Microsoft försvarar Games on Demand-priserna

Robot
Microsoft försvarar Games on Demand-priserna

Den saftiga Halo: Reach-prislappen på uppåt 700 kronor är motiverad, säger Microsoft.

#halo-reach, #microsoft


Medlem
Microsoft försvarar Games on Demand-priserna

Och vad är speciellt med on Demand verisionen?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Visst är själva idéen bra och jag har iof inte köpt ett fullprisspel på Xbox Marketplace, däremot deras Arcade-titlar kan vara riktigt bra och prisvärda. Däremot avskyr jag MS-poäng eftersom man behöver köpa fler än vad man har tänkt att använda. Varför får man inte betala exakt vad något kostar? Det är som att gå till affären och ladda sitt matkort med lägsta summan t.ex. 100 kr för att handla en banan som kostar 5 kr.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Visst är själva idéen bra och jag har iof inte köpt ett fullprisspel på Xbox Marketplace, däremot deras Arcade-titlar kan vara riktigt bra och prisvärda. Däremot avskyr jag MS-poäng eftersom man behöver köpa fler än vad man har tänkt att använda. Varför får man inte betala exakt vad något kostar? Det är som att gå till affären och ladda sitt matkort med lägsta summan t.ex. 100 kr för att handla en banan som kostar 5 kr.

+1
Håller med till punkt o pricka.

Medlem

Vad är "Games on Demand"? Är det något särskillt till skillnad från vanlig digital distribution?
Och inget någon säger kan rättfärdiga att spelet är dubbelt så dyrt digitalt kontra butik.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Stem ger också ''on demand'' och är ganska dyra (vissa spel) men inte så här groteskt dyra.

Medlem

Visst hade jag kunnat förstå prislappen om man hade en fysisk butik med personal som kostade pengar dygnet runt, men inte när man i praktiken har lägre kostnad än vanliga återförsäljare som till och med lyckas hålla lägre pris. Ocker är vad det är, och jag skulle aldrig få för mig att köpa för dem priserna.

Medlem

Borde inte den vara billigare än den man köper i butik oavsett? Finns ingen kostnad för förpackning, transport, affärens del av priset etc. Digital version av spel har ju alltid snackats om att dom skulle vara billigare och mindre problem med. Snacka om att skjuta sig själva i foten om dom vill att det digitala nedladdningarna slår. Finns som sagt en orsak till att jag inte köper så mycket på Steam. Tex kostar Shogun II - Total War 295 på Webhallen men nästan 500 kr på Steam. Det är som sagt inte svårt att välja.

Medlem
Citat:

Ingen återförsäljare har den lägsta prislappen för varje produkt och vårt tjänst handlar om att ge folk 24/7-service och valmöjlighet när de shoppar Xbox 360-spel, förklarar en Microsoft-talesperson.

Det där är inget försvar av priserna. Det är bara ordbajseri fyllt med säljpunkter (produkt, tjänst, 24/7-service, valmöjligheter).

Njae, not like...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

så jävla löjligt, tar bort mellanhanden och alla jävla kostnader med att pressa dvd:er osv. och så HÖJER de priset... feckers...

Medlem

haha skön M$ talesman... frågan är ju vem det är han försöker lura här egentligen
Går folk verkligen på sånt trams ?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Fortsätt och kpa spelen digitalt och vi kommer inte kunna köpa spelen på skiva längre, vilket i slutändan innebär skyhöga priser, 0 konkurrens mellan butiker och monopol på marknaden, finns ingen som helst anledning att sänka priset på sina 3 år gamla spel om du bara kan få dem via dom.

Medlem
Citat:

Ingen återförsäljare har den lägsta prislappen för varje produkt och vårt tjänst handlar om att ge folk 24/7-service och valmöjlighet när de shoppar Xbox 360-spel?

I begged to differ, Tesco här där jag bor i Glasgow har det för ca 299kr och de har minsann öppet i 24h. Och de har faktis kunning personal på derars spelavdelning.

Så deras ursäkt är inte en godkänd en.

Medlem

games on demand är bra, men att behöva betala så höga priser för speciellt "gamla" spel är fan dåligt. T,ex vart sugen på lira Batman AA igen sålt mitt förra när jag inte spelat spelet på väldigt länge, så e fan jag ser dom har det på games on demand. varför inte.. Priset 399. Tittade jag på webhallen fanns för typ halva priset. 1 dags väntan värt 2x pengarna för samma spel.
Igenligen inte men ja , jag var så uttråkad så jag köpte det på games on demand ändå. Men all in all är det för dåligt utbud av spel än så länge vissa spel som funnits ute ett kort tag, finns medans andra spel ser man aldrig t,ex och så prisen är way way för höga för dom gamla spelen, t,ex Ghost recon 1 eller 2.

Medlem

Är det inte en princip sak att man inte köper av M$ ?
Den där snubben måste ju för övrigt vara hjärndöd!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Många gånger förstår jag inte riktigt varför man skulle vilja betala mer för att ladda ner spelet än för att köpa spelet digitalt än att gå och köpa det i affär, men visst kostar väl en del att distribuera det men ändå. Fast spel på steam har ju börjat bli billigare iallafall.

Medlem

Samma som Steam, fast utan reorna

Å andra sidan har jag aldrig hört om någon som handlat ett spel "on demand", priserna är ju satta högt för att MS inte vill konkurrera med butikerna. Spel ska köpas från Indie games för en tia eller två, eller på Live arcade där de är hederligt prissatta och reas hyfsat ofta

Skrivet av Soulless:

Vad är "Games on Demand"? Är det något särskillt till skillnad från vanlig digital distribution?
Och inget någon säger kan rättfärdiga att spelet är dubbelt så dyrt digitalt kontra butik.

Är digitalt distribution på 360 ja, och priset är svårt rättfärdiga. Sanningen är nog mer att företagen är rädda för att slå ut vanliga fysiska försäljningen. Det är rätt många jobb som går förlorade om alla konsoller/PC skulle ha on-demand tjänster med 50% av priset som en fysisk kopia. Med åren kommer digitala försäljningen ta över helt/mer, men dom vill nog se till ta det steg för steg istället för att ändra en hel marknad över en natt.

Medlem

Nej du, jag beställer hellre från spelbutiken. ~300:- Inkl. frakt.

Medlem

Och när bolagen inte uppför sig riktigt schysst så undrar de samtidigt varför folk piratkopierar spel.

Medlem

Tittade in i butiken när de lanserade den och såg launchtitlar till nypris, inte ens tittat in sedan dess

Det är väldigt enkelt, om folk köper saker till dubbla priset så fortsätter den prissättningen.

Medlem

Dom får väl skylla sig själv att folk laddar ner, 700 spänn för ett jävla spel. Idioter

Medlem

Tillgång och efterfrågan. Klart de inte sänker om tillräckligt med folk köper spelet till de priserna. Anledningen de angav är dock helt bullshit, för PR-avdelningen hade inte gjort sitt jobb så bra om de sagt rätt ut de gjorde det för att tjäna mer pengar... $)

Medlem

Jag skulle lätt köpa alla mina spel on Demand om det var så att de var lite billigare än i butik eller likvärdigt, skulle vara så skönt att slippa swoppa skivor om allt var tankat i boxen som arcade spelen.
Tänk på det Micke soft!

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av Soulless:

Vad är "Games on Demand"? Är det något särskillt till skillnad från vanlig digital distribution?
Och inget någon säger kan rättfärdiga att spelet är dubbelt så dyrt digitalt kontra butik.

Är digitalt distribution på 360 ja, och priset är svårt rättfärdiga. Sanningen är nog mer att företagen är rädda för att slå ut vanliga fysiska försäljningen. Det är rätt många jobb som går förlorade om alla konsoller/PC skulle ha on-demand tjänster med 50% av priset som en fysisk kopia. Med åren kommer digitala försäljningen ta över helt/mer, men dom vill nog se till ta det steg för steg istället för att ändra en hel marknad över en natt.

haha du skämtar va?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Är det inte en princip sak att man inte köper av M$ ?
Den där snubben måste ju för övrigt vara hjärndöd!

Vilken snubbe syftar du på? om du tänker på Bill Gates så e väll han typ våran tids god guy i industrin mannen donerar mer cash än nån annan till nödställda och barn, du tänker nog på macs försäljnings guru Steve Jobs som ändrade om macs planer om att vara en hemma dator för alla till en dyr lyxprodukt.

Men om du blandar ihop dessa 2 så kan jag hålla med om att Steve Jobs är hjärndöd för det han gör är att sälja gamla lösningar i nya förpackningar, And now for the first time you can have video conversations on your iphone - Amazing, "2011" lol

Medlem

I call Major BS.

Dom hade sålt så jävla mkt mer spel om prislappen hade varit rätt..
Nu är den så långt ifrån rätt det går att komma..

Medlem

Sjukt $49 i USA vilket är 350kr.
Men i EU kostar de 699kr.
Haha vilket skämt.

Medlem

Varför ens argumentera? Antigen så tycker man det är OK eller så köper man inte.

12
Skriv svar