EVE Online växer igen

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av Dumlen:

right, för någon utav wow-expansionerna har innehållt så pass mkt mer content. expansioner som du måste ha för att spelet faktiskt skall vara värt att spela.

Läs gärna releasenotes för att se vad de faktiskt gjorde till den senaste expansionen, inte bara ett skepp utan mängder med andra ändringar.

Ska du klaga på allt arbete de la ner till Trinity-expansionen som släpptes med?

Jasså de va märkligt med tanke på hur mycket folk som var missnöjda med sista expansionen?

I samtliga andra MMO's så har du iaf valet att köpa expansionen eller inte medans du i EVE har en förhöjd månadsavgift och därmed är tvungen att i längden betala för allt dom släpper.

Kom inte o säg att senaste expansionen ens har rätten att bli kallad en expansion till att börja med, eventuellt en stor uppdatering men stora uppdateringar kommer till alla spel.

Speed nerf? Ghost training? Orca? nerfs o balanseringar är knappast expansionsinnehåll.

Dom släppte två nya klasser till Warhammer i patch 1.06 och senast jag kollade så kallade inte dom den patchen för någon expansion, folk i EVE har glömt vad en expansion är.

Och nej, Trinity var väl det närmsta CCP kommit en expansion på mycket länge, men innan det då? vad kan du nämna som e värt ordet expansion innan Trinity? Motorn hade ju inte uppdaterats på 5 år bl.a.

Taol

Låt oss se nu, de tidigare expansionerna har gett oss:

Tier 2 skepp
Spelarägda stationer
Plexes
Ännu mer skepp
Fleet Command
Allianser
Sovereignty
Plexes
Outposts
Nya NPCer
Ännu fler skepp
Titans
andra mindre skepp
nya regioner

osv osv

visst, grafikmotorn var lite till åren, men de valde att uppdatera den och kommer kontinuerligt uppdatera den med nytt content, som t ex de nya stargates de lanserade i den senaste expansionen och Ambulation som troligtvis kommer komma till hösten nästa år.

Nämn något annat mmo som faktiskt uppdaterat sin grafikmotor så pass mkt de senaste åren?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av Uzza:

Du kanske har glömt att det går att ta en längre prisplan och få det billigare?
Månadspriset går ner från 15 euro till 13 euro om man tar tre månader.

Korkad tanke eftersom det gör väl alla andra spel oxå? Det går att välja en 3 månadersplan i samtliga MMO som jag nämnde och det blir billigare där med?

Taol

Skillnaden är dock att wow inte går ner med 2 euro första steget, och dom erbjuder även bara upp till en 6 års plan.
Så det billigaste man kan få WoW är 132 euro om året, medans EVE kan ge en årsprisplan som kostar 11 euro i månaden, eller ochså 132 euro om året.
Om man då tittar på årskostnad som du gjorde så ser man ju att det inte är någon skillnad alls.

Skrivet av Dumlen:

... och Ambulation som troligtvis kommer komma till hösten nästa år...

Av det jag hört CCP säga så kan det nog komma redan som vinterexpansionen.

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av sno0zer:

Mm, jag upplevde aldrig att det var nödvändigt att ha lirat i flera år för att kunna göra nått. Är man newb och siktar in sig på nått litet t2 skepp och skillar bara runt den tar det inte särskilt lång tid innan man är 100% klar, i princip. Att sedan påstå att man behöver 2 konton för att kunna minea.. är befängt, det är trots allt ett MMO det finns medspelare du kan minea med. Det går väl dessutom alldeles utmärkt att ejecta cannisters och hoppa tillbaks med en freighter?

Går inte lasta en freighter i rymden utan bara i stationen så nej, det går inte.

Men ja, det går visserligen att hoppa tillbaka med ett transportskepp men det tar å andra sidan sjukt lång tid och dessutom utsätter du din can för risk eftersom vem som helst kan komma o sno innehållet medans du är borta o byter.

