Duke Nukem Forever

Inaktiv

överhypat spel!

Medlem

Tja, har spelat det en timme och känner även att det är sådär. Tycker att det har lite dåligt fps på Xbox 360 med. Å andra sidan ska man inte gå helt o hållet på recensioner. LA Noire fick 5/5, snyggt o bra animationer, ja. Oerhört enformigt, kass story som satt igång sista halvtimmen, knappt värd att kallas sandboxspel och att dom kunde krympt spelet med 3/4, ja. I mina ögon var LA Noire högst värt 3.5/5.

Men som sagt, tror dom har rätt med Duke Nukem denna gång.

Medlem

Har kört i par timmar och gillar spelet väldigt mycket. En bra paus från alla militär shooters som finns i överflöde.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Du borde givit spelet +1 bara för att det släppts.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Köpte skiten. Dom kunde lika bra släppt dukes röst på en soundtrack och skitit i spelet för det suger faktiskt.

Fredags underhållning att läsa om alla som gnabbas i denna tråd.

Testade demot
Gillade det inte
Förstår betyget
Tyckte recensionen var bra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Sätter upp nästa del i såpan på most wanted listan 2025!

Medlem

Som så många andra skrivit, man bör bilda sin egen uppfattning innan man bestämmer sig för att spelet verkligen är skit. Tex Engelska PCGamer gav det betyget 80% i dagens recension, vilket inte bara är godkänt utan ett bra betyg. Inväntar fortfarande min utgåva som kommer nästa vecka och kommer utan minsta tvekan spela igenom det. Come Get Some!

Medlem

Hahaha varför är man inte förvånad, hur länge har dem hållit på med den här skiten?, 15år eller nått.
Det är så dåligt att det inte ens förtjänar pengarna det kostar att bränna det sk spelet på.

Besvikelse är något framtidens gamers kommer få stångas med, för detta är INTE sista gången kan jag lova

Alldeles för högt pris, värdelös grafik, musiken var lite lustig iaf, 2 st FZ är på tok för högt, men något som slår mig är att även om FZ ger låga betyg så undviker man inte att göra reklam på sidan, vågar ni inte stå för det ni säger?

Min personliga uppfattning är att kvalite skall primieras och SKIT skall undvikas och bojkottas annars fattar inte producenter tillika chefer för spelbolag att deras linje inte håller.

Alla chefer på div spelbolag gör allt som står i deras makt för att lura av er pengar, och slipper dem prestera något i gengäld så kommer man oxå göra det.

När gamers blir slappa och inte ställer några krav så får man oxå skylla sig själv.

Kort sagt DNF är spelet som ALDRIG skulle sett dagens ljus

Snarare Duke Nukem' No never!


signatur

Denon / Pioneer

Redaktör
Skrivet av Javas:

FZ borde låta en annan skribent få skriva en åsikt om DNF, någon som är neutral till spelet och inte insta-hater. Förlåt om jag är hård mot dig Calle, jag brukar älska alla dina artiklar och recensioner, men den här var väldigt orättvist imo. Det är ok att inte gilla ett spel, men att såga sönder utan att nämna de positiva delarna är dålig stil.

Det finns en andra åsikt av Robin Vall i recensionens slut. Calle är, som han själv skrivit om, en riktig gammal Duke-nörd.

Skrivet av kaem79:

FZs betyg är underliga i bland. FZs ursäkt är att det inte går att göra en objektiv recension. FZ säger att alla recensioner är subjektiva. vilket inte är sant. gamespot är de bästa på att recensera tycker jag, de håller sig riktigt objektiva när de sätter betyget.

Vi menar att det är ett faktum, och det är absolut inget vi ber om uräkt för. Spelrecensioner kan inte vara helt objektiva. De har objektiva inslag (sakliga, korrekta, värdeneutrala uppgifter, t.ex. systemkrav, spelformer, antal vapen, struktur, karaktärer) men den måste även innehålla tyckanden (hur det känns, om det är kul, betyg - kort sagt skibentens egna åsikter).. En helt objektiv recension är ingen recension, den är produktinformation.


signatur
Medlem

Hah... 15 år senare och spelet är ändå skit... Rest in piece Duke.

Redaktör
Skrivet av 7an:

2 st FZ är på tok för högt, men något som slår mig är att även om FZ ger låga betyg så undviker man inte att göra reklam på sidan, vågar ni inte stå för det ni säger?

