Battlefield 3 rubbar inte Call of Duty-dominansen

Medlem

CoD serien har nog haft större PR-kampanjer och då har föräldrar sett detta och köpt till sina P12:or där hemma i hushållet som vill leka krig i singleplayer


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Nämen vilken överraskning att CoD spelas mer än BF! /Sarkasm!

CoD = Camp off Duty
CoD MW = Camp off Duty CamperFare!

Som sagt, CoD är P12, sjujävla lätt att levla, campers, skitlätt, arena, inget kul och bara expansioner. MW3 är MW2.1, visste ni det Dem kopierar ju bara MW2 och gör lite andra saker sen tar det så lång tid bara för att verka som att det är sprillans nytt! CoD dog efter CoD4. Och ja, jag har spelat CoD väldigt mycket men det är tortyr att spela fanskapet. Att spela MW2 är som att spela Black Ops, och att spela ens något av dem spelen är som att spela MW2.1... Hallå? Är det inte bättre att släppa som expansion som Battlefield Bad Company 2's Vietnam? Tar ju typ 3gb på Xbox 360 iaf. Sen ska ju såklart alla P12 ha XzCxZ5n1P3rK1lLXzCzX_H34D5H0t_41M30T, vilket bara är sjuuuuuuuuuuuuuuuukt töntigt och omoget! Väx upp förfan! Våga protestera mot IW att MW3 bara är ren jävla kopia av MW2! Då KANSKE dem fattar något av att man inte köper ett spel man redan har/haft hemma. Sen Battlefield... vadå "HAHA"? Battlefield äger sönder CoD. BF är iaf inte samma spel om och om igen, det händer saker, det ändras saker, det är aktivt och inga campers(förutom BF3 eftersom alla CoD-spelare är där som borde dra åt helvete). Båda spelen har fördelar och nackdelar, gillar man campers, spela CoD eller BF3, gillar man P12'or, spela CoD, gillar man arena, spela CoD, gillar man mogna spelare, spela BF, gillar man slagfält, Spela BF, det är helt enkelt! Det var mitt ord. Anledning till att CoD spelas mycket mer är ju för att P12'or spelar CoD som tror att dem är så jävla bra när dem egentligen suger för CoD är den enklaste spel-serien jag NÅNSIN spelat! Jag börjar spela CoD igen när det var som CoD4! Det var tider det.

Medlem

Asså så jävla patetiskt att sitta och skriva att " Haha där fick ni BF3, ni suger, jävla fiasko, call of duty kommer att vinna hästlängder över er" o s v..
Vem fan bryr sig? Jag spelar battlefield 3 multiplayer för att jag tycker det är en annorlunda upplevelse mot call of dutys fast-paced rush spel...
Jag spelade mw2, men efter det tröttnade jag, passade min målgrupp då, men jag kommer ändå spela igenom kampanjen för att jag verkligen gillar MW historien..
Så sluta tjavsa och spela vad ni vill utan att kommentera negativa saker hela tiden.

Medlem

Åh, internet...

Medlem

Jag tycker att BF3 är typ precis samma spel som BF Bad Company. Ungefär lika stor skillnad som det brukar vara mellan fotbollsspelen som släpps varje år, dvs små förändringar, lite bättre grafik osv.

BF3, tycker jag, är kul när man är 4st som spelar i samma squad. Att springa runt ensam är skittråkigt.

Förstår fortfarande inte hypen runt detta spel och de skyhöga betyg det fick.

Lite offtopic, men den här säger en del om dagens spel generellt
http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Medlem

jaha, så för att det inte är störst på xbox är det inte störst på PS eller Pc är det de ni säger fz?
och här dice har ni facit i handen på att ni inte skulle ha ljugit för oss om att spelet hade pc som huvudplattform! Ni skulle aldrig bytt från pc!

Medlem

Äh lägg av nu allihop. Vi vet ju ändå att cönter-strike är det bästa fps-spelet!

Medlem
Medlem

Hade PC spels världen varit en dålig skolklass hade BF3 och CoD511 varit de två luder som är mest "poppis" men som ingen egentligen gillar.

Medlem

Fruit Ninja top 10 på Xbox Live Arcade förvånar mig

Medlem

De som har alla dessa spel testar och jämför nog vilket de tycker bäst om.
Somliga klanspelare kommer kanske hålla igång med flera spel då det är social portal.
Vi får nog vänta två tre år och se vilket spel som fortfarande regerar online.
Min gissning är att när både Microsoft och Sony släpper nya konsoler så kommer man säkert kunna köpa BF3 igen, mer optimerad än dagens begränsade konsolversion, med samtliga DLC.
Så i långa loppet tror jag faktiskt att BF3 vinner.
Älska spel!

Medlem

Klart dom inte klår CoD folk vill ju bara kuta i smala gångar ösa kulor runt om sig, och få killstreaks så dom kan få äga mer

Skrivet av LoyalCrystalean:

Nämen vilken överraskning att CoD spelas mer än BF! /Sarkasm!

CoD = Camp off Duty
CoD MW = Camp off Duty CamperFare!

Som sagt, CoD är P12, sjujävla lätt att levla, campers, skitlätt, arena, inget kul och bara expansioner. MW3 är MW2.1, visste ni det Dem kopierar ju bara MW2 och gör lite andra saker sen tar det så lång tid bara för att verka som att det är sprillans nytt! CoD dog efter CoD4. Och ja, jag har spelat CoD väldigt mycket men det är tortyr att spela fanskapet. Att spela MW2 är som att spela Black Ops, och att spela ens något av dem spelen är som att spela MW2.1... Hallå? Är det inte bättre att släppa som expansion som Battlefield Bad Company 2's Vietnam? Tar ju typ 3gb på Xbox 360 iaf. Sen ska ju såklart alla P12 ha XzCxZ5n1P3rK1lLXzCzX_H34D5H0t_41M30T, vilket bara är sjuuuuuuuuuuuuuuuukt töntigt och omoget! Väx upp förfan! Våga protestera mot IW att MW3 bara är ren jävla kopia av MW2! Då KANSKE dem fattar något av att man inte köper ett spel man redan har/haft hemma. Sen Battlefield... vadå "HAHA"? Battlefield äger sönder CoD. BF är iaf inte samma spel om och om igen, det händer saker, det ändras saker, det är aktivt och inga campers(förutom BF3 eftersom alla CoD-spelare är där som borde dra åt helvete). Båda spelen har fördelar och nackdelar, gillar man campers, spela CoD eller BF3, gillar man P12'or, spela CoD, gillar man arena, spela CoD, gillar man mogna spelare, spela BF, gillar man slagfält, Spela BF, det är helt enkelt! Det var mitt ord. Anledning till att CoD spelas mycket mer är ju för att P12'or spelar CoD som tror att dem är så jävla bra när dem egentligen suger för CoD är den enklaste spel-serien jag NÅNSIN spelat! Jag börjar spela CoD igen när det var som CoD4! Det var tider det.

Tips: att argumentera genom påhopp är både ineffektivt och omoget. Det blir extra komiskt när påhoppet i denna omogna argumentationsteknik är att motståndargruppen bör växa upp.

Kallar man folk för "P12" i en diskussion om spel som uppenbart inte har den åldersgruppen som målgrupp så har man förlorat direkt...

Medlem
Skrivet av Friberg:

Som sagt, bör ha varit PC-exklusivt.

Hoppas nästa Battlefield blir PC-exklusivt... Konsoll har redan fått lite för mycket av denna serie, nu är det dags för BF2143 True sequel eller BF1941/44?

Medlem

Otroligt mycket barnsligheter här.
Jag kommer att radera alla inlägg som innehåller personangrepp eller extremism samt även meddela de användare som gjort sig skyldiga.

Än en gång: håll diskussionen saklig och diskutera folks åsikter - inte personen bakom!


signatur

Have a good time!

Medlem

Det är bara att acceptera, "den stora massan" är dum.

MW3 (Som sagts förut) = Money Wasted Third-time.

Inaktiv

eeeh, spelar allihopa så länge kampanjen är rolig och BF spelen har roliga personer att spela mot och inte super rage mot små saker så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av timon:

Att ni orkar lägga eran energi på att klaga, sluta spela och gör något vettigt. Tex gå till jobbet eller skolan. Och nej jag lirare varken mw eller bf3

Vad har du här och göra då ??? Du har jue ingenting med saken att göra ?
E det inte mer slöseri med energi det ?

BF3 funkar dock fruktansvärt bra för mig iaf .. Bara stött på en bugg . Och det var att jag såg som i spectator mode på en av mina gruppmedlemmar , Fast jag var vid liv ,,, Dock var det bara att springa efter minimappen och se till å dö så var problemet löst ^^


signatur

Kan ej skriva åäö

Zax
Medlem

Bf 3 är inget dåligt spel, spelade betan och lite på single player och tåget i början av kampanjen var imponerande med ljud i en klass för sig och bra grafik och bra känsla om än något kort men det blir sannolikt fler sådana scener. mw3 är ett bättre spel, helt outstanding i multiplayer delen, bf3 är väldigt hypat om än ett bra spel som jag själv hade köpt om jag hade haft pengar istället blir det mw3. Bf tenderar att riktas till en yngre målgrupp medans mw mot äldre så i den bemärkelsen ska man respektera spelet till fullo.

Medlem

BF3 suger skam. Jag kan inte ens spela multiplayer-läge. Har för sjutton gått fyra dagar nu och online skit är fortfarande under bearbetning

Medlem

vadå spela bf3 mycket och man kommer till slut låsa upp allt ändå.. inte som spel som diablo2 där lvl99 verkligen tog tid..

Medlem
Skrivet av xls_akm:

Fan va folk ska gnälla på bf3, antingen hade ny alldeles för höga förväntningar eller så är ni väldigt kräsna!

Själv tycker jag spelet är helt okej, förutom vissa banor ( rpg / mortar spam banorna ). Men släpper dom ett par nya bra banor och fixar dom som är "trasiga" så blir det perfekt sen. Själva "grund" spelet känns stabilt enligt mig, behövs bara lite finslipning.

Mmmm helt ok.....
Det säger mycket. För att vara sån här stor title borde det vara något som håller intresset uppe i mer än någon vecka. Tappar redan intresset för spelet Pga. dem tajta banorna och översimplifierade gameplayen. Hade dem haft BF1942-BF2142 som grund sten så skulle BF3 lätt hålla i mer än 2 år. Men så är det när ruttna as ska försöka göra ett spel till alla. Det har ju bevisats om och om igen att det inte är bra o härma andra spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Zax:

Bf 3 är inget dåligt spel, spelade betan och lite på single player och tåget i början av kampanjen var imponerande med ljud i en klass för sig och bra grafik och bra känsla om än något kort men det blir sannolikt fler sådana scener. mw3 är ett bättre spel, helt outstanding i multiplayer delen, bf3 är väldigt hypat om än ett bra spel som jag själv hade köpt om jag hade haft pengar istället blir det mw3. Bf tenderar att riktas till en yngre målgrupp medans mw mot äldre så i den bemärkelsen ska man respektera spelet till fullo.

SKämtar du med mig? jag hoppas innerligt att du skojar.

Battlefield består ju av 80 % 30 åringar (Absolut inga riktiga siffror och ja det hittade jag på men de flesta som spelar BF är äldre då de har vart med och lirat från Bf 1942, alla jag känner i 30 års åldern spelare Bf 3 och har alltid spelat Bf) medan Cod är välkänt för att ha 90 % 12-19 åringar.
Kolla gärna fakta innan du hittar på massa

Medlem

Vetenskapligt bevisat är att om du gör bra ifrån dig utsöndras endorfiner i hjärnan som får dig att bli glad och skratta samt må allmänt bra.

CoD: 1 man army och väldigt låg inlärningskurva ett spel dem flesta klarar att lira och göra bra ifrån sig = Fler personer upplever "instant gratification" vilket leder till många fler köp!

BF3: Lagbaserat spel, hög inlärningskurva för att kontrollera samtliga fordon och vara en bra lagspelare, fler spelare uplever detta som svårt då det även finns rekyl och bulletdrops och en mycket högre grad av kammoflerad omgivning som gör det svårare att upptäcka fiender. = Mycket mindre tillfällen att uppleva glädje! och därmed mindre köp!

There i said it.

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av donhenri:

Bra och hoppas det aldrig slår CoD för Dice kan suga och hoppas de går i graven efter BF3 fiaskot och lögnerna.

Om du får din vilja igenom finns det ju inga alternativ till CoD alls...

Sant.. I'm speaking in anger!!

Men seriöst vilken besvikelse spelet är.. har knappt orkar spela det pga hur dåligt det är. Man borde ändra lagarna så folk kan få sina pengar tillbaks när man inte är nöjd med en produkt.

Mitt enda problem är kartorna, men jag väntar tålmodigt på Back to Karkand.

Mjo, kartorna är lite halvdana.

Gillar två tre stycken men resten är lite bleh

Metro, Caspain Boarder och så var det någon mer vars namn jag glömt.

Metro?! Du måste skoja.....


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem
Skrivet av Tiny:

Hade PC spels världen varit en dålig skolklass hade BF3 och CoD511 varit de två luder som är mest "poppis" men som ingen egentligen gillar.

Hahaha, väl skrivet. Själv gillar jag BF3-ludret då hon är något "svårare" än CoD-ludret o inte blivit fingrad av lika många smågrabbar på rasterna.


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Äh BF på konsol, 24 spelar matcher är skittråkigt xD
Just därför jag gick över från BC2 ps3 till Bc2 Pc, mycket bättre menyer, flow och 32 spelare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Xbox live -.-

Skrivet av firsov:

.....Absolut inga riktiga siffror och ja det hittade jag på...

....Kolla gärna fakta innan du hittar på massa...

Bra jobbat

Om jag tittar i min egna umgängeskrets (nej, jag umgås inte med omogna idioter) ser jag många som vuxit ifrån hardcoregaming och börjat gilla COD på konsoll. Jag ser hur folk växer upp, tröttnar på att ägna halva sin lediga tid framför datorn/TVn och istället söker sig till spel som ger snabbare belöning under kortare sessions.

Snacket om att det ena spelet har en mognare publik än det andra är bara omogen pajkastning, det handlar om man vill ha snabb belöning eller om man tycker det är roligt att promenera i en halvtimme för att hitta fienden.

Fotnot: Personligen föredrar jag att promenera i en halvtimme för att hitta fienden, upplevelser blir mer värda ju mer man arbetat för dem. Samma anledning till att det är mer belönande att åka snowboard när man hajkat upp för berget.

Medlem
Skrivet av Kimpaz:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av donhenri:

Bra och hoppas det aldrig slår CoD för Dice kan suga och hoppas de går i graven efter BF3 fiaskot och lögnerna.

Om du får din vilja igenom finns det ju inga alternativ till CoD alls...

Sant.. I'm speaking in anger!!

Men seriöst vilken besvikelse spelet är.. har knappt orkar spela det pga hur dåligt det är. Man borde ändra lagarna så folk kan få sina pengar tillbaks när man inte är nöjd med en produkt.

Mitt enda problem är kartorna, men jag väntar tålmodigt på Back to Karkand.

Mjo, kartorna är lite halvdana.

Gillar två tre stycken men resten är lite bleh

Metro, Caspain Boarder och så var det någon mer vars namn jag glömt.

Metro?! Du måste skoja.....

Hoppas han mena Kharg, caspian & Firestorm, för det är dom enda banorna jag lirar (och ibland Tehran Highway )

Skriv svar