Skrivet av Uzza:

Du kanske har glömt att det går att ta en längre prisplan och få det billigare?
Månadspriset går ner från 15 euro till 13 euro om man tar tre månader.

Korkad tanke eftersom det gör väl alla andra spel oxå? Det går att välja en 3 månadersplan i samtliga MMO som jag nämnde och det blir billigare där med?

Taol

Frågan är ju dock varför man ska sitta och minea själv när hela grejen med ett mmo är att man skall spela med fler spelare?

Och är du missnöjd med att folk kan ta dina saker gå och spela ett annat mmo där man inte kan stjäla andras saker och pvp inte har någon poäng öht.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av taol:

Förklarar bara för personen att CCP är ett girigt företag och att dom så kallade expansionerna är långt ifrån gratis eftersom din förhöjda månadsavgift betalar för expansionen.

För det första är du inte tvungen att betala något butikspriset för spelet, vilket brukar ligga på runt 250 - 400kr, så redan där är EVE ifatt andra MMOs prismässigt, även om CCP tar ut en högre månadsavgift. För det andra har du fel om expansionerna, man får med mer än väl med material vid varje släpp. För det tredje... Nej, jag orkar helt enkelt inte ge mig in i diskussionen mer än så här.

Hej då!

Som du kanske såg så berättade jag att månadsavgiften är 252 kr mer för EVE om året och om man samlar all skit CCP släpper på 1½ år så kanske man kan kalla det en expansion men då är vi redan uppe i 378 kronor.

378 kronor i affären cash eller 378 som dras från ditt CC är lika mycket pengar så vad snackar du om?

Alltid lika kul att knäcka en CCP fanboi. Hejdå!

Du förutsätter att man betalar 12 månader om året, men då vissa skills tar uppemot 30 dagar att träna så tror jag att majoriteten tar rejäla pauser mellan sina sessioner. 23 spänn extra betalar jag gärna för att få nytt material nästa gång jag betalar för en månad. Hejdå.

Inaktiv
Skrivet av Taol:

Och nej, Trinity var väl det närmsta CCP kommit en expansion på mycket länge, men innan det då? vad kan du nämna som e värt ordet expansion innan Trinity? Motorn hade ju inte uppdaterats på 5 år bl.a.

Alltså har ju WoW och liknande aldrig släppt en expansion då..


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Har lagt ner mitt eve-spelande. Det vart ganska precis 5 år i spelet. Tröttnade tillslut när min CEO fick någon drog-inducerat ryck för att några i Corpet provade Warhammer och bad alla dra åt helvette.

Spelade EVE, spelar fortfarande WoW.

Min åsikt är att EVE är det mest intensiva MMO spelet du någonsin kört, när man förlorar sitt skepp, så är det borta. En riktig förlust som kostar dig tid och pengar. Mitt Corp pvp-ade rätt hårt och det är världens rush!
Men, om man ska göra något så krävs mycket tid och planering. Man kan inte slö-spela EVE. Det tar tid. Min char hade c:a 77 miljoner skillpoints när jag slutade spela.

WoW är mera laid-back därför spelar jag det fortfarande.

WoW har en usel community med en massa fjortisar som flamear allt och alla medans EVE har en mera elitisk snobb community

Vad jag vill säga är egentligen, man kan INTE jämföra EVE med något annat MMO. Likheten börjar och slutar vid att det är ett MMO.

Har du tiden och hittar trevliga personer att spela med i EVE så är det en av dom bästa MMO upplevelserna man kan få.

Hittade mig i det du skriver! Kände hur hjärtat bultade om man var nära att dö. Förlora tid och saker är nästan roligt! Veta att vem som helst helt plötsligt kan besluta att anfalla och att man precis kan göra samma sak. Spelade tibia ett tag för att det fanns samma möjlighet.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Så pass mycket? en gång på totalt 7 år om man räknar med betan är väl inte direkt mycket?

