Soulcalibur V marknadsförs med sex - igen

Medlem

Hahahaha! Bild 2, vad i helv-.. Fast jag ser inte hur detta är 'sex' riktigt. Och brösten, jaha. Att man ser en bit av brösten är väl inget nytt inom marknadsföring?

Medlem

Hur kan det där vara "offensive"?

Hyfsat känsliga personer det finns i världen...

Bruden använde ju bara bäverskydd.

Medlem

Va?! Försöker dom locka spelare med bröst?! Snabbt, in i min tidsmaskin så vi kan gå tillbaka sisådär 20 år, då är vi säkra från detta!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hahahaha! Bild 2, vad i helv-.. Fast jag ser inte hur detta är 'sex' riktigt. Och brösten, jaha. Att man ser en bit av brösten är väl inget nytt inom marknadsföring?

Grejen är väl att postern inte ger en nån idé om vad det är för typ av spel (om man inte läser texten antar jag), utan säger bara att "I det här spelet finns det stora bröst att se, gameplay kommer i andra hand".

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Luciphear:

Hahahaha! Bild 2, vad i helv-.. Fast jag ser inte hur detta är 'sex' riktigt. Och brösten, jaha. Att man ser en bit av brösten är väl inget nytt inom marknadsföring?

Grejen är väl att postern inte ger en nån idé om vad det är för typ av spel (om man inte läser texten antar jag), utan säger bara att "I det här spelet finns det stora bröst att se, gameplay kommer i andra hand".

Good point, fast det tycker jag inte de är ensamma om. Finns många andra spel som är missledande, även om det inte använder sig av bröst eller så. Allt som allt, ett fodral är ett fodral. Stora bröst inom spel utvecklat i asien är ingen nyhet. Det vore nästan konstigt om det kom ett spel från asien UTAN några sexuella inlägg på något vis.

Don't hate the game, hate the player(s)

Tycker ja är mer relevant än någonsin, uppseendeväckande marknadsföring tycker ja sällan (om kanske aldrig) är marknadsförarnas eget fel. Det är vi som konsumerar som sätter spelreglerna. Jag tycker det var en bra och fin bild och funderar på att köpa spelet just därför

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Kuci:

Känns som ett riktigt oseriösa spel utvecklare

Ett företag som med anställda arbetandes på en titel med (troligtvis) höga utgifter, som i slutändan ska löna sig ÄR seriösa.

Jo det förstod jag men jag tycker ändå att det verkar oseriöst när man försöker visa hur perversa man får vara i spelet som en av deras större säljpunkter

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Kuci:

Känns som ett riktigt oseriösa spel utvecklare

Ett företag som med anställda arbetandes på en titel med (troligtvis) höga utgifter, som i slutändan ska löna sig ÄR seriösa.

Jo det förstod jag men jag tycker ändå att det verkar oseriöst när man försöker visa hur perversa man får vara i spelet som en av deras större säljpunkter

Man säljer så mycket annat genom anspelning på sex idag så ja tycker inte det är uppseendeväckande alls egentligen. Finns nästan inte ett klädesmärke som inte säljer i anspelan till sex. Sen hur överdrivet tydligt det är skiljer sig kanske, men att göra det klart "Vi tycker att alla ska ha rätt att få se stora bröst, man kan tillockmed spela spelet" snarare visar på en komisk seriositet snarare än en oseriositet.

Medlem

Wohoo! Nyheten postades 22:22

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Kuci:

Känns som ett riktigt oseriösa spel utvecklare

Ett företag som med anställda arbetandes på en titel med (troligtvis) höga utgifter, som i slutändan ska löna sig ÄR seriösa.

Jo det förstod jag men jag tycker ändå att det verkar oseriöst när man försöker visa hur perversa man får vara i spelet som en av deras större säljpunkter

Man säljer så mycket annat genom anspelning på sex idag så ja tycker inte det är uppseendeväckande alls egentligen. Finns nästan inte ett klädesmärke som inte säljer i anspelan till sex. Sen hur överdrivet tydligt det är skiljer sig kanske, men att göra det klart "Vi tycker att alla ska ha rätt att få se stora bröst, man kan tillockmed spela spelet" snarare visar på en komisk seriositet snarare än en oseriositet.

Jo jag håller med dig om det komiska seriösiteten

Medlem

Någon mer än jag som tycker bild 2 ser ut som antingen en icke så välutrustad man, eller en rysk kulstöterska?

Inte direkt sexigt för mig iaf.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Don't hate the game, hate the player(s)

Tycker ja är mer relevant än någonsin, uppseendeväckande marknadsföring tycker ja sällan (om kanske aldrig) är marknadsförarnas eget fel. Det är vi som konsumerar som sätter spelreglerna. Jag tycker det var en bra och fin bild och funderar på att köpa spelet just därför

Hej nittital. Att marknadsföring, idag, inte skulle ligga på marknadsförarnas ansvar är ju helt befängt. Det gjorde det från början och det kommer fortsätta att göra det. För tjugo år sen, och längre tillbaka, kunde man med viss trovärdighet hävda att en reklamkampanj såg ut på ett visst sätt för att "det faktiskt är riktat till en målgrupp som förväntar sig detta" och annat trams. Idag skulle jag säga att det är en smaklös reklamkupp.

