Snabbkollen – Dina förväntningar på Star Wars Outlaws?

Medlem

Ett till trashigt Ubisoft spel, inte imponerad

Medlem

Dom har glömt hur bra det gick för Bud Light när WOKE används som affärsmodell.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Trycket:

Under girighetspasset:
"The "Jabba's Gambit" exclusive mission available at launch "

De låser alltså innehåll som redan är klart bakom betalvägg.

Förutom att du laddar ner det på förhand så är det ingen skillnad på annan dlc som har släppts de senaste 15-20 åren. Det brukar vara standard med extra material som kostar en extra slant. Personligen behöver jag ingen mer fanservice i ett SW-spel. Det är kanske dags att släppa de gamla hjältarna och skurkarna och lägga mer fokus på att ta fram nya färgstarka karaktärer istället.

Ambassadör
Xbox

Jag tror att det kan bli trevligt. Har inget emot Ubisoft-spel generellt, tycker att det är ofta välgjort och med massor av innehåll. Star Wars långt bort från filmerna brukar också vara det bästa Star Wars-materialet.

Priserna må vara höga nu, men för den tålmodige så brukar spelen ganska snabbt gå ner i pris. För den som har mer bråttom så finns Ubisoft+ där man för 180 kr kan spela spelet.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag betalade nyss 95 spänn för en liten kopp kaffe. Det är dyrt det.

Är verkligen inte ett fan av Star Wars men tycker det här ser rätt bra och kul ut. Inget köp på dag 1 så klart.
Ubisoftspel brukar ändå droppa kraftigt i pris efter ett par månader.

Skrivet av Sten-greger:

Dom har glömt hur bra det gick för Bud Light när WOKE används som affärsmodell.

Ser inte hur det extrema exemplet är relevant till det här spelet? Är det "woke" för att det är en kvinnlig huvudkaraktär?

Medlem

Betygen lär nog pendla mellan

och

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Är verkligen inte ett fan av Star Wars men tycker det här ser rätt bra och kul ut. Inget köp på dag 1 så klart.
Ubisoftspel brukar ändå droppa kraftigt i pris efter ett par månader.

Ser inte hur det extrema exemplet är relevant till det här spelet? Är det "woke" för att det är en kvinnlig huvudkaraktär?

Nja, delvis. Men att det är en färgad girlboss, och i trailern kunde vi skymta minst en till superatletisk och våldsam bossgirl med en framskjuten position i spelet.

Det är ju ingen slump, utan styrt genom kommittéer som avgör vilka sorts karaktärer som uppfyller målen om mångfald och inkludering. Det är uppenbart woke.

Vilken läskig tid vi lever i där allting blivit politiserat.


signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Vilken läskig tid vi lever i där allting blivit politiserat.

Jag försöker hålla mig i mitten. Något som blir svårare med åren. För det är skyttegravskrig gällande det mesta numera. Är man inte med så är man emot, typ. Någon egentlig diskussion finns inte då alla håller sig till likasinnade. Resetera på ena sidan och NeoGaf på andra när det gäller spel.

Fast detta är off topic.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Är verkligen inte ett fan av Star Wars men tycker det här ser rätt bra och kul ut. Inget köp på dag 1 så klart.
Ubisoftspel brukar ändå droppa kraftigt i pris efter ett par månader.

Ser inte hur det extrema exemplet är relevant till det här spelet? Är det "woke" för att det är en kvinnlig huvudkaraktär?

Skulle kunna vara ett val mellan henne ock Han Solo Tex.
Skull and Bones var ett magplask ock jag förväntar mig ett lite bättre resultat men vågar inte hoppas.
AAA industrin har problem med sitt inkluderande ock alla frågar sig varför.
Samma är med filmindustrin i Hollywood.
https://www.youtube.com/watch?v=knb5NGGz-2U


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Asså snark vilket jävla gnäll kring "woke" och season pass... Tycker det ser grymt ut iaf och litar på massive.

Medlem

Tycker personligen att spelet ser väldigt illa ut, speciellt huvudkarraktären som ser helt hisklig ut, vad har dom gjort med hennes ansikte?. Avskyr deras betalmodel samt att jag av ren princip inte rör något som har med Sweet Baby Inc att göra, inte heller Black Girl Gamers eller andra konsult företag som inte bryr sig om spelare eller hur man gör en bra karraktär före hudfärg. Jag röstar med plånboken helt enkelt. Alla spelföretag som väljer att gå den här vägen får absolut göra spel som dessa men det är då mitt val att inte köpa spelet. Jag känner mig nöjd så då jag spar pengar och dom förlorar pengar. Det här tänker jag inte röra med tång.

Skrivet av Idon:

Tycker personligen att spelet ser väldigt illa ut, speciellt huvudkarraktären som ser helt hisklig ut, vad har dom gjort med hennes ansikte?. Avskyr deras betalmodel samt att jag av ren princip inte rör något som har med Sweet Baby Inc att göra, inte heller Black Girl Gamers eller andra konsult företag som inte bryr sig om spelare eller hur man gör en bra karraktär före hudfärg. Jag röstar med plånboken helt enkelt. Alla spelföretag som väljer att gå den här vägen får absolut göra spel som dessa men det är då mitt val att inte köpa spelet. Jag känner mig nöjd så då jag spar pengar och dom förlorar pengar. Det här tänker jag inte röra med tång.

Är det bekräftat att SBI har med det här spelet att göra?

Medlem
Skrivet av Idon:

Tycker personligen att spelet ser väldigt illa ut, speciellt huvudkarraktären som ser helt hisklig ut, vad har dom gjort med hennes ansikte?. Avskyr deras betalmodel samt att jag av ren princip inte rör något som har med Sweet Baby Inc att göra, inte heller Black Girl Gamers eller andra konsult företag som inte bryr sig om spelare eller hur man gör en bra karraktär före hudfärg. Jag röstar med plånboken helt enkelt. Alla spelföretag som väljer att gå den här vägen får absolut göra spel som dessa men det är då mitt val att inte köpa spelet. Jag känner mig nöjd så då jag spar pengar och dom förlorar pengar. Det här tänker jag inte röra med tång.

inte en till "Sweet Baby Inc Bad and ruin games" person -_-

låt mig gisssa. du tittar på Asmongold också

Medlem

Det märks att det är "The suits" som har bestämt hur det här spelet ska se ut.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

inte en till "Sweet Baby Inc Bad and ruin games" person -_-

låt mig gisssa. du tittar på Asmongold också

Du känner inte mig så fortsätt gissa du.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Medlem
Skrivet av Idon:

Du känner inte mig så fortsätt gissa du.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

hahah han slog huvudet på spiken. LOL

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Dom har glömt hur bra det gick för Bud Light när WOKE används som affärsmodell.

Lika intelligent kommentar som alla de som raljerade om bojkott av Bud Light men drack Anheuser-Buschs alla andra sorter och sedan även Bud Light i smyg.

Medlem
Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är SBI?

Sweet Baby Inc
https://sweetbabyinc.com/

Medlem

Tyckte nya trailern var riktigt najs så är optimistisk för denna!

Medlem

Tycker att allt ser fint men stelt ut. Tyvärr även ännu en maskulin tjej i huvudroll.

Medlem

Mitt intresse för Star Wars upphörde iom Star Shit: The last Shit (Episode 8).

En Remake av the Old Republic spelen hade jag köpt däremot.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Gillade The Division spelen så lite förhoppningar har man. Men förväntningarna sänktes efter trailern som släppes nyligt. Hade gärna sett en lite mörkare tog överlag. Sen tycker jag att alla ansikten ser stela och livlösa ut


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är SBI?

Det är en konsultfirma som spelföretag hyr in för att få en högre DEI score på sina spel. Det de gör är att se till att minoriteter eller andra de anser ska vara representerade tvingas in i spel, ofta med bekostnad på story och karaktärsbyggande.

Man kan tex se SBI's arbete i Spider-Man 2 som att ALLA är jättetrevliga i New York (sannerligen inte verkligheten, inte ens i serietidningen), super-villains som blir jättetrevliga och fina, POC (person of colour) tar större plats/ersätter vita protagonister/antagonister (vilket i sig inte är ett problem, men SBI tvingar in det vilket oftast gör att karaktären verkligen inte är välskriven).

Titta på Miles' sidouppdrag i SM2. Allt är trans, gay, etc, etc. Det är typisk SBI inblanding.

Miles' blivande flickvän

är ett typexempel, döv, färgad och använder teckenspråk.

Hur Peter gick från väldigt kompetent och erfaren Spindelman till vek och alltid i behov av hjälp

är också typisk SBI inblandning.

Kort och gott: idén bakom SBI är inte dålig, men utförandet är katastrofalt.


signatur

I drank what?

Medlem

Sablar vad folk klagar på Disney och "star wars nu för tiden"...

Alltså ärligt? Det tog dem typ 20 år att göra 3 filmer sedan de första 3. Det hände knappt något alls med star wars för än Disney tog över..? Nu är det nya filmer, serier, karaktärer, tidningar, ljudböcker, spel, barnprogram, mer av allt helt enkelt.

Star Wars har alltid varit barnvänligt och så kallat "woke". Rasism, förtryck, orättvisor och annat har alltid tagits upp och "tillrättavisats". De onda är onda, men aldrig så onda att de oftast inte kan bli snälla (Nihilus, im looking at you!).

Allt detta klagande är så otroligt löjligt. Detta påminner mig om snubben som köpte biljetter till en punkbåt för att se Asta Kask för några år sedan, och whinade om att det var så mycket "vänsterpack" på båten..? Hål i huvudet, som Coca Carola sjunger.

Trevlig lill-lördag!

Medlem
Skrivet av Mirage:

"...POC (person of colour) tar större plats/ersätter vita protagonister/antagonister (vilket i sig inte är ett problem, men SBI tvingar in det vilket oftast gör att karaktären verkligen inte är välskriven).

Ok, så skillnaden på en välskriven karaktär är deras hudfärg? En kontrastförändring i grafiken är alltså grejen för att få en välskriven dialog... Ok.

Inte så att det enbart är kassa karaktärer från början då? Eller att du helt enkelt inte är öppen för förändringar?

Medlem

Har inte läst jätte mycket om spelet men jag gillar att det är open world Star Wars det har man ju drömt om! Hoppas på en gigantisk spelvärld med mycket att göra! Dock tycker jag spelvärlden ser lite tråkig och själlös ut men hoppas såklart på ett pang spel. Om det finns RPG element och mycket att explora och upptäcka och character customization så är jag såld 😊

Medlem

Det går rykten om att Sweet Baby Inc har jobbat på spelet så jag råder alla som är emot rasism och identitetspolitik att bojkotta.

Sweet Baby Inc är rasister och hatar vita, särskilt vita män. Sök på Youtube, där finns mängder av videos som visar precis vilka de är.
Deras agenda är att trycka in så mkt kvinnor, svarta och trans/gay etc möjligt, samtidigt som de spottar på de som vill slippa nutidens (vänster) politik. De skiter fullständigt i story och gameplay och har ofta utryckt även hat för gamers generellt.
Att Massive väljer att samarbeta med sådana stollar säger tyvärr det mesta om dem.

Även om du inte har problem med att de race-swappar och pushar LGBT och annan modern politik i spel, borde du ha problem med deras rasism och hat mot games och vita. Det enda du kan göra är att inte ge dem dina pengar.

Medlem
Skrivet av Bobbanson:

Det går rykten om att Sweet Baby Inc har jobbat på spelet så jag råder alla som är emot rasism och identitetspolitik att bojkotta.

Sweet Baby Inc är rasister och hatar vita, särskilt vita män. Sök på Youtube, där finns mängder av videos som visar precis vilka de är.
Deras agenda är att trycka in så mkt kvinnor, svarta och trans/gay etc möjligt, samtidigt som de spottar på de som vill slippa nutidens (vänster) politik. De skiter fullständigt i story och gameplay och har ofta utryckt även hat för gamers generellt.
Att Massive väljer att samarbeta med sådana stollar säger tyvärr det mesta om dem.

Även om du inte har problem med att de race-swappar och pushar LGBT och annan modern politik i spel, borde du ha problem med deras rasism och hat mot games och vita. Det enda du kan göra är att inte ge dem dina pengar.

Asmongold viewer spotted in the wild

123
Skriv svar