2024 - om man får lov att drömma lite

Medlem
2024 - om man får lov att drömma lite

Remake på/uppföljare till Wave Race
Med ton och musikstil bevarad, dvs bort med det fjuniga tramset från Blue storm

Remake på F Zero GX
Släpps som releasespel till Swiitch/SwitcherU och utnyttjar till fullo denna nya konsols stora gimmick vilket gör F Zero till spelet som slutligen säljer in VR till den stora massan

Reimagining på Halo CE
En återgång till den känsla av mörker, mystik, perfektion, fokus på singleplayer, nytänkande och otroliga spelglädje i samarbete på delad skärm som originalet en gång ingav. Det duktigt töntiga CE plockas bort från titeln, och marknadsföringsmannen som införde det får gå på dagen tillsammans med retroaktivt löneavdrag

Remake på Eternal Darkness
Ja vad ska man säga...fan helt jävla efterblivet att detta ej redan blivit verklighet

Fyll på eller nåt

Medlem

F-Zero GX till Switch vore fantastiskt, behöver inte ens vara en remake, skulle vara nöjd med en GameCube-portning.

En Suikoden 1&2 remaster släpps senare i år, skulle gärna se resten av Suikoden-spelen göra detsamma.

Threads of Fate av Square är lite bortglömt men är ett av mina favoritspel till PS1, skulle gärna se det släppas på nytt. Xenogears likaså.

Inaktiv
En dröm tråd. Like it!

Just nu har jag börjat om från början på Dragon Quest Builders 2 och får då tankarna att det skulle vara kul om de släppte en remaster på första Dragon Quest Builders med de nya förbättrade funktionerna från tvåan eller om de släppte Dragon Quest Builders 3.

Men allra helst skulle jag vilja se Dragon Quest IV, V and VI Collection. Detta är spel som har blivit väldigt dyra och därför skulle det vara kul om de kom som en remaster samling.

Medlem

Behövs inga drömmar när drömmen släpps 29e februari

Moderator | Testpilot

Jag hoppas att Kingdoms of the Dump äntligen släpps. Har väntat sedan 2019 på detta spelet sedan jag backade det på Kickstarter. Ser så himla bra ut!

Steam: https://store.steampowered.com/app/2159270/Kingdoms_of_the_Du...

Trailer:


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Drömma helt fritt?

Metroid Prime 4 släpps till sist
Är ju egentligen jätteskumt att man utannonserade spelet för typ 5 år sedan och sedan har det varit knäpptyst om det. Vet att Metroid spelen aldrig riktigt sålt lika bra som Nintendos övriga IPn, men Dread kom ändå upp i 3 miljoner och blev med råge det bäst säljande Metroid Spelet någonsin, så serien borde vara på uppgång efter fiaskona på Wii och WiiU.

Golden Sun remake/remaster
Ett kriminellt underskattat spel, som jag tycker borde tillgängliggöras för en större publik. Intressant story, roliga sidouppdrag, och väldigt unikt och spännande stridssystem.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Just nu har jag börjat om från början på Dragon Quest Builders 2 och får då tankarna att det skulle vara kul om de släppte en remaster på första Dragon Quest Builders med de nya förbättrade funktionerna från tvåan eller om de släppte Dragon Quest Builders 3.

Har bara spelat ettan som var mysig, men kände att den blev för omfattande/ofokuserad för min smak en bit in. Var tvåan annorlunda på den punkten?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Kingdoms of the Dump

Musiken🤩

Skrivet av Pihlbaoge:

Drömma helt fritt?

Metroid Prime 4 släpps till sist
Är ju egentligen jätteskumt att man utannonserade spelet för typ 5 år sedan och sedan har det varit knäpptyst om det. Vet att Metroid spelen aldrig riktigt sålt lika bra som Nintendos övriga IPn, men Dread kom ändå upp i 3 miljoner och blev med råge det bäst säljande Metroid Spelet någonsin, så serien borde vara på uppgång efter fiaskona på Wii och WiiU.

Absolut drömma helt fritt. Ologiskt nog så verkar ju mina önskningar förbli just sådana, iallafall i närtid.

Metroid prime 4 har väl dragits med utvecklingsproblem? Köpte Prime på release till Gamecube för 20 år sen men fastnade så blev aldrig klar. På't igen med remastern till Switch nu under julledigheten och fick äntligen komma till avslut. Vilket jävla bra spel det är❤️

Redaktör
Ponny

Eternal Darkness, Golden Sun... jag gillar det jag läser!

