Dice försvarar Battlefield 3-betan

Medlem

Jag har förbokat , men för mig har betan bara krashat jag har ett nvidia gtx 580 graffic kort , vet ej varför det krashar hoppas det löser sig.


signatur

"eyuup"

Medlem

Hmm... förstår inte riktigt varför alla klagar på denna beta av BF3. Jag tyckte spelet var riktigt grymt kul, och gillade verkligen framförallt ljudet. Nu har jag bara spelat PC-versionen, men jag blev väldigt imponerad. Nu har jag inte spelat MoH eller CoD multiplayer, så kan inte jämföra med BF, men jag gillade infanteristriderna i Rush och 64-spelarläget i Caspian, även om jag gillade Metro mycket mer pga intensiteten i striderna. Ljudet tycker jag är helt fantastiskt bra som sagt, har fått rysningar ett par gånger faktiskt ^^ Mycket bättre än ljudet jag upplevde i t.ex. Black Ops single player iaf ^^

Inaktiv
Skrivet av AssassinCrew:

Jag har förbokat , men för mig har betan bara krashat jag har ett nvidia gtx 580 graffic kort , vet ej varför det krashar hoppas det löser sig.

Sitter med en nVidia 460Ti.. har klienten installerad men har ej hunnit prova (GoW3 har tagit mycket av min tid på sistonen). Ska dra igång den när jag kommer hem och se om samma sak händer mig.

Har du uppdaterat med de speciella "BF-drivisarna"?

Skrivet av axer:

Hmm... förstår inte riktigt varför alla klagar på denna beta av BF3. Jag tyckte spelet var riktigt grymt kul, och gillade verkligen framförallt ljudet. Nu har jag bara spelat PC-versionen, men jag blev väldigt imponerad. Nu har jag inte spelat MoH eller CoD multiplayer, så kan inte jämföra med BF, men jag gillade infanteristriderna i Rush och 64-spelarläget i Caspian, även om jag gillade Metro mycket mer pga intensiteten i striderna. Ljudet tycker jag är helt fantastiskt bra som sagt, har fått rysningar ett par gånger faktiskt ^^ Mycket bättre än ljudet jag upplevde i t.ex. Black Ops single player iaf ^^

Ljudet i tex BFBC2 var grymt och BF-serien brukar bjuda på en fin ljudupplevelse, men betan var inte lika bra imo. Som sagt, de kan hända att det blir bättre i slutprodukten vilket jag misstänker.


signatur

äldre än dig!

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Jag tycker de använder betan på ett helt fel sätt, som det är nu är det nästan bara som att den är till för att stresstesta servrarna inte hitta buggar. För fan, om man ska hitta buggar ska man förfan spela den uppdaterade versionen av spelet inte en som är 3 månade gammal och full utav buggar så att man inte kan upptäcka andra mindre buggar. Värdelöst tycker jag. Tycker de kör betan helt fel. De får allt ta och bevisa vid release hur mycket de har fixat, kan slå vad om att det kommer finnas en hel del buggar vid release som man hade kunnat fixa vid en "ordentlig" beta.

Håller med fullständigt, de borde ha en färsk version av betan för PC, detta är dock tyvärr ej möjligt för Xbox och PS3 pga deras strikta regler..

Inaktiv
Skrivet av korosuu:

Så det är orealistiskt att visa oro när spelet har en en hel säck av buggar och caspian border är ospelbart pga lagg samt annat.. och detta har dom mindre än 3 veckor att fixa?

Om ni går efter det faktum att mmo open betas brukar vara 1-2 månader innan retail, så är det för att det är alltid mer utav ett stress test av servrarna än att finna buggar, betan som är där för att finna buggar och balansera spelet börjar redan många månader innan det, upp till ett år eller mer.

Jag antar att denna mirakelpatch blir applikerad till betan eventuellt innan retail så att vi kan se att det inte bara är bs.

Då kan du vara glad över att betan bygger på en flera månader gammal version..

Medlem

- Ljudet är helt outstanding. Har inga svårigheter alls att uppfattar varifrån skott kommer etc. Ljudbilden som målas upp är helt makalös.
- Caspian Border laggade apa tidigare idag, nu verkar det vara server-beroende/var den finns i världen. Hoppa runt lite bland servrarna bara.
- Vet inte vad man ska tycka om nätkoden. Omöjligt att ha en åsikt, för många saker på vägen som kan gå fel, client-side, server-side, whatever.
- Battlelog är smidigt som satan. Bra grej.
- Origin märks inte mer än att det säger hej till en första inloggningen på nån server sedan är det föredömligt frånvarande (mer än att det är igång).

