Bethesda svarar på kritiken om att tv-versionen av Fallout inte stämmer med spelens händelser

Robot
Bethesda svarar på kritiken om att tv-versionen av Fallout inte stämmer med spelens händelser

Bethesda försöker förklara Fallouts tidslinje.

#Fallout, #amazon, #bethesda


Medlem

Inget jag störde mig på då jag aldrig kört något fallout spel så kunde njuta av serien problemfritt.
Eller mja har testat något fallout, tror det va 3an men fastnade inte för det då.

Releasehästryttare

De gräver bara sitt eget hål djupare!

Medlem

Allt måste inte höra ihop.

Medlem

Bethesda har bastardiserat så mycket av Fallouts lore att den egentligen inte existerar längre som ett sammanhängande koncept.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Geeks Gaming

Fortfarande 20gånger bättre än halo.

Medlem

Det som är mera av en skandal är att inget det som händer i Star Trek har hänt på riktigt..... Än. WTF.

Medlem

New Vegas är väl inte ens kanon enligt Bethesda? Om det är där skon klämmer spelar det ju ingen roll.

Medlem

Snälla. Ha en större spoiler varning i framtiden!

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Fortfarande 20gånger bättre än halo.

Och 100 gånger bättre än Rings of Power

Medlem

Förstår inte problemet. Om serien är underhållande spelar det för mig ingen roll om det inte stämmer med spelen.
Samma med spelen. Har knappt märkt av att Fallout 3 till 76 har något gemensamtg förutom att det utspelar sig i samma värld.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det där är ju samma snubbe som på X hade en lång utläggning om hur spelarna har fel om Starfield och att det egentligen är världens jättebästaste och perfektaste spel och att alla som tycker annorlunda är dumma.
Så jag ger inte mycket för vad han har att säga.

Medlem

Har spelat igenom originalspelet... sedan 3:an och 4:an. Men jag har inte ägnat någon större tanke åt själva storyn i spelet på så sätt.

Medlem

Är det något jag älskar. Så är det tydlighet


signatur

Allätare

Funderade mest på att vault tek tydligen släppte atom bomber .men var det inte framför allt Kina som bombade usa efter det stora kriget efter resurser ? Kan inte minnas att valut tek bombade usa. Hur skulle det ens funka ?


signatur

New life, New hope

Medlem

Ska man vara petig så stod det att Shady Sands "fall" var 2277, inte att bombningen skedde då. PC Gamer sammanfattar det ganska bra

Antingen försöker Todd skriva ut Fallout 1, 2 och New Vegas, eller så hoppas man bara att folk inte bryr sig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Dödgrävaren
Medlem

Jag har sett 3.5 avsnitt ock är helt nöjd,musiken,humorn ock splattet finns där.
Vad jag vet så är det väl inte ett spel serien grundar sig på utan det är falloutvärlden.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Funderade mest på att vault tek tydligen släppte atom bomber .men var det inte framför allt Kina som bombade usa efter det stora kriget efter resurser ? Kan inte minnas att valut tek bombade usa. Hur skulle det ens funka ?

Ja fast nej kan man säga. Minns att det i New Vegas fanns en byggnad som antigen tillhörde RobCo Industries eller Vault Tek. Där fanns en terminal med mail som visade hur Vault Tek var de som började skicka bomber över hela världen för att trigga USA och Kina att bomba varandra en hel massa. På något vis undgick de att bli påkomna och kunde rikta skulden där det passade beroende på vart deras representanter befann sig. Det för att kunna testa sina valv och göra sina diverse experiment. Det fanns en komplicerad plan men verkar som mycket gick åt skogen i slutändan.
Mr. House ska också ha fått reda på det här och kunnat förbereda sig.

ZF
Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Funderade mest på att vault tek tydligen släppte atom bomber .men var det inte framför allt Kina som bombade usa efter det stora kriget efter resurser ? Kan inte minnas att valut tek bombade usa. Hur skulle det ens funka ?

Det ena utesluter inte det andra. De flesta länder har nog eller haft, alternativet att bomba sitt eget eller närliggande territorium för att hindra fiendens avancemang.

Sverige hade till exempel fram till runt 1960 planen att atombomba alla Finlands och Baltikums hamnstäder.

Så det är kanske rimligt att anta detsamma är ett rimligt drag särskilt inom ett väldigt stort land när en invasion gått såpass långt att övertagna resurser finns inom landet.

