Se FZ:s besök hos Dice

Medlem
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av Naknut:
Skrivet av Jericho:

Var det inte sex stycken där? Eller såg jag fel?

Det var två sjusovare som inte dök upp...

Så... åldersgräns på 25 vid liknande tävlingar?

Nu pratar du gojja! Tycker man ska behöva bekräfta sin ankomst eller liknande dagarna innan.

Medlem

Det gjorde man ju när man deltog i tävlingen.

Nu var jag dock inte heelt seriös med med mitt förslag

Medlem
Skrivet av Håkan:

reVVe: Snart får vi hoppas. Patrik säger i filmen att dom väntar på att Microsoft ska godkänna spelet eller något sånt. Så dom själv vet inte riktigt när det kan släppas.

Jefla Ms som stallar, kan de inte bara släppa spelet! :evil:

Medlem

Väldigt fina kontor, verkar vara en skön och kreativ miljö

Sen blev jag lite besviken på "professionalismen" i själva filmen faktiskt.

Inga förberedda frågor, tråkiga killar med smink som fick spela, klippningen var inte top notch direkt heller.

Jag hoppas att nästa gång vi får titta på något liknande att det görs lite mer proffsigt som vi förväntar oss av FZ och inte nån "jontes mobilfilm från dice där vi alla skrattar nervöst"

Medlem

Lite smått värdelös film faktiskt. Fick inte ut ett skit av den, möjligtvis hur man gjorde explosionsljuden i slutet på trailern då.

"LÄSARNA INTERVJUAR DICE" <-- eh, nej?

Och varför kör man ett sånt här spel med handkontroller? Urk :/

KoP
Medlem

Hade inte användarna på fz kunnat få ställa lite frågor som ni sedan hade tagit mer er?

Medlem

De glömde ställa den viktigaste frågan:

Kommer 1943 ha en kö-funktion för att ansluta till en server? En form av auto-deploy som Valve har i sina spel?

Inaktiv

haha vilka användare var närvarande ?

Begravningsstämning

Medlem

Höjdpunkten var helt klart ljudteknikern (eller var han ljudtekniker?)

Medlem

vad synd jag tyckte om dom när de fick spela BF1943 med handkontroll


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Toobie:

Dom verkar ju ha ett jävligt soft kontor iallafall; gym och biljardbord.

Kul video.

aa, jag tänkte direkt "jaha? var det inte spel industrin som hade det jobbigt ekonimiskt?" tydligen inte.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Väldigt fina kontor, verkar vara en skön och kreativ miljö

Sen blev jag lite besviken på "professionalismen" i själva filmen faktiskt.

Inga förberedda frågor, tråkiga killar med smink som fick spela, klippningen var inte top notch direkt heller.

Jag hoppas att nästa gång vi får titta på något liknande att det görs lite mer proffsigt som vi förväntar oss av FZ och inte nån "jontes mobilfilm från dice där vi alla skrattar nervöst"

+++ 1


signatur

"True knowledge exists in knowing that you know nothing" /Socrates

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Toobie:

Dom verkar ju ha ett jävligt soft kontor iallafall; gym och biljardbord.

Kul video.

aa, jag tänkte direkt "jaha? var det inte spel industrin som hade det jobbigt ekonimiskt?" tydligen inte.

Så att när det börjar gå dåligt så ska man stänga gymmet och sälja biljdarbordet?

Det mesta där höjer trots allt produktiviteten och trivseln, sedan så verkar Dice gå ganska bra trots krisen.

Medlem

nästa gång det blir en plats över så är det bara å ringa, jag kan ha på mig en klänning ifall det hjälper! (skulle ju se lika manlig ut som somliga i videon med det i vilket fall).

Medlem

Bara jag som upplevde att det var pinsam tystnad och väldigt få som frågade saker? Det varju typ hela tiden 3 samma snubbar som frågade saker xD


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Väldigt fina kontor, verkar vara en skön och kreativ miljö

Sen blev jag lite besviken på "professionalismen" i själva filmen faktiskt.

Inga förberedda frågor, tråkiga killar med smink som fick spela, klippningen var inte top notch direkt heller.

Jag hoppas att nästa gång vi får titta på något liknande att det görs lite mer proffsigt som vi förväntar oss av FZ och inte nån "jontes mobilfilm från dice där vi alla skrattar nervöst"

Själva grejen var väl att man som vinnare skulle få komma dit och testa spelet. Sen får man väl ställa vilken fråga man vill utan att nån tönt ska behöva gnälla om det på ett forum och ifrågasätta en film som nån slängt ihop för skojs skull.

Medlem

Enda jag tyckte var kasst var att två pers inte dök upp, dålig stil vafan ställ klockan och visa lite jävlar anamma.

Medlem

Kändes inte som om folk trivdes i situationen

cmd om det räcker med en hemsida och att vara duktig på ett BF spel är enough för att jobba på dice så peppar jag inför 1943!

Medlem

TRAILERN!! :/


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Brutus2kk:

Väldigt fina kontor, verkar vara en skön och kreativ miljö

Sen blev jag lite besviken på "professionalismen" i själva filmen faktiskt.

Inga förberedda frågor, tråkiga killar med smink som fick spela, klippningen var inte top notch direkt heller.

Jag hoppas att nästa gång vi får titta på något liknande att det görs lite mer proffsigt som vi förväntar oss av FZ och inte nån "jontes mobilfilm från dice där vi alla skrattar nervöst"

Själva grejen var väl att man som vinnare skulle få komma dit och testa spelet. Sen får man väl ställa vilken fråga man vill utan att nån tönt ska behöva gnälla om det på ett forum och ifrågasätta en film som nån slängt ihop för skojs skull.

Jag håller med dig. Känns som filmen var mer en rolig grej, och inte världens projekt. Kul initiativ.

Medlem
Skrivet av Perequin:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Brutus2kk:

Väldigt fina kontor, verkar vara en skön och kreativ miljö

Sen blev jag lite besviken på "professionalismen" i själva filmen faktiskt.

Inga förberedda frågor, tråkiga killar med smink som fick spela, klippningen var inte top notch direkt heller.

Jag hoppas att nästa gång vi får titta på något liknande att det görs lite mer proffsigt som vi förväntar oss av FZ och inte nån "jontes mobilfilm från dice där vi alla skrattar nervöst"

Själva grejen var väl att man som vinnare skulle få komma dit och testa spelet. Sen får man väl ställa vilken fråga man vill utan att nån tönt ska behöva gnälla om det på ett forum och ifrågasätta en film som nån slängt ihop för skojs skull.

Jag håller med dig. Känns som filmen var mer en rolig grej, och inte världens projekt. Kul initiativ.

mm, men eftersom den kom på tal igår och dessutom blev en stor nyhet nu på morgonen så hade man ju ganska stora förväntningar.
I alla fall jag :$

Medlem
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av Naknut:
Skrivet av Jericho:

Var det inte sex stycken där? Eller såg jag fel?

Det var två sjusovare som inte dök upp...

Så... åldersgräns på 25 vid liknande tävlingar?

Tror inte det har nått med åldern att göra. Va nog inte många där som var över 25, själv är jag 18. Har nog bara med ren lathet att göra.;)


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

Ursäkta men vad tråkiga vinnarna var :/ hade jag själv vunnit något som detta så hade jag definitivt varit mer pratglad.
Aldrig sett så blyga människor i den åldern.
Och man stänger väl av mobilen när någon pratar?
Nog med klagomål, grattis till vinnarna.

Medlem

Synd att dom inte frågade varför dom har slopat CTF i de senaste Battlefield spelen. Stuka-pick up i orginalet var grymt kul.

Medlem

käääs, klipp bort ljudet i de snabbspolade sektionerna nästa gång och skaffa en ordentlig mic. Kändes heller inte som folket tog vara på själva privilegiet av att vara där, jag hade haft 30 000 frågor.

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Begravningsstämning

Tänkte precis skriva samma sak. Men men, man kanske inte ska säga för mycket ^^


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Kul "artikel"!!! Gör gärna fler reportage i andra spelstudio:s... och låt oss se hela filmen oxå. Tack!

Kontot avslutas

Alltid roligt när sånt här läggs upp, men i detta fallet orkade jag inte kolla mer än 6 minuter. Hoppade fram lite men underhållningsnivån för oss tittare verkade inte ha stigit många steg. De inbjudna tillhörde ju absolut inte den mest entusiastiska av grupper jag har stött på.

Skrivet av Spectral:

Själva grejen var väl att man som vinnare skulle få komma dit och testa spelet. Sen får man väl ställa vilken fråga man vill utan att nån tönt ska behöva gnälla om det på ett forum och ifrågasätta en film som nån slängt ihop för skojs skull.

Det förstår nog de flesta, men varför inte försöka göra det bästa av hela situationen? Om nu FZ redan sedan tidigare hade planerat att spela in besöket, varför inte komma upp med några frågor som gruppen sedan skulle ha kunnat ställa? Det hade inte behövt vara några komplicerade eller speciellt utstickande frågor, men i alla fall något som intresserat oss tittare något mer.

I vilket fall som helst... Trevligt av FZ att försöka bjuda på lite nytt, men försök ha det lite mer planerat inför nästa gång. Som sagt, förstår att det här mest var på skoj, men får oss tittares skull hade det absolut inte ha skadat med lite mer journalistisk anda.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Mjo när man tittade på vissa så såg de nästan ut som om de var typ 5 år när bf1942 släpptes iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Enda jag tyckte var kasst var att två pers inte dök upp, dålig stil vafan ställ klockan och visa lite jävlar anamma.

Jao, men så är det ju med tävlingar. Skulle inte direkt tro att det var fel på klockan, utan att dom inte bodde i Stockholm. Inte förvånat ett dugg.
Åh, det är tävling, skitsamma om jag inte har PS3, ett PS3-spel är ju alltid kul.
Åh, ett onlinespel jag inte bryr mig om ett dugg, bäst att sno åt mig en nyckel, så jag kan vara cool.
Men det e ju svårt för FZ att göra något åt, men som sagt dåligt att vinna och sen inte komma.

mongi: Är du någon allmän "guide" inne på DICE eller råkar bara bli att det alltid är du i filmerna pga det är FZ/Battlefield?
Om inget annat så kan du ju alltid ha FZ med dig en dag, sen göra en snabbspolning på hela filmen så vi får se att du verkligen arbetar och inte glassar.

123
Skriv svar