Det kan bara bli bättre!

Medlem

Alla buggar kan säkert fixas, men nätkoden fick mig att avboka eftersom den kommer vara samma på release med 99% sannolikhet. Plus att det är solklart att detta är har inte utvecklats med PC som platform som de hävdade...

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Haters be hatin' n' trollers be trollin'.

Det är lite läskigt hur lågt nivån sjunkit på FZ's användare genom åren. Förr behövde man filtrera bort 10% av folks åsikter som var skrikiga/P12/omogna/fjortizz.
Nu får jag hoppa över närmre 90% av alla kommentarer då de är skrivna av småpojkar, ~13 år som bara skriker, sprattlar och ordbajsar om saker de inte vet ett dyft om.

Kommentar-delen till nyheterna svämmar över med dessa finniga 13-åringar som bara hatar och hatar alla spel, alla studios som sliter för att leverera kvalité, de hatar allt, allt för att mamma inte gav dem en nyare Alienware laptop att ersätta förra månadens med...
Jävla curlingvalpar som aldrig hört fraser som konstruktiv kritik, tålamod, samlag, förtjäna etc...
Fast säker är jag ju inte då grammatiken är så dålig att man för det mesta får gissa sig fram till vad folk menar. "BF3 tillhör inte på konsol...inte FPS spel!!!!!!".
Hjälp...

Snälla ge oss som varit med minst 5 år en egen, restricted, del här på FZ. En fristad från dessa tandtroll som hugger hål på den fina stämningen som en gång fanns här på FragZone. Eller en del med åldersgräns där man behöver regga sig med ett Visa-kort för att verifiera ålder. Gör någonting, snälla, jag börjar bli desperat...

OnT: Patick, du behöver inte försvara någonting! Att folk inte förstår vilka syften ni har med era olika tester, interna eller ej, är absolut inte ert problem. Ni har inte gjort något fel eller några snedsteg som behöver försvaras. Så länge ni lyssnar till den KONSTRUKTIVA kritiken som kommer fram från interna och öppna tester, så som ni alltid har gjort, så kommer det här bli ytterligare en topptitel på den svenska spelhimmelen!

Lyssna inte på dessa små äckliga 13-åriga troll som inte vet annat än att klaga.

Nu vet jag inte riktigt om jag är i samma åldersgrupp (26), eller varit medlem länge nog, men..

+1^99

Inaktiv

Jag tycker att det har fungerat bra. Dock stör jag mig en del på att Engineerens rocket launcher inte verkar fungera helt. Många gånger försvinner bara raketerna på vägen mot målet, och det blir alltså ingen smäll alls från dem. :/ Samma problem har jag i BC2 också.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av McNord:

Jag tycker de använder betan på ett helt fel sätt, som det är nu är det nästan bara som att den är till för att stresstesta servrarna inte hitta buggar. För fan, om man ska hitta buggar ska man förfan spela den uppdaterade versionen av spelet inte en som är 3 månade gammal och full utav buggar så att man inte kan upptäcka andra mindre buggar. Värdelöst tycker jag. Tycker de kör betan helt fel. De får allt ta och bevisa vid release hur mycket de har fixat, kan slå vad om att det kommer finnas en hel del buggar vid release som man hade kunnat fixa vid en "ordentlig" beta.

Rätta mig om jag har fel, men det är väl dom som avgör vad de vill kalla beta och hur de ska använda den till?
Du vet ju inte hur deras andra versioner av spelet är.

Såklart det är de som bestämmer det, men de gör verkligen fel enligt mig. Detta är bara stresstest typ. Nu är det bara de allra grövsta buggarna som vi kan hitta och resten är Dices egna ansvar att hitta och fixa eftersom de inte låter communityn får ta del utav den uppdaterade versionen och leta reda på alla småbuggarna. Frågan är hur det kommer att se ut vid release. Om det är buggigt då så har de totalt misslyckats med betan (förutom stresstesten då).

Jag håller med dig där - dåligt utnyttjad beta om det bara är stresstest.

Stresstest av serverparken kan de göra med perfekt fungerande programutgåva eller releasekandidat i alla fall.

De försöker gömma sig bakom ett stresstest verkar det.

