Just Cause 2 filmat
Det ser bättre ut nu än förra gången, men överlag tycker jag det ser förbannat tråkigt ut. Var är bakgrundshistorien, atmosfären, folket som får det att se levande ut? Det känns som att det här spelet kan vara kul i ca tre timmar tills man testat alla grejer man kan göra. Det är oerhört synd på en tekniskt och äventyrsmässigt sett väldigt bra grund. Det känns mer och mer som att Avalanche borde koncentrera sig på att leverera den tekniska plattformen, för det är de grymma på, och sen låta andra skriva manus och handling.
åhhh vill ha nuu!
Ser så jävla kul ut.
kul att de försöker göra så mycket olika grejer men jag är kanske en av de få som vill ha en story, ett flöde och inte f**king sandbox spel där allt går ut på punkt A och B.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
Det ser knappast roligt ut, jag kanske hade klarat av 10minuter. Sen hade nog klättra på bilar blivit tråkigt... som fan.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag tycker inte att man ska skryta om att man har ett välutvecklat deformationssystem när deformeringen får bilarna att se ut som skrynkliga skjortor, har aldrig sett en kraschad bil fått sådana plåtskador; vilket iofs inte är så jävla konstigt eftersom det är extremt osannolikt att plåten deformeras så vid skador.
Det svåra med sånna här spel brukar vara att få med atmosfär. Jag gillar ju denna genre, men tyvärr så blir jag även uttråkad relativt snabbt. GTA-spelen får tilll en skaplig och ibland riktigt bra atmosfär _samtidigt_, det är något ganska unikt.
Jag VILL gilla spelet eftersom jag känner lite folk som jobbar på det, men det vettifan alltså.
- Aja får se då det släpps demo. (om det nu kommer nån)
Man får väl hoppas det inte blir som ettan. Att det i grund o botten var en techdemo på deras (jäkligt grymma) landskapsmotor med påklistrat gameplay.
Dom behöver ju inte bygga det med ps2 i åtanke denna gång iaf.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Jag förstår inte riktigt poängen med att skryta om deras vädersystem och hur det påverkar hantering av bilar på olika underlag. Det är ju inte direkt något nytt. Det är något man ska förvänta sig i sånna här spel.
Som alla andra skriver så är där inte direkt någon atmosfär, utan de bygger på just att man ska kunna ha kul och hoppa från ett flygplan till en helikopter med en motorcykel ect. Och då ska där fan va deformation och vädersystem...