Bilder från Left 4 Dead 2

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Om vi ska vara riktigt ärliga kan väl ingen påstå att L4D1 var ett snyggt spel, ett välutvecklat, varierat eller intressant spel?

Eh... Va? Jag kan riktigt ärligt påstå att L4D1 är snyggt, välutvecklat, varierat och intressant.
När det gäller variation skulle jag till och med vilja säga att det är få spel där man slåss mot datormotståndare som har så högt omspelningsvärde som L4D.
Skulle du vilja förklara vad du baserar dina argument på?

BTW, är det bara jag som tycker att den nya bossen ser ut som en ond Pippi Långstrump?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Overcow:

Å andra sidan så har vi allt på en sida så att man inte behöver gräva runt på andra ställen.

Och 1up har en mysig filmspelare.

Å andra sidan är du välkommen att köpa en riktig reklamplats istället för att lägga pengarna på fudge.


signatur
Medlem
Skrivet av skauninG:
Skrivet av SWEBarb:

Tycker dom nya karaktärerna är så tråkiga.. en bunt lantisar.

Håller med och jag är lantis, typ.

Heh har inget emot lantisar, men i såna här spel är det lite töntigt bara.

Medlem

Vad jag har hört så är det tydligen utvecklarna (Teamet som utvecklade spelet innan dom köptes upp av VALVE) som pushade VALVE till att göra en 2:a så att dom skulle kunna fix till allt som dom inte han att göra med ettan.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det är nästan deprimerande att se användare som "whoracle" som tydligen upplever att spelet de köpt (L4D1) blir sämre av att en uppföljare skulle släppas?
Snarast bör du vara glad åt den spelglädje du får i ettan, och tacka gudarna (spelutvecklarna) att de släpper en 2:an.

Om vi ska vara riktigt ärliga kan väl ingen påstå att L4D1 var ett snyggt spel, ett välutvecklat, varierat eller intressant spel?
L4D1 var kul, absolut, men fult, saknade story, hade alldeles för få fiender, få vapen, få banor etc. Att Valve skulle släppa en 2:a med bättre grafik etc. som känns som ett riktigt spel borde väl alla förstå. L4D1 är och förblir ett betatest i mina ögon, som betalat för utvecklingen av 2:an, därför köpte jag aldrig ettan utan lånade av polare då det var kul i kortare stunder, men klart behövde uppdateras. Sen är skitsnacket om att 2:an skulle kunna släppas som bara DLC eller addon just skitsnack, grafikmotorn har fixats, vapen lagts till, spelvärlden utökats och fienderna har förbättras.

Det är inte en expansion, det är ett nytt spel, inse. Sälj ettan och köp 2:an om ni känner panik eller skit i det, ettan är kul (men känns som en beta/live arcade spel) men absolut inte jämförbart med övriga fullprisspel.

Så Valve har sålt en beta för fullpris jaha det låter ju bra.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av spiken:

Å andra sidan är du välkommen att köpa en riktig reklamplats istället för att lägga pengarna på fudge.

Touché.

Medlem

De första bilderna verkade faktiskt helt ok

Medlem

whoracle: är du kentaur? :S

För övrigt:
Jävla gnäll på L4D2 överallt. Faktum kvarstår, spelet ser ut att äga hårt.
L4D är bra men begränsat.
Tycker inte att de custom-kampanjer som florerar håller måttet.
Betalar gärna fullpris för ett spel som har såpass mycket spelglädje.

Medlem

Ge oss mer info längtar som få, och ni som klagar köp det inte


signatur

AYY LMAO

Medlem

Hahah har ni laggt märke till zombien som sitter fast i fallskärmen på en av bilderna. lol

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fortfarande hur bra som helst!

Inaktiv

Ser EXAKT ut som L4D på alla sätt, i gameplay o överallt annat. Enda skillnaden är att det är annorlunda modeller på survivors samt att dom laggt till att man kan slåss i närstrid. Hade lika gärna kunnat släppa det som DLC istället för att dom ska splitta communityn såhär.

Medlem

alltså vem vill spela med de där karaktärerna? xD not me.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Och whips, nu kommer en tvåa med nya banor och nya vapen osv osv.. Skulle dom kalla det för Expansion så hade jag absolut varit med på noterna, men en 2:a? Njaa...

Håller med fullständigt. Som expansion så går jag med på det. Men säljs det för fullpris kan de glömma det.

Skrivet av robineng:

Ser EXAKT ut som L4D på alla sätt, i gameplay o överallt annat. Enda skillnaden är att det är annorlunda modeller på survivors samt att dom laggt till att man kan slåss i närstrid. Hade lika gärna kunnat släppa det som DLC istället för att dom ska splitta communityn såhär.

Håller med här också. Menar sen har Valve mage att säga att "det var så mycket nytt att vi inte kunde sätta det i L4D" Tragiskt och töntigt av dem.
L4D2 är i mina ögon inte ett nytt spel. Det drivs på samma motor som L4D, har samma koncept på 4-player co-op. Nya vapnen som finns gör det inte mycket intressantare heller. OK du kan slåss i närstrid vilket kan vara kul men även om de fixar 20 nya zombietyper och 100 vapen så kommer det ändå inte vara ett nytt spel för det följer fortfarande exakt L4D i punkt och pricka bara att det är nya banor som de lika väl hade kunnat gjort till ettan istället.
När de väl släpps kommer det att släppas för fullpris (vad jag hört?). Släpps det som en DLC eller expansion kan man ju diskutera om det är värt kanske 100-200kr men fullpris för mer eller mindre samma spel som man redan har? Nej tack. Tolka mig inte fel nu, jag gillar L4D, det har sin roliga charm när man spelar co-op med kompisarna men när man blir för bra i det köttar man bara igenom det. Så just nu är de väl kul i max 1-2 timmar sen tröttnar man. Tur var väl de att de släppte SDK och att folk gör egna banor som man kan leka runt på.
Tycker valve hade lika gärna kunnat släppa allt de gör i L4D2 till L4D. Det är ju så de mer eller mindre gör i TF2 och det funkar bra även fast det kan vara länge mellan updates.

Man skulle nästan kunna jämföra att deras release av L4D2 är ungefär som att de skulle släppt TF3 för att få med spy och sniper packet. Samma innehåll i grund och botten fast ny förpackning.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av windowmaker:

Faktum kvarstår, spelet ser ut att äga hårt.

Det är inte ett faktum endast för att du anser att det skulle "äga hårt".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fan vad jag längtar tills det kommer ut. Sluta trashtalk'a spelet! Det kommer bli übernice...


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sälj ettan och köp 2:an om ni känner panik eller skit i det, ettan är kul (men känns som en beta/live arcade spel) men absolut inte jämförbart med övriga fullprisspel.

[rant]Nu råkar det då vara så att spelet (ettan) inte går att installera utan Steam, och spelet är sedan för all framtid låst till det steamkonto det först installeras på, precis som alla andra Steamspel (även om du köper en boxad utgåva). I should know, jag gjorde misstaget att köpa Dark Messiah: Might and Magic beggat. Det enda svar jag fick från Valve när jag frågade om det gick att ordna på något vis var ett uppenbart standard-klipp-och-klistra svar om hur de värnade om upphovsrätten och nej, jag kunde inte få installera mitt spel, eftersom att jag inte köpt det nytt.[/rant]

Och trots att jag känner mig jävligt lurad efter att ha blivit lovad mer DLC än jag någonsin skulle hinna med att tanka så kommer jag ändå att köpa tvåan...


signatur

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat.

Medlem

Jag bojkottar inte bara Left 4 Dead 2, jag går hårdare fram än så. Jag bojkottar Valve överhuvudtaget. Deras 1 $ = 1 är så skrattretande så det finns inte. Deras nya zonsystem är än mer horribelt (grattis Norge, ni är tydligen fattiga). Att det är sanslöst mkt dyrare att köpa från Steam än att köpa spelet i spelaffären runt hörnet är så otroligt absurt så man vet inte var man ska börja spilla galla över dom.

De tror ju man är dum i huvudet och för det ska de inte ha ett öre av mig mer.

Medlem

Vaför grinas det så mycket om att det kommer en 2:a? Det är väl inget krav på att ett spel ska supportas i all framtid?

hur ser ni på t ex sportspelsbranschen då? där kommer det ju ett nytt nhl,fifa etc varenda jävla år!

Själv är jag mer sne på dom "vanliga" fpsen, typ quake/battlefield, där släpps det spel på så löpande band att många communitys dör ut på mindre än 6 månader pga att folk hoppar vidare till nästa nya spel...

Så, var glada att det kommer en 2:a istället, när många spel bara går ner i graven totalt..

12
Skriv svar