Steam listar sina bäst presterande spel under 2023

Robot
Steam listar sina bäst presterande spel under 2023

Bästsäljare och mestspelare.

#Steam


Medlem

Börjar tappa tron på mänskligheten när jag ser dessa listor


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Börjar tappa tron på mänskligheten när jag ser dessa listor

Det ser nog liknande ut överallt.
Vad hade du velat se?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Nya lanseringar (baserat på bruttointäkter)

  • Armored core VI"

Kul, välförtjänt!

Lies of P finns väl inte med i och med Game Pass, skulle jag gissa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Undrar hur de räknar kring försäljning när det gäller f2p-spel som CS2 och Dota 2. Antar att det handlar om in game försäljning och inte antal sålda kopior.

Medlem
Skrivet av Thane:

Undrar hur de räknar kring försäljning när det gäller f2p-spel som CS2 och Dota 2. Antar att det handlar om in game försäljning och inte antal sålda kopior.

F2P borde inte ens finnas med eller in game köp, blir väldigt missvisande imo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Thane:

Undrar hur de räknar kring försäljning när det gäller f2p-spel som CS2 och Dota 2. Antar att det handlar om in game försäljning och inte antal sålda kopior.

Vad jag vet baseras alltid Steams listor på hur mycket pengar spelet drar in.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det ser nog liknande ut överallt.
Vad hade du velat se?

Det är väl jag som börjar bli gammal bara, inget annat 😁 MP fanns inte, och var inte ens på gång. När jag började lira TV-spel på tididigt -80 tal. Och jag är väl fast i det gamla SP köret, och har ingen förståelse alls för det som ungdommar i dag tycker är kul 😁


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Det är väl jag som börjar bli gammal bara, inget annat 😁 MP fanns inte, och var inte ens på gång. När jag började lira TV-spel på tididigt -80 tal. Och jag är väl fast i det gamla SP köret, och har ingen förståelse alls för det som ungdommar i dag tycker är kul 😁

Spännande det där, min första konsol var nintendo 64 och jag minns hur jag tyckte artworken på kartongen för Mario 64 såg väldigt tv-speligt och roligt ut.

När jag väl spelade tyckte jag inte det var så kul dock, så den låg undangömd och ospelad tills jag spelade goldeneyes multiplayer hos en kompis och sen dess har jag insett att jag bara spelar som en social aktivitet, med undantag för 2 spel som ingen annan verkade digga och det är Shenmue och Mirrors Edge.

Medlem

Intressant hur Early Access spel mer och mer hanteras som "releaser"...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Intressant hur Early Access spel mer och mer hanteras som "releaser"...

På steam blir det så per automatik. Ingen som sitter och sorterar.
Skillnaden är väll att spel kan nomineras och vinna både vid ea och officiell release till skillnad ett som bara släpps en gång.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inga direkta överaskningar där inte. Förutom Goose Goose Duck som jag aldrig hade hört talas om innan ens.. Börjar väl bli gammal antar jag.

Gott nytt år på er iaf!

1
Skriv svar