LOTR-spelet Tales of the Shire får en första trailer

Robot
LOTR-spelet Tales of the Shire får en första trailer
Medlem

Väldigt mysig grafik


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tyckte det såg stelt ut…


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Så, det blev en Stardew Valley kopia?
Var det inte något företag som höll på med en ny LOTR mmorpg? vad hände med den?

Medlem
Håller med
Skrivet av lampis:

Jag tyckte det såg stelt ut…

Miljöerna såg okay ut. Fina men inte helt magiska. Men animationerna? Såg ut som ett spel som är 10 eller snarare 20 år gammalt.

Men konceptet är lysande. Har faktiskt längtat efter ett renodlat myspys-spel i den världen.
Nu saknar jag bara ett peka-klicka spel.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Så, det blev en Stardew Valley kopia?
Var det inte något företag som höll på med en ny LOTR mmorpg? vad hände med den?

Amazon gör ett MMO.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Miljöerna såg okay ut. Fina men inte helt magiska. Men animationerna? Såg ut som ett spel som är 10 eller snarare 20 år gammalt.

Men konceptet är lysande. Har faktiskt längtat efter ett renodlat myspys-spel i den världen.
Nu saknar jag bara ett peka-klicka spel.

Ja vet inte vad de gjort med animationerna?? Och det ska vara en trailer. Synd för jag skulle göra mycket för Shire miljön

Medlem

Meh, när en av de första säljpunkterna (orkar inte titta om videon från början och räkna) är "Decorate your home" känner jag meeeh. Fick ju ingen info alls om själva gameplay annat än skutta runt i the shire..? Hur är matlagning? hur är odling? vad/var kan jag explore:a å vad för nytta har jag av det?

Kändes mest bara som tredjepersons walkingsimulator i the shire. Jag är en av dem som tycker att kosmetics/"gör ditt khem/karaktär unikt och fint!" är läääääääängst ner på listan med saker jag bryr mig om i ett spel.

Medlem

Kan vara nice, men ser gärna att det har co-op då.

Medlem

Det där ser tyvärr ut som en asset flip med hög budget vilket är synd för idén verkade lovande…

Medlem

Ser ut att ha samma typ av problem som Amazons serie.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Geeks Gaming
Skrivet av Roy Batty:

Ser ut att ha samma typ av problem som Amazons serie.

Kan du ge oss en ledtråd till vad du menar? 😁

Medlem

Det ser ut att vara riktat mot folk som gillar typ Animal Crossing. Där är inte animationer eller grafik det primära utan spelmekaniken och stämningen.

Medlem

Dom som gör spel med lotr ip har ju en bra förmåga att göra det man inte vill ha iaf.

Medlem
Medlem

Ännu en beavikelse.. inte ens barn vill spela detta, ser ut som de gamla bibelspelen..

Medlem

Mysig ide men det såg ju lite sådär ut 🤔 Men hoppas kan man ju alltid göra

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Ännu en beavikelse.. inte ens barn vill spela detta, ser ut som de gamla bibelspelen..

Ha!

1
Skriv svar