No Rest for the Wicked

Robot
No Rest for the Wicked

Diablo hjärta Dark Souls? Johan Lorentzon tar ett första smakprov på Ori-folkets nya, och han vill ha mer.

#no-rest-for-the-wicked


Medlem

Jag får så sjukt mycket reklam för det här spelet på X.
Jag har till och med tittat på reklamfilmerna.

Sen när jag går in på Steam ser jag "Mixed" och tänker:
"näe, det här spelet behöver mer tid."

Edit:
Nu står det Mostly Positive (73% of the 14'380 reviews).
Det börjar arta sig.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag får så sjukt mycket reklam för det här spelet på X.
Jag har till och med tittat på reklamfilmerna.

Sen när jag går in på Steam ser jag "Mixed" och tänker:
"näe, det här spelet behöver mer tid."

Edit:
Nu står det Mostly Positive (73% of the 14'380 reviews).
Det börjar arta sig.

Inledningsvis var det avsaknaden av att inte kunna mappa om knapparna som folk klagade på mest, sedan optimering. Har du en fet pc verkar det inte vara några större problem.

Jag är så jävla sugen på detta, men min pc är för klen, hoppas att dem släpper det till Xbox preview innan release.

Medlem

Helt fantastiskt spel och de verkar jobba dygnet runt för att fixa saker. Redan hotfix 5 på ingång sen release.

Medlem

Multiplayer!! inte early-accessa ett spel utan det


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har inte känt såhär mycket hype på väldigt länge.
Ori-spelen tillhör mina absoluta favoriter och detta verkar blanda allt jag gillar med äventyr, action och RPG. Om de lever upp till förväntningarna kan detta mycket väl bli både årets och denna generations bästa spel för mig. Taggad!!

Gnällkuk

Oj, fyra spela samtidigt? Det brukar vara svårt att få till det vettigt med balanseringen med typ två spelare. Ska bli intressant och se hur de tacklar detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har kört en hel del och har inte haft några som helst bekymmer med varken ljud eller bilduppdatering, då kör jag ändå på 3440x1440. Gillar det skarpt och ser fram emot att se det uppdateras med tiden. Fantastiska miljöer och känsla i det. Sen är det snäppet lättare än souls spelen vilket är till min fördel. Det är ändå en del taktik så jag dör ganska mycket men det känns aldrig omöjligt som det ibland känts för mig ibland i souls spelen.

Redan en 5 av 5 från min sida.


signatur

1# FZ Troll

Redaktör
Skrivet av robbis:

Jag har kört en hel del och har inte haft några som helst bekymmer med varken ljud eller bilduppdatering, då kör jag ändå på 3440x1440. Gillar det skarpt och ser fram emot att se det uppdateras med tiden. Fantastiska miljöer och känsla i det. Sen är det snäppet lättare än souls spelen vilket är till min fördel. Det är ändå en del taktik så jag dör ganska mycket men det känns aldrig omöjligt som det ibland känts för mig ibland i souls spelen.

Redan en 5 av 5 från min sida.

Kul! Får man fråga vad du har för grafikkort och processor?


signatur
Medlem

Var lite skeptisk innan jag dödat första bossen, men när succesivt mer system och grejer "låses upp" så blev spelet riktigt riktigt kul, spelat igenom det som är släppt av kampanjen nu och börjat lite lätt i endgame. Lagt ca 25h på spelet än så länge. Har en relativt bra PC så inte stört mig väldigt på performance (men det finns helt klart förbättringspotesial), min största kritik går till inventory management, då det fort blir jobbigt att hålla ordning på reagents framförallt.

All in all, 4/5 i dagsläget och en solkar 5/5 om dom får fixa lite saker till release

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul! Får man fråga vad du har för grafikkort och processor?

Har ingen mastodont burk direkt, men man får inte sån stor boost i pref. med ett 4080 heller. Snittar runt 50fps förrutom i cutscenes då den droppar markant. Kör på i7 med 3080. Det är dessutom EA så har inga som helst orosmoln över prestandan för framtiden, spelet har en lång bit kvar tills det släpps och dom fixar redan saker.


signatur

1# FZ Troll

Redaktör
Skrivet av robbis:

Har ingen mastodont burk direkt, men man får inte sån stor boost i pref. med ett 4080 heller. Snittar runt 50fps förrutom i cutscenes då den droppar markant. Kör på i7 med 3080. Det är dessutom EA så har inga som helst orosmoln över prestandan för framtiden, spelet har en lång bit kvar tills det släpps och dom fixar redan saker.

