Embracer: För tidigt för att prata om att köpa nya studior

Robot
Embracer: För tidigt för att prata om att köpa nya studior

Istället ska de satsa på att skapa bra spel med vad de redan har.


Medlem

Världens mest ohypade företag just nu.

Medlem

"Satsa på att skapa bra spel" - passande uttalande från dem med tanke på dagens datum.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vilka studios av rang har de kvar? De har ju sålt av en del namnkunniga.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vilka studios av rang har de kvar? De har ju sålt av en del namnkunniga.

4A Games är kvar, så ett nytt Metro dyker upp förr eller senare.

Medlem

Så när kommer brädspelen då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Investmentbolag som enbart opererar för att köpa in, skära ned och sen skeppa vidare får mig att kräkas. Gör spel eller dra åt skogen

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Så när kommer brädspelen då?

Jag antar att det är något skämt här, men oavsett det köpte Embracer franska Asmodee för två år sen och är en jätte på brädspelsmarknaden.

Medlem

Skulle inte sakna dom om de gick i konkurs.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vilka studios av rang har de kvar? De har ju sålt av en del namnkunniga.

Aspyr (Tomb Raider remake)
Coffie Stain med flera utvecklare (Valheim,Goat 2,Song of Conquest, Deep Rock Galactic )
THQ Nordic (Wreckfest, Biomutant, Darksiders)

Plaion (Dead Island 2,Evil West)
Crystal Dynamics (Tomb Raider)
Eidos-Montréal (Deus ex ,Thief, Marvel's Guardians of the Galaxy)

Väntar på Sagan om Ringen(Middle-Earth.) Spel Från Embracer. som dom Köpte för 2 Miljarder eller vad det var.

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:

Väntar på Sagan om Ringen(Middle-Earth.) Spel Från Embracer. som dom Köpte för 2 Miljarder eller vad det var.

Embracer köpte Middle earth-enterprises som har rättigheter till Sagan om Ringen. Amazon håller på med ett mmo Sagan om Ringen.

Medlem

Är glad att jag aldrig köpt aktier i embracer som många kompisar gjorde för några år sedan. Jävla skit företag, blir nästan arg när folk är arga på ms när dom köper upp allt men embracer är ju ett stort skämt, finns ju ingen där som brinner för spel utan det är bara folk som vill tjäna pengar. Om några så är det ju dom som förstör spelmarknaden.

Medlem
Skrivet av limonass:

Embracer köpte Middle earth-enterprises som har rättigheter till Sagan om Ringen. Amazon håller på med ett mmo Sagan om Ringen.

Amazons track record gör en ju inte så hypad... Ryktas ju om att New World ska lägga ner oxå med sina 15 spelare

Så sjukt kul att se stora företag vara ute o cykla när det kommer till vad spelarna vill ha 🤷 dom ser bara excel dokument på bolagsstämman men har aldrig spelat spelen. Katastrof. Och när dom säger att dom vet vad folk vill ha så visar dom nån video där det sitter gubbar som e 50+ som skapar spelen. Ja jag närmar mig 50 oxå men hur kan dom missa allt med tanke på att det finns mmo som folk vill ha men ingen gör?

Blizzard är ju ett prakt exempel på det... Dom läser av marknaden fel varje gång. Tyvärr så spelar ju folk fortfarande deras spel. Man tycker att dom borde lärt sig av overwatch 2, diablo immortals, diablo 4... Wow classic är ju typ större än "vanliga" wow... Iaf av dom jag känner. Slutade själv spela innan det släpptes (trött av alla betor)

Medlem
Skrivet av robbis:

Blizzard är ju ett prakt exempel på det... Dom läser av marknaden fel varje gång. Tyvärr så spelar ju folk fortfarande deras spel. Man tycker att dom borde lärt sig av overwatch 2, diablo immortals, diablo 4... Wow classic är ju typ större än "vanliga" wow... Iaf av dom jag känner. Slutade själv spela innan det släpptes (trött av alla betor)

Oh boy, do I have bad news for you...

Diablo Immortals skall ha genererat sådär 500 miljoner dollar bara första 11 månaderna. Om något så har det varit en av de bästa intäckterna för Blizzard. Jag vet att det suger för oss som vill ha "bra spel" men tror inte att Blizzard är färdiga med mobil-spel.

Medlem

Att för någon månad sedan lägga ner Deus Ex som Eidos-Montréal jobbade med och säga att man vill satsa på att göra bra spel är två raka motsatser.

Medlem

Oavsett vad folk gnäller om på nätet, som förmodligen bara är svensk avundsjuka för att man missade tåget att köpa aktien. Så trodde man att Embracer skulle bli en ägare åt dessa bolag som gjorde förvisso bra spel men kanske saknade dunderhittar. Att dessa utvecklare kunde fortsätta jobba med den dom gjorde men fick stöd att kunna och ha tid att lägga det lilla extra för att just lyckas.
Tyvärr verkade det inte bli så.
Tur man personligen lyckades pricka toppen hyffsat vad gäller investering.
Sen har man suttit utanför.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Oavsett vad folk gnäller om på nätet, som förmodligen bara är svensk avundsjuka för att man missade tåget att köpa aktien. Så trodde man att Embracer skulle bli en ägare åt dessa bolag som gjorde förvisso bra spel men kanske saknade dunderhittar. Att dessa utvecklare kunde fortsätta jobba med den dom gjorde men fick stöd att kunna och ha tid att lägga det lilla extra för att just lyckas.
Tyvärr verkade det inte bli så.
Tur man personligen lyckades pricka toppen hyffsat vad gäller investering.
Sen har man suttit utanför.

Jag hade inte så stor koll på Embracer i början så jag trodde att det skulle vara ett paraplybolag som skulle hjälpa spelskaparna dom köpte finansiellt. Men det verkar ju bara vara ännu ett investmentbolag där det inte handlar om något intresse för spel utan bara om att tjäna pengar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Riskkapitalism i sitt esse.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Molotov:

Oavsett vad folk gnäller om på nätet, som förmodligen bara är svensk avundsjuka för att man missade tåget att köpa aktien. Så trodde man att Embracer skulle bli en ägare åt dessa bolag som gjorde förvisso bra spel men kanske saknade dunderhittar. Att dessa utvecklare kunde fortsätta jobba med den dom gjorde men fick stöd att kunna och ha tid att lägga det lilla extra för att just lyckas.
Tyvärr verkade det inte bli så.
Tur man personligen lyckades pricka toppen hyffsat vad gäller investering.
Sen har man suttit utanför.

Tror inte det, mitt missnöje med embracer är att det inte blev det man trodde, men tittar man tillbaka så vet jag inte heller hur det hade kunnat bli på något annat sätt. För om man bara skall göra remasters och remakes, sedan uppföljare till gamla spel så funkar det nog inte i längden, en remaster eller remake kan bara sälja så bra om det inte skall kosta multum att göra den, typ göra om hela spelet som t ex FF7.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Oh boy, do I have bad news for you...

Diablo Immortals skall ha genererat sådär 500 miljoner dollar bara första 11 månaderna. Om något så har det varit en av de bästa intäckterna för Blizzard. Jag vet att det suger för oss som vill ha "bra spel" men tror inte att Blizzard är färdiga med mobil-spel.

Inte dirwkt en nyhet då det var exakt det jag menade... vet att dom tjänar sjuka pengar på dessa cash grabs. Men det var ju exakt det jag menade oxå när företag som embracer köper upp allt för att sedan försöka tjäna så mycket pengar som möjligt med så lite effort som möjligt. Blizzard är ju som sagt ett prakt exempel på detta. Det hade varit intressant att se Blizzard göra ett singelplayer spel i storskala likt Uncharted/Horizon etc.

Medlem
Skrivet av robbis:

Inte dirwkt en nyhet då det var exakt det jag menade... vet att dom tjänar sjuka pengar på dessa cash grabs. Men det var ju exakt det jag menade oxå när företag som embracer köper upp allt för att sedan försöka tjäna så mycket pengar som möjligt med så lite effort som möjligt. Blizzard är ju som sagt ett prakt exempel på detta. Det hade varit intressant att se Blizzard göra ett singelplayer spel i storskala likt Uncharted/Horizon etc.

Diablo Immortal är väl knappast en cashgrab.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Diablo Immortal är väl knappast en cashgrab.

Det är väl enbart utvecklat för qtt tjäna så mycket pengar som möjligt på mtx, annars hade dom sålt det för en summa pengar och skippat allt det.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag hade inte så stor koll på Embracer i början så jag trodde att det skulle vara ett paraplybolag som skulle hjälpa spelskaparna dom köpte finansiellt. Men det verkar ju bara vara ännu ett investmentbolag där det inte handlar om något intresse för spel utan bara om att tjäna pengar.

Jag tror många trodde/hoppades det. Tyvärr verkade det bli som alla andra, tjäna så mycket pengar som möjligt med så liten insats som möjligt. Alt att man trodde att alla dessa "AA och snudd på early access" spel skulle ge stor avkastning och betala alla investeringar.
Ett spel som Valheim, Satisfactory mm, kan vara succe finasiellt för den lilla studion men en piss i havet för den stora utgivaren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar