Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Lever du och din polare? 😅

Ja men fyfan, det blev aldrig någon tornado (som vi såg eller upplevde) men det blev lite åska.
Men jävlar vilken dag vi hade dagen efter, hyrde en kanot och paddlade i en flod. Vi såg massa häftiga fåglar, sköldpaddor, utter och alligatorer 🥳 nu hade vi ju redan sett alligatorer, men lite skillnad på att se dem i en guidad tur från en airboat mot att paddla själv och komma så nära 😍


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Ja men fyfan, det blev aldrig någon tornado (som vi såg eller upplevde) men det blev lite åska.
Men jävlar vilken dag vi hade dagen efter, hyrde en kanot och paddlade i en flod. Vi såg massa häftiga fåglar, sköldpaddor, utter och alligatorer 🥳 nu hade vi ju redan sett alligatorer, men lite skillnad på att se dem i en guidad tur från en airboat mot att paddla själv och komma så nära 😍

Spännande och skönt att ni mår bra!

Är lite avis på er resa måste jag erkänna. Sådana äventyr händer nästan aldrig och vips så är man för gammal för att göra det.

Har ni någon instagram eller nåt så att man kan få ta del av bilder? Eller är tanken att du ska dela med dig av materialet här på FZ? 🤟😀🎸


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spännande och skönt att ni mår bra!

Är lite avis på er resa måste jag erkänna. Sådana äventyr händer nästan aldrig och vips så är man för gammal för att göra det.

Har ni någon instagram eller nåt så att man kan få ta del av bilder? Eller är tanken att du ska dela med dig av materialet här på FZ? 🤟😀🎸

Ingen av oss har insta, jag hade nog inte tänkt att slänga upp något här heller, men vem vet, det kanske kommer en recension av Florida i framtiden 🤣

Det blir ju lite mer av ett äventyr när man gör som vi gör men det har ju även sina nackdelar, väldigt ”svårt” (platser att stå på hittar man, men kanske inte de bästa eller just där man vill vara) att hitta campingplatser och i Florida är dom ju inte lika generösa med allemansrätten som i Sverige.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Ingen av oss har insta, jag hade nog inte tänkt att slänga upp något här heller, men vem vet, det kanske kommer en recension av Florida i framtiden 🤣

Det blir ju lite mer av ett äventyr när man gör som vi gör men det har ju även sina nackdelar, väldigt ”svårt” (platser att stå på hittar man, men kanske inte de bästa eller just där man vill vara) att hitta campingplatser och i Florida är dom ju inte lika generösa med allemansrätten som i Sverige.

Men några bilder bör du kan dela med dig av? Snälla? ☺️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Matchmakar i The Division 2 så klart. Vad annars?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ligger på soffan och myser med en av våra hundar, stämplade precis ut från jobbet efter en lång och intensiv vecka. Ska bli skönt att ta spelhelg.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Är sugen på skräck och mys så har dragit igång en ny runda i Re2: Remake. Atmosfären är fortfarande mästerlig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ligger vaken, sömnlös, strökollar på Arkiv X.
3h o 45 min tills man ska upp på riktigt, suck...
Är nog det värsta jag vet med åldrandet, att sömnen blir mer och mer lynnig. Rena lotteriet är det om jag kommer sova 9, 10, eller 3 timmar.

Medlem

Körde Re2: Remake och mös. Var inte riktigt nöjd då gameplayet är något segt så fick ett ryck och drog igång en ny vända i FF7: Remake. Det blir min tredje gång och jäklar så bra det är. Spelade om originalet för inte så längesedan och det ger en extra krydda som smakar väldigt väl.

Hypen inför Rebirth är stor.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ligger vaken, sömnlös, strökollar på Arkiv X.
3h o 45 min tills man ska upp på riktigt, suck...
Är nog det värsta jag vet med åldrandet, att sömnen blir mer och mer lynnig. Rena lotteriet är det om jag kommer sova 9, 10, eller 3 timmar.

Håller verkligen med dig, jag kan känna mig trött precis innan jag går och lägger mig för att sedan när jag väl ligger inte alls komma till ro. Min dygnsrytm är total "all over the place" dock så jag antar att det spelar in till viss del, men svårt också när jag dels känner att jag pluggar bättre på kväll/natten samt att jag ofta också jobbar kväll. Brukar funka någon vecka att gå upp vid 07 och sedan somna vid typ 23, men det håller ju aldrig i längden.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ligger vaken, sömnlös, strökollar på Arkiv X.
3h o 45 min tills man ska upp på riktigt, suck...
Är nog det värsta jag vet med åldrandet, att sömnen blir mer och mer lynnig. Rena lotteriet är det om jag kommer sova 9, 10, eller 3 timmar.

