Söndagar hetaste Star Wars: The Old Republic-dagen
Hmm.. 0 timmar i veckan sedan första månaden tog slut den 27e dec.
Får inte ihop detta...
Spelet släpptes 20:e December, och Early Access började 13:e December. Även om du fick din produktnyckel (som även ger 30 dagar speltid) på första Early Access dagen, så borde din speltid tagit slut den 12:e Januari (2 veckor senare än vad du skrev).
Jaja... 27e jan då... Tänkte på att det var i nov det kom, men det var det ju inte =P
Rädd för att det är jag som dragit upp snittet lite
Själv gillar jag att sola heroics2 + 4+ med alla klasser och att pugga randoms med tank/healer/dps klasser. Vafan det är väl det som mmorpgs handlar om. COMBAT!
Har spelat eve innan så det skönt att och även varit "seriös raider" i wow så det här är fan semester.
Har ännu inte hittat min main class som jag vill köra med i pvp/raid så jag ligger långt och power questar mig igenom
HOTH är så jävla boring. Sämsta planeten helt klart. NOLL och inget att göra.
Efter att ha "testat" i stort sett alla klasser och ac (på alla sidor) så är Mara helt klart roligast och mest utmanande att spela. Jugger och Sorc är också helt klart roliga där man använder samtliga abilities hela tiden. Jag har inte ens börjat skrapa på pew pew än. Men det laggar duktigt för mig på min usla lina och med wifi.
Väldan va negativt det var här spelar själv kanske 10 timmar i veckan ,(är lvl 25) & än så länge tycker jag det håller väldigt bra betydligt intressantare än vad wow någonsin var ,men hur det är vid lvl 50 vet jag inte men själv gissar jag att när man nått max lvl så lessnar man gjorde detsamma i wow pvp intresserar ej
Fast i Wow finns det oerhört mycket pve. Det finns så mycket end content så man vet inte riktigt hur man ska hinna med allt.
Bara jag som inte har några som helst problem med detta så kallade "lagg" och att det drar 4gb minne?
Har 60+ fps överallt där jag varit förutom på Fleet/Ilum pga folkmassan (Tomb of Freedon Nadd). Spelet drar max ca 1.5gb, sitter på totalt 8gb så det rör mig inte i ryggen. Är nyfiken varför vissa får detta problem, dåliga drivrutiner? Gammal hårdvara?
Folk med dessa problem kanske överdriver? Om det börjar dra 4gb minne efter 30-60min så känns det som att det är datorn det är fel på. För mig drar det fortfarande max 1.5gb även om jag spelat 4 timmar i sträck och datorn varit på i 24 timmar.
Sitter på I7 2600k med 8GB mem med ett 6970 2gb kort... Jag har inga problem någon annan stans har 120+ fps rakt av överallt förutom på fleet (vid PVP vendor) och Ilum där fps BLIVIT sämre med varje patch (Tomb of Freedon Nadd Imp side) Hade typ 30fps dagen innan dom patcha att kannonerna i baserna one shota folk nu varje text update på screen så laggar de till. så såg de ut igår innan jag krasha typ några min senare [http://img828.imageshack.us/img828/3987/memleak2.jpg] datorn hade väl varit på i en vecka eller så. Håller med inlägget tidigare buggar från betan fortfarand här + att BW tog beslut och TA BORT HI res texturs (förutom i dialoger) är typ beyond me. Dom säger att dom vill att alla skall kunna spela.. Men ..... låt oss själva välja om vi har maskin nog att spela med dom eller ej.
Fast det blir ju så med MMO spel... Jag tvingade mig själv ibland att spela WoW, då jag betalade för det. Självklart var det roligt också men...!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Kör en FP HM om dagen ungefär, lite lagom att göra, lagom engagemang och lagom kul.
Samma skit som WoW vad gäller summa summarum. tOR har bra mycket mer som fångar in en, bra mycket mer engagerande känsla. WoW har en bättre spelmotor och mer smidighet.
Men i slutändan är det lite som att jämföra äpplen och päron. Mufflon äro alla de som jämför spelen - tOR har 2 månader på nacken, WoW har sisådär 7 år bakom sig, och var helvetiskt opolerat vid release - folk har en förbannad tendens att glömma det. tOR är också förbaskat opolerat än så länge, inget konstigt med det, och det kommer med stor sannolikhet att utvecklas. (Förutsatt att folk har tålamod att stödja spelet under dess utveckling, och inte bara går tillbaka som goda drönare till Blizzards kassako.)
Så bara för att ett spel hade buggar vid en release för 7 år sedan ska det rättfärdiga dem att släppa ett buggigt spel tycker du? Jag tycker det är slappt/kasst av dem att släppa ett spel med så lite innehåll som folk säger att det har. Jag menar har de inte lärt sig något av att kolla på andras spels produkter?
Jag spelar inte swtor själv och kommer aldrig göra det. Såg rätt kasst ut grafikmässigt och stela modeller på gubbarna. Till och med wow som har 7 år på nacken har ju bättre modeller på gubbarna.
IDKFA
Noll.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Kör en FP HM om dagen ungefär, lite lagom att göra, lagom engagemang och lagom kul.
Samma skit som WoW vad gäller summa summarum. tOR har bra mycket mer som fångar in en, bra mycket mer engagerande känsla. WoW har en bättre spelmotor och mer smidighet.
Men i slutändan är det lite som att jämföra äpplen och päron. Mufflon äro alla de som jämför spelen - tOR har 2 månader på nacken, WoW har sisådär 7 år bakom sig, och var helvetiskt opolerat vid release - folk har en förbannad tendens att glömma det. tOR är också förbaskat opolerat än så länge, inget konstigt med det, och det kommer med stor sannolikhet att utvecklas. (Förutsatt att folk har tålamod att stödja spelet under dess utveckling, och inte bara går tillbaka som goda drönare till Blizzards kassako.)
Så bara för att ett spel hade buggar vid en release för 7 år sedan ska det rättfärdiga dem att släppa ett buggigt spel tycker du? Jag tycker det är slappt/kasst av dem att släppa ett spel med så lite innehåll som folk säger att det har. Jag menar har de inte lärt sig något av att kolla på andras spels produkter?
Jag spelar inte swtor själv och kommer aldrig göra det. Såg rätt kasst ut grafikmässigt och stela modeller på gubbarna. Till och med wow som har 7 år på nacken har ju bättre modeller på gubbarna.
Nja, inte riktigt - men man glömmer av hur många obskyra buggar som i princip bara kan upptäckas i en live-miljö det faktiskt finns. Fixar för dessa kan skapa nya buggar osv. Spel är programmeringsmässigt komplicerade, och buggar är inte alltid enkla att fixa, även om de ter sig enkla i spelmiljön i sig.
För att vara ett spel av den storleken det är var släppet relativt bra. Finns inte ett MMO hittills som haft ett ens i närheten av buggfritt släpp.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Kör en FP HM om dagen ungefär, lite lagom att göra, lagom engagemang och lagom kul.
Samma skit som WoW vad gäller summa summarum. tOR har bra mycket mer som fångar in en, bra mycket mer engagerande känsla. WoW har en bättre spelmotor och mer smidighet.
Men i slutändan är det lite som att jämföra äpplen och päron. Mufflon äro alla de som jämför spelen - tOR har 2 månader på nacken, WoW har sisådär 7 år bakom sig, och var helvetiskt opolerat vid release - folk har en förbannad tendens att glömma det. tOR är också förbaskat opolerat än så länge, inget konstigt med det, och det kommer med stor sannolikhet att utvecklas. (Förutsatt att folk har tålamod att stödja spelet under dess utveckling, och inte bara går tillbaka som goda drönare till Blizzards kassako.)
Så bara för att ett spel hade buggar vid en release för 7 år sedan ska det rättfärdiga dem att släppa ett buggigt spel tycker du? Jag tycker det är slappt/kasst av dem att släppa ett spel med så lite innehåll som folk säger att det har. Jag menar har de inte lärt sig något av att kolla på andras spels produkter?
Jag spelar inte swtor själv och kommer aldrig göra det. Såg rätt kasst ut grafikmässigt och stela modeller på gubbarna. Till och med wow som har 7 år på nacken har ju bättre modeller på gubbarna.
Nja, inte riktigt - men man glömmer av hur många obskyra buggar som i princip bara kan upptäckas i en live-miljö det faktiskt finns. Fixar för dessa kan skapa nya buggar osv. Spel är programmeringsmässigt komplicerade, och buggar är inte alltid enkla att fixa, även om de ter sig enkla i spelmiljön i sig.
För att vara ett spel av den storleken det är var släppet relativt bra. Finns inte ett MMO hittills som haft ett ens i närheten av buggfritt släpp.
Du kanske har rätt, som sagt inte spelat det själv och går mer på vad andra sagt och vad jag läst. Ska faktiskt erkänna att leta buggar i t.ex wow var en av mina favoriter Tyckte det var sjukt kul ibland att hitta ställen där antagligen ingen annan hade satt sin fot förr. Så alla buggar är inte dåliga i ett mmo
IDKFA
Kör en FP HM om dagen ungefär, lite lagom att göra, lagom engagemang och lagom kul.
Samma skit som WoW vad gäller summa summarum. tOR har bra mycket mer som fångar in en, bra mycket mer engagerande känsla. WoW har en bättre spelmotor och mer smidighet.
Men i slutändan är det lite som att jämföra äpplen och päron. Mufflon äro alla de som jämför spelen - tOR har 2 månader på nacken, WoW har sisådär 7 år bakom sig, och var helvetiskt opolerat vid release - folk har en förbannad tendens att glömma det. tOR är också förbaskat opolerat än så länge, inget konstigt med det, och det kommer med stor sannolikhet att utvecklas. (Förutsatt att folk har tålamod att stödja spelet under dess utveckling, och inte bara går tillbaka som goda drönare till Blizzards kassako.)
Så bara för att ett spel hade buggar vid en release för 7 år sedan ska det rättfärdiga dem att släppa ett buggigt spel tycker du? Jag tycker det är slappt/kasst av dem att släppa ett spel med så lite innehåll som folk säger att det har. Jag menar har de inte lärt sig något av att kolla på andras spels produkter?
Jag spelar inte swtor själv och kommer aldrig göra det. Såg rätt kasst ut grafikmässigt och stela modeller på gubbarna. Till och med wow som har 7 år på nacken har ju bättre modeller på gubbarna.
Nja, inte riktigt - men man glömmer av hur många obskyra buggar som i princip bara kan upptäckas i en live-miljö det faktiskt finns. Fixar för dessa kan skapa nya buggar osv. Spel är programmeringsmässigt komplicerade, och buggar är inte alltid enkla att fixa, även om de ter sig enkla i spelmiljön i sig.
För att vara ett spel av den storleken det är var släppet relativt bra. Finns inte ett MMO hittills som haft ett ens i närheten av buggfritt släpp.
Du kanske har rätt, som sagt inte spelat det själv och går mer på vad andra sagt och vad jag läst. Ska faktiskt erkänna att leta buggar i t.ex wow var en av mina favoriter Tyckte det var sjukt kul ibland att hitta ställen där antagligen ingen annan hade satt sin fot förr. Så alla buggar är inte dåliga i ett mmo
Menar det, kolla på Tex Swifty som idag tjänar pengar på att ha exploitat wow back on vanilla, tbc osv