Du levlar snabbare i Skyrim
Spelarna stiger i nivå snabbare i Skyrim än i Oblivion och Fallout 3, avslöjar Bethesda.
#the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #fallout-3, #bethesda
är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?
Man levlar som i Fallout : New Vegas med perks osv. vilket borde vara med xp? Vet att man inte levlar med skills som i oblivion i alla fall
Edit: Dock går alltid levlandet för fort i de här spelen så varför det skulle gå ännu snabbare förstår jag ej. Nåja, modarna kommer fixa det snabbt i vilket fall
är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?
Man levlar som i Fallout : New Vegas med perks osv. vilket borde vara med xp? Vet att man inte levlar med skills som i oblivion i alla fall
Edit: Dock går alltid levlandet för fort i de här spelen så varför det skulle gå ännu snabbare förstår jag ej. Nåja, modarna kommer fixa det snabbt i vilket fall
Hmm.. Jag trodde att man fortfarande levlade med skills, med enda skillnaden att man inte behöver välja vilka man ska fokusera på, och att när du går upp en level, så får du inte bara uppgradera dina attribut, utan också välja perks.
edit: Jepp. Todd Howard citerad.
Every skill affects your levelling. Every time I get a skill raise there’s a level bar that moves. The higher the skill the more it pushes you to levelling, so you want to use your higher skills.
är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?
Man levlar som i Fallout : New Vegas med perks osv. vilket borde vara med xp? Vet att man inte levlar med skills som i oblivion i alla fall
Edit: Dock går alltid levlandet för fort i de här spelen så varför det skulle gå ännu snabbare förstår jag ej. Nåja, modarna kommer fixa det snabbt i vilket fall
Hmm.. Jag trodde att man fortfarande levlade med skills, med enda skillnaden att man inte behöver välja vilka man ska fokusera på, och att när du går upp en level, så får du inte bara uppgradera dina attribut, utan också välja perks.
edit: Jepp. Todd Howard citerad.
Every skill affects your levelling. Every time I get a skill raise there’s a level bar that moves. The higher the skill the more it pushes you to levelling, so you want to use your higher skills.
gött att det itne xp i alla fall tackar
ursäkta min stavning är dyskrafiker.
Spelvärldens storlek tycker jag inte är det viktigaste, det som väger tyngre är snarare vad den är fylld med. I Fallout: New Vegas kände jag att det fanns lite för mycket ickemansland, slätter och andra tomma områden som mest var transportsträckor emellan bosättningarna. Fallout 3 gjorde det bättre med många små byar med olika trevliga små uppdrag. Kan tyvärr inte uttala mig om Oblivion då jag inte spelat det. Men jag längtar efter Skyrim å det grövsta!
Imperator
Usch för att levla snabbare... Hela känslan av att ha åstadkommit något förstörs ju när man går upp i level hela tiden...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag ser framemot fler än tre röstskådespelare den här gången, och repliker som inte återupprepas; en bättre AI och en story som är återspelbar, är det för mycket begärt?
Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!
Det tråkiga är ju bara att man får ju ladda hela tiden mellan de olika distrikten i Imperial City vilket förstör en del av upplevelsen. Man vill ju se de enorma, förhoppningsvis gnisslande och knakande, portarna öppna sig Tror dock inte det här är "löst" än
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!
Det tråkiga är ju bara att man får ju ladda hela tiden mellan de olika distrikten i Imperial City vilket förstör en del av upplevelsen. Man vill ju se de enorma, förhoppningsvis gnisslande och knakande, portarna öppna sig Tror dock inte det här är "löst" än
På pc är det typ 1-2 sec laddtid så det är inte så farligt
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!
Det tråkiga är ju bara att man får ju ladda hela tiden mellan de olika distrikten i Imperial City vilket förstör en del av upplevelsen. Man vill ju se de enorma, förhoppningsvis gnisslande och knakande, portarna öppna sig Tror dock inte det här är "löst" än
På pc är det typ 1-2 sec laddtid så det är inte så farligt
Nee men är just det att faktiskt laddar, inte att det tar tid.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
..det var långsamt att levla i Oblivion och FO3? Kan någon twittra Todd och fråga vad han tycker om Morrowinds storlek såhär nu i denna konsol-generation vars uppföljare kommer år 2014?
Morrowind är ett helt nytt spel när man lägger det på en SSD måste jag informera om, jag har gjort A/B tester och på fräsh SATA2 7200RPM HD är det nästan lika slöladdat som förr, men med SSD måste man ha en gigantisk bloatad zon man laddar in i för att ens få se laddnings-rutan. Rekommenderas - och Todd sade för övrigt att Skyrim skulle vara mer Morrowind än Oblivion..
Må hans löften levereras och denna gamla griniga gamer bli tillfredsställd.
Jag är numera långhårig enbart i sinnet.
Det jag saknade mest av oblivion var faktist det att man inte fick de bästa sakerna (relikerna) genom att leta frenetiskt genom grottor och slott, eller varför inte tomma trästockar eller bokhyllor? Hoppas de inför det igen. Gärna med gåtor och böcker som hjälper en lokalisera dessa artefakter. Gillar att lista ut sådant när man sitter och spelar för att bli så bra som möjligt
Och ja, efter lite påläsning så fick jag reda på att det är skills som gäller när man levlar men perksen från fallout kommer finnas med. Tydligen kommer det finnas över 250 perks att välja bland och max antal man kan ha är 50 så det finns gott om att välja bland.
Herregud, I oblivion levlade man hela tiden. Man "dingade" så himla fort att det förstörde känslan av att ha uppnått någonting. Tur att det finns moddar som åtgärdar detta MTV-blinkande levlande hela tiden. Väntar på moddarna till skyrim.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
I Oblivlion kunde man ställa in hur fort man skulle levla med en mod (OOO). Att det skulle levla för fort kan jag inte hålla med om
CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB
Bara de miljömässiga hindren inte innebär att de gör spelet mer linjärt eller styrt för hur man tar sig mellan olika platser. Ungefär så som de gjorde med FarCry 2. Visst det var en öppen värld, men djungeldelen kunde man bara röra sig mellan olika platser om man tog den utsatta vägen mellan bergen. Så hoppas jag inte att Skyrim blir.
Men det kanske är så den måste bli i den nya mer detaljerade grafikmotorn för att konsoller ska kunna klara av det.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.