Medlem

Hoppas att ingen kände sig mindre dragen till spelet efter den här förhandstitten. Har kört igenom betan fem ggr på fem karaktärer efter patch 13 och tycker själv att integreringen av runor i färdighetssystemet är både bra och logisk. Man har fortfarande stor, om inte större, möjlighet att designa sin karaktär då man nu inte måste HITTA själva runan (det enda de tagit bort är ju svagare/starkare versioner av dem). Spelet blir awesome, håller dock med om att förseningarna börjar bli lite löjliga...

Medlem
Skrivet av Corolyn:

Hoppas att ingen kände sig mindre dragen till spelet efter den här förhandstitten. Har kört igenom betan fem ggr på fem karaktärer efter patch 13 och tycker själv att integreringen av runor i färdighetssystemet är både bra och logisk. Man har fortfarande stor, om inte större, möjlighet att designa sin karaktär då man nu inte måste HITTA själva runan (det enda de tagit bort är ju svagare/starkare versioner av dem). Spelet blir awesome, håller dock med om att förseningarna börjar bli lite löjliga...

Vilka klasser är du mest nöjd/missnöjd med? Jag brukar alltid köra Mage i liknande spel men såg lite enformigt ut, har jag fel?

Medlem
Skrivet av moondragon:

FZ skulle ju kunna förklara lite vad som gjorde 2:an så speciellt svår och hardcore, att använda 3 skills/klass? eller att scroll of identify inte längre finns med?. Jag antar att högerklicka på en scroll är complex så att det tar plats i inventoryn.

Skulle inte skada att läsa på vad blizzard säger om sina ändringar och jag håller med, man har betydlig mera cusomization än man hade förr.

Exempelvis i DIablo 2, alltingen va man en sorceress med fireball + meteor eller en med blizzard+frozen orb + cold mastery. Väldigt djupt.

Alla som spelar betan tycker att det är bättre nu vad jag har sett och jag hänger mycket på diablofans, incgamers diablo mm. Det gamla rune systemet innebar att de droppar men högre rang av rune droppar på nightmare eller hell. Självklart kommer alla att ta den högsta rangen av en rune men man behöver inte söka efter det. Bara att ta upp AH och köpa det. Sen med det nya systemet har man lyckats att röja levlande mellan 30 och 60 och gjort det mera spännande.

Spelar ingen roll vilken "spec" som är den mest ultimata, det handlar om hur man kan VÄLJA hur man kan göra....


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Corolyn:

Hoppas att ingen kände sig mindre dragen till spelet efter den här förhandstitten. Har kört igenom betan fem ggr på fem karaktärer efter patch 13 och tycker själv att integreringen av runor i färdighetssystemet är både bra och logisk. Man har fortfarande stor, om inte större, möjlighet att designa sin karaktär då man nu inte måste HITTA själva runan (det enda de tagit bort är ju svagare/starkare versioner av dem). Spelet blir awesome, håller dock med om att förseningarna börjar bli lite löjliga...

Vilka klasser är du mest nöjd/missnöjd med? Jag brukar alltid köra Mage i liknande spel men såg lite enformigt ut, har jag fel?

Hm, Wizarden är faktiskt rätt kul men det är ju bara ett första intryck Alla klasserna blir lite enformiga i betan eftersom att man inte har särskilt många skills att välja mellan. Demon Huntern är väl den jag tycker minst om, skillsen är tråkiga både visuellt och vad de gör. Har mest kört Monk och Barbarian, de slaktar (... i låg level på normal difficulty)

Medlem

Trevligt formulerad och väldigt bra genomgång av ändringarna. Tack!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag tror inte detta blir bättre än d2 alltså inte av det jag sett men ska väl igentligen inte uttala mig för mkt som inte spelat än men det verkar så i alla fall

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Ni som menar att Diablo 3 verkar bli för lätt... vad var egentligen svårt med Diablo 2? O.o

Spelat en hardcore-karaktär på svårighetsgrad hell?

Medlem

Detta kan va den sämsta artikeln jag någonsin läst. Författaren beskriver endast sina egna åsikter rakt igenom artikeln och framträder de som generella uppfattningar... Visst jag är riktigt nöjd med förändringen och rune-systemet hade kunnat fungerat på annat sätt via drops. Men det är helt fel rubriksätting och fel författare till ämne och rubrik.

Inaktiv

Nej, det anpassas inte för konsoler eftersom att utvecklingen av konsolversionen sker separat och av ett helt annat team.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Nej, det anpassas inte för konsoler eftersom att utvecklingen av konsolversionen sker separat och av ett helt annat team.

Det hindrar dock inte konsol-folk från att börja sitt gnällande ( som vanligt )

Jag tror D3 blir kul, men kanske inte det episka spelet många väntar på. Activision har ett finger med i spelet, det är aldrig bra...

Jag har inte spelat betan, så jag får lugna mig med mitt slutgiltiga omdöme.

Det är inget spel jag kommer att "rusa till butiken för" längre. ( Man köper ju sina spel online nuförtiden, men ni förstår poängen )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

fanboys... *skrattar* .. Underbara små dampungar. Håller man inte med så gör man inte det, inte behöver man bli otrevlig? Det låter som om ni blir personligt angripna, som om livet bakom dom fyra väggarna börjar spricka. Skitsamma... Kids will be kids. Jag ser det såhär: Det sämsta jag kan tycka om spelet blir troligtvis att spelet är underhållande, och som bäst att det delar plats med mina underbara diablo 1 och 2 stunder.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Skrivet av WarpGuN:

det är väl mer blizzard stil nu förtiden...mer casual, se bara på wow..och sen MoP, så jäva simplifierat så en 5åring kan lira skiten

Haha

Medlem

Tycker personligen det blir svårare med CD på potsen för man inte kan klunka i sig dom hela tiden, dessutom finns de inga rejuvs längre heller vilket har räddat mina karaktärer i d2 x antal gånger

Medlem
Skrivet av totte08:

fanboys... *skrattar* .. Underbara små dampungar. Håller man inte med så gör man inte det, inte behöver man bli otrevlig? Det låter som om ni blir personligt angripna, som om livet bakom dom fyra väggarna börjar spricka. Skitsamma... Kids will be kids. Jag ser det såhär: Det sämsta jag kan tycka om spelet blir troligtvis att spelet är underhållande, och som bäst att det delar plats med mina underbara diablo 1 och 2 stunder.

Exakt, det är roligt att se hur fanboys som tex "Sachs" verkar ta det personligt om något minsta negativt sägs om deras favoritspel.
Det är lite som småbarn som tycker de måste försvara sin pappa eller nå't.
: Nä, D3 har inte alls något förenklat över sig, det är du som är dum !

Medlem

Om Diablo 3 och Guild Wars 2 kommer ut samtidigt väljer jag Guild Wars 2.

Bizzard kör Diablo rätt ner i marken och att de säger de "Har koll på läget" är bullshit. Så här stora förändringar i >BETA< fas vittnar tydligt om osäkerhet om vart de vill ta spelet.

Medlem

Vilket jävla barnspel.

Medlem

vad jag kan komma ihåg så var varken diablo 1 lr 2 svårt att förstå sig på. har vi alla blivit dummare de senaste åren lr vad?

Inaktiv
Skrivet av TryNotDoo:

Det hindrar dock inte PC-folk från att börja sitt gnällande ( som vanligt )

Det blev lite fel där men jag fixade det.

Medlem

När jag läste att man skulle ta bort runes som loot så tyckte jag det var bra, men att man måste nå en viss level innan man kan välja en runa, gör ju att man först kan göra sin egen build när man låst upp alla runes.Förändringen får mig inte att avboka mitt exemplar, men irriterad blir jag likväl.

Medlem

det är väl mer blizzard stil nu förtiden...mer casual, se bara på wow..och sen MoP, så jäva simplifierat så en 5åring kan lira skiten

För SC2 är en walk in the park?

Inaktiv
Skrivet av mordsint:

Nej, det anpassas inte för konsoler eftersom att utvecklingen av konsolversionen sker separat och av ett helt annat team.

Det skulle bli ohållbart att ha två separata versioner av spelet - Det skulle bli extremt dyrt.
Varför ska ett företag spendera dubbla kostnaden på att göra två skiljda versioner av ett spel?

Även om det görs av ett separat team så kommer spelet att baseras på exakt samma build.
Mest ekonomiskt blir därmed att förbereda pcversionen så mycket som möjligt för att snabbt (billigt) minimera jobbet som krävs för att få ut en consolversion.

Om man måste plocka bort/modifiera funktioner i spelet så leder det automatiskt till en extremt utdragen process där hela spelet måste ombalanseras.

Enklast är därmed att minimera förändringarna som skulle krävas för att porta över det till Consol.

Bara en sak som healthpotions, genom att "plocka bort" dom så gör det genast allt så mycket enklare att spela på en handkontroll
Det är då möjligt att kan frigöra en knapp till någonting mer användbart (offensivt) och placera potions i en separat meny - lite som dom har gjort i masseffekt - som du bara använder när det verkligen krisar.

Det är mängder av sådana där småsaker som i det stora hela "dummar ner" spelet.
Om Kinect helt plötsligt skulle bli den primära kontrollern på consoler, hur skulle då fps-spelen påverkas? många funktioner skulle plockas bort bara för att gränssnittet saknar knappar?

Medlem
Citat:

Och hur kan förändringar i ett spel som saknar releasedatum betraktas som en försening? Tycker ni har valt en överlag tråkig och inkorrekt vinkling i den här artikeln.

Jag brukar inte ha problem med hur artiklarna på FZ är skrivna, men jag känner lite samma sak. Tråkig inställning som bäddade för en tråkig läsning.

inb4: Jag säger inte att skribenten har fel i sina åsikter, men texten hade kunnat vara mer informativ/mindre kritisk.

Medlem
Skrivet av totte08:

fanboys... *skrattar* .. Underbara små dampungar. Håller man inte med så gör man inte det, inte behöver man bli otrevlig? Det låter som om ni blir personligt angripna, som om livet bakom dom fyra väggarna börjar spricka. Skitsamma... Kids will be kids. Jag ser det såhär: Det sämsta jag kan tycka om spelet blir troligtvis att spelet är underhållande, och som bäst att det delar plats med mina underbara diablo 1 och 2 stunder.

Prova med lite konstruktiv kritik då, istället för att att skriva något i stil med "Jag kollade på ett lågupplöst filmklipp av betan på YouTube, spelet ser ut som skit, Blizzard har sabbat Diablo totalt, det är bara skit, jag tänker inte köpa spelet nu, allt är bara skit..." osv.

Om inte folk skrev så efterblivna saker så kanske inte folk som gillar spelserien, och ser fram emot den skulle reagera så kraftigt. För att inte tala om dom som tom spelat betan, och verkligen vet hur spelet ser ut. För oss blir typexemplet jag gav ovan extra korkat.

Medlem
Skrivet av jonis:

Trevligt formulerad och väldigt bra genomgång av ändringarna. Tack!

Tycker verkligen tvärt om. Man får reda på mer genom att bara läsa patch notes, och skribenten väljer att inte positionera sig alls. Det gör texten otroligt tråkig att läsa - där man bara lagt meningar till patch notes. Har nog inte läst en text om Diablo 3 som verkar sakna Diablo-arvet så mycket.

Bättring FZ!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skönt att slippa klunka massor med healthpotions, släpa omkring på runor, scroll of town portal/identify. Mer plats i inventoryt för roligare saker. Kommer ihåg hur mycket skit man var tvungen att släpa på i D2.. Inventory pusslandet har knappast med hur svårt spelet är, inte heller att man behövde släpa på en massa health/mana potions och klunka i tid och otid. Roligt gameplay > inventorypusslande(iofs kommer det fortfarande bli tvunget) + grinda efter runor. Tror nog D3 kan bli bra svårt ändå.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Om Diablo 3 och Guild Wars 2 kommer ut samtidigt väljer jag Guild Wars 2.

Bizzard kör Diablo rätt ner i marken och att de säger de "Har koll på läget" är bullshit. Så här stora förändringar i >BETA< fas vittnar tydligt om osäkerhet om vart de vill ta spelet.

Eller så kanske det betyder att de lyssnar på feedbacken från de första grupperna som fått tillgång till betan, vad vet jag. Eller du kanske tror att deras affärsstrategi är att göra ett spel som så många som möjligt blir missnöjda med?

Medlem
Skrivet av Securion:

Vilket jävla barnspel.

Ja, precis som ettan och tvåan. Moget, förresten.

Skrivet av cordylus:

vad jag kan komma ihåg så var varken diablo 1 lr 2 svårt att förstå sig på. har vi alla blivit dummare de senaste åren lr vad?

Och igen, utgå från att Blizzard reducerat D3 till "My Little Pony 3: Sunshines Stroll in the Park", bara för att...vad? Kan du förklara för mig vad det är som är så enkelt med Diablo3, speciellt jämfört med 1'an och 2'an?

Kul med fler svenska artiklar om Diablo 3. Däremot kan vi inte hålla med om att spelet har förenklats, då svårighetsgrader uppenbart höjts i de senaste patcherna.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Kimpur:

Fyfan, nu ser man ännu mer att det här kommer bli djupare än Diablo 2, usch va trött man är på det spelet. Alla blir boostade och kör samma spec. Det här kan leda till lite variation när man kan "re-specca" innan en bossfight

djupare? förklara dig gärna... Health orbs, pots oanvändbara, behöver knappt hantera inventory osv.. urk. Eller inte ens behöva ta sig till staden för att identifiera om man glömt köpa scrolls osv. Småsaker som gjorde D1 & D2 grymmt som de plockar bort.

Att du ens kan respecca tar ju bort mkt enligt mig och gör spelet mer casual.

Health orbs gör att man kan slakta vidare utan fördröjning eller väntan på att få upp hälsan igen genom en seeeg pot. Och pottar finns kvar om du missat det. Det kan rädda en från "last-hits". Och att man i diablo 2 hade fullt inventory hela tiden av prylar man skulle identifiera och sälja i staden var bara jobbigt (enligt mig), 99% av speltiden var ju inventoryt fullt. Sedan att man måste köpa en massa scrolls för att ha med sig var också det jobbigt om man hade glömt köpa med sig townportals så man fick springa 10 mil tillbaka. Respecc ger ju mer variation än i Diablo 2, där man inte kunde göra det, man var tvungen att börja om från början. Och hade man en polare så kunde man bli boostad genom allting och förstöra spelet så att man tröttnade efter 1 dag.

Men smaken är som baken, det kan jag ge dig.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Woffen:

Skönt att slippa klunka massor med healthpotions, släpa omkring på runor, scroll of town portal/identify. Mer plats i inventoryt för roligare saker. Kommer ihåg hur mycket skit man var tvungen att släpa på i D2.. Inventory pusslandet har knappast med hur svårt spelet är, inte heller att man behövde släpa på en massa health/mana potions och klunka i tid och otid. Roligt gameplay > inventorypusslande(iofs kommer det fortfarande bli tvunget) + grinda efter runor. Tror nog D3 kan bli bra svårt ändå.

+1


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skriv svar