Batman: Arkham Asylum

Medlem
Skrivet av bMess:

Håller med om att han gör Jokern bra,
men han har varit med i en del sedan dess faktiskt:
Superman: The Animated Series, 1997 (ja, som Jokern)
Batman: The Animated Series Volume Four, 1997-1999
Batman Beyond: Return of the Joker, 2000
Batman: Vengeance, 2001
Batman: New Times, 2005

Har säkert missat någon.

Är det bara jag eller låter spelet lite som X-men Origins: Wolverine fast med batman?

Där ser man hur bra koll man har. Tackar ödmjukast för upplysningen!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av zaphiren:

Läderlappen? , Batman är det ju för attans.

Håller med dig!
Calle Johansson skriver alltid "läderlappen", och hur mycket man än tjatar på honom känner han tydligen någon slags kärlek för läder och lappar

Aha, ni är sådana däringa ungdomar antar jag? Läs här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Batman

Medlem

Ett av de spel som jag ser fram emot väldigt mycket. Hade inte sagt nej till att få spela som Joker, men tyvärr så har jag ingen PS3.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Antar att du skämtar annars har du detta att läsa.

Citat: Rock Steady Studios: there are no plans for exclusive content for the 360 version. Sorry!

Källa: http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/07/rock-steady-s...

Så lägg ned!

"The 360 version of Batman: Arkham Asylum will feature Val Kilmer's interpretation of Batman from his box-office hit, Batman forever. John Crawcall, the lead designer of the upcoming title, expresses his excitement and gratitude for working with Val kilmer and bringing his Batman to the new format. John Crowcall later said, " Val really is a person you can depend on when doing this kind of work."

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Då måste jag bara flika in med att Batman Forever vida är känt som den sämsta batman filmen (well, bortsett från Batman & Robin) och att Val Kilmer är den sämsta batman, någonsin ... Självgod och humorlös, så ska inte batman vara.

Skrivet av bMess:

Är det bara jag eller låter spelet lite som X-men Origins: Wolverine fast med batman?

Nä, jag får PRECIS samma känsla. Känns lite sådär faktiskt. GIllade inte X-men alls.

Medlem

helt rätt val kilmer var nite bra som batman.
första batman och senaste är bäst imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta kommer bli riktigt skoj. Fördel med PS3?! Underbart. Gillar verligen Splinter Cell som har smyg känslan så det är ju bra! Ett givet köp... nu hoppas jag bara på recension här på FZ också.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

(Zzz)

Skrivihop.nu

Ett bra Batmanspel? Låter som en omöjlighet, som är på väg att inträffa?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Förväntningarna är maxade, jag tror att det här kommer att bli något alldeles speciellt. Roligt att se att Mark Hamill är tillbaka som Jokerrösten, han hade den rollen senast (?) 1993 i den animerade filmen Batman: Mask of the Phantasm. Utomordentligt bra röstskådis, jag gillar att lyssna på honom.

Satt faktiskt och kollade på Mask of the Phantasm häromdagen med min kusin. Den är fortfarande lika bra och trevlig som jag kommer ihåg den. Den rekommenderas för alla Batmanfans!

Någon spelbar Joker i pc versionen då??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det här är ett givet köp. Rocksteady verkar få till stämmningen i spelet precis som det ska vara. Jokern verkar ju bli helt sinnesjuk galen. Perfekt!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av mosoloa1:

(Zzz)

Skrivihop.nu

Ett bra Batmanspel? Låter som en omöjlighet, som är på väg att inträffa?

Batman till nintendo 8bit, inga klockor som ringer?

Medlem

Bokat Batman nu Nån som vet ETA för God of war 3?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Bokat Batman nu Nån som vet ETA för God of war 3?

Mars 2010.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

Verkar väldigt bra och jag tycker de är bra att de inte är baserat från någon film. Har aldrig tyckt att de blir bra när man gör så.
Blir kanske ett köp, vill först se hur spelet ser ut.

Inaktiv

ser inte helt fel ut

Inaktiv

WTF Läderlappen

Dom Svenska namnöversättningarna av vissa superhjältar används inte nuförtiden

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av bMess:

Är det bara jag eller låter spelet lite som X-men Origins: Wolverine fast med batman?

Nä, jag får PRECIS samma känsla. Känns lite sådär faktiskt. GIllade inte X-men alls.

X-Men Origins: Wolverine är väl mer av ett hack'n'slash-spel i stil med Ninja Gaiden (om än något lättare)? Arkham Asylum ska ju vara mer fokuserat på stealth och detektivarbete, även om det också säkerligen kommer ha sin goda del av sönderslagna mobs.

Nej, i mina ögon påminner spelen inte speciellt mycket av varandra mer än att båda är baserat på serietidningshjältar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Malek Taus:

WTF Läderlappen

Dom Svenska namnöversättningarna av vissa superhjältar används inte nuförtiden

Jo, senast i fredags användes en av dem av en stor spelsajt...

Skulle jag skriva Batman i varenda mening skulle det bli så tjatigt. Och läderlappen är ett för skönt ord för att låta bli.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Malek Taus:

WTF Läderlappen

Dom Svenska namnöversättningarna av vissa superhjältar används inte nuförtiden

Jo, senast i fredags användes en av dem av en stor spelsajt...

Skulle jag skriva Batman i varenda mening skulle det bli så tjatigt. Och läderlappen är ett för skönt ord för att låta bli.

You go girl! Förstår inte varför vissa har sådana problem med att namnet "Läderlappen" används. Det låter ju mysigt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tre ord:
Jag vill ha!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Både låter och ser bra ut.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Är det förresten någon mer än jag som inte tycker att Jokern inte alls låter som Mark Hamill (aka Luke Skywalker)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

jappz har bokat till ps3

jappz måste säga det är typ som xmen orgins: wolverine fast nu är det med batman....

typ justice league: batman :P...

verka iallfall va ass skönt på trailern <3

:up::up::up::up::up::up::up::up::up::up:

Skägg.
10 Chambers

Det är faktiskt väldigt långt ifrån #X-men: Wolverine, som jag skrev i texten så är #Splinter Cell en mer korrekt jämförelse. Smygandet handlar aldrig om att komma undan utan att inleda striden på dina villkor.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Antar att du skämtar annars har du detta att läsa.

Citat: Rock Steady Studios: there are no plans for exclusive content for the 360 version. Sorry!

Källa: http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/07/rock-steady-s...

Så lägg ned!

"The 360 version of Batman: Arkham Asylum will feature Val Kilmer's interpretation of Batman from his box-office hit, Batman forever. John Crawcall, the lead designer of the upcoming title, expresses his excitement and gratitude for working with Val kilmer and bringing his Batman to the new format. John Crowcall later said, " Val really is a person you can depend on when doing this kind of work."

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Men det är ju inte Val Kilmer vi hör i klippen. Det är utan tvekan Kevin Conroy från den tecknade serien.

Skulle Val's röst vara med som extra material menar du?

Medlem
Medlem
Skrivet av marcusn:

flopp.

Tack för den djupa analysen.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

haha kul o se alla kommentarer till spelet om att det är bättre på ena konsollen än den andra pga exklusivitet. Tyvärr kommer nog detta spelet suga på båda konsollerna.
Invisible walls gänget sågade det ganska hårt och de har sällan fel.
Edios har ju även gått ut med att man bara för lämna recensioner tidigt om man ger spelet över 90%.

Inaktiv

awesome


signatur

[/5] "powernap over"

123
Skriv svar