Kingdom Come: Deliverance-studion visar sitt nya spel nästa vecka

Robot
Kingdom Come: Deliverance-studion visar sitt nya spel nästa vecka

Warhorse (snart) redo att visa sitt nya verk.

#kingdom-come-deliverance, #warhorse-studios


Medlem

Såg det precis och skickade tips till redaktionen, men medan jag skrev hann du publicera.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Ja, äntligen! Kingdom Come: Deliverance var ett riktigt tungt spel och ser verkligen framemot Warhorse nästkommande spel, de vet bevisligen hur man gör bra sådana

Skribent

Hoppas nästan det inte är en ren 2an. Men ett liknande spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Som man har väntat! Blir att sätta en påminnelse på denna.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hoppas nästan det inte är en ren 2an. Men ett liknande spel.

Föredrar också en skitig tvåa.

Förlåt. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Förbereder mig mentalt på att det är ett kingdom come-kortspel till mobiltelefoner eller något men alla vet nog vad man hoppas på. Dålig marknadsföring om man går ut med det på det här viset och det visar sig vara något sånt kanske, haha.

Medlem

Vilket sammanträffande att jag precis spelat igenom Kingdom Come och skrev en medlemsrecension just idag, kanske var något undermedvetet . Väntar med spänning!

Medlem

Vänta nu…”Om en vecka, 20.00 torsdagen den 18 oktober, visas det för världen.”. Du menar den 18 april eller är det jag som behöver lägga mig och sova?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Skrivet av Monstertarzan:

Vilket sammanträffande att jag precis spelat igenom Kingdom Come och skrev en medlemsrecension just idag, kanske var något undermedvetet . Väntar med spänning!

Timingen!


signatur
Medlem
Skrivet av magma:

Vänta nu…”Om en vecka, 20.00 torsdagen den 18 oktober, visas det för världen.”. Du menar den 18 april eller är det jag som behöver lägga mig och sova?

Nej, du kan vara kvar uppe, står den 18 oktober i texten. Bildbevis:


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Redaktör
Ponny
Skrivet av magma:

Vänta nu…”Om en vecka, 20.00 torsdagen den 18 oktober, visas det för världen.”. Du menar den 18 april eller är det jag som behöver lägga mig och sova?

Skrivet av T-bolt:

Nej, du kan vara kvar uppe, står den 18 oktober i texten. Bildbevis:

<Uppladdad bildlänk>

Tiden går fort när man har roligt, men inte sååå fort?

Fixat, tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tiden går fort när man har roligt, men inte sååå fort?

Fixat, tack!

Drar på mig foliehatten. Spelet släpps 6 månader efter utannonsering, 18 oktober.

Medlem

Hoppas på ett spel som utspelar sig under 30 åriga kriget.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hoppas nästan det inte är en ren 2an. Men ett liknande spel.

Samma här. I boken “The art of Kingdome Come: Deliverance” så sa ett av de högre hönsen på Warhorse att de valde just år 1403 för att kunna göra en väldigt fri historia som ändå höll sig inom världens faktiska historia samt att de kunde undvika krutvapen av alla dess slag. Han sa i samma stycke att om de gör en uppföljare så kommer de göra på liknande sätt, alltså välja något år där de kan göra en egen historia och inte nödvändigtvis vara bundna till det första spelet.

Sen som kuriosa kan nämnas att ingen i teamet hade en egentlig aning om hur man skulle göra varken ett rpg eller en öppen värld innan de började med Kingdom Come, och det var få som hade ens jobbat på något större spel innan. Kan rekommendera den boken, fick mig att uppskatta spelet ännu mer

Medlem

18/04? Tänk så är det en hint om året det utspelar sig i? 1804. 300-400 år efter det som hände i första spelet. Jackan/rocken på bilden fick mig att tänka på 1800-talet.

Edit: Heliga romerska riket föll 1806, finns ju helt klart en story där, om det skulle vara så.

Medlem

Det behöver sägas:

JESUS CHRIST BE PRAISED

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kingdom Come: Deliverance är ett av de bästa rollspelen någonsin. Väldigt originellt. Gick verkligen sin egen väg. Jag blev helt uppslukad av världen.

Medlem

Från Tom Henderson - "Kingdom Deliverance 2" , "This isn't wishful thinking btw - It is Kingdom 2.".

Om det nu fanns någon som tveka. ;P

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/177850239090940732...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Låter intressant, hoppas det blir ett liknande spel.

Medlem

Kanske för mycket begärt att de slutför storyn från förra spelet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hoppas nästan det inte är en ren 2an. Men ett liknande spel.

Jo, allt annat än en direkt uppföljare till KCD kommer att skapa upplopp som får franska bönder och gula västar att likna en musfjärt.
Dom som vet, dom vet.

Medlem

Äntligen! Älskade ettan och körde på svåraste svårighetsgraden, som bl.a. inte visade var man var på kartan. Det gjorde att inlevelsen blev så mycket bättre och roligare, speciellt när man kom vilse i skogarna haha. Ska köra igenom 2:an på samma sätt.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

18/04? Tänk så är det en hint om året det utspelar sig i? 1804. 300-400 år efter det som hände i första spelet. Jackan/rocken på bilden fick mig att tänka på 1800-talet.

Edit: Heliga romerska riket föll 1806, finns ju helt klart en story där, om det skulle vara så.

Jag tänkte också på 1800-tal. Kläderna ser definitivt inte ut att höra hemma i medeltiden i alla fall.

Skrivet av Atilaa:

Ja, äntligen! Kingdom Come: Deliverance var ett riktigt tungt spel och ser verkligen framemot Warhorse nästkommande spel, de vet bevisligen hur man gör bra sådana

Absolut! Men kom ihåg att KCD var en extremt buggig röra tills typ ett halvår efter releasen. Något att ha i åtanke.

Medlem
Äntligen!

KCD kändes verkligen skakigt till en början. Men det kom att bli en av mina bästa spelupplevelser på bra många år.

Medlem

Det här ska bli riktigt intressant!

Medlem

Första spelet var så underskattat. Hoppas 2:an kan behålla magin men förfina lite. Kanske är hädelse men vill gärna dra ner lite på simulationen när det kommer till rörelse/strid/interaktion, Känns ofta som man kontrollerar en pansarvagn och striderna var otympliga. realism för realismens skull var överdriven just i motorik och strid.

Tightare controls fast samma simulation av system, värld och folk så är jag väldigt nöjd.

Medlem

Jaaaaaaaaa!! 🤗🥰


signatur

Memento Mori

12
Skriv svar