The Rogue Prince of Persia har utannonserats

Robot
The Rogue Prince of Persia har utannonserats

Sidoskrollande action från Dead Cells-utvecklarna.

#Evil-empire, #The-rogue-prince-of-persia, #Ubisoft


Medlem

Looks amazing.

Inte förvånad att gejmplej ser mäkta tajt ut när det är från Evil Empire. Men jäklar vilken tajt art dejrekshön det hade också.

3vlit.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Citat:

kanske lite väl färgglad, eftersom prinsen och hans medmänniskor av oklar anledning har lila hud.

Stiliserad ljussättning/cel-stilisering.

Varför det ser så? För att det var så dom valde att göra det.

Vet inte om det är på sin plats att ifrågasätta varför ett spel eller en video ser ut som den/det gör... Eller isåfall kanske här i kommentarena först.. Är det kanske lite mer på sin plats.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Stiliserad ljussättning/cel-stilisering.

Varför det ser så? För att det var så dom valde att göra det.

Vet inte om det är på sin plats att ifrågasätta varför ett spel eller en video ser ut som den/det gör... Eller isåfall kanske här i kommentarena först.. Är det kanske lite mer på sin plats.

Jorå, det är på sin plats att som skribent påpeka saker man tycker sticker ut, vare sig det gäller det estetiska eller spelmekaniska – det blir väldigt märkligt om vi inte får kommentera vad vi skriver om. Att det finns en anledning och tanke bakom det lila designvalet tvivlar jag inte en sekund på, men vidhåller att det ser märkligt ut.

Medlem

Kanske är bakfull... Men varför är prinsen lila? Gör om gör rätt och återkom när ni har nåt intressant att visa. 🤮

Medlem
Skrivet av robbis:

Kanske är bakfull... Men varför är prinsen lila? Gör om gör rätt och återkom när ni har nåt intressant att visa. 🤮

Du kan inte vara annat än negativ va?

Medlem

Aj aj aj. Ser ut som ett bättre flashspel. Från Dead Cells till det här. Känns som att utvecklingen gått bakåt.

Medlem

Jag spekulerar varför han ser ut som han gör är för att han fick sin hudfärg stulen av häxan och nu kämpar för att få den tillbaka

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Stiliserad ljussättning/cel-stilisering.

Varför det ser så? För att det var så dom valde att göra det.

Vet inte om det är på sin plats att ifrågasätta varför ett spel eller en video ser ut som den/det gör... Eller isåfall kanske här i kommentarena först.. Är det kanske lite mer på sin plats.

Tror Nord Korea passar dig bättre som land att bo i om du vill ha media där skribenter inte får ha sina egna åsikter om utseendet på ett spel.

Medlem
Skrivet av 680xx:

Aj aj aj. Ser ut som ett bättre flashspel. Från Dead Cells till det här. Känns som att utvecklingen gått bakåt.

I det här kan man inte räkna pixlarna på 1 hand iaf

Medlem

Nja ser inge vidare ut men kan kanske vara kul ändå. Men det verkar inte vara något för mig. Satsar på lost crown istället.

Medlem

Ser väldigt lovande ut, och jag älskade verkligen Dead Cells. Men känns det inte lite konstigt med det här spelet efter att The Lost Crown kom ut såpass nyligen? Nog för att de ser väldigt annorlunda ut och kommer ha väsentliga skillnader rent gameplaymässigt, men två metroidvania baserat på samma IP inom bara några månader? Lite knasigt, imo.

Medlem

Älskar Dead Cells, så är taggad på det här. Oavsett hudfärg

Medlem
Skrivet av robbis:

Kanske är bakfull... Men varför är prinsen lila? Gör om gör rätt och återkom när ni har nåt intressant att visa. 🤮

Medlem

Är inte såld på art style. Är också försiktigt negativ till gameplay. För mig handlar Prince of Persia till 90% om plattformandet, striderna är bara ett onödigt ont. Och bra plattformande kräver bra designade platformspussel och det känns som att i ett rougelite som är uppbyggt av färdiga sektioner (som t.ex Dead Cells) kommer ha problem med att det blir reparativt. I Dead Cells funkar det eftersom fokus är på strider, inte hoppandet.
Men jag hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av tisse:

Tror Nord Korea passar dig bättre som land att bo i om du vill ha media där skribenter inte får ha sina egna åsikter om utseendet på ett spel.

Ja det verkar inte bättre.

Önska mig lycka till!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jorå, det är på sin plats att som skribent påpeka saker man tycker sticker ut, vare sig det gäller det estetiska eller spelmekaniska – det blir väldigt märkligt om vi inte får kommentera vad vi skriver om. Att det finns en anledning och tanke bakom det lila designvalet tvivlar jag inte en sekund på, men vidhåller att det ser märkligt ut.

Jag tyckte det var en märklig kommentar som inte passade sig.

Men det får du väl göra.

Feedback bah.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hahah fan hade förträngt det 🤣

Medlem
Skrivet av DieZe:

Du kan inte vara annat än negativ va?

Det ligger i min personlighet att vara negativ mot allt och alla. Hatar positiva människor.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det ligger i min personlighet att vara negativ mot allt och alla. Hatar positiva människor.

tragiskt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det ligger i min personlighet att vara negativ mot allt och alla. Hatar positiva människor.

Ljus vardag

Medlem

De flesta på PC körde nog VGA versionen.
Flera här (ingen CGA dock).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem

Som pers så kan jag intyga att vi emellanåt kan få en lila hudton.

Det orsakas av bristen på något om kallas för ”ghormeh sabzi”. Får vi i oss det så blir det snabbt bra igen.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Så fel av Ubisoft att döpa spelet the rogue prince...

Medlem

Konstigt namn och en del märkliga designval, men gameplay ser tight ut och med tanke på hur mästerligt Dead Cells är så känner jag mig trygg och hypad.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ljus vardag

Nej vardagen är mörk precis som jag gillar den

Medlem
Skrivet av Scream112:

tragiskt.

Allt är relativt... utom det absoluta

Medlem

Åh fy f-, det visuella föll mig inte i smaken direkt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar