Enkla bakverk?

Medlem
Enkla bakverk?

Vad kan man baka förutom rulltårta och chokladbollar… som inte kräver en massa tid och jäst?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Skrivet av Hanzo:

chokladbollar…

Geeks Gaming
Skrivet av Hanzo:

Vad kan man bara förutom rulltårta och chokladbollar… som inte kräver en massa tid och jäst?

Sockerkaka, maräng, kladdkaka, en enkel j*vla kaga helt enkelt

Medlem

Kladdkaka!

10 minuters jobb, sedan mellan 15-20 minuter i ugn beroende på hur just din ugn är.

Medlem

Citronpaj och Key lime pie, svingott, enkelt och går relativt fort. Om man nu gillar sötsyrligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Chokladmousse, bara grädde och choklad. Inte så mycket bakverk.

Havrerutor är också en relativt enkelt och gott. Sirapskakor är relativt lätt och snabbt


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Silviakaka mums

Medlem

Smulpaj 🤤


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Knäckflarn med smörkräm!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Lemon bar och cheesecake.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem
Medlem

Kärleksmums, bland det enklaste du kan göra men så enkelt det är. H*lvete vad gott det är!

https://www.recepten.se/recept/mockarutor.html


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Kringlor av trolldeg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sirapskakor är en favorit, det går verkligen på nolltid och man behöver liksom knappt ens diska. De är goda och uppskattas av många.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Sega kanelrutor
Farmor bjöd mig i veckan på det här och jag tyckte det var galet gott ihop med en kopp kaffe. Det, i förutsatt att man tycker kanel är gott. Jag är egentligen inte mycket för sötsaker men det här gillade jag.

Sega kanlelrutor, recept:

Ingredienser:
För 20 stycken:
100 g margarin eller smör
3/4 dl strösocker
2 msk ljus sirap
1 msk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl
Topping: 1 msk kanel, 2 msk
strösocker

Gör så här:
Rör ihop margarin eller smör, socker, sirap, vaniljsocker, bakpulver och vetemjöl till en deg. Tryck ut degen till en jämntjock platta, 0,5 cm tjock, i en bakplåtspapperklädd långpanna som mäter 25 x 35 cm. Blanda kanel och socker och strö det ovanpå. Grädda i mitten av ugnen i 225 grader i 8-10 minuter. Skär kakan i ganska stora rutor medan den fortfarande är lite varm.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kringlor av trolldeg.

Inte så gott att äta dock, och jag misstänker att det är poängen här


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Grymt! Tackar för alla tips!

Det blir till att baka något av det här med min 6-åriga grabb imorrn!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av smuts:

Sirapskakor är en favorit, det går verkligen på nolltid och man behöver liksom knappt ens diska. De är goda och uppskattas av många.

Detta! Det är skoj att blanda ner diverse godis i degen också, dumle eller någon fin mjölkchoklad blir dunder.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Russinkakor

Nej fy fan. Vid russin går gränsen.

Bulle i bulle. Fralla med chokladboll. Bästa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Lös?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Nej fy fan. Vid russin går gränsen.

Bulle i bulle. Fralla med chokladboll. Bästa.

<Uppladdad bildlänk>

Älskar russin! Jag har det i kaffet.

Medlem

Pannkakor

Havrekakor

Scones

Medlem

Det blev efter barnens önskemål både pannkakor och chokladbollar idag! :9

Fortsätt gärna komma med tips!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Rice krispy Maräng tårta kan också göras om till bara maränger med rice krispes i jätte gött

Medlem

Cornbread från amerikat är riktigt gott och enkelt att slänga ihop.

1
Skriv svar