Assassins Creed 2-gänget jättestort
450 pers o_o
Och folk tycker det är bra, när de bästa spelen brukar tas fram av mindre men tätt sammansvetsade grupper.
Det där är alldeles för många kockar i en och samma bassäng.
måste vara större team till vilka spel projekt som helst
ett par hundra hit och dit gör inte nån större skillnad i workflow, dock så kräver det att det finns en hierarki av ledarskap som överser allt arbete.
skillnaden är oftast tid mässig snarare än större projekt
Själv tycker jag det värkar som utvecklar team med fler anställda ofta har bättre flyt i sina spel. Utvecklarna på Ubisoft brukar aldrig komma men halvdana animationer eller grafiska problem. Kanske det ligger något i det, men samtidigt har dom släppt spel med en del buggar i.
The definition of insanity?
"Ju fler kockar desto sämre soppa" , brukar det ju heta.
Japp... o det första spelet var ju egentligen inte någon höjdare det heller tyckte jag. :\
Ja 1:an var en besvikelse , fast 2:an kanske blir allt föregångaren inte var? Den som lever får se.
War never changes.
"Ju fler kockar desto sämre soppa" , brukar det ju heta.
Japp... o det första spelet var ju egentligen inte någon höjdare det heller tyckte jag. :\
Ja 1:an var en besvikelse , fast 2:an kanske blir allt föregångaren inte var? Den som lever får se.
det var visst kul första omspelningen
men omspelnings värdet är noll;)
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Jag gillade verkligen AC, men tyvärr blev det ju mycket upprepningar på slutet. På den stora plussidan tycker jag grafiken, animationerna, ljudbilden och stämningen i allmänhet. Ser verkligen fram emot 2:an som jag hoppas rätta till de misstag som fanns i ettan.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Alla här verkar vara experter på spelutveckling och att jobba i projekt
Jag är expert på spelutveckling, och jag kan bekräfta att det skulle uppstå grava problem om man sätter 450 grafiker, programmerare och producenter i en utvecklingsstudio och försöker få dem att göra bra spel.
Förhoppningsvis så är testare, röstskådespelare, marknadsföringsavdelning, killen som köper öl till fredagarna och symfoniorkestern inräknade.