Duke Nukem Forever

Medlem

Undrar om de siktar på ett Duke V då ?...men det lär väl dröja till 2025

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För det första varför gnäller du på mig när det var "Blekemil" som skrev det?

För det andra så snackade jag om portar överlag, inte Duke nukem.

Get your facts straight.

Då ber jag om ursäkt, trodde tråden handlade om Duke Nukem och inte om konsollportar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hunden:
Skrivet av uberpwnage2.0:

För det första varför gnäller du på mig när det var "Blekemil" som skrev det?

För det andra så snackade jag om portar överlag, inte Duke nukem.

Get your facts straight.

Då ber jag om ursäkt, trodde tråden handlade om Duke Nukem och inte om konsollportar.

Det handlar om duke, men warpgun skrev det inte var någon skillnad från pc/konsoll så jag skrev bara att jo det är det, i vissa spel är det ju bra portar, men i mestafallet inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Velfolt:

Okej, jag har spelat det i cirka 4 timmar än så länge.

Det är riktigt jäkla roligt, snygga effekter och även detaljerade texturer nästan överallt. Väldigt mycket i omgivningen går att interagera med OCH det är snygga brudar. Det finns även hemliga rum och annat kul att hitta, även i multiplayerläget.

Någon nämnde något om att det är lång laddningstid. På min dator (som förvisso är snabb, Core i7, 6gb minne, Radeon 6950) så har hittills aldrig laddningen tagit längre än 3 sekunder. Att det tar lång tid att ladda på Xbox360 kan man kanske förstå (då det är en leksak), men att klaga på det i recensionen är ju bara fjantigt, skriv med att laddningstiden på en okej dator är försumbar.

Sedan om man jämför DNFS:singleplayerkampanj med kampanjen i exempelvis COD: MW och MW2 så är DNF mycket bättre och roligare! Dessutom så mycket mer interaktivt. Visst, det är linjärt men det är ta mig fasen MW-spelen också. Likaså med Bad Company 2 exempelvis men som å andra sidan har mycket roligare multiplayer.

Nej, folk borde släppa loss lite mer och ta det som ett roligt spel istället för någon slags perfektion av spel i allmänhet.

Tycker att du har rätt, speciellt om Call of Duty.

Annars tycker jag allmänt att den här tråden gått lite för långt, folk bara slänger onödiga kommentarer mot varann istället för att använda lite vett. Själv tycker jag spelet var underhållande, lite småsegt då och då, men som folk säger så var vissa effekter mycket härliga.

Medlem

Calle, Call of Duty t.ex är mer scriptat, i dom finns inga pussel. (syftar på CoD4, den enda jag spelat)
Jag har spelat 3 timmar nu och dom enda problemen jag har har med Xbox 360-kontrollen att göra, svårare att sikta med spakar än med mus. Måste skaffa ny dator så jag kan njuta mer. Grisarna som kastar exploderande tunnor på en dödar med en träff och är irriterande. Objekt blinkar fram och tillbaka ur existens ibland när man tittar runt hörn och så vilket kan distrahera lite, och i början var planscherna på väggarna suddiga, sen inte. Där lär PCversionen fixa också. Mkt bra hittills, mer underhållande än dom andra "seriösa" skjutarna av idag.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så du menar att det alltid är halvminutsladdningar så fort det är konsol? Gällande recensionsplattformen var det den som erbjöds men jag har även testat det på pc.

Jag undrar om det är samma utformning på banorna mellan PC och konsoll, det brukar det aldrig vara som bekant.

Medlem

Vad tråkigt att det floppade. Inte för att jag hade så höga förväntningar själv men iaf..

Medlem

Efter eran Dragon Age 2 recenssion så trodde jag att det var kört med FZ och att ni blivit som alla andra skitsidor som följer strömmen (av annonser och pengar) på internet.
Och ska jag vara ärlig så trodde jag att ni skulle ge även det här skitspelet toppbetyg. Skulle ni våga något annat?

Men jag hade fel... och jag är glad för det. Respekten för FZ är tillbaka och ett stort + till Calle Johansson-Sundelius som visar att hand stenar är stora som berg.

Hail to the king! Och då menar jag FZs "King".

Moderator | Testpilot
Skrivet av MMO4Life:

Vad tråkigt att det floppade. Inte för att jag hade så höga förväntningar själv men iaf..

Sen när har spelet floppat? Världen över gillar konsumenter spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för recensionen Calle. Spendera pengar på ett taskigt spel? nej tack!

ps hur låg kan intelligens nivån sjunka bland vissa kommentarer..

Medlem

HAHAHAHAHA VAD JAG FÖRVÄNTADE SOM BETYG FÖR DETTA! ska köpa då det ligger i REA backen om några veckor eller så?


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MMO4Life:

Vad tråkigt att det floppade. Inte för att jag hade så höga förväntningar själv men iaf..

Sen när har spelet floppat? Världen över gillar konsumenter spelet.

Jag utvärderar om ett spel är bra genom recensioner. Kul att du tittade förbi igen. Antar att du vill ha mer troll cookies men tyvärr så orkar jag inte med sån skit längre. Bara för att jag hade rätt senast så sitter du där och inväntar en post du kan nappa på. Gå din väg är du snäll.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MMO4Life:

Vad tråkigt att det floppade. Inte för att jag hade så höga förväntningar själv men iaf..

Sen när har spelet floppat? Världen över gillar konsumenter spelet.

Jag utvärderar om ett spel är bra genom recensioner. Kul att du tittade förbi igen. Antar att du vill ha mer troll cookies men tyvärr så orkar jag inte med sån skit längre. Bara för att jag hade rätt senast så sitter du där och inväntar en post du kan nappa på. Gå din väg är du snäll.

Så du testar aldrig spelen själv? Du bara tycker som andra tycker helt enkelt, personligen gillar jag spelet. Jag har iaf spelat spelet så då har jag mer trovärdighet än vad du har.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

In this game you can pop popcorn!


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MMO4Life:

Vad tråkigt att det floppade. Inte för att jag hade så höga förväntningar själv men iaf..

Sen när har spelet floppat? Världen över gillar konsumenter spelet.

Jag utvärderar om ett spel är bra genom recensioner. Kul att du tittade förbi igen. Antar att du vill ha mer troll cookies men tyvärr så orkar jag inte med sån skit längre. Bara för att jag hade rätt senast så sitter du där och inväntar en post du kan nappa på. Gå din väg är du snäll.

Så du testar aldrig spelen själv? Du bara tycker som andra tycker helt enkelt, personligen gillar jag spelet. Jag har iaf spelat spelet så då har jag mer trovärdighet än vad du har.

Beror på om spelet finns att ladda ner som ett Demo eller ej.

Medlem

Spelet är väl bara riktat till gamla trogna Duke fans, som mig själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För alla som spelar FPS spel som de ska spelas, dvs på PC (no trolling intended) så kan jag ju starkt rekommendera följande helgerbjudande; Duke Nukem Download (Steam) på CDON.SE - 198 kr.

Medlem
Skrivet av Stttolpskott:

För alla som spelar FPS spel som de ska spelas, dvs på PC (no trolling intended) så kan jag ju starkt rekommendera följande helgerbjudande; Duke Nukem Download (Steam) på CDON.SE - 198 kr.

Edit; För er som kör PC och tvekar*

Medlem

Jag vet inte hur gammal calle är, men jag var i alla fall 20 år 1996 och jag hade judt köpt en p 75Mhz och jag lirade duke för onliners atityden och brudarna. och över noll modem med en polare. duke var cool helt enkelt. Tillägget penthause paradise spelade jag med glädje. så hur man kan kalla brudarnas del i duke 3D som stor eller liten, beror nog en hel del på åldern då jag tror calle är några år yngre än mig om han lirade det på högstadiet...

För mig är duke Brudar, attityd och onliners... får se om det uppnår förväntningarna.....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Till folket som verkar gå efter FZ betyg sättning på spel så tycker jag synd om er. Så dåligt är inte spelet. Jag ger det hellre 5 av 5 eftersom man har väntat på det så länge och det har varit värt mödan. Sen dels får vara hur patetiskt dåligt det vill men det är fan nostalgi och för många är duke barndoms hjälten nummer 1. Han var i varje fall min. Att gå efter andras betyg sättningar så är det bara illa.

Inaktiv

den viktigaste frågan är inte besvarad.. har det SPELKÄNSLA?
som t ex
Duke Nukem 3D
Redneck rampage
Blood
Doom 1 2 3
Wolfenstein 3D
Half Life 1/2
Quake 1/2/3
Unreal Tournament 99
Star wars Dark forces 2
Heretic
Hexen
och shadow warrior ..
.. nya spel har fan aldrig ngn spelkänsla eller stämning ,, man bara klickar sig fram och tänker whatever

Medlem

Efter ett par timmar med spelet på ps3 så är det med delade känslor jag stänger av.
Känslan av ett retro fps finns där helt klart. Men tiden har sprungit ifrån konceptet.
Humorn och snusket passar dock in. Det är Duke vi pratar om.
Kan man bara se förbi den rent ut sagt horribla grafiken (som med lätthet borde kunna renderas i full hd på konsolerna), så är det faktiskt ett småroligt spel. Men det lämnar en besk eftersmak.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Grafiken är ju inte allt för kass, visst kanske inte toppmodern men efter att ha spelat det ett tag idag, så tycker jag de va värt pengarna, de har lite duke känsla som man är van vid men lite nytt som jag inte gillar, te'x att vår kära mighty boot är borta, och bara 2 vapen i taget, men annars är det ett helt okej underhållande spel enligt mig,

det hade iallafall fått en trea av mig för jag är ett riktigt duke fan och jag gillar ändå spelet trots bristerna sen duke nukem 3d.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

den viktigaste frågan är inte besvarad.. har det SPELKÄNSLA?
som t ex
Duke Nukem 3D
Redneck rampage
Blood
Doom 1 2 3
Wolfenstein 3D
Half Life 1/2
Quake 1/2/3
Unreal Tournament 99
Star wars Dark forces 2
Heretic
Hexen
och shadow warrior ..
.. nya spel har fan aldrig ngn spelkänsla eller stämning ,, man bara klickar sig fram och tänker whatever

dom spelen du nämner, vissa av dom är något av de bästa jag någonsin spelat, och jag va inte så gammal då, tror jag spela blood när jag va typ 6 eller 7, och spelat de igen nångång sen dess, och helt klart bättre spelkänsla än vissa av dagens spel.

Medlem

Mja, verkligen ingen "Aha!-upplevelse alltså. Undrar verkligen hur det kunde ta så lång tid att få ut spelet.
Byte av motor varannan vecka kan det knappast bero på, och inte heller "den feta storyn".

Nåja, nu äger man i alla fall ett stycke spelhistoria, och min Balls of Steel-edition står snyggt i bokhyllan.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Är det bara jag och min polare som märker nån slags lag i början av spelet ? Efter ett tag så slutar det, jag kör spelet instalerat på hdn, och polaren direkt från skivan, vi lirar på Xbox 360.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jag har spelat en del nu och jag ska inleda med att säga, nej det är inte lika bra som Duke 3D. Nej det levde inte upp till förväntningarna.

Men, med få undatag där det var lite för gubbsnuskigt eller barnsligt så var det helt klart Duke Nukem. Skämten, onle liners, gameplayen.

Jag gillar det jag kört hitills, det är underhållande och annorlunda från dagens FPS som är på tok för lika varandra för att vara roande över huvud taget längre. COD, Halo, Battlefield, Medal of Honor, Crysis OSV, skillnaderna är så marginella att det inte känns som nya spel över huvud taget. (Ok Crysis var lite nyskapande... Lite.)
Det var länge sedan jag spelade ett spel som faktiskt kändes så här nytt som DNF.

Min Balls of Steel utgåva kommer få en riktigt fin plats i min spelhylla. Själva spelet är ren och skär spelhistoria.


signatur

// Bacon <3

Tackar för test Calle, du har sparat mig ett par hundringar. Köper gärna spelet för en 50-lapp, eller mindre, för dessa slags spel ska inte uppmuntras. Det har överhypats och blev bara som en isbit i boxershortsen. "Good riddens!" Spelet blir inte bättre för att det spelas på PC, ska det vara svårt att förstå?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

tycker själv att spelet är helt ok, det var riktigt kul att vara nerkrympt Duke och köra runt sittandes i en liten radiosrtrd bil bland annat.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Nu har jag spelat DNF i drygt en timme och måste säga att jag redan inte håller med recensionen! På bara några banor så har jag sett mer och fräschare variation än jag brukar göra i hela fps spel, t ex Cod och Homefront. (Båda fick bra betyg på FZ...och Homefront var de sämst spenderade pengarna jag slängt ut på ett spel!)
Det märks tydligt att Calle fortfarande lever i Duke Nukem 3d eran och önskade att Forever skulle vara i den stilen.

Recensionen känns orättvis tycker jag, Calle drar bara upp negativa åsikter om spelet, tror inte jag läste en enda positiv grej (finns gott om dom). Grafiken tycker jag det är fel att klaga på, ibland är effekterna riktigt snygga! Och varför stod det inget om multiplayer? Du har ju provspelat det i London och allt :/

FZ borde låta en annan skribent få skriva en åsikt om DNF, någon som är neutral till spelet och inte insta-hater. Förlåt om jag är hård mot dig Calle, jag brukar älska alla dina artiklar och recensioner, men den här var väldigt orättvist imo. Det är ok att inte gilla ett spel, men att såga sönder utan att nämna de positiva delarna är dålig stil.

FZs betyg är underliga i bland. FZs ursäkt är att det inte går att göra en objektiv recension. FZ säger att alla recensioner är subjektiva. vilket inte är sant. gamespot är de bästa på att recensera tycker jag, de håller sig riktigt objektiva när de sätter betyget.

Skriv svar