"Konstiga och underbara" Avowed släpps i höst

Robot
"Konstiga och underbara" Avowed släpps i höst

Obsidian ger oss gameplay-trailer.

#avowed


Medlem

Såg skittråkigt ut

Medlem

Striderna - vilket verkligen tycks vara huvudfokus i det här spelet utifrån de trailers jag har sett- påminner inte så lite om Dark Messiah of Might & Magic. Inte för att jag klagar. Älskade Dark Messiah när det begav sig.

Medlem

Ogillar grafiken. Tycker särskilt att stridseffekterna ser hemska ut.

Medlem

Det ser så...barnsligt ut!

Medlem
Skrivet av Rafner:

Striderna - vilket verkligen tycks vara huvudfokus i det här spelet utifrån de trailers jag har sett- påminner inte så lite om Dark Messiah of Might & Magic. Inte för att jag klagar. Älskade Dark Messiah när det begav sig.

Tänkte samma. Mycket dark messiah-ish. Det känns dock som något saknas, men ja, är ju ett tag kvar till hösten så..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

så jävla hyped!

Redaktör
Ponny

Jag har gått från väldigt pepp till opepp till... ganska pepp igen? Det ser ändå mysigt ut på något vis. Dark Messiah-vibbar (som nämnt).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tror att det här kan bli väldigt trevligt, jag är pepp!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Var väldigt tveksam efter första trailern men efter detta blev man lite taggad ändå.
Det såg visuellt bättre ut än förra trailern, Säger inte så mycket om striderna innan jag får se mer oklippt gameplay

Medlem

Tycker det här ser helt fantastiskt ut! Nu har de minst ett halvår på sig för polering och förbättringar. Blev riktigt pepp av det här!

Medlem

Såg mycket bättre ut nu js, håller med. Kul att få se dialoger och fler miljöer.

Medlem

Fick lite kinect vibbar över detta spel. Nä inget för min del..

Medlem

Inte för att vara sån men är inte det här samma trailer som dom visade förra gången?

Medlem

Såg betydligt bättre ut än sist även fast det ser lite stelt ut. Kommer nog vara en väldigt bra story som alltid med Obsidian och det är ändå viktigast för min egen del

Medlem

Tycker det ser 10 år gammalt ut? 🤔 Rycker tyvärr inget i spelnerven

Medlem

Såg riktigt jäkla.. stelt/livlöst ut (strider och interaktioner med NPCs)?

Kommer ihåg att man sannerligen blev mer imponerad av deras första teaser som visades för 4-5 år sedan(?).

Medlem

Såg rätt b... Men samtidigt kul, på något vis, ut! 😁

Medlem

Fyfan vilken usel presentation av avowed, va det chatgpt som skrev manuset eller wtf, fick typ spya i munnen för det va så ogenuint

Dessutom såg spelet riktigt illa ut. Dark Messiah som är 20 år gammalt ser bättre ut. Fan va gaming bara är en besvikelse numera, allt blir bara sämre

Ambassadör
Xbox

Jag är bara mer hypad nu, ska bli jäkligt gött att dyka ner i ett Obsidian-RPG till hösten och nysta upp de här berättelserna från Eora.


signatur

Jump in.

Medlem

Stridssystemet är ju komedi! Fienderna står still som om det var ett VR-spel. Det här spelets stela combat kommer folk skratta åt. Kinect-vibbar skrev nån däruppe.

Och likt The Outer Worlds (urk) kommer det ha separata, pyttesmå zoner som känns konstgjorda och plastiga. Det är inte open world.

Förutom den grälla färgpaletten är dock grafiken väldigt snygg och miljöerna verkar sköna. Ser next-gen ut.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser skitbra ut imo. Folk är ju helt besatta av hyperrealism. Bra progression system (skills, loot) och rolig combat så kommer det här bli svinbra, allt behöver inte se realistiskt ut för att vara "bra".

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Inte för att vara sån men är inte det här samma trailer som dom visade förra gången?

jo ;/

Medlem

2024 mest lovande spel så här långt. Pillars of Eternity i första person = Hajp!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Inte för att vara sån men är inte det här samma trailer som dom visade förra gången?

Nej skulle jag inte säga. Några få klipp som är från samma plats i spelet men annars inte mycket som är samma.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har gått från väldigt pepp till opepp till... ganska pepp igen? Det ser ändå mysigt ut på något vis. Dark Messiah-vibbar (som nämnt).

Det ser mycket bättre ut än förra trailern, men det är uppenbart att det vassa författarskapet från Pillars-spelen saknas. Troligtvis jobbar alla från Obsidians A-team på Josh Sawyers hemliga projekt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Slashgibber:

Det ser mycket bättre ut än förra trailern, men det är uppenbart att det vassa författarskapet från Pillars-spelen saknas. Troligtvis jobbar alla från Obsidians A-team på Josh Sawyers hemliga projekt.

Oh!? Vad är detta? Pillars 3? Med jättebudget, som han önskade.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oh!? Vad är detta? Pillars 3? Med jättebudget, som han önskade.

Man kan önska, men troligtvis gäller det ett nytt IP. Min personliga dröm är antingen en uppföljare till Alpha Protocol med ordentlig budget och utvecklingstid. Eller ett nytt Fallout, det hade varit riktigt smutt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Detta är ju samma trailer som de släppte för ett halvår sen.
Edit: Kikade in nya trailern från Direct och mycket av hypen försvann. Ingen tryck eller styrka i slagen och magierna ser inte värst roliga ut. Hoppas det ser bättre ut närmare släppet annars får det bli vid rea.

Medlem

Ser inte ut att vara på Baldurs Gate 3 nivå direkt, men det är ju inte så konstigt.
Obsidian brukar ju ligga mer på nån slags AA nivå och göra det bra! Kan bli najs!

12
Skriv svar