Alltså, det är annonsörer som köper reklamplats hos oss, FZ gör inte reklam för spel. Redaktionen har absolut ingenting med annonser att göra - vi tycker precis vad vi vill om spelen, oavsett om det råkar rulla reklam för det för tillfället. Reklamen sköts av vår ägare Egmonts annonsavdelning, redaktionen har ingenting med det att göra.


signatur
Medlem

Väntat betyg, man får verkligen ingen WOW känsla av att ha väntat 12 år.. banorna känns på tok för korta du bara röjer igenom utan vidare finess, blev otroligt besviken " i dont need a fucking keycard" nähee.. duke har blivit för simpel som alla vet, 2 weapon limit, health som regenerar sig själv osv... Dom skulle verkligen släppt spelet när doom3/ hl2 kom då hade det varit nåt nu imponerar det på ingenting i princip.

HMB
Medlem

2/5? Haha, hittills drygt 80% på metacritic. Typisk svensk recension där man måste vara extremt politiskt korrekt.

Medlem

för att va helt ärlig så e spelet roligt det e inget fel på det.....känns oseriöst att du inte har spelat klart det...laddnings tiden för banor på min pc är runt 10s på min pc knappt det ens...

Medlem
Skrivet av HMB:

2/5? Haha, hittills drygt 80% på metacritic. Typisk svensk recension där man måste vara extremt politiskt korrekt.

Vänta lite nu... Om man inte tycker om Duke så är man politiskt korrekt?

Eller så är spelet helt enkelt uselt?

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av HMB:

2/5? Haha, hittills drygt 80% på metacritic. Typisk svensk recension där man måste vara extremt politiskt korrekt.

Vänta lite nu... Om man inte tycker om Duke så är man politiskt korrekt?

Eller så är spelet helt enkelt uselt?

Tja, med tanke på att Duke Nukem är långt ifrån PK så måste man ju vara ganska PK om man inte gillar han. Dessutom är man oerhört PK om man skriver Brudar, bröst och bajs (okej bajs är faktiskt ganska barnsligt) som minus på recensionen.

Köpte själv spelet, har inte kommit speciellt långt i i det ännu dock och håller med om att det verkligen inte är världens bästa spel. Men det känns retro, det får mig att tänka på en lättare tid då spel kunde vara hur obscena som helst och då den super biffiga hjälte stereotypen regerade.

Jag är väl helt enkelt omogen och tuttfixerad, men det trivs jag ganska bra med.

Hail to the king baby!

Medlem

Förvånansvärt e det tycker jag att "bröst, brudar och bajs" hamnar på minus medans årtusendets SÄMSTA multiplayer hamnar på plus? Där dog det lilla hopp och respekt jag hade för FZ recensioner av spel.
Kan tänka mig att man utgår från Quake 3 MP och baserar betyg på det. To bad

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

FZ borde låta en annan skribent få skriva en åsikt om DNF, någon som är neutral till spelet och inte insta-hater. Förlåt om jag är hård mot dig Calle, jag brukar älska alla dina artiklar och recensioner, men den här var väldigt orättvist imo. Det är ok att inte gilla ett spel, men att såga sönder utan att nämna de positiva delarna är dålig stil.

Det finns en andra åsikt av Robin Vall i recensionens slut. Calle är, som han själv skrivit om, en riktig gammal Duke-nörd.

Skrivet av kaem79:

FZs betyg är underliga i bland. FZs ursäkt är att det inte går att göra en objektiv recension. FZ säger att alla recensioner är subjektiva. vilket inte är sant. gamespot är de bästa på att recensera tycker jag, de håller sig riktigt objektiva när de sätter betyget.

Vi menar att det är ett faktum, och det är absolut inget vi ber om uräkt för. Spelrecensioner kan inte vara helt objektiva. De har objektiva inslag (sakliga, korrekta, värdeneutrala uppgifter, t.ex. systemkrav, spelformer, antal vapen, struktur, karaktärer) men den måste även innehålla tyckanden (hur det känns, om det är kul, betyg - kort sagt skibentens egna åsikter).. En helt objektiv recension är ingen recension, den är produktinformation.

precis som du skriver. era betyg påverkas av era personliga åsikter, vilket inte ska påverka betyget. sen, man kan också vara mer objektiv elr mer subjektiv i saker o ting. helt åt det ena elr andra går det kanske inte att vara. här kommer ett exempel. läraren ger kalle g i matematik pga av att läraren inte tycker om kalle, fast kalle förtjänar ett vg. kalle får ta konsekvenserna pga en känslostyrd lärare. kalle uppfattas inte längre som smart elr logisk o han får en dålig start i livet. alltså, man kan skriva vad man själv tycker om spelet o så, det är okej. men förtjänar ett spel en 1 i betyg. ja, då ska det ha en 1. inte en 5 bara för att recensenten tycker det. när jag sj betygsätter mina spel så gör jag det riktigt subjektivt o varför jag gör det, är bland annat pga att ingen bryr sig om vad jag sätter för betyg. men FZ har ett ansvar gentemot läsarna (tycker jag) att ge en så sanningsenlig bild av ett spel som möjligt.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nu har jag själv inte lirat på senaste generationens konsoler, men dom som har gjort det säger oftast att det är långa laddningstider på spel. Tex när man ska starta upp ett spel, ladda banor, joina servrar etc. etc.

Får för mig att det är allmänt längre laddningstider till konsolerna.

Ja det är ibland rätt så långa laddningstider på konsol om man kör direkt från skivan, installerar man däremot spelet så kortas de ner en del men fortfarande inte i närheten av modern pc. Har bara kört väldigt lite MP och jag upplevde att det var segare än pc när man kopplade upp sig mot en server.

Skrivet av Harp Boy:

Undrar om de siktar på ett Duke V då ?...men det lär väl dröja till 2025

Gearbox äger numera Dukes IP så för att få en bra bild om hur lång tid det skulle kunna ta för en uppföljare är det bara att jämföra med BiA eller Borderlands. Att det kommer komma en uppföljare kan vi nog se som säkert, BOSE utgåvorna verkar ha gått som smör och jag tror det sålt i minst så många ex som de förväntat sig.

Inaktiv

är iaf en miljard gånger bättre än singleplayern i medal of honor ..

Medlem

Jag är ju inte direkt förvånad. Var det ens någon ärligt som trodde det skulle bli bättre än bra?

Inaktiv
Skrivet av ToRcH:

Förvånansvärt e det tycker jag att "bröst, brudar och bajs" hamnar på minus medans årtusendets SÄMSTA multiplayer hamnar på plus? Där dog det lilla hopp och respekt jag hade för FZ recensioner av spel.
Kan tänka mig att man utgår från Quake 3 MP och baserar betyg på det. To bad

till FZ - staff. ni ser hur många det är som klagar på era recensioner. visa ödmjukhet, självförtroende, stolthet m.m. o se över ert tillvägagångssätt med recensionerna. och jag vill inte höra nå försvarstal elr nåt liknande från FZ - staff. less på o höra ert snack om att vi är duktiga recensenter blaha. vissa ggr får FZ faktiskt till det med sina recensioner torch, samtidigt så är det ju annars en riktigt trevlig sajt oxå.

Medlem
Skrivet av kaem79:

precis som du skriver. era betyg påverkas av era personliga åsikter, vilket inte ska påverka betyget. sen, man kan också vara mer objektiv elr mer subjektiv i saker o ting. helt åt det ena elr andra går det kanske inte att vara. här kommer ett exempel. läraren ger kalle g i matematik pga av att läraren inte tycker om kalle, fast kalle förtjänar ett vg. kalle får ta konsekvenserna pga en känslostyrd lärare. kalle uppfattas inte längre som smart elr logisk o han får en dålig start i livet. alltså, man kan skriva vad man själv tycker om spelet o så, det är okej. men förtjänar ett spel en 1 i betyg. ja, då ska det ha en 1. inte en 5 bara för att recensenten tycker det. när jag sj betygsätter mina spel så gör jag det riktigt subjektivt o varför jag gör det, är bland annat pga att ingen bryr sig om vad jag sätter för betyg. men FZ har ett ansvar gentemot läsarna (tycker jag) att ge en så sanningsenlig bild av ett spel som möjligt.

Vänta nu här! En recensent ska alltså återge betyget som spelet objektivt förtjänar? Enligt vilka premisser då? Finns det någon universell lag jag har missat om hur man ska bedöma spel? Finns det någon betygsmatris man borde fylla i? Finns det vissa kriterier som måste uppfyllas för ett högre betyg?

Nej men självklart är det inte acceptabelt att en recensent avviker från den av gud redan förutbestämda betygssiffran, det blir ju rent ut sagt farligt!!! Det är alltså alltid fakta hur bra ett spel är, alla avvikande åsikter är subjektivt trams?

En recension är per definition inte objektiv. Saxat från allsmäktiga Wikipedia t.ex. "En recension är en redogörelse för t.ex intrycken från en kulturprodukt, en vara eller en tjänst, och dess kvalitet i jämförelse med andra produkter i samma klass. "

Förklara hur recensenten ska sätta betyg så det blir rättvist, annars är bara diskussionen löjlig

Medlem
Skrivet av kaem79:

precis som du skriver. era betyg påverkas av era personliga åsikter, vilket inte ska påverka betyget. sen, man kan också vara mer objektiv elr mer subjektiv i saker o ting. helt åt det ena elr andra går det kanske inte att vara. här kommer ett exempel. läraren ger kalle g i matematik pga av att läraren inte tycker om kalle, fast kalle förtjänar ett vg. kalle får ta konsekvenserna pga en känslostyrd lärare. kalle uppfattas inte längre som smart elr logisk o han får en dålig start i livet. alltså, man kan skriva vad man själv tycker om spelet o så, det är okej. men förtjänar ett spel en 1 i betyg. ja, då ska det ha en 1. inte en 5 bara för att recensenten tycker det. när jag sj betygsätter mina spel så gör jag det riktigt subjektivt o varför jag gör det, är bland annat pga att ingen bryr sig om vad jag sätter för betyg. men FZ har ett ansvar gentemot läsarna (tycker jag) att ge en så sanningsenlig bild av ett spel som möjligt.

