och lite sånt så kan du få rätt så feta resultat. Detta är dock mer avancerade inställningar och parametrar och kräver lite mer erfarenhet om crysis, editorn, parametrar, grafiska tekniker och sånt. Men det är ganska enkla grejer ändå.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Okej här kommer en liten grundläggande guide:

först gör du detta:

Leta dig hit: C: \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\Config\CVarGroups

Sen detta:
Tweak the configuration files in \CVarGroups\ by copying and pasting the "very high" settings (1st paragraph) IN PLACE of the "high" settings (last paragraph) from each cfg file in the CvarGroups folder. The game will load the highest possible settings even though the drop-down menus display "high.

Sedan öppnar du notepad och skriver in dessa rader:
con_restricted=0
e_screenshot_height=3200
e_screenshot_width=5120

Spara i crysis bas mappen. Ändra sedan filändelsen från .txt till .cfg

Ser du ingen filändelse måste du gå till Tools (verktyg) i mappfönstret högst upp, sedan Foler options (mappalternativ)
Sedan går du till View (visa tror jag det heter på svensk windows) och sedan bockar du ur "hide extensions for know filetypes" (heter något i stil med, göm fil(ändelser) för kända filtyper) vet inte helt säkert för jag har inte svenskt windows.

Sedan är du redo att starta editorn, och såklart välja High inställningar (som nu blivit Veryhigh efter ändringarna i Cvar filerna... Stäng också av FRAPS om du har den på,

Sedan för att använda console måste du spawna först (Ctrl+G)
Ta nu bort editorns egna FPS-visare genom att skriva in r_displayinfo 0 i consolen. Skriv sedan cl_hud 0 för att få bort ingame hudden, du vet som visar hur mycket ammo och liv man har. Välj sedan knytnävarna istället för vapnet så kommer han att sänka undan armarna efter någon sekund så har du HELT FRI bild

Du vet att du kan öppna alla banor från spelet i editorn, och en jävla massa andra banor som folk gör och lägger upp på sidor som www.crymod.com etc.

Nu letar du fram till stället du vill ta din bild, (tryck F3 för att kunna flyga för att nå svåra ställen) öppna sedan console och skriv e_screenshot 1

Bilderna sparas här: C: \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\ScreenShots\HiRes

För ett bra resultat måste du ha Photoshop eller liknande bra bildredigeringsprogram. Paint.net funkar hyfsat bra också DOCK INTE VANLIGA MS PAINT! Google på paint.net så hittar du vad jag menar. Har du photoshop är allt grönt:

Öppna din bild, (TGA) och jobba med den, balansera färger och ljus, och lägg på viss efterskärpa. Sedan förmindskar du bilden till typ 1920x1200 eller 1680x1050, eller 1440x900 om du så vill. Dock måste det vara ett widescreen format annars blir det konstigt

Spara sedan bilder som en JPEG (jpg) och så är du klar!

ÖVERKURS*

Lattja gärna runt med olika ljus inställningar och andra inställningar så som upplösningen på skuggorna, saturation, noice filter, tiden på dygnet, sun-specualar, sun-rays autention & sun-rays visibility och lite sånt så kan du få rätt så feta resultat. Detta är dock mer avancerade inställningar och parametrar och kräver lite mer erfarenhet om crysis, editorn, parametrar, grafiska tekniker och sånt. Men det är ganska enkla grejer ändå.

Tack Laxen!
Har tagit lite bilder nu, men dem är inga höjdare.
Men man blir väl bättre hoppas jag

Tack igen!:up:

Medlem

Dom flesta bilder från crysis man tar i den upplösningen och sedan förminskar blir bra. Tack vara den väldigt höga kvaliteten och detaljrikedomen...

Var så god ^_^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Nu har jag tagit några bilder och har beslutat för att lägga upp dem, tar mer än gärna emot kritik och tips på förbättringar!

Ocean_1680

Beautiful sky_1680

Beautiful Sky blev jag mest nöjd över, visserligen har jag inte gjort särskilt mycket.

Hoppas nån iallfall tycker dem är hyffsade, och kom ihåg jag tar gärna emot kritik och tips.
Enjoy:up:

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Hoppas nån iallfall tycker dem är hyffsade, och kom ihåg jag tar gärna emot kritik och tips. Enjoy:up:

Höj grafiken till Very High om du kan, för bildernas skull. Det ser stelt ut med sådana bilder i en annan grafikinställning.

Medlem
Skrivet av The Vulture:
Skrivet av Hix0r:

Hoppas nån iallfall tycker dem är hyffsade, och kom ihåg jag tar gärna emot kritik och tips. Enjoy:up:

Höj grafiken till Very High om du kan, för bildernas skull. Det ser stelt ut med sådana bilder i en annan grafikinställning.

Det ska vara veryhigh, fixade det efter Laxen´s guide!

Medlem

Hm... håller med Vulture, det där ser ut som High settings. Säker på att du gjorde rätt då?

Du kan du ta mina optimerade veryhigh Cvars och slänga in dom i din cvars mapp och skriva över, här har du en länk: laxen's cvars

Ladda ner den där och släng in dom i C: \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\Config\CVarGroups mappen och skriv över alla cfg filer sen är allt klart!

I övrigt är bilderna helt okey...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hm... håller med Vulture, det där ser ut som High settings. Säker på att du gjorde rätt då?

Du kan du ta mina optimerade veryhigh Cvars och slänga in dom i din cvars mapp och skriva över, här har du en länk: laxen's cvars

Ladda ner den där och släng in dom i C: \Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\Config\CVarGroups mappen och skriv över alla cfg filer sen är allt klart!

I övrigt är bilderna helt okey...

Hmm. Får inte ner dem just nu, får bara nån error.
Får testa senare.
Tack

Medlem

Vadå error? Det är en helt vanlig fungerande Rapidshare länk. Såfall är det något fel på din dator.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Vadå error? Det är en helt vanlig fungerande Rapidshare länk. Såfall är det något fel på din dator.

Tycker det är skumt, då jag förut alltid kunnat ladda ner utan problem därifrån:P

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Den funkade!
Tack igen Laxen

Medlem

Berätta hur det går.. och ta gärna någon bild också med de nya inställningarna. Följ bara min guide och använd mina Cvars...

GL


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Två nya bilder. Tycker faktiskt dem ser bättre ut

fin natt_1680
månljus reflektion_1680

Som sagt inga mästerverk, men grafiken är snyggare tycker jag.

Aja, enjoy eller nånting XD

Medlem
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Diggar ljuset i båda

Medlem

Hixor, fick du till det? Tog du verkligen bilder i 5120x3200? Månen ser intryckt ut.

Vulture, nice.. men ljuset är lite för överexponerat.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hixor, fick du till det? Tog du verkligen bilder i 5120x3200? Månen ser intryckt ut.

Vulture, nice.. men ljuset är lite för överexponerat.

när du säger det så ser bilden lite konstig ut

Medlem

Tog en ny bild. Hugeup fungerar inte för tillfället, så det får bli Imageshack.

Hongzhou Harbor - Outpost.

Hoppas ni gillar.

Medlem

Fröminskad.. använd inte skiten imageshack till bilder större än 1.5mb... Det är mycket tråkigt att hughup.com är nere... bättre imagehoster får man leta efter!

Använd hellre http://bayimg.com/

Cheers! Jobbar på nya crysis bilder ba satt ni vet ^^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Fröminskad.. använd inte skiten imageshack till bilder större än 1.5mb

Hur ska jag använda något annat än Imageshack om jag inte vet vad som finns. Och jag är fullt medveten om att den är förminskad.

Medlem

läs ovan omg :evil:


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

läs ovan omg :evil:

Ta det det lungt, grabben... Jag laddade ju upp bilden innan jag jag såg din länk. Smartass.

Medlem

Det gör inget pysen... Du hade ändå inte behövt fråga efter en annan bildhoster efter inlägget där jag just gav dig en. Smartass...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Smartasses! Jag vill ha fler bilder!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tyvärr.. Hugeup är nere så det blir nog svårt det.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skriv svar