World of Warcraft: Cataclysm Classic släpps i maj

Robot
World of Warcraft: Cataclysm Classic släpps i maj
Medlem

Kommer ju floppa totalt, detta är retail inte classic.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Kommer ju floppa totalt, detta är retail inte classic.

Stor skillnad, Cataclysm är LÅNGT ifrån retail. Och den stora majoriteten av alla som spelar WOTLK just nu kommer fortsätta i Cataclysm. Nya raider, nya dungeons etc, plus #somechanges.

Medlem

Cataclysm hade sina stunder, det var ett väldigt nice första tier, heroicsen var roliga och raiderna var coola, sen gick det brant utför.
Kan ju dock säga att jag inte ens kommer överväga prova Mists of Pandaria när de kommer dit

Ser inget problem med att de fortsätter gå igenom expansionerna.
Hade personligen gärna sett riktiga progression servers alá Everquest där det kan merga in i retail till slut för de som missade första vevan.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Stor skillnad, Cataclysm är LÅNGT ifrån retail. Och den stora majoriteten av alla som spelar WOTLK just nu kommer fortsätta i Cataclysm. Nya raider, nya dungeons etc, plus #somechanges.

Catalysm var början på förfallet så nej jag skulle inte säga att skillnaden mot retail är stor. Jag tror inte heller majoriteten kommer att gå över till cataclysm classic från wotlk men eventuellt är det en del som provar som aldrig spelade på den tiden och det kommer säkerligen vara kortvarigt när man inser att storhetstiden är förbi.

Medlem

Cata var väl starten på spelartappet men samtidigt var det väl då som spelet nådde toppen av antal spelare? Jag var inte jätteförtjust i förändringarna Cata gjorde i gamla världen men jag har å andra sidan aldrig gillat combat mer än jag gjorde i Cata. Jag slutade dock egentligen redan i wotlk men spelade Cata en del i mindre grupper, typ 5 manna osv. För mig var Burning Crusade och Vanilla de absolut bästa tiderna i Wow.

Medlem

Classic var kanon när det kom och TBC och WotLK var kul sporadiskt, mest för nostalgin. Jag upptäckte ganska snabbt att det var Vanilla som jag saknade. Det blir en upprepning av 2010 för min egen del.

Medlem

Tiden lär visa.
Det var många som lirade wotlk classic. Idag är det i stort dött.

Men idag finns det väldigt många som lirar SoD, dock har spelet stora problem som troligtvis kommer få konsekvenser framöver.
Och där kan Cata ta in många spelar från. Lika så från fd Wotlk classic spelare. Eller retail spelare som kom in under cata och vill göra om det igen.

Jag gillade cata starkt. Lika så som de före.
För mig är cata absolut inte retail. Långt ifån.
Cata är fortfarande classic för mig.
Wow blev mer modernt i cata.

Medlem

Snart är dom ju ikapp vanliga så då är det väl ingen mening att spela det längre?

Medlem

Det var med Cata som talangträdet blev deprimerande. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Cata var kul i början, roligaste var nog att de gjorde vanliga dungeons riktigt svåra. Sen grät folk blod på forumen och allt nerfades


signatur

IDKFA

Medlem

Tror inte heller folk kommer gå över faktiskt. Av alla jag spelat tillsammans med genom åren, så är det TBC och WOTLK som varit de absoluta favoriterna. Ingen gillade Cata, ingen gillade Mists. Sedan har det varit högt och lågt i samtliga andra expansions.

Men det säger väl sig självt också. Ju närmare retail man kommer, desto färre spelare lär det bli. Det är väl knappast så att alla de som ville tillbaka till classic helt plötsligt sitter och spelar "classic" versionen av den retail som fick dem att vilja spela classic från första början?

Själv la jag ner efter WOTLK, och många jag spelade med gjorde samma, eller under Cata/Mists. När classic släpptes kom en drös av de gamla kompisarna tillbaka och ville köra igen, och det blev som en reunion nästan. Men redan i slutet av TBC började en del trilla bort, och nu är det ingen som spelar ens WOTLK längre. De som är kvar försökte sig på Hardcore, och nu senast SOD (där de flesta är kvar).