Och som jag nämnde - de är ju bara att smälla upp skylt i programmet så ingen behöver irritera sig på eller undra över vad de är med om.

"DETTA ÄR EN FÖRUTGÅVA BARA FÖR ATT TESTA KOMMUNIKATION OCH BELASTNING AV SERVERPARKEN. DEN HAR FÅ ELLER INGA LIKHETER MED BF3s UTSEENDE ELLER UPPFÖRANDE NÄR DET SLÄPPS. TACK FÖR DIN MEDVERKAN".

typ.

Medlem

Visst är det lustigt att många tror att beta betyder "gratis spel", snarare än något som är till för utvecklarnas utvärderingsbehov. Jag längtar!

Medlem

Det är dom giriga barnen som inte förstår att en beta ska vara buggig.. Syftet med betan är inte att få spela hela spelet utan att rensa spelet på buggar...

Det är konstigt att folk till och med sitter här o gnäller över att betan suger.. Folk gnäller om allt från ljud till grafik..
I dom flesta fall är det sk. bf noobs som vill att det ska va samma känsla som cs eller cod eller som nån skrev "bra att man inte kan ändra så det är inverted när man flyger" fast det finns ett option under air..
Ljudet tex är oslagbart i bf serien.. Har alltid varit bland det bästa..
Grafiken har jag hört är låst på medium även att man kan ändra ingame.. Så om det stämmer så kan man inte bedömma grafiken, även att jag tycker att om det är medium som är det låsta så är det otroligt vackert.

Jag tycker ibland spelet är skit kasst pga vissa buggar och för man inte kan creata och invita folk till sin squad..
Men som sagt det är beta och jag vet att man kommer kunna göra det när hela spelet släpps..
Alla spel som släpps är buggiga under dom första dagarna.. MEN SOM TUR ÄR SÅ FINNS DET ETT PATCH SYSTEM TILL NÄSTAN ALLA SPEL!

Givet köp Nu ska bara mw3 övertyga mej om att det inte är ett mw2 med lite bättre grafik..

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Anledningen till allt detta är för att så många företag använder "beta" som ursäkt för att ge ut "demo" versioner av spelet till fans och motivera folk till att förboka spelen.

Så när Dice kommer och gör en beta som faktiskt är en beta så blir folk derp och inte förstår vad grejjen är.

Det där är dock spekulationer och rykten. Hurvida detta stämmer i "många" fall har vi inget underlag till.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Alla spel som släpps är buggiga under dom första dagarna.. MEN SOM TUR ÄR SÅ FINNS DET ETT PATCH SYSTEM TILL NÄSTAN ALLA SPEL!

Givet köp Nu ska bara mw3 övertyga mej om att det inte är ett mw2 med lite bättre grafik..

Japp...så fort spelet laddas och man skall koppla mot servern kommer man att behöva ladda första patchen. Fram till Jul kommer minst 3 patcher till att släppas för att lösa buggar. BF3 kommer inte att vara ett undantag

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DICE försöker desperat vädja till fanboys och försöker använda Battlefields goda namn och rykte för att försvara ett undermånligt spel, mycket som Bungie gjorde med Halo Reach.
Det värsta är att många är så desperata efter ett hyfsat FPS som inte är CoD att de tror på vad som helst så länge det låter bra. Battlefial är och föblir mer CoD än BF, ett skamgrepp som säkert kommer sälja bra till casuals men som aldrig kommer gå hem hos gamers (som inet lurar sig själva). Visst, casual kan vara kul ett tag men när man campat klart i hörnet och vill sluta spwan-killa så duger inte Battlefail 3 längre...

Antar att du inte har spelat caspian borders.... För du har ganska så väldigt jättemycket fel...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

bara jag som ar besviken på grafiken? kör på ultra och bc2 ser bättre ut :x

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcKaffe:

Anledningen till allt detta är för att så många företag använder "beta" som ursäkt för att ge ut "demo" versioner av spelet till fans och motivera folk till att förboka spelen.

Så när Dice kommer och gör en beta som faktiskt är en beta så blir folk derp och inte förstår vad grejjen är.

Det där är dock spekulationer och rykten. Hurvida detta stämmer i "många" fall har vi inget underlag till.

Precis, det är rätt märkligt att många "förståsigpåare" klagar på "nätkoden".
Den som gör så får väldigt gärna lägga upp analyser av denna kod så att man kan ta del av det som påstås vara felaktigt.
Annars är det ju rent nys och kan lika gärna vara vad som helst; allt från problem med den egna hårdvaran till att något händer på vägen mellan klienten till servern som - i det här fallet Dice - omöjligen kan påverka.

Medlem
Skrivet av jamorro:

bara jag som ar besviken på grafiken? kör på ultra och bc2 ser bättre ut :x

Nja, inte direkt.
Tror allt är på "High" hos mig (AMD6950) och nog ser det rätt trevligt ut...

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Jag tycker att det har fungerat bra. Dock stör jag mig en del på att Engineerens rocket launcher inte verkar fungera helt. Många gånger försvinner bara raketerna på vägen mot målet, och det blir alltså ingen smäll alls från dem. :/ Samma problem har jag i BC2 också.

Det har jag upplevt då och då i spel med liknande bössor, kan ju vara kommunikationsfel mellan klient och server.

Medlem
Skrivet av jamorro:

bara jag som ar besviken på grafiken? kör på ultra och bc2 ser bättre ut :x

Grafiken är låst på Medium.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av jamorro:

bara jag som ar besviken på grafiken? kör på ultra och bc2 ser bättre ut :x

Grafiken är låst på Medium.

Om det nu är låst - varför kan man då välja ultra?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av jamorro:

bara jag som ar besviken på grafiken? kör på ultra och bc2 ser bättre ut :x

Grafiken är låst på Medium.

det förklarar en del,, på caspian border ser allt förjävligt ut på längre avstånd

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av jamorro:

bara jag som ar besviken på grafiken? kör på ultra och bc2 ser bättre ut :x

Grafiken är låst på Medium.

Om det nu är låst - varför kan man då välja ultra?

Go ahead, välj ultra. Men den är fortfarande låst på medium.

Medlem

Det är en konsolmotor så jag hade inte förväntat mig att det ska se jättebra ut.

Medlem
Skrivet av Banditen:

...ljudet är helt cp och inte alls i närheten av andra bra fps spel. Grafiken var ingen större utlösning det heller, jag hade förväntat mig bra mycket mer...

I smell troll. Du har fått det om bakfoten, det är andra spel som inte kommer i närheten av BF3. Har man ett trevligt ljudkort och bra högtalare är ljudet fan halva upplevelsen när man spelar betan ! Tycker DICE ska få cred för att lyckas så bra med ljudet ! Sen är väl grafiken låst till medium eller något ? Har fått höra det i alla fall, kör själv på medium och tycker det ser helt okej ut, det är inte världens bästa grafik, men det är tillräckligt för att ge en realistisk känsla .

Skrivet av Banditen:

Överlag så tycker jag det är en medioker beta som ändå ger mig spelvärde. Den har många brister, men kanske kan de fixa några av dem.

Betan handlar inte om att testa ifall spelet är roligt eller inte. Det handlar om att hitta buggar och testa de olika systemen(Battlelog, dedikerade servrar etc). Enda sättet för DICE att fixa bristerna är i så fall om du rapporterar dem på battlelog-forumet, något jag rekommenderar alla som spelar betan att göra. EA är snälla nog som låter oss spela betan, då kan man vara god och rapportera lite buggar också .

Mitt största problem är nätkoden, men det känns som att dem kommer lösa det problemet fort, eftersom det påverkar så många. Men annars måste jag säga att jag får positiva vibbar trots alla buggar. Tycker att det är bra optimerat, testade att köra på en relativt så gammal burk, inga problem !

Medlem

Den yngre generationen verkar tro att beta är detsamma som ett demo...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Tiny:

Det är en konsolmotor så jag hade inte förväntat mig att det ska se jättebra ut.

Eftersom den klarar både 360, PS3 och pc med Windows, så är den nog inte att betrakta som "konsolmotor".

Medlem

Det är väl bara massa p12'or som klagar på BETAN ändå.

Medlem

Tycker folk gör fel i att klaga....spela inte spelet då. Längtar så mycket till releasen så jag kollar och testar allt jag får tag i från spelet och känner mig ganska nöjd med de. Spela de inte om ni inte tycker om de och kom inte hit och gnäll om vad 50 pers redan sagt före er. Vad tror folk egentligen den här betan va till för?


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Gen
Medlem

Betan fungerar ju bra för att vara en beta och ljudet är mästerligt
Klart det är några buggar här och var men så är det ju alltid.

Skriv svar