Bad Company 2-demo släppt

Medlem

Bara jag som har problem med att alla servrar laggar? Den första servern ja va inne på funkade klockrent, men nu laggar alla servrar :\

Inaktiv

Mahone, antar att du pratar om xbox 360 demot nu. Jag körde förut idag på eftermiddagen, då fungerade allt klockrent, nu kan jag inte ens komma in på någon server längre :S.

Medlem
Skrivet av Lingon:

Mahone, antar att du pratar om xbox 360 demot nu. Jag körde förut idag på eftermiddagen, då fungerade allt klockrent, nu kan jag inte ens komma in på någon server längre :S.

Nä PC demot. Tycks tydligen vara både PC och Xbox. Läser man på Twitter så ska demot slagit ut stora delar av internet världen över

Medlem

SNÄLLA FZ LÄGG UPP BETAN HÄR FÖR NEDLADDNING!!! : (

Inaktiv

Kan va en dum fråga., men vart får man tag på betan? finns det nån officiell sida? och antar att det är en öppen beta? inga nycklar krävs va?

Medlem

Tack för länken!

Inaktiv

Här har ni lite gameplay ni som inte hunnit installerat än.

Direct X 10 max settings: http://www.youtube.com/watch?v=MolmSRsuSr4

Medlem
Skrivet av obnoxiouz:

Kan va en dum fråga., men vart får man tag på betan? finns det nån officiell sida? och antar att det är en öppen beta? inga nycklar krävs va?

PC-betan är stängd och kräver nyckel, den får du tag på genom att förhandsboka spelet. Xbox 360 betan är öppen för alla som har guld-konto, förmodligen öppen för alla om 1 vecka.

Medlem

Efter att ha provat både 360 versionen PC version idag så kan jag helt klart säga att 360 funkar bäst just nu, vilket inte är så konstigt med tanke på att spelmotorn är väl inarbetad på konsol efter 2 tidigare släpp till dessa (bc1/bf43).

Jag såg dock en DICE person ingame säga att dom jobbade för fullt på att fixa nätverkskoden till PC. Just nu känns det som att det är hård belastning på master/inloggningsservrar samt spelservrar (finns gott om nordiska/norska) på PC sidan, även 360 va lite svår att komma in på ibland.

Dock har jag fått bekräftat från insiders att BC2 är en konsolportning trots allt. Den första riktiga spelet med frostbite motorn som är direkt skrivet för PC kommer bli BF3 enligt den källan. Dock gissar jag på att är minst 1 år kvar på utvecklingen av BF3 så BC2 är nog det närmaste ett nytt bfspel vi får glädja oss med på PC sidan (om nu inte BF43 kommer snart).


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem

Port eller ej, pc-versionen känns väl utarbetat, när den väl funkar...

Medlem

Generöst demo, lite ovant med gameplayet efter mycket bc1-spelande men några timmar till så kommer det kännas bra.

Medlem

Är demot kul,snyggt,kan man flyga plan/heli? berätta....jobbar natt och är låååångt från min kära Krysslåda.

Sen en sak till, låt alla spela på villken plattform dom vill,det är liksom så att alla har olika uppfattningar. Menar bara att det är jäkligt trist att läsa 4 sidor här om bara massa skitsnack.

tack å hej...

Medlem

var lika roligt som jag hoppades, dock så me full gfx så fick jag lite dålig fps då och då på vissa ställen, vete fan va jag ska ställa ner som kan få det flyta bättre utan att förstöra för mycket av ögongodiset. har inge AA är 1x.

Medlem

Pc kommer alltid vara överlägsen när det gäller spel. Punkt.
Ge mig demo till pc nu =(

Medlem

finns det inget sätt att få en key förutom att förboka?

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av BPR Cisco:

kan jag få veta var du har fått den uppgiften att pc spel säljer mer än ps3 och xbox360 tillsammans? ge mig gärna länken oxå jag måste verkligen få se det som backar upp ditt påstående

Kolla t.ex dessa två pdf-filer

Försäljning av dataspel första halvåret 2009
Försäljning av dataspel 2008

http://www.dataspelsbranschen.se/statistik.aspx

Exempel från H1-2009
PC: 36% - 983 399 st
360: 13,7% - 372 742 st
PS3: 13,4% - 365 361 st

Exempel från 2008
PC: 34,7% - 2 667 692 st
360: 14,0% - 1 077 033 st
PS3: 12,8% - 981 112 st

Tänk också på att alla dessa siffror är utan den digitala försäljningen från t.ex Steam och direct2drive, som idag antagligen står för en väldigt stor del.

Du tycks ha glömt att konsolspel säljer ruskigt bra begagnat, och att väldigt stora delar av den försäljningen inte syns?
Sen finns också Wii som konsol, vilket man (tyvärr) inte får glömma. Lägg till att konsolspelen säljer ruskigt bra världen över både nya och beg, medan PC knappt har en beg-marknad.

Klart att konsolerna i allt större utsträckning blir fokus för spelen, inga problem med servrar (fixar MS m.fl), bara 2 hårdvaror att optimera/fixa buggar för och piratkopieringen är mycket lägre (win-win). Det är självklart att många har en PC hemma, men de flesta har bara en "arbetsdator/Elgiganten-PC" som inte duger till nya/snygga spel.
Detta vet spelutvecklarna om och släpper därför spelen med sämre grafik så fler potentiella kunder kan köpa dem (se WoW). På samma sätt som man knappt ser spel till MAc, så minskar även PC. Vissa titlar släpps inet alls, andra som dåliga portningar, och några som fullvärdiga fungerande spel.

Hur som helst har jag suttit och spelat BC2 i ett par timmar på 360, vilken överraskning när man slog på boxen
Riktigt bra flyt, inget lagg/annat luddigt, väldigt trevligt att spela faktiskt. Funderar faktiskt på om amn ska ta och köpa spelet iaf, det var riktigt kul
Generöst med tid fick man spela också, riktigt fin bonus, specieltl då man slapp förhandsboka etc.
Är nog möjligt att man köper på release-dagen iaf

Medlem
Skrivet av Reach:

Är demot kul,snyggt,kan man flyga plan/heli? berätta....jobbar natt och är låååångt från min kära Krysslåda.

Sen en sak till, låt alla spela på villken plattform dom vill,det är liksom så att alla har olika uppfattningar. Menar bara att det är jäkligt trist att läsa 4 sidor här om bara massa skitsnack.

tack å hej...

Ja till alla dina frågor.
En sak du inte frågade som jag kan ge dig ändock är att du i demot kan går upp 3 ranker och låsa upp lite vapen.

Inaktiv

Själv gjorde man misstaget att boka spelet på spelbutiken, sen försökte man söka tröst vid brorsans xbox och upptäckte då att guldkontot gått ut. Aja, hinner iaf köpa ny dator innan det färdiga spelet kommer, får sitta och dreggla medan farsan lirar fram tills dess Hur funkar betan att lira på pc förresten? Är det bra optimerat och vad lirar ni på för burkar?


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

World of Warcraft lär ju stå för 90% av pc siffrorna

Medlem

Haha jag minns när jag såg BC2 på xboxen när jag skulle spela Mass Effect 2 igår. Jag blev så jäkla förrvirrad eftersom det inte stod någonting på google då xD

Ska pröva när jag kommer hem


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Du tycks ha glömt att konsolspel säljer ruskigt bra begagnat, och att väldigt stora delar av den försäljningen inte syns?

Tänk lite, den försäljningen generar ju ingen inkomst till spelföretagen så varför skulle den vara med i statistiken?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Mahone:

Bara jag som har problem med att alla servrar laggar? Den första servern ja va inne på funkade klockrent, men nu laggar alla servrar :\

Det verkar vara när spelare ansluter till Servern. När du får toklagg, kolla upp i vänstra hörnet så kommer det antagligen stå "XXX Connected, XXX Changed team"
Efter att nya spelare slutar connecta så går det 10-20 sekunder till och sedan upphör det.

Det är så jag upplever det iaf.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Du tycks ha glömt att konsolspel säljer ruskigt bra begagnat, och att väldigt stora delar av den försäljningen inte syns?
Sen finns också Wii som konsol, vilket man (tyvärr) inte får glömma. Lägg till att konsolspelen säljer ruskigt bra världen över både nya och beg, medan PC knappt har en beg-marknad.

Precis som warh0g sa så får inte spelföretagen någon inkomst av detta. Det är samma spel som bara går runt bland konsol-spelarna.
Jag har inte pratat något om vad siffrorna är utomlands då det inte finns några tillförlitliga siffror där, t.ex NPD har inga riktiga siffror, de har knappt koll på den amerikanska marknaden som är den enda de rapporterar om, de har ingen koll på PC-marknaden heller.
Vgchartz har ingen koll de heller, de bara gissar sig till antalet och rättar sig ibland efter att NPD har släppts sina rapporter, någon försäljningsstatistik för PC finns inte där heller.

Citat:

Klart att konsolerna i allt större utsträckning blir fokus för spelen, inga problem med servrar (fixar MS m.fl), bara 2 hårdvaror att optimera/fixa buggar för och piratkopieringen är mycket lägre (win-win). Det är självklart att många har en PC hemma, men de flesta har bara en "arbetsdator/Elgiganten-PC" som inte duger till nya/snygga spel.

Hur många dedikerade servrar fixar MS m.fl till sina kunder? Har du några siffror på hur många "speldatorer" det finns i Sverige? För du verkar ju veta att det finns så få av dem.

Citat:

Detta vet spelutvecklarna om och släpper därför spelen med sämre grafik så fler potentiella kunder kan köpa dem (se WoW). På samma sätt som man knappt ser spel till MAc, så minskar även PC. Vissa titlar släpps inet alls, andra som dåliga portningar, och några som fullvärdiga fungerande spel.

När har vi någonsin sätt många spel till MAC? Har du några siffror på hur många spel som släpps till PC och konsoler? Jag gissar på att det släppa oändligt många fler spel till PC, många av de större spelen är också multiplattform och släpps till PC.

Vad är det egentligen du försöker bevisa?
Siffrorna pekar på att PC är mer populärt än konsolerna i Sverige, då antalet sålda spel är ungefär lika stort som Wii, 360 och PS3 tillsammans, och detta är utan den digitala försäljningen som håller på att ta över PC-marknaden.

Medlem

Kört demot nu ungefär en timme och är fortfarande ny i konsolvärlden. Kör mest strategi och fps på PC men vill nu skaffa fps till boxen för det är där alla polare är.

Lär man sig någonsin att hantera kontrollen till xboxen eller är jag dömd till ett liv där det är näst intill omöjligt att träffa mer än när siktet vispar förbi fienden?

Medlem
Skrivet av Hallehn:

Kört demot nu ungefär en timme och är fortfarande ny i konsolvärlden. Kör mest strategi och fps på PC men vill nu skaffa fps till boxen för det är där alla polare är.

Lär man sig någonsin att hantera kontrollen till xboxen eller är jag dömd till ett liv där det är näst intill omöjligt att träffa mer än när siktet vispar förbi fienden?

Man får träla ett tag, kör korta stunder då och då samt med rätt så låg känslighet på styrjoyarna på gamepaden. Det kommer sakteliga gå bättre och bättre att köra med gamepad.


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

lolz fps på konsoller.. bara kids som pallar sånt ju..

Haha, kunde inte sagt det bättre själv. Heavy gamers spelar fps på PC, randomsen håller sig till konsol, rofl

Medlem

ehm, jag spelar på båda. och det är nog bara kids som inte orkar lära sig att styra på både pc och konsol

Medlem
Skrivet av Bush:

Precis som warh0g sa så får inte spelföretagen någon inkomst av detta. Det är samma spel som bara går runt bland konsol-spelarna.
Jag har inte pratat något om vad siffrorna är utomlands då det inte finns några tillförlitliga siffror där, t.ex NPD har inga riktiga siffror, de har knappt koll på den amerikanska marknaden som är den enda de rapporterar om, de har ingen koll på PC-marknaden heller.
Vgchartz har ingen koll de heller, de bara gissar sig till antalet och rättar sig ibland efter att NPD har släppts sina rapporter, någon försäljningsstatistik för PC finns inte där heller.

Jag har aldrig heller påstått att spelföretagens vinst skulle vara intressant, det jag påstår är att konsolspelen säljs mycket, mycket mer/oftare än vad som syns i statistiken. Sen är även import (nya spel) via webben vanligt för ekonomiska svenskar som spelar på konsol, vilket inte heller syns i den där statistiken. Det enda man kan säga med säkerhet är att konsolspelen har blivit en väldigt stor marknad, utan problem likvärdig PC och i vissa fall viktigare. Därför ligger fokus i många fall på konsolerna, även på "gamla hederliga PC-titlar".

Skrivet av Bush:

Hur många dedikerade servrar fixar MS m.fl till sina kunder? Har du några siffror på hur många "speldatorer" det finns i Sverige? För du verkar ju veta att det finns så få av dem.

De har då nog många, av hög kvalité för att samtliga spel som de erbjuder stöd för ska flyta riktigt bra och problemfritt. Kan till och med plocka upp ett 2 år gammalt noname-spel och ändå hitta servrar att spela på. Exakt antal tvivlar jag på att de lär skryta med då det skulel göra det lättare för ex. Sony att konkurrera i så fall, men många och av klart bra prestanda iaf.

Nej, det finns mig veterligt ingen officiell statistik på hur många "speldatorer" det finns jämfört med de vanliga, men en klar majoritet är utan tvekan vanliga burkar från elgiganten då Svenssons är huvudkunden. Sen vore det väldigt intressant att jämföra uptime och prestanda mellan de sk "klanservrarna" aka pappas/mammas dator på pojkrummet och de äkta klanservrarna, de dedikerade som man kan hyra/ägs av äkta intressenter. Hur som helst tjänar alla som spelar på riktiga servrar av god kvalité som är uppe jämt, eller hur?

Skrivet av Bush:

När har vi någonsin sätt många spel till MAC? Har du några siffror på hur många spel som släpps till PC och konsoler? Jag gissar på att det släppa oändligt många fler spel till PC, många av de större spelen är också multiplattform och släpps till PC.

Under datorernas ungdom, ända in på sent 90-tal var Mac-kompabilitet i de flesta fall en standard för spel då många satt och spelade/arbetade på Mac ännu. Oändligt många fler spel till PC ja, fullvärdiga spel och inte flashspel, nej. De dyrast, mest påkostade spelen går till konsol som exklusiviteter. De som säljer mest samma sak, konsolexklusiva.

Småspel gjorda i Garry's mod eller UT3-motorn finns såklart kvar på PC där indie har större chans att lyckas, lägre krav på grafik, prestanda och gameplay. Det är snarast så att de spel till PC som är bra, blir konsolspel också. De som är bra på konsol tenderar ofta att stanna där medan PC-spelen som var exklusiva inte bara emigrerar, de utvecklas med konsolerna som fokus dessutom

Skrivet av Bush:

Vad är det egentligen du försöker bevisa?
Siffrorna pekar på att PC är mer populärt än konsolerna i Sverige, då antalet sålda spel är ungefär lika stort som Wii, 360 och PS3 tillsammans, och detta är utan den digitala försäljningen som håller på att ta över PC-marknaden.

Jo, PC kan sälja mer, glöm inte sådana svenskutvecklade favoriter som Bamse i egypten, lek och lär och andra nationella storsäljare XD
Ser man både i Sverige och internationellt så har konsolerna gått från att vara ett billigt supplement till PC, barnvänliga, till den primära spelplattformen för många gamers.
För första gången på länge så är det bara din egen skicklighet som avgör, då alla sitter på likvärdig hårdvara, det har förståtts många märkesb*gar från PC svårt för.
Om inte en handkontroll för 2000kr gör att man får ett övertag, hur ska man då kunna vinna?

Se själv, gamla hederliga PC-serier som Cod, BF och oändligt många fler flyttar helt fokus till konsolerna. Inte är det heller ovanligt att PC-spelarna får sämre utgåvor av spelet, med dåliga kontroller, störande styrning och rejält försenad DLC. Den digitala marknaden är nog minst lika stark bland konsolerna, om inte starkare. Från hela spel till arcade, eller små indie-spel inbringar mycket pengar, dagligen. Även storspel som WoW har funderat på att etablera sig bland konsolerna, vad finns då kvar till PC?

Mmo och flashspel så här länge, men snart flyttar de också. PC är mer en backup för att kunna spela de spel som inte kommer till konsol pga för liten budget/dålig försäljning eller då de släppts till fel format (om de alls släpps till PC). Det jag "försöker bevisa"/de fakta jag försöker påpeka är att PC inte längre är störst/ohotad. Konsolerna vinner mark dagligen, och håller utan problem jämna steg jämfört med andelen seriösa spelare till PC, nästa generation kommer troligen att öka skillnaderna ännu mer. Dock så behövs fortfarande en PC till annat, så de flesta kommer även fortsättningsvis ha en PC och en konsol, bara med annan fokus än idag.

Skrivet av Loading:

ehm, jag spelar på båda. och det är nog bara kids som inte orkar lära sig att styra på både pc och konsol

Dagens sanning, tyvärr...
Det är svårt att lära en gammal hund att sitta

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jag har aldrig heller påstått att spelföretagens vinst skulle vara intressant, det jag påstår är att konsolspelen säljs mycket, mycket mer/oftare än vad som syns i statistiken. Sen är även import (nya spel) via webben vanligt för ekonomiska svenskar som spelar på konsol, vilket inte heller syns i den där statistiken. Det enda man kan säga med säkerhet är att konsolspelen har blivit en väldigt stor marknad, utan problem likvärdig PC och i vissa fall viktigare. Därför ligger fokus i många fall på konsolerna, även på "gamla hederliga PC-titlar".

Det enda som spelutvecklarna bryr sig om är när deras spel säljer och någon begagnadmarknad är inte intressant för dom eller de hatar den egentligen. Det har ju sagt tidigare att den samtidigt som uthyrningstjänsterna tar död på spelmarknaden. Hur många är det egentligen som håller på med import osv? Lika många som köper spel från steam? knappast.

Citat:

De har då nog många, av hög kvalité för att samtliga spel som de erbjuder stöd för ska flyta riktigt bra och problemfritt. Kan till och med plocka upp ett 2 år gammalt noname-spel och ändå hitta servrar att spela på. Exakt antal tvivlar jag på att de lär skryta med då det skulel göra det lättare för ex. Sony att konkurrera i så fall, men många och av klart bra prestanda iaf.

Dedikerade servrar? Det är inte så att du kommer in på en server automatiskt som hostas av en vanlig spelare?

Citat:

Nej, det finns mig veterligt ingen officiell statistik på hur många "speldatorer" det finns jämfört med de vanliga, men en klar majoritet är utan tvekan vanliga burkar från elgiganten då Svenssons är huvudkunden. Sen vore det väldigt intressant att jämföra uptime och prestanda mellan de sk "klanservrarna" aka pappas/mammas dator på pojkrummet och de äkta klanservrarna, de dedikerade som man kan hyra/ägs av äkta intressenter. Hur som helst tjänar alla som spelar på riktiga servrar av god kvalité som är uppe jämt, eller hur?

Dedikerade servrar är ju något som konsol inte är känt för iaf. Vad menar du med "klanservrar" och äkta klanservrar? Det brukar ju inte varar så att klaner använder sig av en gammal dator från elgiganten som deras föräldrar har köpt.

Citat:

Under datorernas ungdom, ända in på sent 90-tal var Mac-kompabilitet i de flesta fall en standard för spel då många satt och spelade/arbetade på Mac ännu. Oändligt många fler spel till PC ja, fullvärdiga spel och inte flashspel, nej. De dyrast, mest påkostade spelen går till konsol som exklusiviteter. De som säljer mest samma sak, konsolexklusiva.

Småspel gjorda i Garry's mod eller UT3-motorn finns såklart kvar på PC där indie har större chans att lyckas, lägre krav på grafik, prestanda och gameplay. Det är snarast så att de spel till PC som är bra, blir konsolspel också. De som är bra på konsol tenderar ofta att stanna där medan PC-spelen som var exklusiva inte bara emigrerar, de utvecklas med konsolerna som fokus dessutom

Tills DirectX släpptes eller samtidigt som PC plattformen tog fart? Vad har MAC med detta att göra egentligen?
Det släpps fler vanliga spel till PC.
De flesta "stora" spel är multiplattform och släpps till PC. Annars kan du ju säga att PS3 har Uncharted2 men inte 360, alltså är 360 inte lika bra längre osv, det går inte att argumentera så, PC har fler exklusiva spel, MMO, RTS, simulatorer, FPS osv. Det är billigare att utveckla för PC, man behöver inte ha några utvecklingskit, man behöver inte betala några royalties och man behöver inte bli "godkänd" av microsoft för att släppa spelen, vilket man måste på t.ex 360.

Citat:

Jo, PC kan sälja mer, glöm inte sådana svenskutvecklade favoriter som Bamse i egypten, lek och lär och andra nationella storsäljare XD
Ser man både i Sverige och internationellt så har konsolerna gått från att vara ett billigt supplement till PC, barnvänliga, till den primära spelplattformen för många gamers.
För första gången på länge så är det bara din egen skicklighet som avgör, då alla sitter på likvärdig hårdvara, det har förståtts många märkesb*gar från PC svårt för.
Om inte en handkontroll för 2000kr gör att man får ett övertag, hur ska man då kunna vinna?

Konsol har länge varit den primära spelplattformen för många spelare, PC-plattformen tog ju riktig fart i slutet av 90-talet och har nu knappast gått neråt efter det.
Konsten att vinna har aldrig direkt berott på hårdvaran, det har alltid varit skickligheten och taktiken som har spelat störst roll.
Många konsolspel så har du istället hjälpmedel även i multiplayer, t.ex autoaim eller stora hitboxar osv.

Citat:

Se själv, gamla hederliga PC-serier som Cod, BF och oändligt många fler flyttar helt fokus till konsolerna. Inte är det heller ovanligt att PC-spelarna får sämre utgåvor av spelet, med dåliga kontroller, störande styrning och rejält försenad DLC. Den digitala marknaden är nog minst lika stark bland konsolerna, om inte starkare. Från hela spel till arcade, eller små indie-spel inbringar mycket pengar, dagligen. Även storspel som WoW har funderat på att etablera sig bland konsolerna, vad finns då kvar till PC?

Har COD och BF helt gått över till konsol? Vad jag kommer ihåg så har alla de senaste COD spelen släpps på PC, BF släpps också fortfarande på PC och kommer göra det i framtiden. Vilket spel har fått sämre utgåvor på PC förutom vissa sportspel?
Om nu WOW skulle etablera sig på konsol så menar du att spelet på PC kommer att försvinna i och med det? Din logik är ju fan helt åt.....
Den digitala försäljningen lika stor eller större på konsol? Lägg av, hitta inte på saker nu kom med bevis istället.

Citat:

Mmo och flashspel så här länge, men snart flyttar de också. PC är mer en backup för att kunna spela de spel som inte kommer till konsol pga för liten budget/dålig försäljning eller då de släppts till fel format (om de alls släpps till PC). Det jag "försöker bevisa"/de fakta jag försöker påpeka är att PC inte längre är störst/ohotad. Konsolerna vinner mark dagligen, och håller utan problem jämna steg jämfört med andelen seriösa spelare till PC, nästa generation kommer troligen att öka skillnaderna ännu mer. Dock så behövs fortfarande en PC till annat, så de flesta kommer även fortsättningsvis ha en PC och en konsol, bara med annan fokus än idag.

Vart har du fått det att MMO och flashspel går över till konsol ifrån? Många av dessa spel kan omöjligt fungera på konsoler och så länge som t.ex microsoft måste godkänna och ta royalties för spelen som släppts på xbox så kommer inte några större mängder flashspel släppas där. Vilka oändligt många spel är det som flyttar fokus och släpps exklusivt på konsol? Du sitter ju bara o hittar på massor va saker som du tycker låter lämpligt.

Kan ta ett exempel som steam:
Det har idag över 25 miljoner användare (20miljoner i början av 2009)
Passerar ofta 2,5 miljoner samtidigt inloggade användare varje dag och går aldrig under 1 miljon.
I början av 2008 sa Valve att försäljningen snart skulle överstiga retail.
I början av 2009 hade försäljningen ökat med 97%.
Under 2009 har försäljningen ökat med 205%.

Xbox live har färre användare med ca 20 miljoner och maximala antalet inloggade användare någonsin var nu i slutet av 2009 i och med MW2 släppet så lyckades de passera 2 miljoner.
Steam motsvarar inte heller på långa väger hela PC marknaden.

Dina argument är ju så dåliga att det är skrattretande.
Det du påstår med dina uttalanden är att PC-plattformen håller på att dö, men du har inga som helst bevis för detta.
Du verkar ju också få det till att PC är en plattform som måste konkurrera med en annan jättestor plattform (konsolerna). Men faktum är ju att konsolerna består av flera olika företag som konkurrerar med varandra, tex PS3, 360 och Wii.

Medlem

Längtar när jag får betan till dator

Skriv svar