Diskutera – Vilka blir dina personliga mål för spelåret 2024?

Medlem

Att klara spel innan jag köper nya

Gen
Medlem

Inte stressa över nån jävla backlog med spel jag inte borde ha köpt utan bara spela det jag verkligen vill, oavsett om det innebär att köpa ett spel eller återuppta något i backloggen. Detta pga. av tidsbrist.

Medlem

Kommer inte ha några mål alls, bara spela det jag känner för och ha roligt.

Medlem
  • Precis som förra året ska jag antingen korta ner min backlogg eller inte göra den längre.

  • Spela klart en version av alla spel i Ys-serien som kom ut innan 2023 (har bara Ys IX : Monstrum Nox och Ys V: The Sands of Kefin kvar)

  • Påbörja Trails-serien

  • Spela fler retro-spel

Medlem

Fortsätta ignorera internetkrigares hype och hat och spela spel som ger mig glädje.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kalliban:

Fortsätta ignorera internetkrigares hype och hat och spela spel som ger mig glädje.

Årets tips helt klart.


signatur

Jump in.

Medlem

Att få uppleva Team Cherry's Hollow knight: Silksong. Om dom släpper det iår och lyckas kommer det nog att bli höjdpunkten på spelåret för mig.

Edit: läste lite fel på vad frågan var men håller ändå fast vid mitt svar men kan lägga till:
Besegra Pantheon of the knight (4) i Hollow knight.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Årets tips helt klart.

Verkligen! Många som ska tycka till när andra gillar något väldigt mycket.

Medlem

Mitt personliga mål att att faktiskt spela. Rätt ofta är jag alldeles för trött efter jobbet samt unge/partner. Saknar att bara försvinna in i en värld och släppa allt annat ett tag.

Medlem

Mitt mål är att få 500-1000 followers (gärna fler såklart) på Kick och att förhoppningsvis även lyckas bli verifierad där


signatur
Medlem

Jag ska spela alla spel jag köpt till switchen! 🥳 har säkert 10 spel jag inte kört än som jag hoppas klara i år, det ser jag fram emot!👍🏻
Sen hoppas jag det släpps något av intresse till xboxet så det mest spelade spelet inte blir pawpatrol i år igen 😂

Medlem

Jag måste kanske resa utomlands i år...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

Beta av min gog-log utan att utöka den.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Att leva så länge att jag får uppleva Monster Hunter Wilds Silksong och GTA VI så blir jag glad. + Att kunna organisera det jag spelar bättre. Så att jag inte har för mycket halv avklarat.

Medlem

Köra om Cyberpunk och dlc för första gången. Klara Baldur's Gate 3. Sen ett till random spel.

Ser att några säger icke spel relaterade mål, så joinar väll in på den med. Förutom spel är mitt mål samma som alla år innan. Vill bli en vampyr. Sen kan man i lugn och ro njuta av alla tekniska under och nöjen. Man kan även leva gratis lätt då man bara behöver hitta en miljardär man inte gillar så mycket att hypnotisera till att ge en pengar. Blood får man lätt från andra mindre gillade i samhället. Så helt underbar livstil, bara de där första steget som är svårt i att faktiskt bli en... 😅

Medlem

Få mer upplevelser med spel. Senaste 4 åren har det blivit väldigt mycket Apex Legends och nu Fortnite med sonen. Detta eftersom det är så himla enkelt att ta till sig och kräver väldigt lite från mig som spelare. Jag kan hoppa rätt in,köra två timmar och bli belönad med adrenalin och lite kul gameplay.

Spelar just nu God of War Ragnarok och det är ju en helt annan upplevelse. Det ena utesluter såklart inte det andra men är man helt uppe i och engagerad i ett tävlingsinriktat spel blir det lätt att jag väljer den enklaste vägen till 2 timmar "kul".

Detta har mycket att göra med trötthet från småbarn och trötthet från dålig arbetsmiljö på arbetsplatsen. Att verkligen engagera mig i andra spel kommer ge mer glädje överlag även om jag kommer varva det med PvP också.

Tillägg: Det hade varit enklare om alla bra spel var kul första 3 timmarna. Är så lång uppförsbacke att starta ett nytt spel. Kan jämföras med att börja läsa en ny bok. Testade Horizon Zero Dawn men tröttnade på 3 timmar tutorial och trist gameplay. Blir säkert roligare efter 5-6 timmar

Medlem

Försöka inte lägga alla speltimmar på WoW utan även starta PS5:an då och då

Medlem

Jag ska jobba mindre och göra mer roliga saker. Som att spela.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Spela mer och samla mindre, så jag kan börja beta av min vansinnigt enorma backlogg. Det är flera hundratalet spel, det ger lite ångest ändå. 😢

samma här! kan inte motivera köp av nya storspel förrän jag betat av min backlog. Fick igång min gamingdator i höstas och har även samlat på mig ett gediget bibliotek där!

har sagt upp playstation plus också… ingen idé med fler ”gratisspel”. Speciellt smart nu när dom prishöjt också 😅

Medlem
Skrivet av philgapin:

Mitt personliga mål att att faktiskt spela. Rätt ofta är jag alldeles för trött efter jobbet samt unge/partner. Saknar att bara försvinna in i en värld och släppa allt annat ett tag.

hög igenkänning! tar och copy-paste:ar det där 😅

Medlem

Jag ska försöka hitta ett sätt att stoppa tiden. Det skulle vara bra.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Svårt, jag vill ge Cyberpunk, Starfield, Balders Gates chansen.
Men jag är mer sugna på att spela om Mass Effect, GTA5.
Kommer antagligen sluta med att jag bara nöter Diablo 4


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jag har köpt en massa Switch spel som jag inte ens hunnit starta upp så tror att jag skall ta fler Nintendo perioder. Jag gruvar mig dock för Zelda tears of kingdom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

klara så många singleplayer och coopspel som möjligt, som alltid


signatur

//monster

Försöka att spontanköpa mindre , jag är en riktig sucker för bra klipp.

Fragtjuv

Jag har bara lovat mig själv att klara ut Baldurs Gate 3 som jag började med i söndags. Det ska nog gå vägen och sen tar jag året som det kommer.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Nå Legend rank i Hearthstone denna månaden. Det kan gå! Har ju sett folk klara det o jag har alla kort så det enda som hindrar mig är tid, skicklighet o vilja.

Jo, sen ska man ha lite tur också ...

12
Skriv svar