Medlem

Jag vill ha ett "typ" battlefield spel som är så jäkla brutalt o kladdigt ( typ Save privat Ryan) me riktigt hämska dödscener där man ser tarmar o skriker på hjälp o skit

Då jävlar kan vi snacka ett spel med realism som man får magont av att lira
Då kommer verkligen gameplay att ändras från Leroy! till mer takticks o skit där man tycker att det är fan för obehagligt att dö
skulle bli ganska grymmt men de e ju bara jag det

Medlem

Jag har nu gett upp att vilja spela SP kampanjen Jag tycker nästan att recensionen är för snäll.
Jag skall försöka förklara:
Spelet börjar bra med ett intro som verkligen får en att vilja ut ur bussen och skjuta elaka nordkoreaner, eller NK's. Problemet är att när du väl kommer ut ur bussen sitter du fast med arslet på ensnitslad bana som är så fascistiskt tight att att du blir rädd. Du kan inte gå på visa ytor förräns dina 'guider' har pratat eller kommit till en viss punkt. Spawnings problem gör att du ibland blir villrådig på om det bara är att kuta till ett område och cända sig om och tömma området och gå vidare eller inte.
Kontroller är dock det som verkligen förtar glädjen. Det känns som om du syr en geleklump som balanserar en tallrik med våfflor på huvudet och har två blytunga dykarskor på sig. Det går segt, jag menar man skriker nästan åt skärmen att ens mormor hade kunnat röra sig graciösare och snabbare än ditt offer till karaktär. Karaktärerna som du omges av är stundtals så enerverande att du vill snarare sätta en kula i dem än att lystna på dom.
Men segheten, o-känslan i sikte och vapenhantering fick mig att stänga av datorn i ett smärre vredesutbrott.

Som tur var gick jag tillbaks efter någon timme och började lira MP. MP är tämligen likt BLOPS - lite skillnader men mest är det väl det att det är så baskat dödligt. Det blir nästan komiskt ibland då du bara dör med en gång. Snipers är löjligt dödliga och då man har en hel del kontroller och settings att sätta sig in i för att få spelet att bete sig på ett bra sätt - förvänta dig att trycka på 'spawn' ofta. Det finns som sagt squads mm, men ingen använder dem - inga headsets heller och inget tjatter så håll huvudet lågt och samla poäng på att skjuta drones så att du kan levla snabbt för att få tillgång till vettig equipment

Jag ger SP en 2:a bara för att det finns det som är värre och mp får väl hittils en 3+ - men det kan bli både bättre och sämre med tiden. MP läget är enligt mig ända anledningen till att titta på denna titel överhuvudtaget, men har du BLOPS och MW2 eller Battlefield BC - bör dunog titta efer något annat om du inte vill ha mer av samma fast inte riktigt lika tufft (COD) eller taktiskt(BFBC2).


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Snälla FZ för helvete, SLUTA lägga reklam som tar över hela jävla webbläsaren, Dragon Age!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Snälla FZ för helvete, SLUTA lägga reklam som tar över hela jävla webbläsaren, Dragon Age!!!!!!!

Betalar du samma pengar som reklamen ger så har dem nog inge problem att ta bort det

Medlem

Stör mig mest på helsdiesreklamen när jag försöker gå in på FZ via min HTC telefon - det är redan en pina och stora reklamer gör det inte lättare

@Highspeed huvudet på spiken!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.

I don't deal in facts, but in opinions.

Is that a fact?

Ish never let's the truth get in the way of a really cool story.

Fact: lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Homefront på Gamestop för 398sek, nytt med resistancepack! Väl värt det.. mp är fortfarande massivt och patchar samt DLC har släppts!


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar