Nytt Baldur's Gate på gång?

Robot
Nytt Baldur's Gate på gång?

Enligt rykten och spekulationer kan nästa del i serien eller en remake vara under utveckling.

#nyhetstips, #bioware, #baldurs-gate, #icewind-dale, #pong


Medlem
Nytt Baldur's Gate på gång?

göras en RPG som inte är hack and slash eller FPS nä det kommer inte hända


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Inaktiv

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

Ett fps vore najs, typ I stil med "Dark Messiah might and magic" fast lite mer öppet och 5-10 timmar istället för 1 timme.

Medlem

Ett FPS i Infinity Engine? DET skulle jag vilja se

"Raise Dead: Infinity Engine" är väl den mest hoppingivande aspekten av det hela.


signatur
Medlem

i sourcen på sidan kan man läsa det här också

<!-- February 28, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->

<!-- For years, I clung to the memory of it. Then the memory of the memory. -->

<!-- And then... it returned. Better than it was before. -->

<!-- Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all. -->

kan ju vara intressant att lägga till det

Medlem

Intressant. Det har viskats om BGIII sen förra spelet. Hade blivit väldigt lycklig om detta är sant.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem

Trent tweeted this the 17th:

"A new toy for the office. What could we be developing that would require an iMac? #yeg #gamedev "

Mac remake eller Iphone crap?


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

JA! Det hade varit så sant för serien, glöm inte health orbs från mobsen du dräper. Gärna nice inzoomning på näshåren på taskiga 3d modeller i dialaog, och så får du ett lottohjul med options (på dom få dialogerna som eventuellt är med). Låter ju som vilket modernt rpg som helst !! Vad kan gå fel.

Gör dom en hd remake av 1an och 2an, inte i 3d obv, så köper jag hundra exemplar.

Medlem

FUCKING JAAAAAAAAAAAAAAAAAA ÄNTLIGEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGEEEEEEEEEEE

Medlem

Nu har jag lugnat ner mig lite.. genom deras facebook grupp gick jag in på sidan och fick gåshud av musiken!! Nu finns det alltså en chans för ett nytt baldur's gate?? mina jävla böner har blivit hörda.. spelat spelet i flera år och spelar än idag för det är det bästa spelet genom tiderna!! adrenalinet är på topp måste lugna ner mig ytterligare

Medlem

Tippar på att det är en Baldurs Gate remake för iPhone eller nåt sånt. Trist om så är fallet.

Medlem

OH MY FUCKING GOOOOOOOOOD!
SJUUUUKT!

Jag skulle bli omfgasglad om detta stämmer.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av zymax:

Tippar på att det är en Baldurs Gate remake för iPhone eller nåt sånt. Trist om så är fallet.

Jävligt tråkigt om så är fallet...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Musiken är så sjukt pepp!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

Absolut, originalet finns ju fortfarande kvar så fansen kan ju spela det samtidigt som vi gör spelet mer "lättillgängligt" och i en genre som för tillfället säljer massor, tänk på alla pengar!

Medlem

Hoppas på en ny version som släpps för PC / iOS.. Vore en rätt trevlig "launch title" för iPAD3

Han twittrar även om att han gör ny grafik och om 3DS Max.. Det verkar alltså vara mer än en simpel portning, så då tror jag faktiskt på en PC release också.


signatur
Medlem

Tycker de gamla spelen står sig än idag, tack vare modden till första spelet så håller ju även det väldigt hög klass. Ser inte riktigt vitsen med att göra om spelen såvida de inte inför tal för alla karaktärer. Men visst tusan hade jag köpt det ändå, äger redan båda spelen i två ex och ett ex av deras expansioner (inga billiga dlc här inte, här snackar vi nästan fullvärdiga produkter).

Känns iaf mer betryggande att IPn finns hos Atari och inte EA, förhoppningsvis kommer de inte göra samma som EA gjorde med Syndicate utan verkligen använda sig av denna IP på ett sätt som gör att spelet blir en värdig del av serien (inte som Syndicate som mer verkar vara som en avlägsen släkting).

Medlem

Ataris "unika tillkännagivande" var en tävling för indieutvecklare att göra Pong till iOS
Ataris Twitter

Medlem

Baldurs Gate: Dark Alliance III: the Black Hound fetches: and shadow returns to Amn: for Eternityyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

AARRRRGH, jävla teaser, stop teasing! Va äre för något?

En HD remake hade varit trevligt.

Medlem
Skrivet av slipside:

Ataris "unika tillkännagivande" var en tävling för indieutvecklare att göra Pong till iOS
Ataris Twitter

Haha, sicket anti-klimax. Nåväl, som det står på hemsidan deras, "patience".

Medlem
Skrivet av donhenri:

och fick gåshud av musiken

Samma här, musiken i BG är verkligen i världsklass, vill även minnas att Icewind Dale hade grym musik.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av donhenri:

och fick gåshud av musiken

Samma här, musiken i BG är verkligen i världsklass, vill även minnas att Icewind Dale hade grym musik.

Fetaste gåshuden på länge!

Gör dom det här så ska dom fan göra det bra och inte göra det till någon jävla action-hippie-spinoff. Infinity Engine och dagen skulle vara räddad! Åh mitt kära Baldur's Gate..


signatur

Have a good time!

Medlem

Glädjetårar kan komma för mindre!!

Medlem

Baldurs gate. Vilket spel det var! Ett rpg i en klass för sig. Hoppas vi får se något nytt Baldurs gate.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Baldurs gate. Vilket spel det var! Ett rpg i en klass för sig. Hoppas vi får se något nytt Baldurs gate.

Ja. Endast The Witcher tycker jag har närmat sig klassen Baldur's Gate höll. Helt sjukt välgjort spel.


signatur

Have a good time!

Medlem

En officiell port av infinity engine till ios/android istället för gemrb?

Inaktiv
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

Ett fps vore najs, typ I stil med "Dark Messiah might and magic" fast lite mer öppet och 5-10 timmar istället för 1 timme.

Jag tror dock han var oseriös man kan se ironin / sarkasmen i det kan han skrev

Medlem

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

123
Skriv svar