GC: Se den omtalade Dota 2-turneringen live

Medlem

Förstår inte hur man kan vara så envis med att för att du spelar LoL så behöver det vara lika dåligt som LoL för att vara bra.

Jag tycker grafiken är asmysig, verkligen. Och gamla DotA är i helhet mycket bättre än både HoN och LoL, medans de flesta som spelar LoL aldrig gett sig på DotA pratar för LoL > DotA är ju sämst karaktärsdrag.

Medlem

USch nu är ni bara fjantiga


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Går ju inte att se, gamescoms skitservrar förstör ju allt.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Som tidigare nämnts, att jämföra DotA/HoN/DotA2 med LoL går inte riktigt. DotA, HoN och DotA2 har mycket mer gemensamt än vad LoL har till de 3. Visst är det samma gamemode fast utförandet är ganska annorlunda. Visst, LoL har vissa brister i balansering bland en del champions, fast det som får mig att stanna är väl helt enkelt att jag blir inte förvirrad av grafiken. Allt känns ganska klart och tydligt placerat på map:en och champions är tydliga vilka de är, så det är lättare att förstå hur man ska kontra eller akta sig för.

Det var problemet jag hade i HoN. Allt kändes för kluddigt, jag såg inte vilken champion som var vilken förren det var för sent. Även om de har intressantare skills blir det ganska ointressant när man tappar koll på vad som är vad. Kanske bara jag förstås.

Medlem

jag testade Lol ett tag och tycker det är ganska roligt, en del roliga hjältar och så, men samtidigt är det för lätt... att döda en hjälte, då får man guld, men hjälten man dödar förlora inget, så det är mer eller mindre värdelöst att försöka störa farmen på carrys.

Är inte heller särskilt förtjust i Lols items, de flesta har en passive ability och de som har active är mest buffs, I dota har man force staff (Gör att många flyger framåt i en snabb hastighet en speciell längd) och blink dagger (teleportera en speciell längde) Sen en hel del mer


signatur

Everybody needs help.

Åh jag blir så jäkla sugen på att börja spela dota igen när jag ser dethär, och sen förstår ja inte va alla klagar på videon laggar i princip inte alls för mig. Jag ska lätt köpa detta kan ja säga, första spelet ja blir riktigt sugen på att spela på en lång tid.

Medlem

Ser lite tomt ut... :/ Som om det fattas lite... Sen gillar jag inte "stilen" på hjältarna heller.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Moderator | Testpilot
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.

This


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

jag testade Lol ett tag och tycker det är ganska roligt, en del roliga hjältar och så, men samtidigt är det för lätt... att döda en hjälte, då får man guld, men hjälten man dödar förlora inget, så det är mer eller mindre värdelöst att försöka störa farmen på carrys.

Är inte heller särskilt förtjust i Lols items, de flesta har en passive ability och de som har active är mest buffs, I dota har man force staff (Gör att många flyger framåt i en snabb hastighet en speciell längd) och blink dagger (teleportera en speciell längde) Sen en hel del mer

Det är inte onödigt.. Dem tappar massvis med xp och farm och tro mig. Det behöver dom.

Pallar inte tjafsa, men du har inte spelat LoL så mycket (antar jag) så du känner igen hu spelet funkar. Själv har jag spelat sedan första USA betan 09 tills nu och i can tell.. Nothing you say is that true. Det är ett annat spel annat spel i samma genre, den försöker inte vara dota utan något nytt som funkar.

Sedan kan du ju kolla in deras stora update "Dominoin" som lägger till flera nya items, ny karta + spelläge som verkar hur awesome som helst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fyfan. Dota och HoN kommer inte att dö till den här skiten. Och tur är nog det, för detta är LoL2, inte Dota2.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Laggar på rätt fint ibland, streamljudet hackar och samtidigt så klagar spelarna på att det laggar.

Sen är det ju inte så kul att titta på en match när man inte vet vad gubbarna kan göra eller nått om spelet förutom att det är dota.

Riktigt dåligt i en sådan här turnering att inte kunna förutse den enorma belastning på nätet som skapas. Undrar om de t o m streamar direkt från observer?

Sen så har alla hjältar (jag sett hittills) samma abilities som i DotA. Så det känns som att komma hem!

