Star Wars: The Old Republic-betan är igång

Medlem

Imponerande stresstest helt klart. Inga större problem med inloggning, dock långa köer till vissa (de flesta?) servrar, men när jag väl kommit in och spelat har jag inte upplevt lagg eller några stora buggar hittills.

Jag har tyvärr problem med v-sync avslaget (plötsliga FPS drops, grafikkortet blir 10+ grader varmare utan anledning, etc) men sedan jag slog på v-sync har det fungerat riktigt, riktigt bra.

Medlem

Upplevde heller inget lagg osv, allt flöt som smör. Sen har jag diverse grafikbuggar men det kan mycket väl ha med mina amd drivisar att göra.

Inaktiv

Hmm... Jag sitter stabilt på 60+ fps i spelet, men jag får migrän efter att ha spelat ett tag. Sen har jag sett svarta lightsabers, vad sysslar Bioware med?

Medlem

Jag maxar all grafik i 1920x1200 och hamnar aldrig under 60 i fps (vsync på och 4xAA).
Tycker att grafiken är enkel å stilig på sitt sätt.
Alla quests och dess voice acting är grymt bra, och jag dras enkelt med i storyn. Riktigt skoj!

Första gången jag spelat ett beta stresstest som varit så extremt stbilt och fungerat så bra! Imponerande!

Btw, lite tips på er som saknar Anti Aliasing i spelet!:
http://www.youtube.com/watch?v=qNszLK_lePA

För att se fps i spelet tryck: ctrl+shift+f Då ser ni fps:en i små text längst ner till vänster.

Lycka till!

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag har tyvärr problem med v-sync avslaget (plötsliga FPS drops, grafikkortet blir 10+ grader varmare utan anledning, etc) men sedan jag slog på v-sync har det fungerat riktigt, riktigt bra.

Kan det vara för att du får ut mer fps och grafikkortet måste jobba mer?!

Medlem

inget att klaga på riktigt bra spel:D

Medlem

Är lvl 8 Sith Mara(warr) och hittills har det varit riktigt roligt... nu är servrarna nere 1 timma... men jag ångrar inte att jag beställde collectors edition av spelet=)

Medlem

Helt såld på detta spelet, och vilken grymm "stresstest-upplevelse. Ligger på 60 i ping och har bara stött på en bugg. Och det är att jag inte kan stänga av spelet, men vad gör det

Medlem

Började spela igår, det enda jag märkte buggvis va att jag ibland kunde fastna i marken. Gick inte och röra sig och om jag hoppade så började jag flyga. Löste sig med en /stuck så fick man spawna om. Gick inte heller att logga ut och den bara nötte förevigt så fick alt-f4

Medlem
Skrivet av jh94:

CST 10:00 är väl 1:00 nu?

10:00:00 a.m. Saturday November 26, 2011 in CST6CDT converts to
05:00:00 p.m. Saturday November 26, 2011 in Europe/Stockholm

Om man forskar lite och inte orkar räkna de i hövvet.

PS. 5PM är allså 17:00 om man undrar det.

Surt med bara en halv helgs spelande men man har ju early access pga förbokning så det gör väl inte så möe antar jag.

Medlem

Måste faktiskt säga det är riktigt stabilt, mer stabilt än vad många mmorpgs är vid release!
Sen så är det inte alls så stelt och tråkigt som det har sett ut på film. Tror ärligt att detta kan ge WoW en ordentlig match angående spelare. Har inte tid att spela mmorpg längre men funderar på att köpa de å spela som singel player... bara för att det är bra story osv


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kommer inte in med tjejens konto, finns ingen som helst notis i något mail eller dylikt att man ska tillhöra andra vågen eller något sådant och idag när man försöker så har de satt igång och patcha hela spelet.
Denna utgåva av beta nycklar som de gjorde var ett rent jävla skämt och jag är glad att jag iaf är "riktig" beta testare så det iaf går att spela på veckodagarna.

Medlem

hur faan får man igång betan?

Medlem
Skrivet av Spiff:

Kommer inte in med tjejens konto, finns ingen som helst notis i något mail eller dylikt att man ska tillhöra andra vågen eller något sådant och idag när man försöker så har de satt igång och patcha hela spelet.
Denna utgåva av beta nycklar som de gjorde var ett rent jävla skämt och jag är glad att jag iaf är "riktig" beta testare så det iaf går att spela på veckodagarna.

Mina mail angående betan hamnade i skräpposten (hotmail), Ren slump att jag såg dem, och sånt brukar inte hamna där. Bara ett råd att kolla där för tjejens del.

Medlem

hatar "nytt inlägg" knappen inne på snabbsvar!!! skriver väl om då

Kikat och det finns inget sådant mail, kollat loggarna (egen mailserver) samt beta stod som aktiv hela kvällen.
Finns en tråd som växte helt galet med folk med exakt samma problem på beta forumet

Medlem

Rekomendera alla med AMD kort att installera dem senaste drivrutinerna!

det gjorde en jäkla skillnad för mig


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dinskugga:

Rekomendera alla med AMD kort att installera dem senaste drivrutinerna!

det gjorde en jäkla skillnad för mig

Jasså? Ska testa det då. Det är väll Catalyst 11.11?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dinskugga:

Rekomendera alla med AMD kort att installera dem senaste drivrutinerna!

det gjorde en jäkla skillnad för mig

Jasså? Ska testa det då. Det är väll Catalyst 11.11?

ja precis dem gjorde stor skillnad för mig i alla fall


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dinskugga:

Rekomendera alla med AMD kort att installera dem senaste drivrutinerna!

det gjorde en jäkla skillnad för mig

Jasså? Ska testa det då. Det är väll Catalyst 11.11?

ja precis dem gjorde stor skillnad för mig i alla fall

Får testa, är inte så ba på kort men jag har ATI HD Radeon 4890 i think. Räcker det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte alls imponerad :/ Kul med voice acting, med det hjälper inte resten av spelet. Grafiken är sådär, känns väldigt opolerad även på max. Väldigt ojämnt med vad som ser bra ut och vad som ser ut som skit, vilket är väldigt mycket. Combat känns som vilket spel som helst, ingen auto-attack gör det inte speciellt på något sätt. Som jag skrev på forumet, känslan som bäst beskriver det just nu är "...meh".

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Ankan:

Jag har tyvärr problem med v-sync avslaget (plötsliga FPS drops, grafikkortet blir 10+ grader varmare utan anledning, etc) men sedan jag slog på v-sync har det fungerat riktigt, riktigt bra.

Kan det vara för att du får ut mer fps och grafikkortet måste jobba mer?!

Det var det första jag tänkte på men så vitt jag märkte var det helt slumpmässigt. Även fast spelet rapporterade 100+ FPS så märktes det att min egentliga FPS var under 30. Rätt skumt, men med v-sync är allt finemang.

Medlem

någon som kan skaffa beta nyckel till mej eller vet vart man få tag i den

Medlem

Jag tyckte att det såg stelt och jävligt tråkigt ut på filmer, men gav det en chans nu i betan. Jävlar vad förvånad jag blev, verkligen imponerad. Det är hur kul som helst hittills tycker jag, level 8 atm.

Det känns liksom mysigt och bra sammansatt på något sätt. En sak som jag dock inte gillar alls är att mobs på avstånd ser ut att lagga fram, precis som i Warhammer online, och jag hoppas verkligen att de kommer att fixa det här.

Combat känns hur bra som helst tycker jag, varför vet jag inte riktigt, men antar att det är för att jag tycker att det är en skön känsla över spelet bara.

Grafiken är helt okej, förväntar mig inte något bättre från ett MMORPG. Det enda jag klagar på är det jag nämnde tidigare. Inte mycket lagg på servrarna heller, det flyter på utan problem för min del
JUST AWESOME!

så har en hel dag flutit förbi och man har varit helt uppslukad av denna beta. av vad jag har sett hittils så måste jag säga att dom lyckats väldigt bra. Jag Vill spela mer ...


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

när jag ska redeema min kod står det "message not found"

Medlem
Skrivet av Efraim:

Jag maxar all grafik i 1920x1200 och hamnar aldrig under 60 i fps (vsync på och 4xAA).
Tycker att grafiken är enkel å stilig på sitt sätt.
Alla quests och dess voice acting är grymt bra, och jag dras enkelt med i storyn. Riktigt skoj!

Första gången jag spelat ett beta stresstest som varit så extremt stbilt och fungerat så bra! Imponerande!

Btw, lite tips på er som saknar Anti Aliasing i spelet!:
http://www.youtube.com/watch?v=qNszLK_lePA

För att se fps i spelet tryck: ctrl+shift+f Då ser ni fps:en i små text längst ner till vänster.

Lycka till!

Tack för tipset

Medlem

Hmm kul att många verkar gilla spelet. Personligen är jag måttligt imponerad. Vet i tusan men det är nog lite för "cartoonish" för min smak. Dessutom stör de hackiga animationerna en hel del. Kunde de inte gjort det lite bättre när det är ett spel för 2011?
Men som sagt helt personlig åsikt och kanske jag dessutom är le på MMORPG efter massa år med WoW

Och nu ... back to Skyrim!

Medlem

Kan man fortfarande ha möjlighet att få tag på test nyckel till Star Wars the old republic???

Medlem

mina datorer craschar klienten om jag slår på AA... skumt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Onegunnar:

Kan man fortfarande ha möjlighet att få tag på test nyckel till Star Wars the old republic???

Nop, to late.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar