Duke Nukem Forever

Medlem

Som någon redan påpekat: en tvåa i betyg är inte samma sak som en totalsågning.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Jag testade demon till spelet, det lilla jag testade så tyckte jag det var rätt okej, kanske inte en 2:a mer en 3:a ... dock så känns spelet verkligen gammalt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

"Inget personligt, men vad är det för n00b eller fjortis som har spelat spelet och inte förstår charmen med det? "
HAIL TO THE KING BABY!

/DukeNerdNr1

Var det ditt citat eller någon annans?

/DukeNerdNr1 (du kommer bara på andraplats)

Its all part of the plan! It´s all me baby! Hoppas ingen tog illa upp

Du är för gammal och klok för att väcka en redaktörs vrede!


signatur
Medlem

Vad bra att den endast kostar 198 kr på cdon som download då!

Medlem

Lite besviken blev man allt, inte för man förväntat sig något annat men ändå. Dock är klassisk death match lite småkul.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag tror faktiskt att en annan spelstudio hade kunnat förvalta 3D Realms arv och färdigställt spelet på ett snyggare och mer kompetent sätt än Gearbox. Tror de hade en alltför grabbig approach,

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sulukai:

jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

varför inte?
har du levt under en sten dom senaste 8 åren?

haha vafan! Försöker du håna mig med "har du levt under en sten dom senaste 8 åren?" ?

Jag tycker att FPS spel ska spelas på pc, du måste ju någon gång spelat ett FPS spel på pc?
Om det går att välja, väljer jag hellre pc, om det inte är så att man är 14 och bara ägt konsoller.

Men som sagt det är fortfarande smaken som avgör, vill man spel på konsoll och få hjälp att sikta så fine...

Läste du ens recensionen? ingenstans står det om hur kontrollen är. Spelet fick dåligt betyg för att det hade för mycket bajs och konstigheter som inte ens fanns med i Duke3D, på vilket sätt blir story och dålig humor bättre med mus och tangentbord?

Som recensenten skriver hade Duke3D väldigt mycket interaktiva saker för sin tid, lampor som gick att tända och släcka samt även skjuta sönder de, man kunde krypa i ventilationstrummor, spola i toaletter, starta en biograf och allt möjligt som inte fanns i andra spel på den tiden. Idag håller det inte längre och att lägga till massa gubbsnusk gör inte spelet bättre då det inte var därför Duke3D var bra. Exempelvis kan du ställa in Duke3D på barnläget så alla tjejer försvinner och spelet är fortfarande bra.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Jag tror faktiskt att en annan spelstudio hade kunnat förvalta 3D Realms arv och färdigställt spelet på ett snyggare och mer kompetent sätt än Gearbox. Tror de hade en alltför grabbig approach,

Frågan är ju dock hur mycket gearbox faktiskt hade med innehållet att göra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Höglund:

Jag tror faktiskt att en annan spelstudio hade kunnat förvalta 3D Realms arv och färdigställt spelet på ett snyggare och mer kompetent sätt än Gearbox. Tror de hade en alltför grabbig approach,

Frågan är ju dock hur mycket gearbox faktiskt hade med innehållet att göra.

Jag har en intervju med Randy Pitchford inspelar, den ska bara renskrivas, men han säger att spelet låg i bitar när Gearbox tog över och de förpackade det och la till MP. 3D Realms är nog den största boven i det här dramat.


signatur
Medlem

Brudar, bröst och bomber?
Gubbsjuka?
2 av 5 FZ!?

Givet köp! Då betyder det att jag kommer tycka om det!
Är inte lika präktig som FZ-redaktionen försöker vara (se Conan-recension för flera år sedan till Xbox 360, hysteriskt rolig läsning).
Och FZ tycker inte att ettan innehöll brudar, bröst och bomber? Tror ni ska spela om det. Ni minns det genom ett rosa skimmer.

Medlem

Always bet on Duke!

Jag hade aldrig höga förväntningar, spelet var precis som jag förväntade mig.

Satt och nötte SP 4h igår, riktig skön nostalgi.

Medlem

Tråkigt att det blev en konsol port av Duke Nukem Forever r=/

Gameplay är som FZ säger opolerad och finns flera ställen där fps drops är riktigt sjuka.
Sen måste man ladda heltiden ochså, grymt irriterande.
Dock ett helt okej spel att dra igenom, värt sina 300kr som jag gav.

Och finns det gömda saker?
Har spelat i ca 40min men allt är grymt linjärt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Höglund:

Jag tror faktiskt att en annan spelstudio hade kunnat förvalta 3D Realms arv och färdigställt spelet på ett snyggare och mer kompetent sätt än Gearbox. Tror de hade en alltför grabbig approach,

Frågan är ju dock hur mycket gearbox faktiskt hade med innehållet att göra.

Jag har en intervju med Randy Pitchford inspelar, den ska bara renskrivas, men han säger att spelet låg i bitar när Gearbox tog över och de förpackade det och la till MP. 3D Realms är nog den största boven i det här dramat.

Trist om det stämmer, alltid tråkigt då originalutvecklarna till ett bra spel gör en clusterfuck till uppföljare. Men nu kanske inte spelet ska klassas som ett sådant, 2/5 är ju faktiskt inte det sämsta betyget ni kan plocka fram.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Meh klart att det ska inhandlas av solidaritetsskäl. Kan också vara kul att "testa" för rätt peng.

Se game downloads 199:- är inte helt fy skam.

http://downloads.game.se/product/lp26283/duke-nukem-forever/

Inaktiv

Inte alls förvånande betyg. Ett skitspel men lika förbannat så måste man skaffa det när det finns på rea någonstans.


signatur

You must construct additional pylons.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Höglund:

Jag tror faktiskt att en annan spelstudio hade kunnat förvalta 3D Realms arv och färdigställt spelet på ett snyggare och mer kompetent sätt än Gearbox. Tror de hade en alltför grabbig approach,

Frågan är ju dock hur mycket gearbox faktiskt hade med innehållet att göra.

Jag har en intervju med Randy Pitchford inspelar, den ska bara renskrivas, men han säger att spelet låg i bitar när Gearbox tog över och de förpackade det och la till MP. 3D Realms är nog den största boven i det här dramat.

Trist om det stämmer, alltid tråkigt då originalutvecklarna till ett bra spel gör en clusterfuck till uppföljare. Men nu kanske inte spelet ska klassas som ett sådant, 2/5 är ju faktiskt inte det sämsta betyget ni kan plocka fram.

Det här!

Spelet är inte värdelöst eller "inte värt att skaffa" bara för det fick en tvåa i betyg. Fortfarande bör alla spela spelet och skaffa sig en egen uppfattning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Styx:

Och FZ tycker inte att ettan innehöll brudar, bröst och bomber? Tror ni ska spela om det. Ni minns det genom ett rosa skimmer.

Så du menar att det var brudarna som gjorde Duke3D till ett bra spel? är nog snarare du som borde spela om det isåfall

Brudarna i Duke3D sa inget och var knappt ens en egentlig del av spelet förutom att storyn var att rädda dem. Det som gjorde Duke3D bra var vapnen och de annorlunda miljöerna tillsammans med rolig bandesign.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Styx:

Brudar, bröst och bomber?
Gubbsjuka?
2 av 5 FZ!?

Givet köp! Då betyder det att jag kommer tycka om det!
Är inte lika präktig som FZ-redaktionen försöker vara (se Conan-recension för flera år sedan till Xbox 360, hysteriskt rolig läsning).
Och FZ tycker inte att ettan innehöll brudar, bröst och bomber? Tror ni ska spela om det. Ni minns det genom ett rosa skimmer.

Läs om, läs rätt. Ettan innehöll de sakerna, men det gjorde ingen grej av det. Det klarade sig gott på ett gediget gameplay, vilket DNF inte gör. Därför hamnade det på minuslistan.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tobblish:

Tråkigt att det blev en konsol port av Duke Nukem Forever r=/

Gameplay är som FZ säger opolerad och finns flera ställen där fps drops är riktigt sjuka.
Sen måste man ladda heltiden ochså, grymt irriterande.
Dock ett helt okej spel att dra igenom, värt sina 300kr som jag gav.

Och finns det gömda saker?
Har spelat i ca 40min men allt är grymt linjärt.

Missade att nämna, men laddingstiderna är horribla, ofta en halvminut.


signatur
Medlem

Glömde att nämna att grafiken inte är så farlig.
Visst den är totalt katastrof när det kommer till folk och sig själv men monster och omgivningen är det inte några fel med.

Så tycker att FZ gott kan ändra - Daterad Grafik till - Opolerad Grafik.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tobblish:

Tråkigt att det blev en konsol port av Duke Nukem Forever r=/

Gameplay är som FZ säger opolerad och finns flera ställen där fps drops är riktigt sjuka.
Sen måste man ladda heltiden ochså, grymt irriterande.
Dock ett helt okej spel att dra igenom, värt sina 300kr som jag gav.

Och finns det gömda saker?
Har spelat i ca 40min men allt är grymt linjärt.

Missade att nämna, men laddingstiderna är horribla, ofta en halvminut.

Hade det inte så farligt, låg ca på 5-15sec.
Igen SSD eller liknande, kör dock på PC.
Kan ju variera om man kör det på konsol.

Medlem
Skrivet av Styx:

Och FZ tycker inte att ettan innehöll brudar, bröst och bomber? Tror ni ska spela om det. Ni minns det genom ett rosa skimmer.

När Duke 3D kom så var det främst interaktiva miljöer som gjorde det annorlunda, "brudarna" var en del av detta och var inte själva fokuset för spelet. Fokus låg på action med humor, från det jag sett verkar DNF däremot ha väldigt mycket fokus på det förstnämnda. Nu har visserligen Gearbox fått lite hjälp från f.d anställda som arbetade med spelet så det vi nu ser är kanske lite av det spel som DNF hade blivit om det var samma utvecklare.

Medlem

Bra läsning, dock så verkar betyget vara i överkant i förhållande till övriga recensionen? Att inte ens vilja spela igenom hela spelet känns ju knappast som något som överensstämmer med ett "godkänt" betyg. Men jag borde nog inte bry mig så mycket om betyget på sista sidan. För mig leder mig läsningen fram till att det är ett riktigt bottennapp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om Gearbox gör ett Duke från grunden istället för att ta över ett halvtaskigt jobb kanske det kan bli bra, men frågan är om detta inte är spiken i kistan trots allt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missade att nämna, men laddingstiderna är horribla, ofta en halvminut.

Så går det när man spelar på konsol.

Jag har haft max 10 sek på pc.

Medlem

Kommer nog spela igenom det för shitts and giggles då jag fortfarande kan plocka upp min Pyton-samling och småskratta på dasset åt dem. Förväntar mig ingen enorm upplevelse alls men hjärndöd action med lite dryga humorinslag kan även det slinka ned med lätthet efter alla överdramatiska shooters man spelat på senaste.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Höglund:

Jag tror faktiskt att en annan spelstudio hade kunnat förvalta 3D Realms arv och färdigställt spelet på ett snyggare och mer kompetent sätt än Gearbox. Tror de hade en alltför grabbig approach,

Frågan är ju dock hur mycket gearbox faktiskt hade med innehållet att göra.

Jag har en intervju med Randy Pitchford inspelar, den ska bara renskrivas, men han säger att spelet låg i bitar när Gearbox tog över och de förpackade det och la till MP. 3D Realms är nog den största boven i det här dramat.

Trist om det stämmer, alltid tråkigt då originalutvecklarna till ett bra spel gör en clusterfuck till uppföljare. Men nu kanske inte spelet ska klassas som ett sådant, 2/5 är ju faktiskt inte det sämsta betyget ni kan plocka fram.

Det här!

Spelet är inte värdelöst eller "inte värt att skaffa" bara för det fick en tvåa i betyg. Fortfarande bör alla spela spelet och skaffa sig en egen uppfattning.

Så är det väl med allt? Men det kan ju ge en hint om det är något att ha eller icke. Kan inte annat än instämma med recensenten, älskade duke när det begav sig. Vet inte hur många gånger jag spelat igenom det, men den här uppföljaren är direkt patetisk :/

Sen har vissa säkert haft skyhöga förväntningar men det hade iaf inte jag, har nog inte haft så lite förväntingar på ett spel någonsin. Blev ändå väldigt missnöjd.
Det är inte så konstigt när man tänker efter, 3DRealms försökte väl hela tiden hålla ikapp med andra FPS titlar och försöka vara unika, varje gång en titel släpptes så steg ribban och de började väl i princip om. Det är ett bra recept på att misslyckas skulle jag tro.

Skönt att det har släppts iaf och han kan ruttna bort så man slipper höra mer tjat om spelet.

Det är iaf en vass kandidat till WGOTY priset.

Medlem

Det verkar råda väldigt splittrade åsikter angående spelet iaf.

http://www.pcgamer.com/2011/06/10/duke-nukem-forever-review/

De gav spelet 80/100 så vi kanske inte ska anta att spelet är skit bara för att FZ säger de, ja visst de kan ha rätt men det är bättre att testa spelet själv först.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

humorn: orkar inte ens se klart på trailern 1/5. känns som om de idiotförklarar varenda gamer där ute. Om du nu försöker väcka nostalgikänslorna så får de väl komma ihåg att vi faktiskt är gubbar vid det här laget. Kvinnosynen är värre än 2 1/2 men för fasen. Hur fräscht känns det egentligen?

Medlem

Spelet får en solklar 4a!
Den här Calle kan ni glömma, han har ingen humor, troligtvis en tråkig 08a.

Skriv svar