Dark age of camelot till exempel? Dom har väl uppdaterat sin motor 3 gånger minst på runt 7 år.

Everquest?

Låt oss jämföra:

Skepp är som vapen i andra spel, moduler är enchantments. Dom lägger till nya vapen till andra mmo's ofta.

Spelarägda stationer? Keeps går att äga i både Daoc och Warhammer och det har man alltid kunnat.

Plexes? Ett mmo utan en dungeon? Ja du hör väl själv hur dumt det låter.

Fleet Command? att starta raid groups har man alltid kunnat i både wow och warhammer. Grundläggande funktion.

Allianser? behöver jag ens förklara att det finns i alla mmo spel mer eller mindre?

Nya NPC'er? Seriöst.. Vad är en NPC i EVE? en statisk fyrkant som finns i empire i samtliga stationer? Om du menar rats så tycker jag att NPC mobs i EVE är ett skämt i jämförelse med andra mmo's.

Nya regioner? aha du menar regioner som ser exakt likadana ut som dom grundläggande 0.0 regionerna bara det att istället för pirater så är det drones man skjuter vilket i sig nästan är exakt samma sak bara att namnet är annorlunda och dom droppar mineraler istället för cash?

Om ett annat företag släpper en EXPANSION till ett spel och du finner exakt samma sak i dom nya zonerna som i dom gamla, vad skulle du säga då? Vad skulle folk säga om en kopia av orgrimmar fanns istället för Shattrath city?

Allt det dom lagt till i EVE fanns vid release som grundläggande funktioner och är inget man behövt släppa en "expansion" för.

Dessutom talade vi om den senaste expansionen, inte om vad dom släppt under 5 år.

Medlem
Citat:

Du förutsätter att man betalar 12 månader om året, men då vissa skills tar uppemot 30 dagar att träna så tror jag att majoriteten tar rejäla pauser mellan sina sessioner. 23 spänn extra betalar jag gärna för att få nytt material nästa gång jag betalar för en månad. Hejdå.

Heh jo du har nästan en poäng, problemet är bara det att CCP tagit bort ghost training som gjorde det möjligt för dig att träna skills medans ditt konto va inaktivt.

Detta går dock inte längre så ska din karaktär avancera så får du allt betala varje månad.

Och som ni så tappert kämpar för argumentet att man kan få EVE för 11 euro i månaden om man betalar för ett helt år i stöten så får jag väl anta att det finns kompletta no-lifes som på förhand vet att det inte kommer hända något intressant i deras liv på över ett år.

Taol

Medlem
Citat:

Alltså har ju WoW och liknande aldrig släppt en expansion då..

Korkade kommentarer undanbedes. Kthx.

Inaktiv

Jag håller med taol! Hur kan ni underhållas av ett spel som är så himla mycket dyrare och som har så fjuttiga expansioner?! Befängt!


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Kontot avslutas
Skrivet av två meter dumheter:

Jag håller med taol! Hur kan ni underhållas av ett spel som är så himla mycket dyrare och som har så fjuttiga expansioner?! Befängt!

Lyckligtvis slipper man oftast idioter som taol i ett spel som EVE, vilket väger upp de extra kronorna, men som ni kan se lyckas något enstaka rötägg slinka in lite då och då. Och vad gör några extra kronor per månad om man verkligen gillar spelet?

Visst, det kanske inte blir så mycket billigare i längden men det blir då absolut inte speciellt mycket dyrare heller. Spel som WoW släpper ett antal expansioner som man måste betala runt 400 - 500kr för vid release, vilket motsvarar ungefär två års speltid av EVE om man räknar ihop de där extra kronorna man får betala per månad.

Och precis som det har nämnts tidigare, att jämföra själva gameplayet i EVE med ett MMO som WoW går inte, då det är två helt olika spel. De lockar olika grupper av spelare, och den större skaran av EVE-spelare verkar inte ha något emot att lägga ut några kronor extra per månad. Tror inte exakt att de spelar EVE bara för att de tror att ska komma undan kostnaden för expansioner, utan det är nog så att de faktiskt gillar spelet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag är en stor sci-fi nörd och jag har testat EVE ett X antal gånger, och varje gång jag testat spelet så har jag verkligen uppskattat grafiken, UI't, musiken(!!) samt alla små detaljer dem verkligen lagt ner tid på för att skapa en sådan galet mysig och mäktig känsla som möjligt. Community't är underbart.. Det påminner litegrand om SWG community't ärligt talat. Mogna, hjälpsamma osv.

ÄNDÅ spelar jag inte spelet. Tror jag har svårt för hela den här du-är-ett-skepp grejen. Bakgrunderna för alla raser är ju något så sjukt coola, men jag vill alltid ha ett par ben att gå på i spelen jag spelar.

Hatar mig själv att jag inte kan spela EVE! blasch! >(

Medlem

Efter snart två år i EVE börjar jag komma nånvart, och det är som det sagts innan, en jäkla svår resa. Det tar tid och engagemang att ta sig någonstans, och det är både på gott och ont, mestadels det förstnämnda.

När man väl kommer in i EVE, så är det få som frivilligt väljer att sluta. Själv ser jag mig spela detta ett antal år till.


signatur
Medlem
Skrivet av taol:
Citat:

Alltså har ju WoW och liknande aldrig släppt en expansion då..

Korkade kommentarer undanbedes. Kthx.

pfft, han har ju faktiskt rätt. allt det som kommit där har ju kunnat släppas i ett par patchar istället.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av taol:

whole lot of gibbrish...

Dessutom talade vi om den senaste expansionen, inte om vad dom släppt under 5 år.

Du frågade dock vad de släppt innan trinity som var värt att nämnas som expansioner, jag listade bara några utav de grejer som kommit med dem.

Skillnaden som gör eve så pass annorlunda är att pvpn inte är något skämt som i wow, warhammer osv. Att bara samla på sig grejer som man inte kan förlora på något sätt utan att sälja dem borde imo inte ens få kallas för ett bra mmo öht.
Både warhammer och wow lider utav denna barnslighet som gör det poänglöst att spela eftersom hela utmaningen är borta.

Kul att du även kallar eve's mobs/rats för de sämsta i serien när man kan kolla på andra mmon där i stort sett alla fiender är en klon utav ett fåtal modeller, endast i olika färger och storlekar, samt lite olika egenskaper.

Och du klagar på att de lägger till nya regioner som du tycker ser likadana ut som de övriga? well no shit sherlock, rymden är rätt så jäkla tom och det är verkligen inte mkt man kan kasta in utan att det ser dumt ut. Grejen är dock det att för varje ny region de lägger till så skapar de en servernod för just denna, vilket blir rejält annorlunda än att lägga till en liten sketen stad i wow t ex.

Ärligt talat förstår jag inte varför du skall komma in hit och gnälla om spelet när du uppenbarligen inte vill betala för vad man får. Håll dig till warhammer eller vad du nu spelar istället ifall de är så jäkla mkt bättre. Själv tycker jag att warhammer var folktomt, segt och det fanns ingen större poäng i att lira. Även det faktum att man blev tvingad in i vissa quests i princip för att man bara vandrade förbi lite snabbt är rejält irriterande i längden.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av taol:
Skrivet av Xtars:

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Det är helt underbart hur blinda och lättlurade vissa människor är.

Eve - 180 Euro per år.
Lirar inte WoW men till exempel - 156 Euro per år.

Dvs 252 kr mer om året för EVE och då tillför WoWs expansioner så grymt mycket mer än vad EVEs expansioner gör.

EVE's senaste expansion gav ett skepp till som imo är helt kasst samt lite industri skit och hur lång tid tog det att hosta upp den expansionen? 5 månader?

I EVE, så betalar du för expansionerna, du vet bara inte om det.

