En ny titt bakom (och framför) kulisserna för Amazons Fallout-serie

Robot
En ny titt bakom (och framför) kulisserna för Amazons Fallout-serie
Medlem

Den här längtar jag efter. Jag gillade verkligen Amazons "Tales from the Loop" och lite av samma stil ser jag i den här produktionen, så optimismen är på topp! Sen att man som vanligt får tänka bort "såhär gör man inte i spelet" eftersom det är två helt skilda medier, det är vad det är.


signatur

War, War never changes...

Medlem

Nu har jag inte spelat Fallout men det här såg sådär ut. Huvudkaraktärens ansiktsuttryck skrek B-skådis lång väg :S. Sen är jag lite allergisk mot supersminkade och fixade skådespelare i en atombombad värld. Var är smutsen i fejset och vem fan sminkar sig under en apokalyps?
Lite som när jag följde The walking dead och en av tjejerna var supersminkad, tog mig ur illusionen direkt.

//Slut på superpositiv kommentar^^//

KoP
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nu har jag inte spelat Fallout men det här såg sådär ut. Huvudkaraktärens ansiktsuttryck skrek B-skådis lång väg :S. Sen är jag lite allergisk mot supersminkade och fixade skådespelare i en atombombad värld. Var är smutsen i fejset och vem fan sminkar sig under en apokalyps?
Lite som när jag följde The walking dead och en av tjejerna var supersminkad, tog mig ur illusionen direkt.

//Slut på superpositiv kommentar^^//

Du vet att man kan tvätta sig själv om man hittar lite vatten, apokalyps eller ej. 🙄

Och tro det eller ej, det finns faktiskt karaktärer som är sminkade även i spelen.

Nu ska vi dock inte blanda ihop fiction med verklighet. Varken Fallout spelen eller tv-serien är dokumentärer som avhandlar en atombombad verklighet.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nu har jag inte spelat Fallout men det här såg sådär ut. Huvudkaraktärens ansiktsuttryck skrek B-skådis lång väg :S. Sen är jag lite allergisk mot supersminkade och fixade skådespelare i en atombombad värld. Var är smutsen i fejset och vem fan sminkar sig under en apokalyps?
Lite som när jag följde The walking dead och en av tjejerna var supersminkad, tog mig ur illusionen direkt.

//Slut på superpositiv kommentar^^//

Ja vilken tid vi lever i med så uselt skådespeleri.

Rekvisitan är som tagen direkt ur spelen men resten är kalkon.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser tyvärr fruktansvärt B ut. Alldeles för rent, städat och allt har en "plastig" känsla över sig. Fan att det ska vara så svårt att få till trovärdiga kulisser, kostymer och miljöer?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja vilken tid vi lever i med så uselt skådespeleri.

Rekvisitan är som tagen direkt ur spelen men resten är kalkon.

Nej det är inte jättemånga som övertygar.

Medlem
Skrivet av KoP:

Du vet att man kan tvätta sig själv om man hittar lite vatten, apokalyps eller ej. 🙄

Och tro det eller ej, det finns faktiskt karaktärer som är sminkade även i spelen.

Nu ska vi dock inte blanda ihop fiction med verklighet. Varken Fallout spelen eller tv-serien är dokumentärer som avhandlar en atombombad verklighet.

Det vet jag absolut. Struntsak kanske men jag tyckte det kändes lite som hon hoppade tjolahopp ut i världen med en slickepinne i munnen bara. Finns väl allt möjligt i den världen som kan äta upp henne i ett nafs?

KoP
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det vet jag absolut. Struntsak kanske men jag tyckte det kändes lite som hon hoppade tjolahopp ut i världen med en slickepinne i munnen bara. Finns väl allt möjligt i den världen som kan äta upp henne i ett nafs?

Jag tror att dom väldigt övertydligt försöker förmedla att hon är väldigt naiv utav sig angående världen utanför valvet. 🙂 Det är nog det intrycket jag själv har fått utav teasers och trailers.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag tror att dom väldigt övertydligt försöker förmedla att hon är väldigt naiv utav sig angående världen utanför valvet. 🙂 Det är nog det intrycket jag själv har fått utav teasers och trailers.

Mjo. Vi får se om det blir bra eller anus.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Mjo. Vi får se om det blir bra eller anus.

Det är deras trope:

"Oskyldig vault dweller-flicka med hästsvans ger sig naivt och frimodigt ut i en skoningslös postapokalyptisk värld och hamnar i diverse kniviga situationer, men ödet har bestämt att han/hon/hen mirakulöst varje gång klarar sig helskinnad ur varje prekär belägenhet".

*snark* zZZzz


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är deras trope:

"Oskyldig vault dweller-flicka med hästsvans ger sig naivt och frimodigt ut i en skoningslös postapokalyptisk värld och hamnar i diverse kniviga situationer, men ödet har bestämt att han/hon/hen mirakulöst varje gång klarar sig helskinnad ur varje prekär belägenhet".

*snark* zZZzz

Positiv som vanligt ser jag, Slime 😄 Hade gärna fått en inblick i en vardag hos Slimebeest och se vad som får dig att ”ticka”. Är det någon underhållning efter 90-talet som du faktiskt gillar?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Positiv som vanligt ser jag, Slime 😄 Hade gärna fått en inblick i en vardag hos Slimebeest och se vad som får dig att ”ticka”. Är det någon underhållning efter 90-talet som du faktiskt gillar?

Haha. ☺️

Det stämmer att jag är bedrövad över filmindustrins tillstånd.

Men bland spel finns mycket som är fantastiskt, även inom AAA (som Dragon's Dogma 2, Elden Ring, Red Dead 2).

Men bland serier och film kan jag spontant bara nämna House of the Dragon som hittills varit sjukt bra, och enstaka historiska netflixserier som varit måttligt bra (typ serier om kända drottningar haha).


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar