Battlefield-studio ska göra "de mest realistiska förstörelseffekterna i branschen"
BF2042 är helt OK idag men det var fortfarande ett stort misslyckande imo.
Hoppas nästa Battlefield blir bra. Trevlig serie av spel.
När jag testade det under en free weekend för några månader sen så fanns det inte ens FSR. Det finns bara DLSS. Dessutom så blev skärmen svart efter man vunnit en karta och skulle byta och fick starta om hela spelet. Fanns även ett par andra buggar. Prestandan var bra de första timmarna sen utan att ändra några inställningar så blev prestandan mycket sämre. Hjälpte inte att sänka inställningar eller att starta om spelet/datorn.
Tycker absolut inte att spelet är ok idag och kan bara tänka mig hur uselt det varit innan.
BF2042 är helt OK idag men det var fortfarande ett stort misslyckande imo.
Hoppas nästa Battlefield blir bra. Trevlig serie av spel.
Ja, det håller faktiskt måttet nuförtiden, men är väldigt sugen på nästa Battlefield och se vad de hittar på.
Med tanke på hur de demolerade sitt eget IP 2 ggr i rad, så har de redan de effekterna.
Hoppas de levererar, är ju bara nordiska företag som kan det här med förstörbara miljöer!
I drank what?
De behöver göra något extraordinärt för att gottgöra sig från 2042.
Att släppa ett undermåligt battlefield som är långt under standarden, och sen ha mage att släppa ett tomte-skin strax efter. Alltså Hånet och pekfringret mot deras corebase 😂
🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX
Ska dom göra vissa delar mer realistiska så måste dom sänka tempot i spelet. Det har gått mer och mer mot Quake för varje serie.
Håller med, Körde mycket av de tidigare bf spelen. Jämför man t.ex bf2,bf3 och bad company så märker man att tempot har sakta ökat med varje nytt spel, och fokuset på one man army har blivit allt större, 2024 är helt galet nu.
Cod har lite samma problem, körde mycket cod upp till cod4 och black ops.
Var ganska stor skillnad i tempo jämnfört med t.ex Cod4 och black ops och nu är det ren kaos.
Med tanke på hur de demolerade sitt eget IP 2 ggr i rad, så har de redan de effekterna.
I MODERNA TIDER!
Herregud...
Bara det inte är UE5.
Varför inte? Menar inte att säga att jag tycker UE5 behövs till allt egentligen, men om det görs bra så är det väl skitsamma vad för motor som egentligen används?
När jag testade det under en free weekend för några månader sen så fanns det inte ens FSR. Det finns bara DLSS. Dessutom så blev skärmen svart efter man vunnit en karta och skulle byta och fick starta om hela spelet. Fanns även ett par andra buggar. Prestandan var bra de första timmarna sen utan att ändra några inställningar så blev prestandan mycket sämre. Hjälpte inte att sänka inställningar eller att starta om spelet/datorn.
Tycker absolut inte att spelet är ok idag och kan bara tänka mig hur uselt det varit innan.
Använd DLSS då. Det är bättre än FSR.
Annars låter det som att du har ett AMD kort med typiska AMD problem.
Been there done that.
Bara det inte är UE5.
Varför inte? Menar inte att säga att jag tycker UE5 behövs till allt egentligen, men om det görs bra så är det väl skitsamma vad för motor som egentligen används?
Haha vaför skulle dom få för sig att använda UE5
1# FZ Troll
Använd DLSS då. Det är bättre än FSR.
Annars låter det som att du har ett AMD kort med typiska AMD problem.
Been there done that.
Att introducera FSR är inte svårt, det finns ingen ursäkt. Angående problemet med svartskärm när kartan är slut så har flera personer skrivit flera trådar om det på steam forumet när det var free weekend och även reddit och ea forum över ett år tillbaka. Mitt AMD kort fungerar utan problem på flera andra spel jag lirar och har lirat.
Låter som att du inte vet vad du pratar om.
Varför inte? Menar inte att säga att jag tycker UE5 behövs till allt egentligen, men om det görs bra så är det väl skitsamma vad för motor som egentligen används?
Sällan något som görs riktigt bra i den motorn. Dötrist utveckling att många AAA-studios med väldigt imponerande in-house motorer drar sig mot den också. Man gör det såklart av en anledning, att spara in på så mycket så möjligt vilket lika mycket leder till att spelen beter sig liknande och har liknande buggar, kollision, fysik och känsla ju mindre man modifierar och anpassar på djupet. Man känner väl att det "duger" vs något som är slipat som en diamant för ändamålet och gör det riktigt bra utan massa annan overhead, typ ID tech eller Alien Isolation osv. Mindre ingenjörer helt enkelt.
Ja efter det senaste fiaskot där jag mer eller mindre kände mig rakt av lurad på mina pengar så kommer det krävas extremt mycket för att jag någonsin ska ens snegla på ett DICE-spel igen, Tyvärr är de inte i närheten av samma studio som de en gång var.
Om jag ska ge nästa BF en chans så krävs extremt bra omdömen även efter release både från recensenter och allmänheten.
Hur feta animationer och förstörelseeffekter deras spel har skiter jag blanka f*n i om spelet i grunden visar sig vara skit (som 2042)
Och låt oss för fasen hoppa in i stationerade fordon på kartan istället för att välja dem i en meny och spawna med dem. Jag saknar att lyfta och landa med planen som man gjorde i de gamla titlarna!
Precis vad som sades om BF2042 med. Minns än techdemo videon där det visades hur en hel byggnad rasade och alla vet ju hur det gick sen..
Sällan något som görs riktigt bra i den motorn. Dötrist utveckling att många AAA-studios med väldigt imponerande in-house motorer drar sig mot den också. Man gör det såklart av en anledning, att spara in på så mycket så möjligt vilket lika mycket leder till att spelen beter sig liknande och har liknande buggar, kollision, fysik och känsla ju mindre man modifierar och anpassar på djupet. Man känner väl att det "duger" vs något som är slipat som en diamant för ändamålet och gör det riktigt bra utan massa annan overhead, typ ID tech eller Alien Isolation osv. Mindre ingenjörer helt enkelt.
Är det så många AAA-studios som har gått över till UE5?
CD project red har gjort det. Men EA sitter på och använder Frostbite, Ubisoft använder Snowdrop och Anvil, Rockstar har sin egna, Sony har fyra in-house-motorer; Santa Monicas, Decima, Sucker Punchs och Naughty Dogs, Cod har fortfrande IW och Bethesda sin egna.
Att introducera FSR är inte svårt, det finns ingen ursäkt. Angående problemet med svartskärm när kartan är slut så har flera personer skrivit flera trådar om det på steam forumet när det var free weekend och även reddit och ea forum över ett år tillbaka. Mitt AMD kort fungerar utan problem på flera andra spel jag lirar och har lirat.
Låter som att du inte vet vad du pratar om.
Jo men vi tycker olika helt enkelt.
Förstörelsen ska vara en självklar del i bf-serien. Det jag helst vill ha är ett BC3. Om inte skulle det vara kul om dom gick tillbaka i tiden så man slipper robotar, laser och annat påhittat trams Bf vietnam, bf the Pacific, helst ett som utspelar sig under andra världskriget igen. Men det lär jag inte få igen. Om jag ska gissa tror jag på ett bf i modern tid.
Förstörelsen ska vara en självklar del i bf-serien. Det jag helst vill ha är ett BC3. Om inte skulle det vara kul om dom gick tillbaka i tiden så man slipper robotar, laser och annat påhittat trams Bf vietnam, bf the Pacific, helst ett som utspelar sig under andra världskriget igen. Men det lär jag inte få igen. Om jag ska gissa tror jag på ett bf i modern tid.
Håller med. Lyssnade på Vietnams soundtracksen häromdagen. Oslagbart.
Eller att de verkligen satsar riktigt långt fram i tiden. Någon gång tror jag de kommer ta de steget. Kanske väntar så länge som möjligt.