Ryssland ger sig in på tv-spelsmarknaden – Utvecklar en egen konsol

Medlem

BlyatBoy Color.

Har svårt att se att det blir någon större prestanda på maskinen i så fall.

Medlem

Den klassiska Dendy kanske får en uppföljare, alltså.

Medlem

Krigsbrott 365

Medlem

Ccctv, FSBox, Vladiwii eller Stalinstation kanske?

Hoppas strömknappen blir en rysk vodka och red ring of death blir molotov cocktail istället. Vem vill inte göra det supportsamtalet till ryska underrättelsekundtjänsten liksom.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Ccctv, FSBox, Vladiwii eller Stalinstation kanske?

Hoppas strömknappen blir en rysk vodka och red ring of death blir molotov cocktail istället. Vem vill inte göra det supportsamtalet till ryska underrättelsekundtjänsten liksom.

En Wii-kopia med Wii-chucks i form av hammare och skära.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Copilot designer, AI. Rätt uppenbart.

Skrivet av kebbe:

Själlös tristess-AI som vanligt nuförtiden. Brukar vara så när det gäller stora svårigheter att rendera tekniskt superavancerade saker som "knappar" eller "siffror".

Vad synd. Hoppades att det var någon kvarleva från sovjet. Har förövrigt ”0” intresse av AI så jag vet inte vad copilot är så helt uppenbart var det ju inte.

Medlem

Putin och hans entourage kan hoppa och ta sig, bojkott

ZF
Medlem
Skrivet av GustavA:

Har förövrigt ”0” intresse av AI så jag vet inte vad copilot är så helt uppenbart var det ju inte.

En sak att kolla efter (änsålänge..) är att bilden oftast ser ut som en hyfsat bra men stel CGI där någon alltid varit framme och pillat med smetverktyget efter renderingen.

ELF
Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad är detta?

En bild med diverse objekt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av GustavA:

Vad synd. Hoppades att det var någon kvarleva från sovjet. Har förövrigt ”0” intresse av AI så jag vet inte vad copilot är så helt uppenbart var det ju inte.

Menade inte att det var självklart att det var just Copilot (Microsofts variant) utan att man ganska lätt kan se om bilden är AI-genererad. Sladdar och text kan se lite knasiga ut, fingrar likaså.

Medlem
Medlem

Jag ger ett 👍 ifall detta är ett för tidigt aprilskämt....

Medlem
Skrivet av Popski:

Älskart'

Medlem

Bra med konkurrans! 👍

Nu behöver vi rysk-kinesiska graffekort, Nvidia har blivit aroganta som f*******n...

Medlem
Skrivet av Danster:

Sergejstation

Man kan bara hoppas 😌


signatur

Life is too short to remove USB safely.

ZF
Medlem
Skrivet av A1200G:

Bra med konkurrans! 👍

Nu behöver vi rysk-kinesiska graffekort, Nvidia har blivit aroganta som f*******n...

Finns redan kinesiska. Inte ens Intel svettas än dock.

Men vem vet. En dag lär inte var så långt borta som förväntat.

Medlem

Tar på mig foliehatten redan nu för all tracking den enheten skulle ha

Medlem

Antar att första spelet blir Tetris

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Tar på mig foliehatten redan nu för all tracking den enheten skulle ha

In Soviet Russia, console plays you!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

För snart två år sedan så läste jag att Ryssland skulle göra en egen spelmotor när ryska spelutvecklare klagade över att dom inte längre har tillgång till senaste Unity och Unreal osv. Några månader senare så gav dom upp med det.

Men nu så är dom tillbaka igen med ännu högre ambitioner? Skulle inte sätta alltför mycket hopp till det.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tillverkar de egna processorer också?

Det ryska företaget MCST tillverkar processorer som är tänkta att (någon gång) konkurrera med Intel och Amd… Går väl sådär på den fronten.

Medlem

Är fortfarande en konsol som bara ska säljas i ryssland och bara vara på ryska. Samlar värdet lär ju bli högt om några år då den lär läggas ner ganska så snabbt.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Bra med konkurrans! 👍

Nu behöver vi rysk-kinesiska graffekort, Nvidia har blivit aroganta som f*******n...

Konkurrens med vem? Den kommer ju inte kunna säljas utanför Ryssland 😄

Medlem

Troligtvis bara en massa prat. Deras inhemska mikrochip industri saknar kompetens och de verkar problem med kvalitetskontroll, därför kringgår de sanktioner för att försöka sourca västerländska chip. De har en rejäl bit kvar innan de är kapabla till att skapa en egen konsol baserad på rysk "teknologi".

Man kan också undra om Kinesiska chip: om de skippar QC och trycker ut så många chip de kan och kvaliteten faller - eller om de lastar ut gammalt skräp till ryssland för att tjäna pengar.

Exempel:
https://www.tomshardware.com/news/russias-biggest-bank-tests-...
https://www.tomshardware.com/news/chinese-microchips-40-perce...
https://www.techspot.com/news/102453-russia-primary-chip-prod...
https://uk.pcmag.com/components/143319/china-is-selling-russi...

Men ryssarna har haft en datorindustri en gång i tiden, på 80 talet så klonade de bland annat IBM och VAX maskiner och byggde även egna (freakshow) datorer, det finns en del retro datorer som folk samlar på som dykt upp i Sverige på retro forum, komplett med cyrilliska tangentbord och ROM filer med tecken. Men det datorerna kom som sagt på 80 talet...

https://uk.pcmag.com/electronics/72795/the-lost-world-of-sovi...

I övrigt så fanns det en del västerländska datorer bakom the iron curtain som hade inhämtats på ett eller ett annat sätt, men ibland så gick det den lagliga vägen - bland annat så exporterade Commodore Plus4 och Commodore 16 till Ungern där de var jättepoppis. Troligtvis för att de var så lågteknologiska så att de inte omfattades av teknikembargot mot sovjetunionen.

En rysk konsol är som bäst:

Medlem

Eh... Så många dåliga Kommunist "skämt" (okej dom få första va bra).


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Kul med alla kreativa namnförslag, men jag undrar vad motivet är. Bröd och skådespel åt folket gissar jag. Kanske lite propaganda tvingas in i spelen också.

Medlem

Tänkte direkt att detta var ett aprilskämt, tills jag läste att det var publicerat igår!?


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Nej, detta är något som kom upp på tal för endast för 4-5 dagar sedan. Men vist kanske det varit på tal tidigare då många spelbolag lagt ned i Ryssland senaste två åren.

4-5 dagar sedan ja... Gammalt

Medlem
Skrivet av kebbe:

Själlös tristess-AI som vanligt nuförtiden. Brukar vara så när det gäller stora svårigheter att rendera tekniskt superavancerade saker som "knappar" eller "siffror".

Eller en rysk konsol med Moskva på ovansidan. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Motherstation


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

123
Skriv svar