Hahahaha vänta nu. Hur ska recensenten objektivt ta reda på vad spelet "förtjänar" för betyg? Beställa en SIFO-undersökning och ta fram snittet? Ditt resonemang bjuder dock på extremt underhållande läsning.

Din skol-metafor, herregud. Jag måste upplysa dig om något: Du VET inte vad en recension är. Du FÖRSTÅR inte innebörden av ordet. Ta fram din ordbok och kolla upp ordet "recension", eller googla det!

Tack kaem79, för trådens hittills roligaste inlägg.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Vad tråkigt att det floppade. Inte för att jag hade så höga förväntningar själv men iaf..

Beror väl på vad man menar med att floppa? Om du menar på att spelet kommer sälja dåligt så tror jag du har fel och om du menar på att det inte är ett bra spel så beror det ju på om du gillar den typen av spel eller ej. Det finns alltid någon som gillar vad andra ogillar och tvärtom, därför är det enda sättet att veta vad man själv tycker att testa det. Åsikterna om spelet går isär rejält, kollar man på Metacritic så får pc utgåvan bättre betyg än Xbox 360 versionen.

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av kaem79:

precis som du skriver. era betyg påverkas av era personliga åsikter, vilket inte ska påverka betyget. sen, man kan också vara mer objektiv elr mer subjektiv i saker o ting. helt åt det ena elr andra går det kanske inte att vara. här kommer ett exempel. läraren ger kalle g i matematik pga av att läraren inte tycker om kalle, fast kalle förtjänar ett vg. kalle får ta konsekvenserna pga en känslostyrd lärare. kalle uppfattas inte längre som smart elr logisk o han får en dålig start i livet. alltså, man kan skriva vad man själv tycker om spelet o så, det är okej. men förtjänar ett spel en 1 i betyg. ja, då ska det ha en 1. inte en 5 bara för att recensenten tycker det. när jag sj betygsätter mina spel så gör jag det riktigt subjektivt o varför jag gör det, är bland annat pga att ingen bryr sig om vad jag sätter för betyg. men FZ har ett ansvar gentemot läsarna (tycker jag) att ge en så sanningsenlig bild av ett spel som möjligt.

Hahahaha vänta nu. Hur ska recensenten objektivt ta reda på vad spelet "förtjänar" för betyg? Beställa en SIFO-undersökning och ta fram snittet? Ditt resonemang bjuder dock på extremt underhållande läsning.

Din skol-metafor, herregud. Jag måste upplysa dig om något: Du VET inte vad en recension är. Du FÖRSTÅR inte innebörden av ordet. Ta fram din ordbok och kolla upp ordet "recension", eller googla det!

Tack kaem79, för trådens hittills roligaste inlägg.

Visst att det var roligt kan jag helt klart hålla med om, men samtidigt tycker jag alltid det är skrämmande med så tydliga logiska luckor

Edit: En del tar upp Metacritic till PC som nu baseras på endast 4 recensioner vilket är ett väldigt svagt statistiskt underlag. Sifforna kan nog ändras rejält där de kommande dagarna.

Medlem
Skrivet av Izig:

Visst att det var roligt kan jag helt klart hålla med om, men samtidigt tycker jag alltid det är skrämmande med så tydliga logiska luckor

Jag fortsatte reflektera över detta fenomen, och insåg att man kanske är lite för hård. kaem79 kan uppenbarligen aldrig genomgått någon undervisning på någon nivå. För jag vill minnas att man flera gånger fick skriva bokrecensioner i grundskolan. Personligen förlorade jag nog recensions-oskulden så tidigt som i klass 4. Jag minns att läraren framför allt ville att man INTE skulle skriva objektivt, utan det som belönades var personliga reflektioner och åsikter.

Helt klart hade min lärare gett FZ-skribenterna riktigt höga betyg (men fan vet om det skulle varit en helt objektiv bedömning).

Om vi ställer oss upp i sandlådan nu och sjunger "We shall overcome", torde alla vara goda vänner i slutet på dagen. Skämt åsido. Vi har alla blivit lurade av "Duken", det är inte kul, men det är verkligheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om vi ställer oss upp i sandlådan nu och sjunger "We shall overcome", torde alla vara goda vänner i slutet på dagen. Skämt åsido. Vi har alla blivit lurade av "Duken", det är inte kul, men det är verkligheten.

Kill Duke : Vol 1.

Skriv svar