Little Big Planet försenas *

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Tråkigt att det blir försenat.
Men jag blir mer arg på de som gjort spelet, vad fahn tänkte de på när det tog med dessa texter?
"Ja! Vi slänger in lite citat från Koranen!" Jävla puckon.
Nej jag är inte religiös.

Tror nog snarare att dom sa "Skön låt - den tar vi med". Har svårt att tänka mig att dom var medvetna om att det skulle vara stötande - om dom nu, mot all förmodan, ens förstod att det var två textrader som var tagna ur Koranen till att börja med.


signatur
Medlem

Mycket tråkigt asså Har sett fram emot det här spelet sen det visades för första gången på GDC!
Måste erkänna att det är lite löjligt det här med citaten från koranen. Kan inte se på vilket sätt dom skulle kunna vara kränkande :S

Medlem

Muslimer borde vara glada för att få förknippas med detta spel.

Nåja, jag kan vänta.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Det är inte religionerna som skapar allt ont, det är folket som utövar dem som gör det.

Medlem
Skrivet av joakim_hoog:

Det är inte religionerna som skapar allt ont, det är folket som utövar dem som gör det.

TACK! ett av de få vettiga kommentarerna ikväll.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion!

Medlem

meeeeeeeeeeeeeeen:down:

Medlem

Det blir till o vänta då


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Medlem

Vissa i den här tråden kan verkligen gå på mina nerver. Varför ska alla dra ALLA muslimer över en kant och säga något ont om Islam när det inte äns en bråkdel av muslimer kommer att reagera på dessa texter?!
Jag tycker att utvecklarna inte ska äns tänka på det just för att det finns mycket av de uttryck som står i koranen många artister använder helt omedvetet i sina texter. Men samtidigt att dom går på den "säkra" sidan och tar bort det för att visa hänsyn har dom valt själva. Så lägg ner!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av MacCoy:

um...bara för att något finns med i koranen betyder det att det inte får sägas någon annan stans?
idioter!

Problemet ligger i att en del troende inte är pro-musik. Även bland kristna finner vi ibland folk som aldrig aldrig lyssnar på musik. Musik är ju en form av njutning och många avstår ju från detta, vilket också förvärras när ord från deras heliga skrift är med i låten.

Själv tycker jag bara detta är löjligt som fan, men det är inte ens lönt att försöka argumentera mot "religious logic"

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Hockey Stick:

Åh, vad religion alltid ska ställa till det. Trött...

Wow, det är riktigt tröttsamt att läsa kommentarerna till den här nyheten. Men det är klart... muslimer är ju ett tacksamt mål att hoppa på med mängder av illa underbyggda uttalanden som inte bygger på fakta någonstans. Att respektera andra människor och deras tro är något vissa kommentarskrivare i denna nyhet kanske skulle börja fundera över att göra.

Medlem
Skrivet av Prehn:

Här haglar fördomarna mot islam, ni kan väll för helvete inte ge religionen skulden för ett gäng hottentotter känner sig kränkta? Kan inte döma alla muslimer för detta. Är absolut inte troende, men jag låter folk tro på vad fan dom vill och dömer dom inte för det.

Det är inte så konstigt tycker jag, islam och kristendomen får allt för mycket utrymme när det gäller tryckfrihet och annat. Folk vågar ju för sjutton inte ens skita längre för att dom blir hotade om våld för att skiten är brun.

Eller som t.ex. den gången då en muslimsk tjej stämde nån restaurang för att hon inte fick springa omkring med overall på jobbet. Varenda människa som lagat mat, eller varit på restaurang förstår att man MÅSTE ha kortärmad/uppkavlade ärmar på grund av hygienen.
Hela tiden så anpassar vi hela landet efter deras religion. När det borde vara dom som anpassar sig efter oss.

Jag har ingenting emot muslimer i sig, vi har en del på jobbet, men jag tycker det är dags att vi samhället slutar få panik såfort att muslimer och kristna klagar lite.

Medlem
Skrivet av joakim_hoog:

Det är inte religionerna som skapar allt ont, det är folket som utövar dem som gör det.

Antar att du inte heller har något emot krig och vapen isåfall, för som man säger "guns dont kill people...people kill people"?

Medlem

rent allmänt gillar jag fantasyböcker


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Wow, det är riktigt tröttsamt att läsa kommentarerna till den här nyheten. Men det är klart... muslimer är ju ett tacksamt mål att hoppa på med mängder av illa underbyggda uttalanden som inte bygger på fakta någonstans. Att respektera andra människor och deras tro är något vissa kommentarskrivare i denna nyhet kanske skulle börja fundera över att göra.

Såhär är det varje gång religion kommer upp på FZ, riktigt pinsamt att läsa när de drar alla religösa över en kant.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Seriöst, vem fan bryr sig? Det är ett spel. Ta det inte så personligt! Idioter...

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Sebastian Lind:

Wow, det är riktigt tröttsamt att läsa kommentarerna till den här nyheten. Men det är klart... muslimer är ju ett tacksamt mål att hoppa på med mängder av illa underbyggda uttalanden som inte bygger på fakta någonstans. Att respektera andra människor och deras tro är något vissa kommentarskrivare i denna nyhet kanske skulle börja fundera över att göra.

Såhär är det varje gång religion kommer upp på FZ, riktigt pinsamt att läsa när de drar alla religösa över en kant.

Tell me about it!:\


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Sägs att det ska komma den 31 Oktober till EU nu.
Så det blir försenat 1 vecka bara.
Men med vad textraden ska lyda så är jag nästan lite glad att dem tar bort den.
Nu får jag bara personligen hoppas på att mobilen jag vill ha släpps nästa vecka så jag har nått nytt att pilla på.

Inaktiv

Problemet är inte de lättstötta religösa. Problemet är att Sony saknar mod nog att ignorera en oerhört liten del av de som kommer köpa spelet.

Grow some balls, Sony.

Medlem
Skrivet av dosman:

Problemet är inte de lättstötta religösa. Problemet är att Sony saknar mod nog att ignorera en oerhört liten del av de som kommer köpa spelet.

Grow some balls, Sony.

Ja, för att återkalla alla skivor de redan skickat och byta ut dem lär ju kosta väldigt mycket mindre?

De gör det för att se bra ut och för att ingen folkgrupp ska klandra dem för att de ignorerade nåt som någon ansåg vara stötande. Att ignorera sånt kan skada en firma ganska mycket om det kommer ut på fel sätt, speciellt med en produkt som ska vara barnvänlig.

Medlem

fjantigt men förståligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Wow, det är riktigt tröttsamt att läsa kommentarerna till den här nyheten. Men det är klart... muslimer är ju ett tacksamt mål att hoppa på med mängder av illa underbyggda uttalanden som inte bygger på fakta någonstans. Att respektera andra människor och deras tro är något vissa kommentarskrivare i denna nyhet kanske skulle börja fundera över att göra.

Jag tyckte faktiskt att merparten av kommentarerna kommenterade på religion i allmänhet och inte alls på Islam i synnerhet.

Det där med att respektera andra människor och deras tro tänker jag börja med när troende av olika slag respekterar att jag inte tror som de.

Jag föreslår att du tittar på länken jag postade på första sidan så förstår du vad religion ställer till med för mänskligheten.

Jag får väl avsluta med att informera om att jag har vänner som är både kristna och muslimer.

Medlem

Jaha där ser man...

Medlem
Medlem

Jag förstår mig inte på vissa saker. Det är klart att alla inte kan förstå sig på en sådan här sak men varför inte bara acceptera det utan att ta in karikatyr, ifrågasätta religionen eller kalla allt för massa andra ord? Är ni så kunniga utav religion att ni förstår exakt allt så ni vet att allt är skit? Det är bara ett fucking spel ska man dra skit över en religion för det? Jag är muslim men hade detta handlat om annan religion så hade jag blivit lika fundersam på kommentarerna för det - just för att jag har respekt för religion och tro, likaså som jag såklart har respekt för de som inte tror på något.

Se över vad ni skriver istället för att bara dra ur er en massa struntprat. Ni säger att man måste skaffa sig ett liv istället, varför skaffar ni er inte ett liv ni gråter över att ett spel ska bli lite försenat!?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Bosanac82:

Jag förstår mig inte på vissa saker. Det är klart att alla inte kan förstå sig på en sådan här sak men varför inte bara acceptera det utan att ta in karikatyr, ifrågasätta religionen eller kalla allt för massa andra ord? Är ni så kunniga utav religion att ni förstår exakt allt så ni vet att allt är skit? Det är bara ett fucking spel ska man dra skit över en religion för det? Jag är muslim men hade detta handlat om annan religion så hade jag blivit lika fundersam på kommentarerna för det - just för att jag har respekt för religion och tro, likaså som jag såklart har respekt för de som inte tror på något.

Se över vad ni skriver istället för att bara dra ur er en massa struntprat. Ni säger att man måste skaffa sig ett liv istället, varför skaffar ni er inte ett liv ni gråter över att ett spel ska bli lite försenat!?

Problemet är att religion inte förtjänar någon respekt utöver den som alla andra människor får, människor som mig t.ex. som blir förbannade och ledsna när företag använder sig av hästar i spel, ska de för det dra tillbaka alla spel med hästar i?

Medlem

Det jag har hört är att LBP kommer släppas den 31 oktober.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Detta är ganska skrattretande, när den brittiska kyrkan klagade för att man inkluderat katedralen i manchester i Resistance så slog man till dövörat, men när några överkänsliga muslimer blir stötta över två rader ord, då jävlar blir det återkallning och ursäkter som utfärdas. Jag tycker att det här är ett rent fall av hyckleri från Sonys sida.

Det kanske inte är en artskillnad mellan de två fallen men definitivt en gradskillnad, så att de ignorerar vad kyrkan tyckte i det fallet tycker jag inte är så konstigt...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skriv svar