Minecraft = Moneycraft

Medlem
Skrivet av Buio:

Du verkar ha nött in det där så mycket att du tror på det själv, men det är inte så enkelt. Det är bara kolla bakåt historiskt så ser du att det finns massor av bra spel som inte sålt. Marknaden är nyckfull och det är inte alls så självklart som du tror.

Det är mer korrekt att säga: Spel som säljer är oftast bra. Om man inte gillar ett spel som säljer bra, så är man antagligen i minoritet och då är det ändå majoriteten som har rätt.

Ja eftersom det faktiskt ÄR så... är ett spel BRA så säljer det... är det däremot DÅLIGT så säljer det inget vidare. Finns ju faktiskt försäljningsstatistik att titta på för många år tillbaka i tiden.

Visst är det väl en subjektiv åsikt ifall ett spel är BRA eller DÅLIGT... men det hör inte riktigt hit. Det är MAJORITETEN som gäller.

Skrivet av Buio:

Sen gnäller jag kanske lite för mycket över att han försvarar piratkopiering, men det som han säger är ju klassiska försvarslinjer från de som inte tycker piratkopiering är en faktor. Så jag skulle kanske delat upp mitt inlägg lite bättre, så den delen varit separerad och mer generellt menad.

Jo, skriver man något så kan man ju såklart tolka det på det sätt man vill... men jag försvarar iallafall INTE piratkopieringen. Jag VET att det är fel... även om jag själv laddar ner spel helt utan att få minsta gnutta dåligt samvete.

Medlem

Haters gonna hate.

Köpte spelet i början av veckan och jag är helt fast. Har bl.a. lyckats omvandla ett helt berg till ett fort så här långt...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Jag vet faktiskt inte vad du vill komma till. Japp, vi missade Minecraft innan det blev en stor snackis. Nej, vi var tyvärr inte på Paradox pressdag eftersom vi helt enkelt inte hann med. Så blir det ibland med en redaktion på 1,5 personer.

Tycker det är rätt tydligt att jag önskar att ni blir bättre på att rapportera om svenska spel och producenter, indiespel och sånt på PC. Nog för att jag har lätt att spåra ur, men tycker ändå att jag var hyfsat klar den här gången.

Eftersom det inte direkt går att gå vidare i den här diskussionen, så kan jag bara konstatera att ni kan bara bli bättre på det. Ja, det är inte lätt att hitta såna här indiehittar tidigt, då man aldrig vet vad som slår. Men skriver man om dem och har intresse för det så kommer det slå rätt någon gång.

Sen kanske ni har tänkt er en annan inriktning på nyhetsrapporteringen, då är det en helt annan sak.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Visst är det väl en subjektiv åsikt ifall ett spel är BRA eller DÅLIGT... men det hör inte riktigt hit. Det är MAJORITETEN som gäller.

Du missade att jag hade sagt att majoriteten av de som gillar den speltypen tycker att spelet är bra (typ nästbäst efter Diablo, eller möjligen Torchlight numera om de lägger till multiplayer).

Men det här verkar inte leda någonstans, så kan bara konstatera att jag har en helt annan uppfattning om spelbranchen än du har. Enligt mig så räcker inte med att ett spel är bra, det är faktiskt lite nyckfullt om spel säljer eller inte. Massiv marknadsföring hjälper förstås en hel del, men inte alltid.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Exxo:

Visst är det väl en subjektiv åsikt ifall ett spel är BRA eller DÅLIGT... men det hör inte riktigt hit. Det är MAJORITETEN som gäller.

Du missade att jag hade sagt att majoriteten av de som gillar den speltypen tycker att spelet är bra (typ nästbäst efter Diablo, eller möjligen Torchlight numera om de lägger till multiplayer).

Men det här verkar inte leda någonstans, så kan bara konstatera att jag har en helt annan uppfattning om spelbranchen än du har. Enligt mig så räcker inte med att ett spel är bra, det är faktiskt lite nyckfullt om spel säljer eller inte. Massiv marknadsföring hjälper förstås en hel del, men inte alltid.

Jag gillar Diablo, Torchlight, Dragon Age Origins, Baldur's Gate och Sacred för att nämna några exempel ifrån denna genre.

När jag passade på att skaffa Titan Quest + Expansionen från Steam under deras rea så blev jag måttligt besviken.

Så jag som tycker det var ett riktigt B-spel förstår ju varför det blev en dålig försäljning.

AW8
Medlem
Skrivet av zyr0k:

Köpte spelet i början av veckan och jag är helt fast. Har bl.a. lyckats omvandla ett helt berg till ett fort så här långt...

Haha!

Köpte spelet igår, och jag är helnöjd. Att bygga broar mellan berg, gräva sig ner till jordens kärna eller leda vatten till sitt fort (hinken är för mesar) är ju hur kul som helst!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Successful troll is successful.
+5 internets.

123
Skriv svar