Tack för svar!


signatur
Skribent
Skrivet av Hanzo:

Jag får så sjukt mycket reklam för det här spelet på X.
Jag har till och med tittat på reklamfilmerna.

Sen när jag går in på Steam ser jag "Mixed" och tänker:
"näe, det här spelet behöver mer tid."

Edit:
Nu står det Mostly Positive (73% of the 14'380 reviews).
Det börjar arta sig.

Spelet är i Early Access så "recensionerna" brukar ändra sig. De har ju redan patchat spelet och fixat en del av prestandaproblemen så de jobbar definitivt aktivt med saker och ting.

Personligen tror jag att jag kommer låta detta spel vara ett litet tag och hoppa in lite senare. Men det jag ser nu har definitivt potential och kunna bli något riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Har ingen mastodont burk direkt, men man får inte sån stor boost i pref. med ett 4080 heller. Snittar runt 50fps förrutom i cutscenes då den droppar markant. Kör på i7 med 3080. Det är dessutom EA så har inga som helst orosmoln över prestandan för framtiden, spelet har en lång bit kvar tills det släpps och dom fixar redan saker.

Vilken generation av i7?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Suverän förhandstitt, tack!
Blir att testa i helgen.

Medlem

Jag vet inte hur mycket man vågar spela, för det verkar råda oklarheter om man får behålla sin karaktär när spelet är färdigt?

No rest for the wicked är också riktigt bra på att måla upp en fasad om att världen är så lugn och fridfull, för det är den verkligen inte. Under ytan är det ett dark souls, och ett frustrerande sådant, egentligen mest på grund av den undermåliga prestandan.

Till spelets försvar är det ju bara i early access och fortsätter troligen så något år framåt? Spelet har ju knappt varit ute 1 vecka ännu och utvecklarna verkar jobbar hårt. Jag hoppas de fortsätter släppa fixar och ta till sig kritiken för stor potential finns.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Lepr:

Var lite skeptisk innan jag dödat första bossen, men när succesivt mer system och grejer "låses upp" så blev spelet riktigt riktigt kul, spelat igenom det som är släppt av kampanjen nu och börjat lite lätt i endgame. Lagt ca 25h på spelet än så länge. Har en relativt bra PC så inte stört mig väldigt på performance (men det finns helt klart förbättringspotesial), min största kritik går till inventory management, då det fort blir jobbigt att hålla ordning på reagents framförallt.

All in all, 4/5 i dagsläget och en solkar 5/5 om dom får fixa lite saker till release

Ja de skulle behöva fixa lite mer smidighet i väskan, det håller jag helt klart med om.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av magma:

Jag vet inte hur mycket man vågar spela, för det verkar råda oklarheter om man får behålla sin karaktär när spelet är färdigt?

No rest for the wicked är också riktigt bra på att måla upp en fasad om att världen är så lugn och fridfull, för det är den verkligen inte. Under ytan är det ett dark souls, och ett frustrerande sådant, egentligen mest på grund av den undermåliga prestandan.

Till spelets försvar är det ju bara i early access och fortsätter troligen så något år framåt? Spelet har ju knappt varit ute 1 vecka ännu och utvecklarna verkar jobbar hårt. Jag hoppas de fortsätter släppa fixar och ta till sig kritiken för stor potential finns.

Jag tror nog inte man kommer få behålla sin karaktär när spelet väl släpps. Personligen kommer jag nog vilja spela om det jag väl spelat nu också när spelet är färdigt. Lär nog vara en del som ändrats tänker jag.

Håller med om det du säger med världen, spot on faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilken generation av i7?

12


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Precis vad jag letar efter att ha vid sidan om wow.

Långsammare combat än diablo eller de andra arpg spelen.
Där taktik går förre ADHD, burst, flash, numbers, whilrwind mega damage allting på en gång combat

Medlem

Hur funkar item durability i detta? Tycker Diablo + Souls låter som ett bra koncept i grunden, men finns få system jag hatar så mycket som item durability.

Skribent
Skrivet av aeosoth:

Hur funkar item durability i detta? Tycker Diablo + Souls låter som ett bra koncept i grunden, men finns få system jag hatar så mycket som item durability.

Vapnen och rustningen går sönder rätt frekvent när man dör. Det är väl som det som är straffet när man dör. Sen beror ju durability också på ad för vapen man har och hur mycket det tål, men jo det kan bli ett problem att ränna tillbaka till smeden naken för att reparera skadad utrustning.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av aeosoth:

Hur funkar item durability i detta? Tycker Diablo + Souls låter som ett bra koncept i grunden, men finns få system jag hatar så mycket som item durability.

En av de mer frekventa sakerna folk klagat på. Känns lite som stamina-systemet i D2.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

En av de mer frekventa sakerna folk klagat på. Känns lite som stamina-systemet i D2.

Äh, jag tycker stamina i D2 bidrar till "du är värdelös i början"-känslan. Det är ju inget problem efter några levlar Sen är det bra för att vänja spelaren vid att toggla gå och spring istället för att bara springa hela tiden. Det är en bra vana till senare med tanke på att armor ignoreras helt om man springer. Men absolut, många som klagat på just staminan och jag hade inte blivit ledsen om det försvann helt

OT: Det här blir bara mer och mer intressant för mig. Låter bli early access (har bränt mig förr och spelat första delen av ett spel för många gånger så det inte är kul när hela spelet släpps sen), men hoppar in vid full release!

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Hur funkar item durability i detta? Tycker Diablo + Souls låter som ett bra koncept i grunden, men finns få system jag hatar så mycket som item durability.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Vapnen och rustningen går sönder rätt frekvent när man dör. Det är väl som det som är straffet när man dör. Sen beror ju durability också på ad för vapen man har och hur mycket det tål, men jo det kan bli ett problem att ränna tillbaka till smeden naken för att reparera skadad utrustning.

Finns ”runes” som du kan sätta på ett vapen och reparera vapnet, eller om det var allt i inventoryt tom🤔 Kostar focus(mana) som man får genom att döda fiender tex, så du kan köra på länge utan att behöva åka tillbaka till en smed tex.

Gnällkuk
Skrivet av Kalliban:

Äh, jag tycker stamina i D2 bidrar till "du är värdelös i början"-känslan. Det är ju inget problem efter några levlar Sen är det bra för att vänja spelaren vid att toggla gå och spring istället för att bara springa hela tiden. Det är en bra vana till senare med tanke på att armor ignoreras helt om man springer. Men absolut, många som klagat på just staminan och jag hade inte blivit ledsen om det försvann helt

OT: Det här blir bara mer och mer intressant för mig. Låter bli early access (har bränt mig förr och spelat första delen av ett spel för många gånger så det inte är kul när hela spelet släpps sen), men hoppar in vid full release!

Men stamina fyller liksom ingen funktion, i andra spel används den för attacker. Här är det bara för att jogga istället för att hasa sig fram. Efter lvl typ 45-50 är den ju helt borta. Minns inte vem det var om det var Breivik eller någon av bröderna Schaefer som sa det, men de har erkänt att stamina-systemet inte var så bra i slutändan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Hur funkar item durability i detta? Tycker Diablo + Souls låter som ett bra koncept i grunden, men finns få system jag hatar så mycket som item durability.

Det var otroligt jobbigt innan de ändra hur mycket det sänktes i en hotfix
Nu behöver du inte bry dig om det om du inte glömmer repair när du är i stan.
Tänker inte på det finns längre

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet är i Early Access så "recensionerna" brukar ändra sig. De har ju redan patchat spelet och fixat en del av prestandaproblemen så de jobbar definitivt aktivt med saker och ting.

Personligen tror jag att jag kommer låta detta spel vara ett litet tag och hoppa in lite senare. Men det jag ser nu har definitivt potential och kunna bli något riktigt bra.

tror du modellerna kommer att bli bättre? för det exemplaret jag såg, såg lite skrämmande ut. utöver det så har jag ögonen öppna.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent
Skrivet av YmerXE:

tror du modellerna kommer att bli bättre? för det exemplaret jag såg, såg lite skrämmande ut. utöver det så har jag ögonen öppna.

Tror det är deras art direction (tyvärr). Men det märks mycket mindre när man spelar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror det är deras art direction (tyvärr). Men det märks mycket mindre när man spelar.

ok, tack för svar.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

12
Skriv svar