Map Editor i fullversionen av Crysis?

Medlem
Map Editor i fullversionen av Crysis?

Det må hända att detta kommit på tal tidigare, men jag frågar i alla fall;
Finns det någon Map Editor i Crysis, eller var det bara ett misstag av Crytek att inkludera den i demot? Kan nämligen inte hitta Editorn i fullversionens mappar...

Medlem

Den finns i fullversionen... dock ska det bara vara en beta version och att fullversionen eller den "förbättrade" versionen släppas snart. Mod folket har problem med denna sdk för att den inte funkar som den ska, crashar och buggar osv...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

I sådana fall får du gärna redogöra om var den ligger. Jag kan inte hitta den i samma mapp som i demot, och en sökning av filen resulterar i ingenting.

Medlem
Skrivet av The Vulture:

I sådana fall får du gärna redogöra om var den ligger. Jag kan inte hitta den i samma mapp som i demot, och en sökning av filen resulterar i ingenting.

Ta och titta på skivan din herr Vulture så ska du se att du finner vad du söker efter,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Laxen:

Den finns i fullversionen... dock ska det bara vara en beta version och att fullversionen eller den "förbättrade" versionen släppas snart. Mod folket har problem med denna sdk för att den inte funkar som den ska, crashar och buggar osv...

SDK är inte ute än. Tror det kommer om några veckor. Du hitter editorn i Sandbox2 mappen på skivan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ah, sdk - sandbox2.. är det inte samma sak? Vad kommer med SDK då?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

SDK är inte ute än. Tror det kommer om några veckor. Du hitter editorn i Sandbox2 mappen på skivan.

På skivan? Vad menar du?
__________________

Ah, hittade den.

Men... Är det bara jag som inte har någon skotteld, eller att granaterna inte synns? Eller är det bara en bugg?

Medlem

SDK = Software Development Kit

Citat:

SDK eller Software Development Kit är en benämning på en uppsättning utvecklingsverktyg som gör det möjligt för mjukvaruutvecklare att bygga applikationer mot ett specifikt programpaket, mjukvaruramverk, hårdvaruplattform, spelkonsoll, operativsystem eller liknande.

Vanligtvis släpper en programtillverkare ett SDK till en programsvit eller uppsättning verktyg utan kostnad för att främja utveckling av applikationer mot dessa. Det kan även vara så enkelt som ett API för att enkelt kommunicera med en färdig systemlösning.

Sandbox 2 = Ban Editor, script ect

Har även den buggen men det är bara att starta om så ska det funka igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Du vet inte vad som kommer att tillkomma med SDK'n? förutom ban editorn?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har även den buggen men det är bara att starta om så ska det funka igen.

Okej, tackar.
________________

Har ett nytt problem; då jag använt Generate Textures blir miljön grön och enligt guiden jag använder ska det nu fungera att spela sin skapelse. Efter att ha tryckt Ctrl+G händer däremot inget alls...
Fungerar det för er? Vad kan jag ha för fel, tror ni?

Medlem
Skrivet av The Vulture:
Skrivet av Night Hawk:

Har även den buggen men det är bara att starta om så ska det funka igen.

Okej, tackar.
________________

Har ett nytt problem; då jag använt Generate Textures blir miljön grön och enligt guiden jag använder ska det nu fungera att spela sin skapelse. Efter att ha tryckt Ctrl+G händer däremot inget alls...
Fungerar det för er? Vad kan jag ha för fel, tror ni?

Det är också en bug, gör så här

1. Spara din bana
2. stäng editorn
3. starta editorn och ladda banan

Det ska funka efter det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tack för hjälpen.

Tog en bild på min bana. Tack för all hjälp.

Ta mig till Imageshack!

1
Skriv svar