Har såklart inga universiella siffror, men av de 40-50 pers jag spelat med under årens gång, och av de som jag fortfarande har kontakt med, så är ingen kvar i classic efter SOD. Och snart är ingen kvar där heller.

Medlem

Har inte ens kört igenom senaste expansionen, inte ens max level, bara kört första 2 zonerna men kul att det kommer nytt för de som fortfarande vill vandra i Wow-träsket.

Medlem

Hoppas den floppar stort. Så de kan fokusera framöver på det som är bra

Medlem

Innebär detta släpp att det inte går att spela Azeroth den klassiska versionen längre?

xcr
Medlem

Det börjar bli dags att man får merga sitt battlenet med gamepass ultimate och wow ingår i prenumerationen 👍

Medlem

Själv väntar man på WoW: Classic: Classic.

Medlem

har för mig cata var första expansionen där man ändrade hur guilds fungerade? man kunde levela up och få perks? jag älskade det

Medlem

Det var då fokuset på dom 0.1% började ta fart och även då WoW började bli sämre..

Medlem
Skrivet av Kotz:

Tiden lär visa.
Det var många som lirade wotlk classic. Idag är det i stort dött.

Men idag finns det väldigt många som lirar SoD, dock har spelet stora problem som troligtvis kommer få konsekvenser framöver.
Och där kan Cata ta in många spelar från. Lika så från fd Wotlk classic spelare. Eller retail spelare som kom in under cata och vill göra om det igen.

Jag gillade cata starkt. Lika så som de före.
För mig är cata absolut inte retail. Långt ifån.
Cata är fortfarande classic för mig.
Wow blev mer modernt i cata.

Dött är väl lite att ta i? Vi är i slutet av WOTLK de flesta guilder har kört igenom ICC många gånger, och folk väntar på pre-patch, plus några provar SOD.

Medlem

Waiting room för MoP!

Medlem

Dags för en ny generation cata-babies!

Medlem

När ska det sluta? Cataclysm var väl en av dem sämre (sämsta?) expansionerna, WOTLK är ju en favis, så varför inte stanna där?
Nåja, antgligen hoppar för många av är svaret

Medlem

Kan det vara världens minst efterlängtade expansion?
åja, den kostar (väl) i alla fall inget ifall man redan äger den eller månadsbetalar?

Medlem

Herregud, ifall Blizzard slutat med fanan i topp med Legion och släppt en WoW 2 med en helt clean slate och nytt allt, utan girighet a'la D4, så undrar jag hur Blizzard kunde sett ut idag.

Medlem

Förvånad att de valde göra ett Cata också, kanske är så pass billigt att det ger bra vinst även med minskat spelar antal. Misstänker dock att servrarna ekar tomma efter några månader när hypen lagt sig.

Medlem

Jag väntar på MoP, va en av de allra bästa expansionerna vilket folk mest hatar pga. pandor, vilket är tramsigt då WoW alltid har varit "cartoony" och mer barnvänligt i deras stil och grafik

Medlem

Cataclysm var anledningen till att jag slutade spela.
Hade jätteroligt genom hela WotLK, sen kom Cata, man levlade sin gubbe till 85 sen efter det har jag inte rört spelet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Cata var kul i början, roligaste var nog att de gjorde vanliga dungeons riktigt svåra. Sen grät folk blod på forumen och allt nerfades

Cata var väl en så där expansion men håller med om att dungeons var roligare när de var lite mer utmanande.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Cataclysm var anledningen till att jag slutade spela.
Hade jätteroligt genom hela WotLK, sen kom Cata, man levlade sin gubbe till 85 sen efter det har jag inte rört spelet.

Haha, exakt samma här. Det var även här de gjorde ett stort omtag kring spells och talents. Så allt man kunde sedan tidigare kastades ut. Jag levlade till 85 och slutade spela samma dag jag dingade max. Rörde sedan inte spelet tills Classic släpptes.

12
Skriv svar