The Darkness II

Robot
The Darkness II

Fem år och flera uppskjutna släppdatum senare är uppföljaren till The Darkness äntligen här. Bered er på ännu en våldsam färd genom mörkret.

#starbreeze-studios, #the-darkness, #digital-extremes, #the-darkness-ii


Medlem
The Darkness II

Spelade igenom demot och gillade det inte alls, men kanske får göra ett nytt försök.

Medlem

Ogillade att de gått från grafik-grafik till tecknad grafik. Visst, originalet är en serietidning, men spelet hade inte behövt se ut som en serietidning =/


signatur

I drank what?

Medlem

Är dte bara jag eller är 2:an mycket ljusare och färggladare än det första?

Medlem

zzz - think that sums it up.

Medlem

Jag gillade starkt 2an, det som var mest negativt enligt mig var hur kort spelet va
Tog 4 h att köra igenom SP (Och 4 h för alla coop banor med en polare), finns dock New Game +.
Säger inte att 4h är jätte dåligt för ett FPS spel men vore trevligt med ett par h längre ^^

Sen älskar jag minions/pets/"saker jag kan säga åt att döda folk åt mig" och saknade därmed lite fler darklings :S

Medlem

Inte spelat 2an men tyckte 1an var väldigt kraftigt och en rik spelstory. Gillade 1an en hel del.. men 2an blir ett tveksamt köp.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Cel shading... way to ruin it.

Medlem

The Darkness och The Darkness 2 har inte allt för mycket gemensamt förutom namnet. Tvåan var dock riktigt grymt och med mer fokus på action än det tidigare spelet. Däremot kunde jag inte låta bli att störa mig lite på de storyaktiga felen som finns. Visst, spelen är inte riktigt "canon" men Starbreeze gjorde snarare en ny version av seriens berättelse och tvåan bygger vidare på det, men glömmer några viktiga detaljer.
Någon som kommer ihåg barnhemmet från första spelet? Det gjorde inte Digital Extremes som vid flera tillfällen tar upp Jackies pappa som en omtänksam person som försökte hjälpa sin son med vad som komma skulle. Problemet råkar bara ligga i att Jackies pappa var en hänsynslös mördare som dog innan Jackie ens föddes. Inte riktigt den älskvärda "levande" fader som beskrivs här

Medlem

Hej Linda, hur tänker du dig att storykänslan ställer sig mot första spelet? Jag diggade verkligen känslan i The Darkness (om än att det blev lite lätt när man fick tillgång till ze black hole (vilket dock på vissa sätt kändes lite på sin plats)). Jag sitter här mer förkyld än jag var häromdagen, så jag har lite svårt att komma med en bättre formulerad fråga.

Ta det coolt, drick lite mjölk!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Hamsternator:

The Darkness och The Darkness 2 har inte allt för mycket gemensamt förutom namnet. Tvåan var dock riktigt grymt och med mer fokus på action än det tidigare spelet. Däremot kunde jag inte låta bli att störa mig lite på de storyaktiga felen som finns. Visst, spelen är inte riktigt "canon" men Starbreeze gjorde snarare en ny version av seriens berättelse och tvåan bygger vidare på det, men glömmer några viktiga detaljer.
Någon som kommer ihåg barnhemmet från första spelet? Det gjorde inte Digital Extremes som vid flera tillfällen tar upp Jackies pappa som en omtänksam person som försökte hjälpa sin son med vad som komma skulle. Problemet råkar bara ligga i att Jackies pappa var en hänsynslös mördare som dog innan Jackie ens föddes. Inte riktigt den älskvärda "levande" fader som beskrivs här

Det slår en kil i min havregrynsgröt att läsa det här. Storyn tycker jag verkligen är viktig i den här spelserien.

Tur att jag har kaffe åtminstone!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Det slår en kil i min havregrynsgröt att läsa det här. Storyn tycker jag verkligen är viktig i den här spelserien.

Tur att jag har kaffe åtminstone!

Resten av storyn förutom det som försöker väva in pappan fungerar däremot utmärkt
Ganska synd däremot att båda spelen inte ger en rättvis bild av vad det innebär att vara besatt av "The Darkness". Finns en anledning till att Jackie knappt använder skjutvapen i serien
Den som spelar något av spelen bör ha det i åtanke... för det är helt klart roligare att fokusera på krafterna än att skjuta ner allt motstånd ^^

Medlem

Jag spelade demot. Riktigt najs grafik, bra kontroller och orginellt att ha fyra lemmar.

Men det kändes inte roligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Hamsternator:
Skrivet av Harpa:

Det slår en kil i min havregrynsgröt att läsa det här. Storyn tycker jag verkligen är viktig i den här spelserien.

Tur att jag har kaffe åtminstone!

Resten av storyn förutom det som försöker väva in pappan fungerar däremot utmärkt
Ganska synd däremot att båda spelen inte ger en rättvis bild av vad det innebär att vara besatt av "The Darkness". Finns en anledning till att Jackie knappt använder skjutvapen i serien
Den som spelar något av spelen bör ha det i åtanke... för det är helt klart roligare att fokusera på krafterna än att skjuta ner allt motstånd ^^

Jackie är då grymmare i serietidningarna än i spelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Linda Grip:

The Darkness II utspelar sig två år efter den första delen och huvudpersonen Jackie Estacado (vars röst för övrigt görs av Mike Patton) är nu en välkänd och högt uppsatt maffiaboss

Är det bara jag som uppmärksammat detta fel? Mike Patton har lånat ut sin röst till The Darkness. Brian Bloom är Jackie Estecado. Rätt Credd till rätt person.

Medlem

Jag blir bara sugen på ett nytt "riktigt" XIII när jag ser grafiken

Inaktiv

Sååå....ett spel som är så urbotat dåligt gjort, får 4/5 från FZ, medans Kingdoms of Amalur får en 2'a?

Detta spelet förtjänar inte ens plastomslaget som följer med skiten den är inpackad i.

Medlem
Skrivet av Segas:

Sååå....ett spel som är så urbotat dåligt gjort, får 4/5 från FZ, medans Kingdoms of Amalur får en 2'a?

Detta spelet förtjänar inte ens plastomslaget som följer med skiten den är inpackad i.

tack för din klarhet!

Redaktör
Skrivet av enviro:
Skrivet av Linda Grip:

The Darkness II utspelar sig två år efter den första delen och huvudpersonen Jackie Estacado (vars röst för övrigt görs av Mike Patton) är nu en välkänd och högt uppsatt maffiaboss

Är det bara jag som uppmärksammat detta fel? Mike Patton har lånat ut sin röst till The Darkness. Brian Bloom är Jackie Estecado. Rätt Credd till rätt person.

Slarvfel, fixat. Som tack för uppsträckningen bjussar vi på ett stycke Patton-genialitet.


signatur
Redaktör
Skrivet av Segas:

Sååå....ett spel som är så urbotat dåligt gjort, får 4/5 från FZ, medans Kingdoms of Amalur får en 2'a?

Japp. Och i respektive recension står tydligt motiverat varför.


signatur
Medlem
Skrivet av Segas:

Sååå....ett spel som är så urbotat dåligt gjort, får 4/5 från FZ, medans Kingdoms of Amalur får en 2'a?

Detta spelet förtjänar inte ens plastomslaget som följer med skiten den är inpackad i.

Smaksak, du kan inte klaga på att folk gillar det du inte gillar.
Du kanske gillar Cola medans andra gillar Pepsi.

Medlem

field of view?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Kort men trevligt.Gillar Co-op, även om jag känner att det kommer att ha en relativt begränsad livslängd.

Inaktiv
Skrivet av Hamsternator:
Skrivet av Harpa:

Det slår en kil i min havregrynsgröt att läsa det här. Storyn tycker jag verkligen är viktig i den här spelserien.

Tur att jag har kaffe åtminstone!

Resten av storyn förutom det som försöker väva in pappan fungerar däremot utmärkt
Ganska synd däremot att båda spelen inte ger en rättvis bild av vad det innebär att vara besatt av "The Darkness". Finns en anledning till att Jackie knappt använder skjutvapen i serien
Den som spelar något av spelen bör ha det i åtanke... för det är helt klart roligare att fokusera på krafterna än att skjuta ner allt motstånd ^^

Tänk så olika man kan uppleva ett spel. Själv älskade jag vapenhanteringen i The Darkness 2 men tyckte armarna var dötråkiga.

Medlem

Slarvfel, fixat. Som tack för uppsträckningen bjussar vi på ett stycke Patton-genialitet.[/quote]

Fantastiskt! Patton har en skön blandning av talang och galenskap.

Men om jag ska ha en legitim åsikt i stället för att hytta fingret åt vad som är fel så tycker jag att The Darkness 2 förtjänar fyran så länge som man inte tänker på att det är en uppföljare. Det första Darkness är helt klart det bästa av de två spelen. Det är tråkigt att Digital Extremes inte körde samma design och stämning som det första. Men som sagt, tvåan är ett bra spel. Att få kontrollera alla lemmar fungerar relativt smärtfritt och storyn är mer serietidning än vad det är drama. Helt jävla okej.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Tänk så olika man kan uppleva ett spel. Själv älskade jag vapenhanteringen i The Darkness 2 men tyckte armarna var dötråkiga.

När man slitit en fiende itu för att sedan kasta kroppen på hans polare så att denna dör, vem vill gå tillbaka till skjutvapen då

Medlem

Hört att pc versionen är en horribel port

Medlem
Skrivet av Segas:

Sååå....ett spel som är så urbotat dåligt gjort, får 4/5 från FZ, medans Kingdoms of Amalur får en 2'a?

Detta spelet förtjänar inte ens plastomslaget som följer med skiten den är inpackad i.

Here we go again...

Skrivet av toast:

field of view?

Ska patchas in.

Medlem

Cell shading förstörde känslan.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Du kanske gillar Cola medans andra gillar Pepsi.

Ingen gillar Pepsi.

12
Skriv svar