Palworld-gänget släpper Hollow Knight-likt spel i vår

Robot
Palworld-gänget släpper Hollow Knight-likt spel i vår

Agerar utgivare åt Never Grave.

#never-grave, #pocketpair


Medlem

visst ser det likt ut, men jag tycker nästan team cherry får skylla sig själva lite vid det här laget, så som dom dragit ut på silksong. dom har haft 6-7 år på sig, och är ju inte direkt kommunikativa av sig. inte så konstigt att folk ser att det finns en potentiell marknad för en "hollow knight klon" och vill ta vara på det, när den faktiska uppföljaren känns stendöd.

Medlem

Håller med föregående talare, vet inte hur ofta man vaknat upp om dagarna och vill se en ny trailer eller vad som helst släppas från Silksong. GE OSS SILKSONG FÖR BÖVELEN, plånboken är ju redo...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av quadratis:

visst ser det likt ut, men jag tycker nästan team cherry får skylla sig själva lite vid det här laget, så som dom dragit ut på silksong. dom har haft 6-7 år på sig, och är ju inte direkt kommunikativa av sig. inte så konstigt att folk ser att det finns en potentiell marknad för en "hollow knight klon" och vill ta vara på det, när den faktiska uppföljaren känns stendöd.

Team Cherry är bara 3 personer, delvis därför det tar lång tid. Sen så finns det väl inte direkt en marknad för en Hollow knight klon specifikt, det är ju bara ett metroidvania spel. Det folk vill ha är en uppföljare till Hollow knight av samma team.

Detta blir ju Pocketpair's fjärde early access spel dom jobbar på samtidigt. Tiden får väl utvisa om någon av dessa kommer bli klara eller vara i early access limbo som vissa spel hamnar i. Med Palworld som en sån stor överraskningssuccé så kan jag se några av dom andra spelen bli lite ignorerade.

Releasehästryttare

Jag har spelat demot som finns på Steam och efter man spelat det så inser man att det är betydligt mer av en Dead cells kopia än Hollow knight, med co-op och basbyggande!

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Team Cherry är bara 3 personer, delvis därför det tar lång tid. Sen så finns det väl inte direkt en marknad för en Hollow knight klon specifikt, det är ju bara ett metroidvania spel. Det folk vill ha är en uppföljare till Hollow knight av samma team.

Detta blir ju Pocketpair's fjärde early access spel dom jobbar på samtidigt. Tiden får väl utvisa om någon av dessa kommer bli klara eller vara i early access limbo som vissa spel hamnar i. Med Palworld som en sån stor överraskningssuccé så kan jag se några av dom andra spelen bli lite ignorerade.

Man agerar ju som utgivare står det. Utvecklarna tar ju hand om spelet


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man agerar ju som utgivare står det. Utvecklarna tar ju hand om spelet

Frontside 180 är mer eller mindre Pocketpair med annat namn. Klickar du på deras uvecklarprofil på steam så kommer du till Pocketpair och vad jag kunde hitta på nätet så ägs dom helt av Pocketpair.

"Frontside 180 is reportedly a wholly-owned subsidiary of Pocketpair."

https://www.eurogamer.net/palworld-devs-upcoming-metroidvania...

Medlem

Måste casha in nu när dom blivit populära. Man blir ju fundersam när de har så många early access spel

Medlem

detta är mer likt ett terraria med stuk utav hollow knight.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag har spelat demot som finns på Steam och efter man spelat det så inser man att det är betydligt mer av en Dead cells kopia än Hollow knight, med co-op och basbyggande!

Animationer, ljud och det estetiska är dock stundtals väldigt likt Hollow Knight(ett sämre Hollow Knight då ;P).

Sen stämmer det säkert som du säger gällande gameplay.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Team Cherry är bara 3 personer, delvis därför det tar lång tid.

Med tanke på hur mycket stålar de har efter succén med Hollow Knight så är det dumt att inte anställa/oursourca delar av utvecklingen för att istället dra ut på det så länge att många har tröttnat på att vänta.

Jag var tokhypad en lång tid men nu känns spelet mer eller mindre dött. Blir säkert bra men mja, risken finns att det blir to little to late.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Det försöker ju inte ens dölja att de stulit hela stilen från Hollow Knight. Allt ifrån färgpaletten till ljussättningen och skyltarna med "krumelurer" som är extremt lika de i Hollow Knight.

Bilden ser ut som tagen från en klon av områdena "City of Tears" och "Greenpath".

Håller med att hypen för Silksong är rätt död. Blev hajpad juni 20222 när det annonserades att det skulle släppas inom ett år på den där X-box showen, och sedan har vi inte hört ett ljud. Alla andra spel släpptes väl inom ett år om jag inte kommer ihåg fel? Diablo 4 o.s.v.

edit: Det enda som kan rädda Silksong, (eller rädda och rädda - men ni förstår vad jag menar tror jag) är om de gör en sådan där överrasknings-release som Hi-Fi Rush gjorde förra året. Att det kommer en trailer på någon show och "avalible tomorrow!"

1
Skriv svar