Något som kanske inte kommer bära frukt i år, men kanske (snälla?) längre fram: att remaken av Paper Mario: The Thousand-Year Door blir så jäkla framgångsrik att Nintendo inser att "Okej, det är det här stridssystemet folk vill ha!" och att vi äntligen får en värdig uppföljare till Switch 2. Man kan drömma...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Eternal Darkness

Spelet som egentligen behövde en remaster redan vid släpp😏

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag hoppas att Kingdoms of the Dump äntligen släpps. Har väntat sedan 2019 på detta spelet sedan jag backade det på Kickstarter. Ser så himla bra ut!

Steam: https://store.steampowered.com/app/2159270/Kingdoms_of_the_Du...

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=huGg3yzveGc

Wishlistat direkt! Ser riktigt fett ut, det bara osar 90-tal om grafiken och musiken för mig


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Redaktör
Ponny
Skrivet av TTuffing:

Spelet som egentligen behövde en remaster redan vid släpp😏

Visst var det ursprungligen tänkt till Nintendo 64 – det märktes. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Absolut drömma helt fritt. Ologiskt nog så verkar ju mina önskningar förbli just sådana, iallafall i närtid.

Metroid prime 4 har väl dragits med utvecklingsproblem? Köpte Prime på release till Gamecube för 20 år sen men fastnade så blev aldrig klar. På't igen med remastern till Switch nu under julledigheten och fick äntligen komma till avslut. Vilket jävla bra spel det är❤️

Jo de bytte ju studio och började om från början när de inte kände att spelet blev riktigt rätt. Men knäpptyst i 5 år känns ändå lite extremt. Och som sagt, även lm t ex Metroid Prime nog är Gamecubens bästa spel, och jag tycker Super Metroid är ett av de bästa spelen någonsin, så sålde ju inget av spelen så jättebra, så det är nog en lite nischad genre.

Tack och lov verkar Nintendo ändå se ett värde i att säkerställa att även deras ”mindre” projekt håller hög kvalitet och förblir sig själva, istället för att tvinga spelen genomgå en del förändringar för att locka fler spelare likt t ex Dead Space 3.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Finns inget att se fram emot.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av TTuffing:

Har bara spelat ettan som var mysig, men kände att den blev för omfattande/ofokuserad för min smak en bit in. Var tvåan annorlunda på den punkten?

Ja, ettan var väldigt bra och jag gillar att den utspelar sig efter första Dragon Quest. Det fick mig att vilja klara av första Dragon Quest, något som jag också gjorde på Switch.
Storyn i Dragon Quest Builders 2 tycker jag är bättre eftersom det följer en röd tråd på ett helt annat sätt än i ettan. I ettan så är det olika berättelser från plats till plats som man kommer till men det som är lika är att man får dessa drömmar från första Dragon Quest, minnena från hjälten som skulle ha räddat landet och sedan knyts allt ihop på den sista platsen som man ska rädda.
I tvåan har man med sig en kompanjon och det finns en ö som man ska försöka få folk att flytta till medan man bygger upp denna ö med byggnader. Så när man har räddat en plats så tar man med sig några personer från denna plats till ön och där händer det också saker som har med storyn att göra. Så allt knyts ihop på ett helt annat sätt än i första Dragon Quest Builders.
Kompanjonen i tvåan har också en story, han minns inte vem han egentligen är men han hör en röst som han inte riktigt förstår vad den vill. Så det är spännande att följa den storyn.

Sen finns det andra saker som är annorlunda med tvåan som exempelvis:
* Att vapnen och ens rustning inte går sönder i tvåan, man har kvar de vapen och rustning som man hade på platsen man var tidigare men man lär sig att tillverka bättre vapen och rustning ju längre man spelar.
* Fler typer av rum kan man göra och kombinera rum så att det blir exempelvis en restaurang eller ett hotell.
* När man har räddat en plats så kan man åka tillbaka dit och ha med sig saker från andra platser men precis som i ettan så kan man inte ta med sig några saker till de nya platserna när man besöker de första gången.

Medlem

Tycker Obsidian ska göra ett Star Wars CRPG.
Kotor 3?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns inget att se fram emot.

Döden har vi alla att se fram emot ju, men kanske inte just i år får man väl hoppas

Medlem
Skrivet av Majoren:

Döden har vi alla att se fram emot ju, men kanske inte just i år får man väl hoppas

Kommer åtminstone vara ett år närmare

Medlem

Naughty Dog annonserar ett nytt IP som släpps kort därefter.
Team Asobi släpper sin uppföljare till Astro’s Playroom(som följde med PS5an).
RDR2 får en gratis 60fps 4K patch till PS5.
Alan Wake 2 släpps som fysisk utgåva.

Medlem

något nytt av hjärnorna bakom disco elysium (dvs inte za/um)
ghost of tsushima till pc

Medlem

Bloodborne släpps till äntligen PC med tillsnyggad grafik, samtidigt som Mobius Digital (Outer Wilds-studion) släpper sitt nästa spel - vad det än må vara.

Medlem

Om man får drömma så är svaret givet.

Nu har det dock bekräftats att det finns en vilja (Jensen + Microsoft) så det är i alla fall inte helt omöjligt att det kommer en utannonsering någon gång i framtiden. Men i år är nog för optimistiskt.

Däremot hoppas jag att man får se mer av Indiana Jones och Cobra under 2024. Vore också kul om Double Fine annonserade något nytt.

Skrivet av TTuffing:

Remake på Eternal Darkness
Ja vad ska man säga...fan helt jävla efterblivet att detta ej redan blivit verklighet

Den kan jag också skriva under på.

It's not a lake, it's an ocean

Mycket som verkade osannolikt har redan kommit på plats. Vi fick Shenmue III till sist, även om det i hög grad var en missad chans. Alan Wake II kom ifjol, och Sega har utannonserat flera nyreleaser av älskade IP:n, däribland favoriten Jet Set Radio.

Men visst, om man får önska fritt:

Jag skulle vilja ha ett helt nytt och spännande IP från Naughty Dog. Släpp Uncharted och The Last of Us en gång för alla och gör något helt nytt.

Jag skulle älska ett nytt Metropolis Street Racer/Project Gotham Racing.

Jag skulle bli till mig om vi fick se ett helt nytt plattformsspel från Sega, ett nytt IP.

En remake av det första Silent Hill skulle värma.

En remake av Resident Evil Code: Veronica skulle göra mig lätt galen av lycka.

Och, såklart, Shenmue IV.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, ettan var väldigt bra och jag gillar att den utspelar sig efter första Dragon Quest. Det fick mig att vilja klara av första Dragon Quest, något som jag också gjorde på Switch.
Storyn i Dragon Quest Builders 2 tycker jag är bättre eftersom det följer en röd tråd på ett helt annat sätt än i ettan.

Tack för det uttömmande och fina svaret🙂 Märks att du känner passion över detta spel. Kanske får bli att kolla upp Dragon Quest 2 nån gång framöver då.

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Jo de bytte ju studio och började om från början när de inte kände att spelet blev riktigt rätt. Men knäpptyst i 5 år känns ändå lite extremt. Och som sagt, även lm t ex Metroid Prime nog är Gamecubens bästa spel, och jag tycker Super Metroid är ett av de bästa spelen någonsin, så sålde ju inget av spelen så jättebra, så det är nog en lite nischad genre.

Tack och lov verkar Nintendo ändå se ett värde i att säkerställa att även deras ”mindre” projekt håller hög kvalitet och förblir sig själva, istället för att tvinga spelen genomgå en del förändringar för att locka fler spelare likt t ex Dead Space 3.

Det är nog vad jag gillar bäst med Nintendo, att de inte låter sig dras med i vad som är inne för stunden.

Inaktiv
Skrivet av TTuffing:

Tack för det uttömmande och fina svaret🙂 Märks att du känner passion över detta spel. Kanske får bli att kolla upp Dragon Quest 2 nån gång framöver då.

Jag tycker verkligen att du ska ge Dragon Quest Builders 2 en chans om det med att bygga är något för dig.

Jag kom på en sak till som jag gillar mycket bättre med Dragon Quest Builders 2.
I tvåan när det blir strid och det kommer flera klungor med monster som man ska besegra och de förstör staden så bygger de som bor i staden upp staden igen så att den ser ut som innan striden.
Kommer ihåg när jag spelade ettan och jag fick typ bygga upp typ hela staden igen efter slutstriden med den stora Golem i slutet av första kapitlet. Då hade det varit bättre om de hade byggt upp staden automatiskt efter striden.

Nu känner jag att jag skulle vilja spela Dragon Quest 2. Har ju ettan, tvåan och trean till Switch men det är bara ettan som jag klarat av än.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Bloodborne släpps till äntligen PC med tillsnyggad grafik

Tänkte säga detta med. Finns massor av uppföljare och nya spel man gärna hade sett, men det börjar VERKLIGEN bli dags för Bloodborne 60FPS!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns inget att se fram emot.

Dude😄 Därav tråd

Jag skulle alla dagar i veckan drömma om ett helt år utan någon som helst remaster/remake. Bara nya spel att bita tag i.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Nytt Mario 3D till Switch 2! Det får gärna vara open world.

Hoppas också bli överraskad av nåt spel från okänd/ny studio

Medlem

Nintendo Switch 2 släpps hösten

Super Mario Odyssey 2 som releasespel (ej open world)

Nytt Pilot Wings

Nytt Wave Race

Valkyria Chronicles 5

Halo MC Collection släpps på Switch/Switch 2

Fullskalig remake av Luigis Mansion 1

Remaster av Eternal Darkness

12
Skriv svar