Xbox vill vinna spelbranschen, inte konsolkriget – analys

Medlem
Skrivet av Ralf:

Det vore dumt eftersom längsta rekommenderande avstånd är 40 meter

För folk som är halvt blinda och handikappade.
När jag tog min jaktlicens för cirka 10-11 år sen så visades denna video https://www.youtube.com/watch?v=nNTyCcip-ks
Gamle Hickock45 kastade slugs över 200 meter med bättre precision än större delen av jägarna man ser idag med hög-kaliber, kikarsikte och fin utrustning. Varför fick vi se den videon? För att allt för många jägare tror pengar är allt...Det är djurens välbefinnande som är viktigt trots allt.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

För folk som är halvt blinda och handikappade.
När jag tog min jaktlicens för cirka 10-11 år sen så visades denna video https://www.youtube.com/watch?v=nNTyCcip-ks
Gamle Hickock45 kastade slugs över 200 meter med bättre precision än större delen av jägarna man ser idag med hög-kaliber, kikarsikte och fin utrustning. Varför fick vi se den videon? För att allt för många jägare tror pengar är allt...Det är djurens välbefinnande som är viktigt trots allt.

Jo och för djurens välbefinnande så rekommenderas 40m. 😊

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jo och för djurens välbefinnande så rekommenderas 40m. 😊

Mm enligt "staten".
Som vi alla vet är så förbannat pålitliga....

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Mm enligt "staten".
Som vi alla vet är så förbannat pålitliga....

😂
För att jägarna är så förbannat pålitliga?

Medlem

"Molnstreamade spel är framtiden" - jo tack, den har man hört ett par gånger. Från OnLive och Stadia bland annat. Men visst, tids nog funkar det kanske men jag är skeptisk att det är något som "tar över" på många år.

Skrivet av Kavakava83:

Är Michael Pachter forfarande relevant 2024?

Med tanke på att videon sponsras av någon obskyr mäklare i Montana får man väl anta att Pachter inte har särskilt stor dragningskraft i dessa dagar. Kanske inte så förvånande när mannen själv verkar tro att han är bra listig som konstaterar att om Microsoft sålde sina konsoler för ett par hundringar styck och gick med brakförlust på varje såld enhet så skulle de sälja fler konsoler - ja, och om Huawei började sälja sina premium-lurar för 500 kr styck så skulle de säkert kunna återta delar av marknaden i västvärlden och börja konkurrera med Apple.

Skrivet av RallarFrasse:

Inte speciellt mycket då? Fy tusan vad dryg jag låter nu men hagelbössor har inte mycket spridning, åtminstone inte som utvecklarna för alla spel verkar tro. Med vanlig kaliber 12 "buckshot" som det kallas och som jag kör mycket för rådjur och vildsvin så är det jäkligt liten gruppering upp till 35-40 meter. Vid 28-30 meter brukar jag få en träffbild lika stor som en vanlig vattenmelon.
Med så kallad "slug" (en enda rejäl projektil) så kan jag med min mediokra träffsäkerhet sänka rådjur och svin från 100 meter utan större problem.

Sådär, jag var tvungen för mitt eget psykiska välmående.

Jämfört med ett muskedunder är det kanske inte så stort men jämfört med ett vanligt gevär så...
(Hickock45 är för övrigt en legend).

Medlem
Skrivet av Ralf:

😂
För att jägarna är så förbannat pålitliga?

Jämfört med staten? Ja. Cirka 10 000 gånger mer eller så. Du, jag har en känsla att du och jag aldrig kommer komma överens så låt oss bara avsluta "bråket" här. Du får tro vad du vill, samma med mig. Vi är på en spelsida och snart kommer vi båda bli tillsagda att lägga av ändå. Helt meningslöst ändå för vi vet båda två att det inte kommer leda till något.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Jämfört med staten? Ja. Cirka 10 000 gånger mer eller så. Du, jag har en känsla att du och jag aldrig kommer komma överens så låt oss bara avsluta "bråket" här. Du får tro vad du vill, samma med mig. Vi är på en spelsida och snart kommer vi båda bli tillsagda att lägga av ändå. Helt meningslöst ändå för vi vet båda två att det inte kommer leda till något.

Visste inte att vi "bråkade"
Men om du nu är jägare så lär du har hört många historer om jägare som skjutit skott som egentligen aldrig bör ha avlossats.

Medlem

så då vill inte Sony heller de? Dom skulle ju uppenbarligen bara kunna göra samma sak.

Pachter I all ära men grävet och budskapet är 100% Fredrik. Jag hyllar dig om du vågar lägga upp denna artikel som tråd på ett forum som neogaf. Snälla gör det!

Medlem

Patcher må vara en flummig gubbe som har haft fel så många gånger. Men, det är det som kommer att ske vad vi än vill. För ja, vi som är här på FZ vill över lag vill ha fysiska media, men framtiden vill att vi har digitalt och/eller streamar. Det kommer att hända hur mycket än vi håller emot som gubbmaffia vi är. Nej, det räcker inte att du som 18 åring skriver att jag köper fysiska spel. MS kommer att bli störst i slutänden. Vad vi än tycker om det. Dom köpte Activision/Blizzard för 770 000 000 000 kr, sug på den. Slaget är redan över även fast det ännu har hänt. Sen kan några skriva att men det har inte de bästa spelen, jag kommer aldrig köpa MS spel eller en Xbox, MS suger ren generellt. Det är över även fast du eller jag vet det.

Ni som är emot, hur mycket pengar har Sony dragit in sedan dom började med spel? Räkna på det och filosofera runt det ett tag. Tänk ett tag till och skriv sedan här. MS har redan dragit in pengarna som företag sedan dom la budet på Activision/Blizzard. Kassa kistan är lika full nu som då.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Jämfört med staten? Ja. Cirka 10 000 gånger mer eller så. Du, jag har en känsla att du och jag aldrig kommer komma överens så låt oss bara avsluta "bråket" här. Du får tro vad du vill, samma med mig. Vi är på en spelsida och snart kommer vi båda bli tillsagda att lägga av ändå. Helt meningslöst ändå för vi vet båda två att det inte kommer leda till något.

Kopierat från sydsvenskan från 2019 ngn gång
"Den jägare som sköt 75-årige joggaren Olle Rosdahl dömdes på torsdagen till ett års fängelse för grovt vållande till kroppsskada och grovt jaktbrott"

Medlem
Skrivet av Synligans Bågar:

Pachter I all ära men grävet och budskapet är 100% Fredrik. Jag hyllar dig om du vågar lägga upp denna artikel som tråd på ett forum som neogaf. Snälla gör det!

Grävet? Det är inte direkt uppdrag granskning detta du

Medlem
Skrivet av roftg:

Kopierat från sydsvenskan från 2019 ngn gång
"Den jägare som sköt 75-årige joggaren Olle Rosdahl dömdes på torsdagen till ett års fängelse för grovt vållande till kroppsskada och grovt jaktbrott"

Menar du att jägare skjuter joggare?
Är du emot jägare?
Är du vegetarian eller nått?
Information till dig då är att jakt behövs.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av roftg:

Den här jägaren gjorde det uppenbarligen, han såg väl inte vad han sköt på
Nä det är såhär att personen jag kommenterade påstår att jägare är så fruktansvärt pålitliga... men dom är inte mer lr mindre pålitliga än ngn annan...

Nej jag är inte emot jägare, känner flera stycken

Vad har det att göra med ngt överhuvud taget om jag är vegetarian eller ej?
Vad är ditt problem?

Inget problem jag ställde en fråga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget problem jag ställde en fråga.

Är du vegetarian lr ngt?, vad är det för fråga...det har inget med saken att göra
Varför frågar du det? Är det konstigt att du får ett tyket svar tillbaka när du kommer med sånt...
Desutom så har jag inte sagt ngt om att jakt inte skulle behövas lr ngt annat emot lr för jakt för den delen... men man måste väl för guds skull kunna skriva ngt om jakt utan att bli ställd frågor om vad man äter...

Jag frågar väl inte om din sexuella läggning?

Medlem
Skrivet av roftg:

Är du vegetarian lr ngt?, vad är det för fråga...det har inget med saken att göra
Varför frågar du det? Är det konstigt att du får ett tyket svar tillbaka när du kommer med sånt...
Desutom så har jag inte sagt ngt om att jakt inte skulle behövas lr ngt annat emot lr för jakt för den delen... men man måste väl för guds skull kunna skriva ngt om jakt utan att bli ställd frågor om vad man äter...

Jag frågar väl inte om din sexuella läggning?

Förstår inte varför det är sån upprörande fråga
Jag frågade för vegetarianer brukar ha negativ inställning till jakt och att det bör upphöra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Förstår inte varför det är sån upprörande fråga
Jag frågade för vegetarianer brukar ha negativ inställning till jakt och att det bör upphöra.

Jaså brukar dom? Varför inte bara medge att din kommentar var urbota dum och gå vidare?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jaså brukar dom? Varför inte bara medge att din kommentar var urbota dum och gå vidare?

Ja kanske inte alla men många.
Du behöver inte surna till Gå vidare själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja kanske inte alla men många.
Du behöver inte surna till Gå vidare själv

"Men du då!?"

Medlem
Skrivet av Jönsen:

"Men du då!?"

Du behöver inte skriva nått bara för att skriva nått.
har du nått du vill säga ta det i pm det gjorde jag med den andra som börja med personangrrepp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du behöver inte skriva nått bara för att skriva nått.
har du nått du vill säga ta det i pm det gjorde jag med den andra som börja med personangrrepp

Och ändå fortsätter du, helt otroligt. Är det personangrepp nu också? Lite väl dramatisk va..

Medlem
Skrivet av Molotov:

Förstår inte varför det är sån upprörande fråga
Jag frågade för vegetarianer brukar ha negativ inställning till jakt och att det bör upphöra.

Det har väl inget med mig att göra, så jag förstår inte varför du ens frågar,..

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Och ändå fortsätter du, helt otroligt. Är det personangrepp nu också? Lite väl dramatisk va..

Inlägget har blivigt redigerat men det var personangrepp ja.
Nu får du ge dig, jag vet inte varför du ens ger dig in och gafflar om detta. Jag kommer inte svara mer och smutsa ner denna tråden. ni får bråka för er själva..


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du behöver inte skriva nått bara för att skriva nått.
har du nått du vill säga ta det i pm det gjorde jag med den andra som börja med personangrrepp

Det var inget personangrepp, det var en fråga, precis som din "sk fråga"

Medlem
Skrivet av roftg:

Det var inget personangrepp, det var en fråga, precis som din "sk fråga"

Kalla folk efterbliven för att man ställer en fråga.
Du kunde ha svarat med ett enkelt ja/nej.
tack och hej skriver inte mer till dig heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jakt, vegetarianer och hagelgevär. Jag som trodde jag skulle få läsa något om Xbox 😂

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inlägget har blivigt redigerat men det var personangrepp ja.
Nu får du ge dig, jag vet inte varför du ens ger dig in och gafflar om detta. Jag kommer inte svara mer och smutsa ner denna tråden. ni får bråka för er själva..

Alltså bara lägg ner och erkänn att du betedde dig illa istället för att bete dig som en pajas.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kalla folk efterbliven för att man ställer en fråga.
Du kunde ha svarat med ett enkelt ja/nej.
tack och hej skriver inte mer till dig heller.

Jag har inte kallat dig för ngt, jag frågade ju bara om du är det!, precis som du frågade om jag är vegetarian lr nått!..

Jag jobbar nu så har inte mer tid med det här ändå..😅

Skrivet av Jönsen:

Grävet? Det är inte direkt uppdrag granskning detta du

Man måste gräva ordentligt efter rubriker som denna. I detta fall Michael Pachters välrenommerade youtube kanal. I vanlig ordning får läsarna på FZ korrigera skribentens misstag. Pachter är en clown, en pajas. Man förstår ju att vissa vill att Microsoft ska ta över spelvärlden och när det går som det gör för dem så kan det spåra ur helt, vilket vi ser här.

Medlem

Jag tror ju att Microsoft har klockat hur vi kommer att konsumera spel i framtiden. Det är inte relevant om jag gillar det eller inte. Jag har alltid älskat mina konsoler men i slutändan är det jag ser på skärmen samt kontrollmetoden det som spelar roll. Utbud, tillgänglighet och wow-faktor kommer att gälla för alla.

Vi har alla fått gå igenom förändringar som har känts dåliga eller oacceptabla i konsolgenerationerna. Jag minns till exempel hur skeptiskt jag var mot att spel skulle kunna uppdateras i efterhand via internet. Skulle spel släppas ofärdiga?! Nu väntar vi bara på patchar och uppdateringar utan att ens tänka på det och ett spel kan till slut se helt annorlunda ut än när det en gång i tiden släpptes.

Sen är det som vanligt så barnsligt hur många av er ska sätta Microsoft i skamvrån. Microsoft har släppt massa fantastiska spel med alla Xbox och utvecklat tjänster och hårdvara på ett sätt som har gynnat alla, precis som Nintendo och Sony har gjort på sina sätt. Att ni hela tiden lyfter fram girigheten och ”monopol” är också löjligt. Nintendo är Japans rikaste företag medan jag skriver detta… Sony skulle göra det som MS gör om de bara kunde göra det. Sorgligt sätt att resonera.

123
Skriv svar