Världens bästa skurk – kvartsfinaler (del 1)

Robot
Världens bästa skurk – kvartsfinaler (del 1)

GLaDOS och Ganon är våra första semifinalister!

#världens-bästa-skurk


Medlem

Vad tusan gör G-man här? Är han verkligen en skurk?

Medlem

Hur ikonisk jag än tycker Ganon är så är han ju faktiskt inte sådär jätteintressant. Här får du tyvärr stryk gamle vän 💔

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vad tusan gör G-man här? Är han verkligen en skurk?

Ja

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vad tusan gör G-man här? Är han verkligen en skurk?

Det får vi reda på i Half-Life 3.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det får vi reda på i Half-Life 3.

Släpps imorgon.

Medlem

Enda anledningen Harbinger kommit så långt är för att det varit förjävla svagt motstånd... Jag misstänker att Fredrik har riggat allt för att han har ståpäls för Harbinger av någon anledning!
KONSPIRATION!

Medlem

Aldrig hört talas om Harbinger. Hela Mass Effect-serien var så vansinnigt mellanmjölk att jag knappt minns om det fanns en antagonist annat än karaktärseditorn.

Medlem

Lechuck vs Glados, den (o)moraliska finalen

Medlem

Den verkliga finalen blir semin på högersidan mellan Arthas och G-Man.
Men G-Man vinner rubbet efter att ha slagit Glados i en final, signerad Valve.
G-Man är spelbranschens största enigma...Rise and Shine, Mr Freeman....rise...and shine.

Medlem

LeChuck är solklart bäst av dessa fyra!

Medlem

Skitsvårt att välja mellan GladOS och LeChuck men väljer den sistnämnda då han är äldst (och dessutom död)


signatur
Medlem

Jag är ju neggodil, men tycker dessa "finalister" känns väldigt intetsägande. Jag lägger dock en röst på de mest passande som finns kvar.

Precis som när jag läste BAFTA-listan, så funderar jag på; "hur f** hamnade vi här?!" 😆

Mycket roligt initiativ dock!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Aldrig hört talas om Harbinger. Hela Mass Effect-serien var så vansinnigt mellanmjölk att jag knappt minns om det fanns en antagonist annat än karaktärseditorn.

<Uppladdad bildlänk>

Otroligt så olika man kan tycka, jag rankar Mass Effect som den bästa story-arcen och spelvärlden av alla spel någonsin.

Medlem

Kan fortfarande inte släppa att Jon Irenicus åkte ut i första omgången. Varje gång jag ser en av skurkomröstningsartiklarna påminns jag om det.

Skrivet av Witchfinder:

Kan fortfarande inte släppa att Jon Irenicus åkte ut i första omgången. Varje gång jag ser en av skurkomröstningsartiklarna påminns jag om det.

Sarevok med. BAH!

Medlem

Århundradets dilemma. LeChuck var en av mina personliga nomineringar till tävlingen, men GlaDOS är så jävla bra...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Ponny

Min tippning i topp fyra ser ut så här.
Och nej, har inte tjuvkikat på rösterna.
Hade gärna sett Kefka här men jag lärde mig tidigt att han inte haft det där breda genomslaget.

(För info, det kommer såklart en omröstning gällande bronsmedaljen!)

  1. GLaDOS

  2. G-Man

  3. Bowser

  4. Ganon

Tror alltså på Valve-final och Nintendo-bronsmatch.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Arthas kommer alltid stå på toppen av fiendeberget för mig. En perfekt karaktär.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Är för mig en skräll att jokern tagit sig så långt och dessutom slagit ut både Sephiroth och Robotnick längs vägen. Han fortsätter säkert hela vägen till finalen! För övrigt håller jag tummarna för Arthas, men tror han får däng av Bowser.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Är för mig en skräll att jokern tagit sig så långt och dessutom slagit ut både Sephiroth och Robotnick längs vägen. Han fortsätter säkert hela vägen till finalen! För övrigt håller jag tummarna för Arthas, men tror han får däng av Bowser.

Håller med. Jokern är ju mest känd från filmer och serietidningar, så det vore skittråkigt om han vann över alla karaktärer som faktiskt kommer från spelvärlden.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Kan fortfarande inte släppa att Jon Irenicus åkte ut i första omgången. Varje gång jag ser en av skurkomröstningsartiklarna påminns jag om det.

Håller med. Jag var till och med i den skara som nominera honom.

Sen är det är fullt förståerligt att inte alla på forumet älskar Baldurs Gate likväl D&D eller Klassisk RPG.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Håller med. Jokern är ju mest känd från filmer och serietidningar, så det vore skittråkigt om han vann över alla karaktärer som faktiskt kommer från spelvärlden.

Ja, kan hålla med, även om jag tycker om Jokern.

Det är orättvist. Tänk på alla serieskurkar som kunnat bli nomimerade ifrån Marvel, DC Comics, Turtles, Hellboy eller den östasiatiska serievärlden… med ursäkten att de dessutom råkar va med i ett spel.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Oh no! Min favorit LeChuck åkte ut... Kom långt i alla fall!

Medlem

Tack gode Miyamoto... om Harbinger hade lyckats klå Ganon hade jag blivit väldigt fundersam. ^^

Trots att jag lirat alla ME spelen och gillade dom kommer jag inte änns ihåg Harbinger.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Arthas kommer alltid stå på toppen av fiendeberget för mig. En perfekt karaktär.

https://www.youtube.com/watch?v=oK-0ks9YfV0

Nu blev jag löjligt sugen på att bränna igenom WC3 igen efter alla år.

Edit. Å andra sidan känner jag likadant för Portal 1 och 2

Medlem

Närmar sig vad jag sagt tidigare, kommer bli nintendofinal och ganon vinner.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Glados är värdelös som skurk

Medlem

Ganon är ju den tråkigaste skurken någonsin, röstar folk på honom bara för att det är Zelda eller?

Till och med hunden i Duck Hunt är mer intressant än honom.

Medlem

Sett till de som tagit sig såhär långt så är min tippning på Ganon vs. Bowser i final. Tycka vad man vill om de som skurkar och karaktärer men om det bottnar i vilken skurk som är mest ikonisk råder det ingen tvekan.

12
Skriv svar