Däremot har jag nått minne från nått av spelen om en konspiration att Kina knappt var inblandade alls. ? Det var alltså en rent intern angelägenhet, en affärsplan av VT eller en nystartsplan av regeringen, eller bara en olyckshändelse enligt den mer desperata självförsvarsplanen som nämt. (typ Wargames) Det har ju varit flere exempel på både extremistiska stollar och Skynet.

Skrivet av Freeman79a:

Det som är mera av en skandal är att inget det som händer i Star Trek har hänt på riktigt..... Än. WTF.

Det var därför de hittade på alternativa tidslinjer. Precis som Fallout.

Men mobiltelefoner och hälsomultimetrar mm är ju på god väg att komma ikapp åtminstone.

Bara att hoppas inte WW3 blir verklighet snart bara. Så se upp för muskelbyggare med storhetsvansinne framöver...

Avstängd
Skrivet av OAKTHYR:

Förstår inte problemet. Om serien är underhållande spelar det för mig ingen roll om det inte stämmer med spelen.
Samma med spelen. Har knappt märkt av att Fallout 3 till 76 har något gemensamtg förutom att det utspelar sig i samma värld.

Är heller inte insatt i Fallout-universumet. Men jag är ett stort Star Wars- och Sagan om Ringen-fan och när de inte håller sig till Canon eller gör om Canon till nåt obegripligt trams så blir man vansinnig, så jag förstår verkligen Fallout-fansen här.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ska man vara petig så stod det att Shady Sands "fall" var 2277, inte att bombningen skedde då. PC Gamer sammanfattar det ganska bra

Antingen försöker Todd skriva ut Fallout 1, 2 och New Vegas, eller så hoppas man bara att folk inte bryr sig.

Jag tolkade det som att bomben föll efter förfallet och inte var orsaken till det i och med att det är en pil från shady sands förfall till bomben, samt att

new vegas i slutet är förstört

så då är det ju inget fel på tidslinjen.

Medlem

Kan man kolla på denna serie trots att man aldrig har spelat dessa spel? Eller blir det för svårt att förstå. Nån som vet?

Skrivet av showerguy:

Kan man kolla på denna serie trots att man aldrig har spelat dessa spel? Eller blir det för svårt att förstå. Nån som vet?

Tycker absolut inte att du behövt spelat något av spelen för att kunna hänga med i storyn! Har man spelat något/några av spelen så känner man igen många referenser, eller vet vad vissa djur/monster/vapen etc är för något. Men jag kände aldrig att det kan vara saker i serien som blir svårt för någon som aldrig har sett serien, att förstå.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kan man kolla på denna serie trots att man aldrig har spelat dessa spel? Eller blir det för svårt att förstå. Nån som vet?

Det går! 😊

Blir som en adventure serie för dig helt enkelt.

Men fan service finns över hela serien o den kommer du ju inte uppskatta på samma sätt!

Medlem
Medlem

För att vara en gammal NMA-räv och allmän bakåtsträvare som som föredrar att ignorera samtliga spel efter Fallout 2 så tycker jag ändå att serien varit hygglig underhållning hittills så här tre avsnitt in. De hade gärna kunnat låta bli att spela sönder de gamla slagdängorna i var och varannan scen dock. De funkar betydligt bättre som sparsmakade stämningshöjare i intron och outron.

Medlem
Skrivet av Valdermarsvik:

Är heller inte insatt i Fallout-universumet. Men jag är ett stort Star Wars- och Sagan om Ringen-fan och när de inte håller sig till Canon eller gör om Canon till nåt obegripligt trams så blir man vansinnig, så jag förstår verkligen Fallout-fansen här.

Här handlar det om en tidslinje som ritats på en griffeltavla som visas några sekunder. Känns som ett väldigt litet misstag i jämfört med andra snedsteg i serier och filmer, bla de som du nämnde.

KoP
Medlem

Det är väl bara dom som har nördat ner sig i Fallout loren tills dom har nått botten som upptäcker dessa misstag? 😂

Vi "vanliga dödliga" kommer aldrig ens reflektera över dessa saker.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Här handlar det om en tidslinje som ritats på en griffeltavla som visas några sekunder. Känns som ett väldigt litet misstag i jämfört med andra snedsteg i serier och filmer, bla de som du nämnde.

Det är väl även placeringen av Shady Sands, som borde legat mycket längre bort, men att klippa bort en onödigt långt resa känns okej.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar