Klarar din dator av Diablo III?

Medlem

Finns inget annat företag som kan få kraven så låga som blizzard utan att det ser förjävligt ut.

Medlem

Hell no!! Men min ps3 fixar det=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Hoppas det får CrossFireX-stöd tidigt, eller mja, spelet lär väl gå på max med ett HD5870 ändå, iförsej...
Blir mer intressant att se om jag kan spela det på min Macbook Air 13" 2011, kan ju hoppas att det flyter på någorlunda på lägsta grafik...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv

Sent 2013 - Tidigt 2014

Medlem

Nice, då kan man även köra på min bärbara


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Idono:

Fan vad folk klagar på låga system krav. Det är så optimerade spel ser ut. Blizzard är kända för att släppa bra kodade spel. Spelet kommer troligen vara en av dem mer stabila spelen på väldigt länge, då det inte är en direkt konsolport.

hej spelade du starcraft 2 i början? var ju väldigt ooptat

Ja jag spelade SC2. Och det va bra optimerat. Jämför SC2 o D3 mot dagens AAA spel som kräver 2 kärniga processorer som minimum men ändå knappt funkar på 4 kärniga är bara löjligt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

yes! mitt Winxp. 6000+ 3gig ram, 8800GTS. allt antikt, PLUS en 19" Dell skärm ifrån mitten av 90 talet kan driva detta! najs =D


signatur

R.I.P The_maxx

Frågan är väl snarare om mjukvaran klarar av hårdvaran. Blir det en buggfest eller kommer det flyta på bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vadå låga systemkrav?

Medlem

Hoppas på sommar release, kan man chilla i release-kön utan att frysa!

Medlem

Hrmmm, var har man sett de där minimum kraven förr.
Ja just det, på vartenda multiplatform spel innan.

min 2600k kommer klara att ha igång tre D3 samtidigt,så kan jag multiplaya med mig själv

Medlem

Blir givet köp till xboxen

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/analysis.aspx?name=... Enligt denna så ligger jag så mycket åt höger det går ^^)


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Om dom nu ska möblera om väldigt mycket i Diablo 3, så tror jag det släpps till hösten.

Medlem

Suck! Casual gaming...
Kinect stöd med?

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Idono:

Fan vad folk klagar på låga system krav. Det är så optimerade spel ser ut. Blizzard är kända för att släppa bra kodade spel. Spelet kommer troligen vara en av dem mer stabila spelen på väldigt länge, då det inte är en direkt konsolport.

hej spelade du starcraft 2 i början? var ju väldigt ooptat

Ja jag spelade SC2. Och det va bra optimerat. Jämför SC2 o D3 mot dagens AAA spel som kräver 2 kärniga processorer som minimum men ändå knappt funkar på 4 kärniga är bara löjligt.

När blev SC2 och D3 snygga spel rent grafiskt? Det är ju inte direkt så att polygonerna i dessa titlar är direkt krävande. Jämför grafiken på bf3, Crysis och Shogun total war 2 bla.
Sen är systemkraven vilseledande på sc2 då det är så mycket mer krävande när väldigt mycket saker händer på skärmen, som i tex. ett parti footmen

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av fluffmajster:

Bah min gamla athlon64 4200 har hitintills klarat det mesta...men den börja bli gammal har nog köpt 7 graffe sen jag köpte prollen...har en i7 870 som liger och skräpa men om den ska sluta att skräpa måste jag köpe mobbo+minne, vilket jag inte har råd me

*gtx470 är mitt graffe

Får jag fråga varför du använder en betydligt äldre generation av CPU:er (Athlon64 4200+) ist för att använda i7:an? CPU:n flaskar ju sönder GTX470..

jag är snål som synden, och min cpu gör ju jobbet i dom flesta spel men om jag hade haft ett lika sunkigt grafik kort så hade jag inte kunnat spela nått....i7 var ett impuls(och felköp) köp på tradera, som har fått bo i bokhyllan för att jag var snål...och nu har jag inte ens råd att bygg nått med den längre, har det lite krast för tillfället..

Medlem

Det är många som tar upp att systemkraven är "för låga", men Blizzard har väl jämt utvecklat spel som de flesta ska kunna njuta av (t.o.m de med low-end system)?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

det är väl ingen nyhet?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Eh...min gamla dator från 2006 klarar detta galant. Troligtvis klarar min förförra dator t.om detta....

Medlem

När ska företagen börja kräma på lite så datorerna får svettas? Hur stor skillnad tror ni det kommer bli när dom nya konsolerna är ute?

Medlem

Var inte detta att bli förväntat? Trodde aldrig att kraven skulle bli värst höga överhuvudtaget. Tja, kanske inte 'såhär' låga heller, men jag är väl inte förvånad. Kanske min syster får en chans att lira detta trots allt!

Medlem

Ganska väntade systemkrav.
Vi snackar om ett spel som varit under utveckling en herrans massa år. Hade rek-kraven varit högre än detta hade jag blivit förvånad.

Medlem

Fungerar säkert på telefonen

Medlem

Eftersom dom släpper systemkraven verkar en release rätt nära.

Medlem

Min 8800GT tuggar på som vanligt än! Uuuuuunderbaaart!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

att de kan dra in sån kvalitet och grafik i spelet med de låga kraven
Starcraft 2 kräver ju inte mycket prestanda men snygg som fasen ändå

Inaktiv
Skrivet av Staffan:

Om dom nu ska möblera om väldigt mycket i Diablo 3, så tror jag det släpps till hösten.

Dom ändringarna är redan gjorda och testade i betan om jag inte är helt ute och cyklar.

Så tror fortfarande på release i Mars

Medlem

Jag har datorer i förrådet som klarar minimikraven.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar