Hi-Fi Rush kärleksbombas på Steam efter nedläggningsbeskedet

Robot
Hi-Fi Rush kärleksbombas på Steam efter nedläggningsbeskedet
Medlem

Har inte följt detta så noga men deras uttalande som nämns i artikeln går ju tvärt emot deras handlingar. Helt uppenbart att det bara handlar om pengar och uttalandet bara är ordbajseri. För det är det intrycket jag får. Eller har jag fel?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör
Ponny
Skrivet av smuts:

Har inte följt detta så noga men deras uttalande som nämns i artikeln går ju tvärt emot deras handlingar. Helt uppenbart att det bara handlar om pengar och uttalandet bara är ordbajseri. För det är det intrycket jag får. Eller har jag fel?

Alltså, det där med att citatet att de behöver spel som Hi-Fi Rush dagen efter nedsläckningen av Hi-Fi Rush-studion är tondövt på ett sätt som saknar motstycke. Självklart vill de tjäna pengar (som alla företag), men just nu tycks Microsoft skjuta från höften och det blir, tja, inte toppen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer man kunna köpa hi-fi i butik eller är det bara dom som har hunnit förhandsboka det som får det fysiskt?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kommer man kunna köpa hi-fi i butik eller är det bara dom som har hunnit förhandsboka det som får det fysiskt?

Den fysiska versionen som det snackats om är väl via (semi)scamföretaget Limited Run Games, och inte från Microsoft själva så i butik kan du nog glömma såvidare du inte bor i usa och har kedjan dom samarbetar med runt hörnet. Kolla bara in den andra tråden så får du nog klarhet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Flakmonkey

Nu framstår man säkert som extremt negativ, men känns inte det här lite som att applådera vårdpersonal, lika ett inlägg på instagram eller om din chef säger att du gör ett bra jobb. Visst är det trevligt att höra och en fin gest men om det inte resulterar i någon faktiskt förändring, som att deras nästa spel i deras nya studio (om det är lika bra som hifi rush) får de försäljningssiffror som vi trots allt verkar tycka att de förtjänar.

Medlem

Spelade nyligen ut Ghostwire: Tokyo, i mina ögon en mycket intressant Japan walking simulator.

Jag älskar att spelet är fullt med extremt mycket detaljer i omgivningen och jag stornjöt av att stanna till och kolla på allt omgivningen. Jag tog upp Google Street View flera gånger för att jämföra och i många fall även jisho.org för att läsa vad det står på vissa platser. Detaljrikedomen är särskilt intressant när man befinner sig inomhus i folks hemsökta lägenheter, sjukhus och skolan. Jag upptäckte att finns så sjukt mycket intressanta saker som sägs utifrån omgivningen som inte är ”gameplay/combat” utan ren och skär exploration! Jag har säkert över 200-300 screenshots.

De eldsjälar som stått för omgivningarna i Ghostwire ska ha en stor eloge!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vilken prey-remake? Menar ni spelet Prey de släppte som är stand-alone?

Medlem

4:03
Här ordbajsar hon som svar på frågan varför de stänger ner Hi-fi Rush.
Så knasigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Går att köpa HFR billigt på Steam via Maj månads Humble Bundle för dryga hundringen inkl Yakuza 7 m.m

Medlem
Skrivet av Querth:

Vilken prey-remake? Menar ni spelet Prey de släppte som är stand-alone?

tänkte också det.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent

Nu börjar man ju undra om det fanns en annan anledning till varför Shinji Mikami lämnade skeppet förra året än det som sades? Det sas ju andra orsaker som personliga skäl och allt det där, men man undrar ju kanske om det finns mer här som inte kommit upp till ytan?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kärlek är härligt, men pengar är viktigare.

Jag påstår att detta är ett resultat av Gamepass och att det är just varför Gamepass suger för gamers.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar