Diskutera – Bästa bossfajten någonsin är...

Robot
Diskutera – Bästa bossfajten någonsin är...

Vissa bossar minns vi med extra mycket skräckblandad förtjusning.

#diskutera


Fragtjuv

När jag var yngre älskade jag fighten mot Gandondorf/Ganon från Ocarina of time. Nu för tiden vet jag inte riktigt men sista fighten i Elden ring var kanon tycker jag!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Spelade precis klart Star Wars Jedi Survivor, sista bossen var den enda bossen jag inte dog på, medans vid ungefär 80% in i storyn kom helt plötsligt en svinsvår boss.

Medlem

Naga the Sand Worm från Ghostrunner 2 var en riktigt häftig resa, troligen en av de bättre bossfighterna jag spelat.

Medlem

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Lich king fighten i ICC eller Ragnaros i Firelands var två riktigt grymma slutbossar i några av alla raids i WoW

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer nog på någon bättre om jag funderar längre men en bossfajt som jag tänker på direkt är The Snatcher från A hat in time. Kanske för att den är en sådan kontrast mot resten av spelet.

Redaktör

Slutstriden i Half-Life 2: Episode Two minns jag med värme. Varierad och utspridd mot massa fiender. Kanske inte en reguljär bossfight, men ett bra råkurr var det!


signatur
Medlem
Mario 64

Att snurra runt Bowser med styrspaken till N64 var coolt back in the day.

https://www.youtube.com/results?search_query=mario+64+bowser+...

Medlem

Sista bossen i Hades. Kul att bossfighten blir extra utmanande när man ökar svårighetsgraden med modifikationen Extreme Measures 4. Fick en ordentlig chock första gången


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Coolaste och mest minnesvärda är nog ändå Nameless King från Dark Souls 3. Även om sista bossen i Kingdom Hearts också har en speciell plats i minnet.

Medlem

Så många att välja från men det blir slutbossen i Tears of The Kingdom, inte överdrivet svår men så episk, fantastiskt ackompanjemang och så tillfredsställande.

Medlem

Oj, att bara välja en absolut bästa är riktigt svårt.

Isshin, The Sword Saint (Sekiro)
Sister Friede (Dark Souls 3)
Malenia, Blade Of Miquella (Elden Ring)
Ornstein and Smough (Dark Souls)
King of Puppets (Lies of P)
Ibis (Armored Core 6)

Dessa ploppade upp i skallen ganska fort. FromSoftware har skapat otroligt minnesvärda bossar.

Får nog återkomma efter lite fundering, om jag nu någonsin skulle komma fram till något.

Edit:

Får nog avvakta med svar till Shadow of the Erdtree.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hittar ingen gameplay på bossen, men jag vill minnas att "Vessel"s boss var tuff men fängslade mig totalt

Medlem

MALENIA, BLADE OF MIQUELLA!
Underbart att tillslut bemästra henne.
På andra plats kommer nog Headless Ape i Sekiro. Älskade hur den rörde sig.

Medlem

Usch vad svårt.

Hollow knight, world of warcraft och From softwares spel har många helt fantastiska fighter, det är omöjligt att välja en

Medlem
Skrivet av Whisp:

MALENIA, BLADE OF MIQUELLA!
Underbart att tillslut bemästra henne.
På andra plats kommer nog Headless Ape i Sekiro. Älskade hur den rörde sig.

Jag fattade aldrig grejen med Malenia, eller de sista tre bossarna heller för den delen. Jag körde med två klor och någon vapen-power som gjorde att jag blev väldigt tankig, sen slog på henne tills hon dog typ. Slutet på spelet var något av ett antiklimax!

Den bossen jag hade mest problem med var någon stor gris som man slogs mot i en krater

Medlem
Skrivet av filipovic:

Att snurra runt Bowser med styrspaken till N64 var coolt back in the day.

https://www.youtube.com/results?search_query=mario+64+bowser+...

This

phi
Medlem

Sista bossen på Tinder.

Medlem

Älskade Metal Gears boss: Psyco Mantis.

Just den fighten var nyskapande och spännande på något sätt. Hela det spelet var fantastiskt.

Medlem

Oryx, Destiny Taken King. Den tyckte jag var riktigt bra.

Medlem

The End i Metal Gear Solid 3 är helt unik. 99% av alla bossfighter i spel är ren action. The End är ren stealth istället.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Jättesvårt att välja någon bästa fight men en minnesvärd som ligger varmt om hjärtat får det bli.

Vi hade dragit igång Alysrazor i Firelands (WoW). Tanks hade fått sina imprints och precis när det var dags för min del att flyga upp i luften och plocka ringar som firemage fick off-tank gå ifrån för det var en skrikande unge att ta hand om. Jag kommer inte ihåg så mycket vad gäller tanks inkommande skada på den fighten just men att det var viktigt att byta av. Det blev ett jävla vrålande i voice-chatten när vi till sist klarade bossen utan off-tank.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ganondorf i Twilight Princess har en oerhörd speciell plats i mitt hjärta. Härlig strid som är svärd mot svärd

Medlem

Simone från NieR: Automata är väldigt minnesvärd, mest för att musiken är så underbar.

Thanatos i BattleClash. Kostade mig 2 SuperScopes.
Ett riktigt as.
Men känslan när man klarat av svinet, fantastiskt!
Bossarna i Elden Ring är väl de som kommer närmast i aftermath-eufori.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Spelade precis klart Star Wars Jedi Survivor, sista bossen var den enda bossen jag inte dog på, medans vid ungefär 80% in i storyn kom helt plötsligt en svinsvår boss.

Menar du rick the door technician?

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Älskade Metal Gears boss: Psyco Mantis.

Just den fighten var nyskapande och spännande på något sätt. Hela det spelet var fantastiskt.

Riktigt grym teknisk lösning och definitivt med på min topp 10. Hade man andra Konamispel på sitt minneskort kunde Psycho Mantis läsa det. Till mig sa han bland annat något i stil med "I see you like Castlevania" eftersom jag hade en sparfil från Symphony of the night.

På tal om SOTN så hade det också minnesvärda bossar. Jag minns specifikt ett upphängt lik (beelzebub) med flugor som attackerar.

Medlem

Psycho Mantis och The End står sig som de två främsta för min del, båda från MGS-serien.


signatur

Kunskapsförmedlare.

123
Skriv svar