Så om du tror att CCP bryr sig om sin community det minsta så tror du fel.

För oss som lirar EVE så är CCP det mest giriga företaget faktiskt.

Tiv

Med din logik vore det absolut roligaste för spelaren att inte spela något spel för 0:- i månaden.

Inaktiv

om man ändå kunde få komma in i EVE, med typ 50milj skillpoints och/eller själv kunna välja hur snabbt man skillar genom att exempelvis spela mera...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av taol:
Citat:

Alltså har ju WoW och liknande aldrig släppt en expansion då..

Korkade kommentarer undanbedes. Kthx.

pfft, han har ju faktiskt rätt. allt det som kommit där har ju kunnat släppas i ett par patchar istället.

Nej.

Skrivet av Dumlen:

Skillnaden som gör eve så pass annorlunda är att pvpn inte är något skämt som i wow, warhammer osv. Att bara samla på sig grejer som man inte kan förlora på något sätt utan att sälja dem borde imo inte ens få kallas för ett bra mmo öht.

Jaha, så du menar alltså att blobing inte är den mest framgångsrika spelstilen i EVE? Aldrig hört talas om node crashes eller 15 minuters lagg bara för moståndarna hämtat 300 skepp för dom hörde att din sida har 200?

Om det är nått pvp spel jag spelat med dålig PVP så är det EVE, inte för att själva money sinken inte fungerar, det är jättebra att man förlorar items när man dör men gud så hjärndött.

Aktivera dina moduler o se ditt skepp cirkulera runt motståndarn i princip, speciellt nu när dom lagt in speed-nerfen som mer eller mindre tog bort guerilla warfare.

Skrivet av Dumlen:

Kul att du även kallar eve's mobs/rats för de sämsta i serien när man kan kolla på andra mmon där i stort sett alla fiender är en klon utav ett fåtal modeller, endast i olika färger och storlekar, samt lite olika egenskaper.

Att du ens ger dig in på ämnet är ju bara skrattretande Dumlen, ditt namn talar mycket om vad du är.

Visst är EVE inte ett PVE spel men det finns inget mmo där ute förutom eventuellt hello kitty online med sämre NPC mobs.

Inga raidmobs som inte är random genererade, inga named mobs, inga boss encounters som ens kommer i närheten av andra mmo's så vida du inte räknar med officer spawns men de e ju bara löjligt.

I EVE, så är dom extremt få bossarna som finns ett skepp med lite andra färger på.

Somsagt, jag hatar oxå WoW men jag hade varit mäkta besviken om jag hade gått in i Onyxias lair o insett att det inte är en drake uten en Murloc med andra färger på därför att skaparna av spelet inte ens orkat ordna till en värdig modell.

Skrivet av Dumlen:

Och du klagar på att de lägger till nya regioner som du tycker ser likadana ut som de övriga? well no shit sherlock, rymden är rätt så jäkla tom och det är verkligen inte mkt man kan kasta in utan att det ser dumt ut. Grejen är dock det att för varje ny region de lägger till så skapar de en servernod för just denna, vilket blir rejält annorlunda än att lägga till en liten sketen stad i wow t ex.

Seriöst, hur gammal är du egentligen?

Det är verkligen inte mycket man kan kasta in i rymden utan att den ser dum ut?.. Kan ju vara det dummaste jag någonsin hört eftersom man i princip kan ha vad som helst i rymden för allt du känner till befinner sig just i det, rymden.

Ta ett exempel här: Det finns inga svarta hål, inga events som händer i normala rymden(supernovor, kometer, wormholes, du kan faktiskt inte ens besöka en planet!) dom har samma material (trit,pyerite,mex,isogen,nocxium,zydrine,megacyte och morphite.) som dom hade när spelet först introducerades för över 6 år sedan.

Du menar alltså att det finns ingen plats för något mer av det jag nämnde ovan i rymden? Statiska stationer? Jag har iaf inte sett något mmo där crafting materialen inte utökats under hela spelets livslängd.

Och varför gnäller jag? för att ni EVE fanbois så tappert försöker få EVE till att se bra ut medans det i själva verket är så ruskigt dåligt.

CCP är ett ignorant företag som jag tidigare sagt, kolla här t.ex.

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

Dom tog bort ghost training och folk började klaga på det. 200 Sidor senare har CCP inte ens svarat i tråden.

INTE ETT ENDA ORD.

Ni vet inte vad ett bra företag är.

Hittade en kul quote på EVE forumen från en arg subscriber:

Skrivet av Stormyfs911:

Now, yes, I will admit that the Lich King expansion costs $39.99 so you'll have to throw in an extra $10, but bear in mind that the true WoW expansions (the only two they've actually labelled as 'expansion') contain more than a couple different renders, not to mention the FREE bugfixes/rebalances you get from Blizzard that aren't dressed up as an expansion.
Yes, I'm looking at you SpeedNerf/Orca Expatchion.

BTW, that little popping noise you just heard?
That would be me, driving the PIN OF TRUTH into your FACADE OF FREE EVE EXPANSIONS.

Taol

Inaktiv

WoW ä den fege mannens Eve.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

WoW ä den fege mannens Eve.

Där är jag beredd att hålla med er.

Att man kan förlora saker i EVE utan att förlora för mycket är den enda egentliga tjusningen med spelet som gör det ganska unikt i mmo världen men det fullkomligen fallerar på alla andra punkter.

Crafting systemet är iofs oxå ganska bra men that's it.

Kontot avslutas
Skrivet av taol:

...massa skitsnack...

To quote yourself.... Korkade kommentarer undanbedes. Kthx.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Haha mr.bear, har du inget bättre o komma med än det där som argument för det som verkar vara din tjej dvs EVE som du skyddar oavsett vad så får jag be dig avlägsna dig.

Kontot avslutas
Skrivet av taol:

Haha mr.bear, har du inget bättre o komma med än det där som argument för det som verkar vara din tjej dvs EVE som du skyddar oavsett vad så får jag be dig avlägsna dig.

Jag spelar inte ens EVE för tillfället, men jag anser att det är ett av de bättre MMO-spelen som finns på marknaden just nu. Jag tänker inte försöker övertala dig om att det är ett bra spel, då du väldigt tydligt har bestämt dig för att alla andras åsikter förutom din är fel.

Jag tror nog faktiskt att jag ska följa ditt råd och avlägsna mig själv, men jag gör det för min egen skull, inte din, då jag inte orkar läsa dina otroligt korkade argument.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vad jag finner intressantast med den här tråden är att om jag hade gissat åldern på taol så hade jag landat mellan 14-17, men enligt profilen är han/hon 24.

Eve kostar lite mera för att det innehåller lite mer, och det är lite mer seriöst. Helt ärligt talat, 2-300 kronor om året är ju en fis i rymden.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Vad jag finner intressantast med den här tråden är att om jag hade gissat åldern på taol så hade jag landat mellan 14-17, men enligt profilen är han/hon 24.

Eve kostar lite mera för att det innehåller lite mer, och det är lite mer seriöst. Helt ärligt talat, 2-300 kronor om året är ju en fis i rymden.

Handlar inte om det Gagoff men det klart en -88 kanske har lite svårt o begripa det där med att skilja på att gratis inte alltid är gratis. Eller hur Thomas?

Vad vi diskuterat här är att CCP gärna vill få det till att deras s.k expansioner är gratis vilket dom egentligen inte är om man har lite koll.

De faktum att jag måste förklara allt jag skriver till alla tyder ju på att det snarare är ni som är runt 14-17 och inte jag.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av taol:

Haha mr.bear, har du inget bättre o komma med än det där som argument för det som verkar vara din tjej dvs EVE som du skyddar oavsett vad så får jag be dig avlägsna dig.