Haha ops! Fan vad kass jag känner mig nu!!! Inte ens spelat Dota, bara LoL som är ett "dota" spel My bad

Moderator | Testpilot
Skrivet av wrajjt:

Fyfan. Dota och HoN kommer inte att dö till den här skiten. Och tur är nog det, för detta är LoL2, inte Dota2.

Pallar inte med idioter som du, förlåt.
Men att säga detta är LoL 2... What?

Du är en sådan person jag bara skulle vilja sätta mig ner brevid. Ha båda spelen spelandes samtidigt, visa dig ordentligt bägge spelen och sedan fråga...

"Hur tänkte du?"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.

Att Hon skulle vara en spinoff på Dota's easymode är ju en stor lögn då huvudspelet i stort sett fungerar som Dota gör. Sen har hon också casual mode om man vill spela easy mode vilket är i stort sett samma.

Och hur tänkte du där? LoL är en spinoff från Dota vare sig du vill eller inte sen att dom har gjort spelet mer casual är ju smaksak.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av wrajjt:

Fyfan. Dota och HoN kommer inte att dö till den här skiten. Och tur är nog det, för detta är LoL2, inte Dota2.

Pallar inte med idioter som du, förlåt.
Men att säga detta är LoL 2... What?

Du är en sådan person jag bara skulle vilja sätta mig ner brevid. Ha båda spelen spelandes samtidigt, visa dig ordentligt bägge spelen och sedan fråga...

"Hur tänkte du?"

Precis vad ja tänkte också, dock med aningen med våld inblandat. Med i principen!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.

Okej My bad!
Fått det återberättat att LoL kom efter HoN..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

jag testade Lol ett tag och tycker det är ganska roligt, en del roliga hjältar och så, men samtidigt är det för lätt... att döda en hjälte, då får man guld, men hjälten man dödar förlora inget, så det är mer eller mindre värdelöst att försöka störa farmen på carrys.

Är inte heller särskilt förtjust i Lols items, de flesta har en passive ability och de som har active är mest buffs, I dota har man force staff (Gör att många flyger framåt i en snabb hastighet en speciell längd) och blink dagger (teleportera en speciell längde) Sen en hel del mer

Det är inte onödigt.. Dem tappar massvis med xp och farm och tro mig. Det behöver dom.

Pallar inte tjafsa, men du har inte spelat LoL så mycket (antar jag) så du känner igen hu spelet funkar. Själv har jag spelat sedan första USA betan 09 tills nu och i can tell.. Nothing you say is that true. Det är ett annat spel annat spel i samma genre, den försöker inte vara dota utan något nytt som funkar.

Sedan kan du ju kolla in deras stora update "Dominoin" som lägger till flera nya items, ny karta + spelläge som verkar hur awesome som helst!

Du har rätt i allt du säger, jag har inte spelat det särskilt länge, jag bara berättar mina intryck av spelet!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av wrajjt:

Fyfan. Dota och HoN kommer inte att dö till den här skiten. Och tur är nog det, för detta är LoL2, inte Dota2.

Pallar inte med idioter som du, förlåt.
Men att säga detta är LoL 2... What?

Du är en sådan person jag bara skulle vilja sätta mig ner brevid. Ha båda spelen spelandes samtidigt, visa dig ordentligt bägge spelen och sedan fråga...

"Hur tänkte du?"

Jag menar grafik-mässigt. Dessutom är det för slött för att kallas Dota imo. Grafiken är grynig och styliserad, precis som LoL, och vidare spelar lagen som om de vore på para-olympics eller nått. Knappast något "topp"-lagen från dota hade gjort om spelet flytit på som dota/Hon gör.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av wrajjt:

Fyfan. Dota och HoN kommer inte att dö till den här skiten. Och tur är nog det, för detta är LoL2, inte Dota2.

Pallar inte med idioter som du, förlåt.
Men att säga detta är LoL 2... What?

Du är en sådan person jag bara skulle vilja sätta mig ner brevid. Ha båda spelen spelandes samtidigt, visa dig ordentligt bägge spelen och sedan fråga...

"Hur tänkte du?"

Jag menar grafik-mässigt. Dessutom är det för slött för att kallas Dota imo. Grafiken är grynig och styliserad, precis som LoL, och vidare spelar lagen som om de vore på para-olympics eller nått. Knappast något "topp"-lagen från dota hade gjort om spelet flytit på som dota/Hon gör.

Vet inte om du vet om detta men.... Du vet att detta ÄR topplagen i dota va?


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av grillan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.

Att Hon skulle vara en spinoff på Dota's easymode är ju en stor lögn då huvudspelet i stort sett fungerar som Dota gör. Sen har hon också casual mode om man vill spela easy mode vilket är i stort sett samma.

Och hur tänkte du där? LoL är en spinoff från Dota vare sig du vill eller inte sen att dom har gjort spelet mer casual är ju smaksak.

Ja men han sa att LoL var en spinoff på HON. Det är det inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ndr
Medlem

Nån som vet om matcherna finns tillgängliga på nån annan sida?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ndr:

Nån som vet om matcherna finns tillgängliga på nån annan sida?

own3d.tv


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En tråkigt sak när man spelar Cm mode i Dota är att det oftast väljs samma hjältecombinationer


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vet inte riktigt vad man förväntade sig av en öppnings turnering av ett spel som man själv inte ens kan spela ännu.
Kollade dryga 15min och då utan kommentator, kamerasnubben var ju värdelös(lika dålig som SC2 castsen) på det så finner jag inte Moba som någon rolig Esport att titta på då det oftast är 1v3 etc när det kommer till fights.
Blir det 5v5 så är det en gång och sen har det andra laget funnit tack vare det.

Sen finner man inget av det till sig själv då man aldrig spelat det, skillnad från SC2 och CS.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av grillan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.

Att Hon skulle vara en spinoff på Dota's easymode är ju en stor lögn då huvudspelet i stort sett fungerar som Dota gör. Sen har hon också casual mode om man vill spela easy mode vilket är i stort sett samma.

Och hur tänkte du där? LoL är en spinoff från Dota vare sig du vill eller inte sen att dom har gjort spelet mer casual är ju smaksak.

Ja men han sa att LoL var en spinoff på HON. Det är det inte.

Rättade migsjälv i en post ovan! När jag skrev det så använde jag även ordet "typ", hehe!

Medlem
Skrivet av grillan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av imbamakaber:

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

Hur får du LoL till en spinoff på HoN? LoL släpptes före allting.

LoL är sin egen grej, bra / dåligt får man tycka som man vill. HoN är en spinoff /copypaste av dota.

Att Hon skulle vara en spinoff på Dota's easymode är ju en stor lögn då huvudspelet i stort sett fungerar som Dota gör. Sen har hon också casual mode om man vill spela easy mode vilket är i stort sett samma.

Och hur tänkte du där? LoL är en spinoff från Dota vare sig du vill eller inte sen att dom har gjort spelet mer casual är ju smaksak.

Jag hade fel om LoL, men skrev också "typ" innan hehe...

Att HoN är en spinoff på DotAs easymode (-em) är väl inte så långsökt?
Du får guld och experience mycket snabbare i HoN i jämförelse och det känns därför jättemycket som om att man spelar -em.

ndr
Medlem

Grafiken tycker jag ser riktigt fin ut än så länge men jag hoppas dom fixar lite bättre animationer för ibland ser det väldigt stelt ut. Förövrigt verkar de vara att ganska nice spel.

Synd bara att matcherna avbryts hela tiden pga lagg

Medlem

Nej nu blir jag arg! Ska de sända live får de fanimej få det att funka!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Måste säga att jag verkligen tycker att det levererar. Alla mina farhågor är borta och det verkar vara precis vad jag hoppades på. Det flyter bättre men tempot är ändå inte högre såsom i HoN, älskar't.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av imbamakaber:

Att HoN är en spinoff på DotAs easymode (-em) är väl inte så långsökt?
Du får guld och experience mycket snabbare i HoN i jämförelse och det känns därför jättemycket som om att man spelar -em.

jo, det är ganska långsökt. det finns -em i HoN också, vilket är som en blandning mellan -em i dota och LoL. annars tycker jag nog att HoN är i princip samma som dota inom xp och guld och hur det funkar. de har ju gjort om en del, men inga revolutioner direkt. t.ex. har de ju ändrat så att mer guld går in i games än ut när något dör. förut (och kanske fortfarande i dota?) förlorade ju heroes mer guld när de dog än de tjänade pengar när de dödade andra hjältar. något s2 ändrade på för att skjuta in mer pengar i spelet, men det var ingen superstor skillnad direkt.

123
Skriv svar