Hundra procents medhåll. Befinner mig just nu i exakt samma situation och det sker oftare och oftare. Är helt slut och har varit det i flera veckor. Lägger mig och vips, kan ej sova.

Blir snart att ta till sömnmedel vilket jag drar mig för.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Håller verkligen med dig, jag kan känna mig trött precis innan jag går och lägger mig för att sedan när jag väl ligger inte alls komma till ro. Min dygnsrytm är total "all over the place" dock så jag antar att det spelar in till viss del, men svårt också när jag dels känner att jag pluggar bättre på kväll/natten samt att jag ofta också jobbar kväll. Brukar funka någon vecka att gå upp vid 07 och sedan somna vid typ 23, men det håller ju aldrig i längden.

Skrivet av Freakon:

Hundra procents medhåll. Befinner mig just nu i exakt samma situation och det sker oftare och oftare. Är helt slut och har varit det i flera veckor. Lägger mig och vips, kan ej sova.

Blir snart att ta till sömnmedel vilket jag drar mig för.

Nästan alla kollegor jag någonsin haft och pratat med har vittnat om mer eller mindre samma problem med sömn, så verkar vara en allmänn åkomma i Riket. Var så illa för mig ett tag när jag jobbade mycket för ett par år sedan att jag fick ångest av att ens börja tänka på att det började bli dags att göra sig klar att sova. Att lämna TV:n påslagen på låg volym kombinerat med hörselproppar har dock hjälpt mig med själva insomnandet, får inte lika mycket "måste-sova-nu-ångest" när jag bara precis hör TV:n mumla och ljuset flimra lite. Måste också ha igång nån sorts avslappnande fantasi/dagdröm i skallen som inte har med mitt "riktiga liv" och vardag att göra. Allt för att stänga ute grubblandet

Medlem

Spelar lite Flat Kingdom efter ett uppehåll på säkert 7 år 😅 Kul spel👍


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Installerat en ny skivspelare och sitter och lyssnar på första vinylen på många år och funderar över vad man skall lyssna på härnäst och äta till kvällen.

Medlem

sitter och funderar på vad man ska spela...backlogen är oändlig.

Inte ofta man klagar på att gångna året var för bra haha:)

Om någon har ett förslag så vore det guld. Det kan vara till vad som helst förutom vr.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nästan alla kollegor jag någonsin haft och pratat med har vittnat om mer eller mindre samma problem med sömn, så verkar vara en allmänn åkomma i Riket. Var så illa för mig ett tag när jag jobbade mycket för ett par år sedan att jag fick ångest av att ens börja tänka på att det började bli dags att göra sig klar att sova. Att lämna TV:n påslagen på låg volym kombinerat med hörselproppar har dock hjälpt mig med själva insomnandet, får inte lika mycket "måste-sova-nu-ångest" när jag bara precis hör TV:n mumla och ljuset flimra lite. Måste också ha igång nån sorts avslappnande fantasi/dagdröm i skallen som inte har med mitt "riktiga liv" och vardag att göra. Allt för att stänga ute grubblandet

Den ångesten du beskriver känner jag varje kväll. Kan ligga hela nätterna och våndas.

Jag gör exakt som du. Öronproppar och video på låg volym. Har även en fläkt som genererar ett konstant låg surrande som funkar som lugnande.

Har hittat en del videos på youtube som hjälper att lyssna på. Denna har blivit en favorit då den handlar om Elden Ring och är väldigt lång:

Har lyssnat på Joseph Andersson recensioner många gånger, han har en behaglig röst och långa videos. Min favorit:

Ska träffa min läkare nästa vecka och kommer då att gå emot min princip och be om sömntabletter. Man mår inte bra utan sömn, aptit och allt annat blir lidande så tänker att det är ett lägre pris att betala att äta sömntabletter än att inte sova.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ligger och lagar mig och genom lider antibiotika kur

Till er som inte kan sova .testa dra på en ljudbok .rek skarpt ready Player one .eller någon bra liteog book


signatur

New life, New hope

Medlem

Sitter på oros VAK på jobbet. Skittrist. Vill bara hem och spela tvspel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Ligger och lagar mig och genom lider antibiotika kur

Till er som inte kan sova .testa dra på en ljudbok .rek skarpt ready Player one .eller någon bra liteog book

Sådant funkar märkligt nog endast när man ej vill sova.

Edit: välig bla tipsen sova närbse.n.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelar lite Clicker Heroes👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆.😂

Testade det för många år sedan och blev sugen att testa igen, nu har jag kommit längre i spelet än vad trodde jag skulle orka med😅🤣


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av Freakon:

Den ångesten du beskriver känner jag varje kväll. Kan ligga hela nätterna och våndas.

Jag gör exakt som du. Öronproppar och video på låg volym. Har även en fläkt som genererar ett konstant låg surrande som funkar som lugnande.

Har hittat en del videos på youtube som hjälper att lyssna på. Denna har blivit en favorit då den handlar om Elden Ring och är väldigt lång:

https://youtu.be/m7XFl1bMeew?si=jbsPWihUzdRwf8Vl

Har lyssnat på Joseph Andersson recensioner många gånger, han har en behaglig röst och långa videos. Min favorit:

https://youtu.be/pJPOvLvdugw?si=tSWX78tPEZoVmvt-

Ska träffa min läkare nästa vecka och kommer då att gå emot min princip och be om sömntabletter. Man mår inte bra utan sömn, aptit och allt annat blir lidande så tänker att det är ett lägre pris att betala att äta sömntabletter än att inte sova.

Ja, har du det varje kväll så är nog vården ett måste. Ångestattacker som varar hela natten har jag också varit med om, oftast så brukar de dock ge med sig efter några timmar så jag får sova i alla fall en halv natt. De värsta attackerna var dock helt sjuka; hjärtklappning, extremt hög kroppstemperatur så jag blev tvungen att sätta mig utomhus på balkongen mitt i vintern etc. Fattar inte vad det märkliga syndromet kom ifrån riktigt, det dök bara upp helt plötsligt en helt vanlig kväll. Antar att det är långvarig stress som orsakade det då jag även fick tinnitus i samma veva...

Förstår poängen med den rösten, inte illa. Brukar själv köra massagevedios på kvällen för att varva ner och bli mer avslappnad. Japanskt lågmält tal är också väldigt avslappnande i sig.

https://www.youtube.com/watch?v=cErR57ylytQ&t=2s&ab_channel=TOKYOASMRMASSAGE

Bara testat sömnmedicin en gång, hjälpte inte mig då det tyvärr inte biter på ångesten det gör en bara lite mer dåsig. Vill helst inte testa mediciner som tar bort ångest då de är starkare/har biverkningar etc. Testar just nu CBD-olja (ej drog, helt lagligt) i kvällsteet innan läggning, är lovande , sover jag bra hela nästa vecka så blir det nog att köpa reguljärt.

Medlem

Kontemplerar om jag ska köra om Alan Wake 2 eller inte. Jag vill att den där mäktiga photo mode uppdateringen ska komma till spelet. 😔

Medlem

Spelar DragonFangZ - The Rose & Dungeon of Time, ett riktigt bra spel i mystery dungeon-genren.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Testade just en variant av Tetris jag aldrig sett förut... känns som formen på blocken inte har lika mycket betydelse som originalet.
Spelet heter Sandtrix


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Blev lite Gunlocked igen, ett spel som bygger på Vampire Survivors-koncept men är utformat som ett vertikalt shoot'em up. Jag gillar det och brukar ofta återkomma till detta spel även om den totala speltiden inte är så lång om man slår ihop allt 😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Klar med jobb och påväg hem. Ska sätta mig med FF7 remake som jag drog igång en ny vända på för en tid sedan. Är på kapitel 8 eller 9.

En del sega partier, speciellt om man som jag kommer direkt från frihetens spel: Elden Ring, men om man bara släpper taget och glider med så är upplevelsen i sin helhet riktigt bra.

Plus:
Fenomenal musik
Grymma strider
Bra story
Mycket detaljer
Linjärt

Minus:
Snålt med utforskning
En del sega partier
Linjärt


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Går igenom och testar arkadspelskretskort som ska säljas... 90st den här gången, ligger kretskort överallt 😅
Lite Technos, Tecmo, Toaplan och Data East-spel syns på bilden.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Sitter o spelar Balatro som just släpptes, himla kul kortspel som jag tror kan hålla några hundra timmar. (Jag fastnar ofta i denna typ av spel)

Medlem

Precis klämt i mig en underbar korv med bröd.
Köpte nåt potato bun, smeta lite räksallad å rostad lök i botten. Sen körde jag en baconinlindad smal kabanoss. La på lite senapsstekt hemmagjord surkål, toppade med fänkålsfrön.
Otroligt gott


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Ligger i sängen och läser fz/svt/titter och känner hur en jobbig feber är på ingång.

Torrhosta. Senor är ömma och det kommer tidvis smärtor. Känner mig trött. Både fryser och är för varm samtidigt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skriv svar