Gissa Screenshot ifrån spel leken

Medlem

ports of call är korrekt! ladda upp bilder i ditt FZ fotoalbum, där står hur du länkar till dem.

Medlem

Här kommer en för alla ni andra gamlingar därute

[ia=4273]

raizer - 4

Drunken_monkey_boxer, Greger, Lave - 2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP - 1


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Shadow of the Beast II?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Nej.

Det är slutbilden (den som visades när man klarade spelet) från ett spel som släpptes till C64, Atari ST och Amiga 500. Vet ej om det fanns på PC.

Bilden kommer från C64 versionen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem

Ni är helt ute och cyklar.

OK, en ledtråd till.

Spelet, som går ut på att man åker runt i en hightech miniubåt och skjuter på allt som rör sig, var extremt svårt att klara, om man inte använde det inbyggda "en himla massa pengar-fusket" som fanns inbyggt i spelet. Det var nämligen så att man i spelets början köpte alla miniubåtar (läs "liv") och annan utrustning (torpeder, kanoner! med mera) som man sedan fick använda i spelet. Man kunde bara handla en gång, så det du köpte då, var allt du hade i hela spelet.

Och för att tråden skall komma framåt, så har jag googlat lite.

"...is a computer game released by Rainbow Arts in 1989 for C64 and 1990 for Amiga and Atari ST."

Fuska inte nu.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem

Rätt.

raizer - 4

Drunken_monkey_boxer, Greger, Lave - 2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP, Narcissus - 1


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

[ia=4331]

raizer - 4

Drunken_monkey_boxer, Greger, Lave - 2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP, Narcisuss - 1

Medlem

Adventures in the Magic Kingdom

Medlem

Korrekt !

raizer - 4

Drunken_monkey_boxer, Greger, Lave - 2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP, Narcisuss, bapelsin - 1

Medlem

[ia=4335]

raizer - 4

Drunken_monkey_boxer, Greger, Lave - 2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP, Narcisuss, bapelsin - 1

Medlem
Medlem

mycket riktigt.

Medlem

http://img66.imageshack.us/img66/3377/119876540600cc4.th.png

raizer - 4

Drunken_monkey_boxer, Greger, Lave - 2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP, Narcisuss, bapelsin, Fairfax - 1

Medlem

Kan det vara 7th legion?

Medlem

Nej, det är det inte.

Medlem

"Z" av bitmaps brothers.

Medlem

Helt rätt lave.

Medlem

Sweet! Här kommer en ny:

[ia=4363]

raizer - 4

Lave - 3

Drunken_monkey_boxer, Greger

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, BULP, Narcisuss, bapelsin, Fairfax - 1

Medlem

Känner igen spelet, är dock osäker på titeln.

Chaos engine?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Rätt! Ett av mina favvis-lir genom tiderna.

Medlem

Då ska vi se...

Vad tror ni om den här?

[ia=4365]

raizer - 4

Lave - 3

Drunken_monkey_boxer, Greger, BULP -2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, , Narcisuss, bapelsin, Fairfax - 1


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

mission impossible kanske?

Medlem

Nej.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem

Kan med 100% säkerhet intyga att det är Alien Breed.
Såg detta efter en snabb googling - http://www.abandonia.com/en/games/425/Alien+Breed.html

Så lägg upp en ny bild nu ! x )

Medlem

[http://img93.imageshack.us/img93/5050/skjermbilde1rn8.jpg]

raizer - 4

Lave - 3

Drunken_monkey_boxer, Greger, BULP -2

Ariath, båtsman, görmen, WildThing, ScarFace , Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, Highbyte, , Narcisuss, bapelsin, Fairfax, MrTicky - 1

Medlem

starsiege: tribes?

Medlem
Skriv svar