Jag tar inte illa upp av det här, det är bara enfaldigt. Men det är inte alls konstigt att det funkar tänker jag, eftersom sex (ja fortfarande) är ett jävligt stort, och ibland känsligt, ämne. För det är ju knappast något känsligt gestaltande av nakenhet som affischen vill flasha. Inte särskilt långt ifrån Anna-Nicole Smithkampanjen, för er som minns den. Förutom då den lilla detaljen att det här spelet varken säljer underkläder eller sex.

Om folk börjar krocka i sina bilar på löpande band för den här affischen så kanske, kanske jag köper spelet

Medlem

Antar att dom vill ge både killar och tjejer ögongodis, vette fan hur hett Voldos skrev ser ut dock.

Medlem

Haha, japaner vandrar som vanligt som katten kring het gröt när det gäller naket. De borde slå ett slag för utvecklingen och göra spelet helt explicit istället - Skulle det gjorts redan vid Soul Calibur II så hade det kanske varit mindre tabu med lite hud i dagens spel.

Medlem
Medlem

Sex säljer. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. "Tydligen kom det in många klagomål." Tänka sig att spelskribenter har så mycket tid över att lägga på att klaga på lätt klädsel (Har en känsla av att de är de enda som bryr sig).

Medlem

Ännu en moralpanik-aftonbladet-artikel. Det här är väl inte så jäkla farligt, kolla bara på reklamplanscherna som HM sätter ut vid sommartid på tjejjer i bikini på 2.5 meter höga reklampelare. Då är det OK men inte i det här fallet eller?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Härligt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ALL reklam är bra reklam...

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ännu en moralpanik-aftonbladet-artikel. Det här är väl inte så jäkla farligt, kolla bara på reklamplanscherna som HM sätter ut vid sommartid på tjejjer i bikini på 2.5 meter höga reklampelare. Då är det OK men inte i det här fallet eller?

FZ tar ingen ställning i frågan. Vi uppmanar bara till diskussion bland våra läsare.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Milky_81:

Ännu en moralpanik-aftonbladet-artikel. Det här är väl inte så jäkla farligt, kolla bara på reklamplanscherna som HM sätter ut vid sommartid på tjejjer i bikini på 2.5 meter höga reklampelare. Då är det OK men inte i det här fallet eller?

FZ tar ingen ställning i frågan. Vi uppmanar bara till diskussion bland våra läsare.

Nej, men genom att ens rapportera sadant low-brow mög sätter ni ribban ganska lagt och förolämpar samtidigt sidans läsarbas. Hur skulle det vara om ni skrev om nagot som verkligen vore spännande, och inte handlade om pattar eller skrev. Jag tror nog de flesta här ger blanka fan i hur nan väljer att marknadsföra sitt spel.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Subtilt med ormen som ringlar sig ned där. Sådär over the top-festligt.

Inaktiv

Namco har funnits sen 1955, så dom lär veta vilken typ av marknadsföring som går hem hos målgruppen

Medlem

Fz gör gratis reklam åt Soulcalibur V,
Jag skulle nog vilja säga att dom säljer på fighting.
Har aldrig plockat upp ett Soulcalibur spel i brist på sex.

Medlem

It's a trap! And an ugly one at that...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det mest tragiska är väl att så många här verkar vara helt ok med att det är det här som ni förväntas gilla. Självrespekten out the window.

Samtidigt fortsätter omvärlden att skratta åt gamers.

Medlem

Den som tycker detta är offensive skulle varit i Amsterdam förra året när Diesel hade sin Sex sells, but unfortunately we sell Jeans-kampanj.. Kampanjen fanns även i Sverige, men i Amsterdam tog dem den ett steg längre, och hade helt nakna modeller som stod i skyltfönstrena (precis som de prostituerade på red light district) och gjorde sexiga poser. Det intressanta är att aldrig förr har jag sett så mycket folk samlas kring en fjuttig jeans-affär. Sex säljer helt enkelt, och det är inte marknadsförarnas fel, det är ingens fel, det är bara mänsklig natur..

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det mest tragiska är väl att så många här verkar vara helt ok med att det är det här som ni förväntas gilla. Självrespekten out the window.

Samtidigt fortsätter omvärlden att skratta åt gamers.

Har du sa daligt självförtroende att du bryr dig om vad andra tycker om ditt intresse? Personligen tycker jag att golf är värsta töntsporten; betyder inte att jag anser alla golfare vara värdelösa töntar. Vem fan orkar bry sig om vad andra anser?


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Ja det är ju som de säger... Sex, Controllers and Gaming.

123
Skriv svar