Jag spelar inte ens EVE för tillfället, men jag anser att det är ett av de bättre MMO-spelen som finns på marknaden just nu. Jag tänker inte försöker övertala dig om att det är ett bra spel, då du väldigt tydligt har bestämt dig för att alla andras åsikter förutom din är fel.

Jag tror nog faktiskt att jag ska följa ditt råd och avlägsna mig själv, men jag gör det för min egen skull, inte din, då jag inte orkar läsa dina otroligt korkade argument.

Eller så är du såpass korkad att du inte kan komma på några motargument? med 1740 inlägg så är ju inte du den som håller dig borta från forumen.

Eller är du en såndär som skriver first! och inget mer?

Skulle inte förvåna mig med tanke på hur innehållsfattiga dina inlägg är.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

WoW ä den fege mannens Eve.

En helt vilseledande kommentar, då spelen inte alls liknar varandra på något sätt, förutom att det är ett MMO.

EVE kräver dedikation på en helt annan nivå än WoW. Om man som jag har t.ex. en sambo, så är det inte så populärt alltid att säga, du jag ska på en fleetop och sedan sitta med lurar på i vent i 5 timmar.

Mycket av sakerna i EVE är dessutom mer som ett jobb än ett spel. Prova att ha POS:ar som måste tankas med material för att inte gå offline osv.

EVE är underbart, men WoW är det också. På två helt olika plan.

Och ja, jag har spelat EVE i 5 år, så jag vet vad jag pratar om.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av taol:

...skilja på att gratis inte alltid är gratis.

Vad vi diskuterat här är att CCP gärna vill få det till att deras s.k expansioner är gratis vilket dom egentligen inte är om man har lite koll.

Expansionerna är gratis, månadskostnaden är högre. Vare sig de släpper expansioner eller inte så kommer det kosta lika mycket.
Man får dock oftast vad man betalar för, så att Eve kostar ett pund eller två mer i månaden gör ju inget om spelet är bättre

Om ingen annan "förstår", är du säker på att det är fel på alla andra, eller kanske bara på det du skriver?

Medlem

Jag spelar inte EVE därför att jag vill beta via de kort som kan köpas i affär, samt att jag har inte så mycket tid att lägga ner så att det skulle bli rättvist, dock har jag provat trial, och hela spelet är underbart, var när jag spelade det det snyggaste MMO't (kanske AoC tagit den platsen nu?) men men, WAR duger, bättre än wow iaf (vilket inte är en prestation)

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av taol:

Haha mr.bear, har du inget bättre o komma med än det där som argument för det som verkar vara din tjej dvs EVE som du skyddar oavsett vad så får jag be dig avlägsna dig.

Jag spelar inte ens EVE för tillfället, men jag anser att det är ett av de bättre MMO-spelen som finns på marknaden just nu. Jag tänker inte försöker övertala dig om att det är ett bra spel, då du väldigt tydligt har bestämt dig för att alla andras åsikter förutom din är fel.

Jag tror nog faktiskt att jag ska följa ditt råd och avlägsna mig själv, men jag gör det för min egen skull, inte din, då jag inte orkar läsa dina otroligt korkade argument.

Eller så är du såpass korkad att du inte kan komma på några motargument? med 1740 inlägg så är ju inte du den som håller dig borta från forumen.

Eller är du en såndär som skriver first! och inget mer?

Skulle inte förvåna mig med tanke på hur innehållsfattiga dina inlägg är.

taol, jag råder dig att bara avsluta debatten, den leder ingenvart och om du slutar argumentera kommer dem andra också göra det :). Ni har alla framfört era argument som skulle avgöra om CCP är giriga eller inte. Jag tror verkligen inte det går att avgöra hur girigt ett företag är på det här sättet, EVE utvecklas av många människor, det kostar mycket pengar att utveckla spelet, det är INTE girigt att lägga pengar på utveckling :).
punkt slut :heart:

123
Skriv svar